[REC]: Spaanse horror

Started by svmnb, April 6, 2008, 18:39:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

svmnb

Een TV-ploeg maakt een documentaire over brandweermensen in een grote Spaanse stad. Na aankomst bij een appartementengebouw om een vage melding te onderzoeken, nemen de zaken al snel een dramatische wending. Prima acteerwerk, volop actie en spanning en de docu-stijl van het camerawerk doet tamelijk realistisch aan.

Ben wel wat gewend op horrorgebied, maar deze film springt er uit in positieve zin.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

papaleo

De schrikeffecten zijn heftig,je weet dat het er aan zit komen....,maar tóch schik je je te pletter...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Nosoforos

Ik heb van mensen gehoord die hier helemaal gek van zijn. Ben erg benieuwd

Sk

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

rijstfj

#4
Quote from: Sk on April  6, 2008, 22:59:10
Hoe heet die film dan?

[REC] :D

Grindtegel

Is ie al te huur dan? Ik ben heel erg benieuwd naar deze film, schijnt erg goed te zijn.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Gizz


Grindtegel

#7
Nou toch maar even gezocht op de nieuwsgroepen en inmiddels gezien en ik moet zeggen dat ie inderdaad heel erg goed is. Film begint langzaam maar wordt alleen maar spannender met de minuut. De manier van filmen is wel in tegenwoordig (alles vanuit het oogpunt van de camarama die mee speelt in de film) maar dat maakt het (vooral op het einde) erg spannend. Eng vond ik de film niet echt op de laatste 5minuten na misschien maar ik heb me echt prima vermaakt. Zal me niks verbazen als ook van deze film volgend jaar een Hollywood remake komt.

Wat mij betreft een toppertje!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

StrayDog

Die remake komt er eind dit jaar al, nl. Quarantine.

rijstfj


Nosoforos

Ik heb hem net gezien. Vond hem toch wat tegenvallen. Het scheelt dat ie Spaans is, dat maakte wellicht dat ik net iets anders naar het toch wel erg standaard verhaal kon kijken. De manier van filmen vond ik heel goed gedaan, en echt een toevoeging in dit geval. Eng was ie inderdaad niet. Al met al moet ik maar eens vragen wat die vrienden van mij nou zo geweldig vonden, dat heb ik zelf toch niet gezien. In zijn genre wel erg netjes en overtuigend vind ik wel, door een zeker beheerstheid in zijn effecten en door de genoemde "blair witch" manier van filmen.

Hoeksel

Viel mij tegen na alle hype, desalnietemin wel leuk. Maar waarom mensen in de bios wegrenden/flauwvielen zoals ik in het begin las is mij een raadsel. Van SAW 1 was ik behoorlijk meer onder de indruk.

Nosoforos

Dat mensen flauwvallen tijdens een film is een oud reclame-broodje-aap die in de jaren '20 van de vorige eeuw al werd toegepast en nog steeds onverminderd populair is om een beetje "buzz" te creëren rond een film. Bij Hannibal Lecter zouden ook zo veel mensen zijn flauwgevallen, en dan zie je het -gaap-.

MiLaN

Aangenaam filmpje was het!  ;)

J.A.F._Doorhof

Vond hem wel sterk inderdaad maar deed me meteen denken aan Cloverfield.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifiman

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 20, 2008, 09:35:45
Vond hem wel sterk inderdaad maar deed me meteen denken aan Cloverfield.
Mij ook, temeer daar ik deze 2 films (puur toeval!) toevallig na elkaar gekeken heb  ;D
Ik vond Cloverfield dan wel een stuk leuker persoonlijk.

Nosoforos

da's grappig, ik heb ze ook toevallig na elkaar gekeken

blueray

#17
Ik heb hem gisteren gezien. Vond aan het eind het overschakelen naar night vision wel leuk gedaan (als de cameralamp definitief kapot gaat). En inderdaad: je ziet de 'horror' scenes van verre aankomen en toch schrik je, dus dat is wel knap gemaakt.
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server