Probleem met online gaming, sinds telfort Abo

Started by eduard, April 5, 2008, 14:49:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

Sinds afgelopen week ben ik over gestapt van Internet plus bellen van KPN (modem experiabox) naar internet van telfort (modem zyxel 2602H). Nu kon ik met mijn internet plus abo van kpn altijd zonder problemen met meerdere pc's (thuis netwerk) online gamen.
Helaas lukt dit nu met het Telfort abo niet meer. Op het moment dat beide pc zich aanmelden op de zelfde game server(C&Q zeroHour) en vervolgens in het zelfde spel stappen, dan wordt er 1 van de pc er direct uit gegooid.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.

Eduard

eduard

Probleem heb is zeer waarschijnlijk opgelost. Door een aanpassing in de Nat functionaliteit. Om geschakeld van SUA naar Full Feature en voor en het aangesloten netwerk een nat rule aangemaakt voor many to one. Het enige probleem is dat telfort geen vast ip adres levert en ik dus nu in de statische nat rule het huidige publiek ip adres hebt ingevuld. Dit gaat problemen opleveren wanneer ik een nieuw public ip krijg maar is dan wel weer in 5 minuten op telossen.
Heeft iemand enig idee van de lease tijd is van de publieke ipadressen van telfort.

Eduard

HAL

Jij hebt tenminste verbinding. Ik ben nu sinds een week of 2 overgeschakeld naar Telfort maar internet heb ik nog steeds niet......

eduard

De overschakeling ging eigenlijk perfect. Ik had opgegeven per 1-4 en op 31-3 om 22uur had ik spontaan geen internet met. Heb toen de telfort modem geplaats en 5 minuten later had ik weer internet. Ik heb dus in totaal misschien 15minuten zonder internet gezeten.

HAL

Ik heb het beruchte 'rode internetlampje-probleem'. Ik schrijf 'berucht' omdat ik via Google zie dat heel veel mensen dit hebben. Ik ben dat soort dingen niet gewend want ik kom van XS4ALL. Heb al lang spijt van de overstap. (Die dus eigenlijk geen overstap is tot nu toe....) :(

HAL

Eindelijk verbinding. Via aanpassingen in NAT-rules en firewall werkt Bittorrent nu, maar nieuwsgroepen is een drama. Tips toevallig?

eduard

Download via newsleecher gaat zonder problemen. De modem staat voor nat op SOA alleen wanneer ik met meerdere pc tegelijk het net op wil om te gamen gebruik ik full feature nat.