PC vanaf een afstand aan

Started by -Freek-, April 5, 2008, 00:29:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Ik wil de pc in een ruimte naast mijn kamer zetten. Is het dan mogelijk om hem vanaf een afstand (met afstandsbediening oid) aan en uit te zetten?

/edit: ik bedoel alleen aan zetten. Uit zetten moet geen probleem vormen denk ik :).

maxtrash

usb kabel verlengen. Microsoft MCE remote, kost geen drol en prettige afstandsbediening.
Je moet zorgen dat je PC spanning op de usb-poort laat staan als hij uit staat (dipswitch of in bios)

-Freek-

Quote from: maxtrash on April  5, 2008, 00:40:55
usb kabel verlengen. Microsoft MCE remote, kost geen drol en prettige afstandsbediening.
Je moet zorgen dat je PC spanning op de usb-poort laat staan als hij uit staat (dipswitch of in bios)
Dipswitch? Wazdatte? ;D

Zeker dat het zo makkelijk gaat? Ik heb een beetje op internet zitten kijken, maar het lijkt allemaal aardig moeilijk... je komt allemaal deurbelschakelingen tegen enzo.

Ejorne

Quote from: -Freek- on April  5, 2008, 00:29:24
Ik wil de pc in een ruimte naast mijn kamer zetten. Is het dan mogelijk om hem vanaf een afstand (met afstandsbediening oid) aan en uit te zetten?

/edit: ik bedoel alleen aan zetten. Uit zetten moet geen probleem vormen denk ik :).

Soms, of misschien wel veelal, kun je in je bios aangeven of je de pc met bijvoorbeeld de spatiebalk wilt laten opstarten...

-Freek-

Quote from: Ejorne on April  6, 2008, 01:44:11
Soms, of misschien wel veelal, kun je in je bios aangeven of je de pc met bijvoorbeeld de spatiebalk wilt laten opstarten...
Dat zou makkelijk zijn. Eens even kijken of er bij mij ook zo'n optie is.

Erik

Met de functie "wake up on lan" misschien, dus als een pc op het netwerk hem benaderd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

JvD.

Wanneer je een PC in de ruimte hebt, kun je die opdracht geven om je andere PC aan te zetten. Kijk hier eens: http://www.depicus.com/wake-on-lan/wake-on-lan-gui.aspx . Met dit programmaatje kun je een PC op afstand starten, als die daarvoor geschikt is en de functie WakeOnLan in het BIOS aangezet is. Het MAC-adres kun je achterhalen, wanneer je een command-venster opent en ingeeft: ipconfig /all<enter>. Achter Fysiek adres (physial address) vind je het MAC-adres. In mijn ervaring is voor een lokaal netwerk wel een URL nodig, maar het geeft niet welke (www.nonsens.nl). Het subnetmaske vind je ook in het commando-venster.

Succes!
Als het regent in mei, is april voorbij...