Principes

Started by BernHardN, April 3, 2008, 12:55:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BernHardN

wie heeft welke principes bij fotograferen,
ikzelf ben net begonnen maar wil eigenlijk geen filters gebruiken.
Heb ooit een fotoboek gezien van een fotograaf op Corsica die dit ook had en dat waren zeer mooie foto's.

Ook wil ik geen onnatuurlijke dingen op de plaat zoals verkeersborden, prullebakken, kentekens en dat soort dingen.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

VlisChris

Tja. het ligt volledig aan het doel van de foto's, of wat ik erop wil hebben hoe ik het aanpak.
Dus echt principes heb ik niet bij het fotograferen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Ligt inderdaad aan het doel.
Veel kun je oplossen met je compositie en positie goed te kiezen (en de gebruikte lensen of wel je field of view, een 100mm vanaf een paar meter naar achteren geeft je bv een veel minder breed zicht dan een 24 mm van een paar meter dichterbij).

Filters gebruik ik alleen als ik ze nodig vind :D
MAW de foto moet 100% aanwezig zijn, alles wat daarna gebeurt maakt hem beter/sterker maar een 90% foto kan ooit echt 100% worden in mijn ogen.

Filters als polarizers moet je voor de lens gebruiken, net als echt goede softfocus filters.
De rest is allemaal photoshop.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eric_audio

Ik gebruik ook wel polarisatiefiltes hoor.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

spotmatic

#4
Principes? Ik zal geen dieren meer fotograferen in de dierentuin, maar uitsluitend nog in de natuur zelf (met alle moeite die daarbij hoort). Afzien in het veld voor die ene shot uit duizenden, daar heb ik pas respect voor. (Ik hoop dat dit topic niet alleen maar over bewerking gaat, al dan niet met filters die je voor je lens schroeft).
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

BernHardN

Quote(Ik hoop dat dit topic niet alleen maar over bewerking gaat, al dan niet met filters die je voor je lens schroeft).

nee,
dat met de dieren in de dierentuin is een goed voorbeeld.
een vriend van mij heeft bijvoorbeeld, nooit de flitser gebruiken z/w nog op de rol en vrijwel geen statief (alleen in de studio)
dus spelen met licht.

deze bv.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100