Mijn ht slaapkamer in ontwikkeling

Started by Bjorn, May 2, 2003, 00:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bjorn

Eindelijk heb ik een digitale camera kunnen lenen en wat foto's kunnen schieten van mijn ht in wording. Zoals gezegd heb ik mijn slaapkamer voor de helft omgebouwd tot ht. De afmetingen bedrag 2.2m bij 5.5m. Het doek is effectief 2m breed (incl zwarte omranding 2.15m) De breedte wordt dus optimaal gebruikt ;)

Valt nog niet mee, strakke foto's schieten! Nu begrijp ik ook waarom een tripod aangeraden wordt...

Wij zien:


Een marantz sr5200, een tweetal b&w 602's en de lcr60s3 center. Dat groene lampje tussen de center en de rechterspeaker is een magnat omega 380 sub. Verder staan er een cdispeler, playstation 2 en dreamcast stof te verzamelen.
Het doek is het befaamde thommydoek. Dit is, samen met de zwarte stof die ik tegen de muur en plafond gespammen heb wellicht de beste upgrade ooit geweest. Ik had even het idee dat ik een nieuwe projector had!



De projector (sony vph 1270qm) en de rest van m'n kamertje. De surround luidspreker is een b&w 601s3.


En natuurlijk de software...;)

Als speakerkabel gebruik ik moenteel de meest goedkope 3 mm speakerkabel die ik nog had liggen (volgende upgrade..)

en dan nog een paar screens van de projector in actie. Het ziet er niet zo goed uit als in het echt, maar het is nog herkenbaar ;)




MrPink

Mooie plaatjes! :)
Kun je je audiorack niet iets naar rechts verplaatsen, zodat de center symmetrisch tussen de fronts staat?

Groetjes,
Oscar

Martin_G

#2
Wow, dat ziet er wel erg mooi uit.. vooral dat plaatje van The Fifth Element ziet er stukken beter uit dan ik elders heb gezien.. heel gedetailleerd en scherp.

Je noemt dit een HT in wording.. wat wil je nog gaan veranderen dan?

Fifth Element wordt trouwens vaak gebruikt hier zie ik.. kwam ook deze link tegen: http://www.lut.fi/~maeronen/leeloo.html  :o op die pagina komt jouw projector er wel als de mooiste uit vind ik
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

PM

Ziet er goed uit ... mooi zwart!
Groeten, Peter

Robbo

Stoere slaapkamer  8)


Vind overigens wel dat je vreemde resoluties draait op je PJ.

Rob

Johan Van Gompel

Quote from: Martin_G on May  2, 2003, 03:37:23
Fifth Element wordt trouwens vaak gebruikt hier zie ik.. kwam ook deze link tegen: http://www.lut.fi/~maeronen/leeloo.html  :o op die pagina komt jouw projector er wel als de mooiste uit vind ik

Inderdaad. Zijn de Barco screenshots op deze pagina het gevolg van een slechte calibratie (of gewoon een slecht fototoestel)? Frank, Rob of iemand anders met een Barco projector kan hier het beste op antwoorden lijkt me.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Bjorn

Bedankt bedankt  8)

Oscar:
De center kan in de huidige situatie niet meer naar het midden, daar de subwoofer er direct naast staat. Ik kan wel een plankje tegen de muur bevestigen, maar dan moet het audiorack weg. Hierover ben ik al langer aan het denken.

Martin_g:
een ht is nooit klaar ;)
5th element is overigens de standaard r4 versie. De superbit zal denk ik nog beter uitzien.

Rob:
Op die resoluties is de projector het scherpst. Het zijn wellicht geen mooie verhoudingen, maar het beeld ziet er zo het beste uit.

bryan vd B

hi,

ik dacht dat ik de enige was die alles neerzette in een zolder van een niet al te groot formaat mooi hoor.
die CRT is echt mooi  :ozit er zelf ook op te wachten en het word er niet makkelijker op als al die mensen maar pics blijven posten :'(

Maar bjorn erg mooi ga zo door!!

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Bij screenshots zijn er veel variabelen.
De whitebalancing van je camera kan een foto totaal vernielen of juist beter maken dan het origineel, hetzelfde geldt voor de sharpening van je camera.

En daarbij komt (zoals al veel vaker aangegeven) dat een screenshot een veel te lage resolutie heeft om iets goed te kunnen beoordelen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bjorn

De foto's zijn gemaakt met een nikon coolpix 4500 (aardige 4mpixel camera, helaas niet mijn eigendom :(). Ik zal kijken of ik een grotere versie kan maken. De huidige die ik heb vind ik persoonlijk tegenvallen daar ik geen tripod heb gebruikt en het lijkt alsof ik parkinson heb...;)

Daarbij heb ik ook totaal niet gelet op de witbalans van de camera (stom) waardoor de helft van de gemaakte foto's (zonder flits)  erg geel waren uitgevallen.

Bryan:
dit is mijn slaapkamer van 2.2x5.5 meter. Niet groot, maar je moet wat he ;)
En een crt is echt de moeite waard. Je zit gewoon in de film, iets wat ik bij mijn 32'bb niet had.

thommy

Hi Bjorn,

Woow kerel 8) 8) 8) 8)

Maar blijft de vraag, slaap jij nog wel es ???

Zo jong nog en reeds zo een set staan hebben, je bent een bevoorrecht persoon hoor.
Trouwens ook een dikke proficiat aan je vader die je door dik en dun steunt met je hobby ;)

Wat gaat dit over een paar jaren geven ??? ???

Keep Up The Good Work!

Mvgr
Yves.

Bjorn

Dank u dank u :D

Slapen gaat wel, zou anders zijn als ik onder de projector moest liggen ;)
Studeren, dat gaat een stuk moeilijker   :-\

En ja, ik ben erg blij met een vader die zo gek is me hiermee te helpen :D
Ik hoop dat hij over een aantal jaar nog fit genoeg is om m'n eigen huis mee te helpen ombouwen ;)

Lid45678

Quote from: Bjorn on May  3, 2003, 00:05:09
Dank u dank u :D

Studeren, dat gaat een stuk moeilijker   :-\

Hehe komt me bekend voor  ;)

Ook dankzij dit forum  :P

Groetjes,

Marc

Martin_G

Mag ik vragen voor hoeveel je de projector hebt gekocht en in welke staat die was? ik had net een lijstje gemaakt van crts die in mn prijsklasse vallen en deze zat er toevallig bij.. en ik vind die screenshots al supermooi en op die vergelijkingssite komt ie er ook erg goed uit.. maar jij zegt dat het eigenlijk nog veel mooier is dan op de screenshots  :o

Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

-V-

Mag ik eens vargen welke muurbeugel je gebruikt voor je 601 S3 ? en hoe bevestig je die beugel aan de 601 ?

Thx
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Bjorn

Quote from: Martin_G on May  6, 2003, 00:37:52
Mag ik vragen voor hoeveel je de projector hebt gekocht en in welke staat die was?

Ik heb de projector een half jaar geleden overgenomen van VIncent (van dit forum), welke hem een paar weken vantevoren bij frank doorhof heeft gekocht. De staat was goed. Groene en rode buizen hebben geen zichtbare wear, op de blauwe buis is een heel licht vierkant te bespeuren, maar je moet echt zoeken. Tevens zat er een handleiding en remote control bij.
Ik heb er €1250 voor betaald (en het halve land erovor afgereden, maar dat terzijde ;)), en het is het me meer dan waard geweest.


-v-
de luidsprekerbeugels zijn van vogel's. http://www.vogels.com/ne/original/pages/proddetail.asp?id=8101000

De beugel is middels 4 schroefjes  :-[ aan de luispreker bevestigd. Ik had liever niet in de luidspreker geschroeft, maar de schade blijft redelijk beperkt met dit systeem en was de enige oplossing.

bryan vd B

Hi,

Bjorn even een vraagje omtrend de projector.
Wat is de afstand van de projector tot het scherm, want ik ga ook eeen scherm maken van 2 meter breed.
Het blijft leuk en mooi om naar te kijken wat je met een zolder kamer kunt doen ;) 8).

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Lid45678

Op één of andere manier vind ik dat je een schitterend scherm hebt. Ik heb er al een aantal keren naar gekeken en volgens mij komt het doordat je een dikkere zwarte rand rondom gebruikt dan de meeste hebben.

Keep up the good work :)

Groetjes,

Marc

take5

Slapen gaat wel???
Hoe verklaar je het dan dat je om 6.05 foto's aan het maken bent  ;D Ik zie maar één iemand die slaapt!
Prachtige foto's trouwens! Ben zelf ook benieuwd naar de afstand projector/scherm, een eventuele crt zal bij mij ook in mijn enige (dus ook slaap-) kamer moeten staan.

groet take5

Bjorn

De voorkant van de projector hangt ongeveer 2.70m van het scherm vandaan. Ik heb met pjcalc van sony de afstand uitgerekend en vervolgens met de projector gaan schuiven om te testen op welke plaats het fosfor optimaal wordt gebruikt.

GekkeHekke:
Als rand heb ik een zwarte plint gebruikt. Is idd iets breder (centimeter of 5) dan de tape of vilt die anderen gebruiken. Ik ben zelf ook erg tevreden met het resultaat. Doordat het beeld iets 'terug valt' is het soms net alsof je door een raam naar buiten kijkt, iets wat ik bij anderen, met een smalle vlakke rand niet had.

Take5:
Ik kan je een crt van harte aanbevelen! Geen kamer is er te klein voor, zie hierboven maar ;)
Wat heb je voor een op het oog?

Lid45678

Quote from: Bjorn on May  9, 2003, 23:09:17
De voorkant van de projector hangt ongeveer 2.70m van het scherm vandaan. Ik heb met pjcalc van sony de afstand uitgerekend en vervolgens met de projector gaan schuiven om te testen op welke plaats het fosfor optimaal wordt gebruikt.

GekkeHekke:
Als rand heb ik een zwarte plint gebruikt. Is idd iets breder (centimeter of 5) dan de tape of vilt die anderen gebruiken. Ik ben zelf ook erg tevreden met het resultaat. Doordat het beeld iets 'terug valt' is het soms net alsof je door een raam naar buiten kijkt, iets wat ik bij anderen, met een smalle vlakke rand niet had.
Kan je mij vertellen welke plinten dit precies/ongeveer (materiaal) zijn en waar je ze hebt gehaald (eventueel via de mail)?

Ik heb al met Yves contact opgenomen voor het Thommydoek ;D
Ik moet gewoon ook zo'n mooi scherm op mijn kamer hebben.

Groetjes,

Marc

take5


He Bjorn, ik heb nog geen specifieke crt op het oog... Hij moet in ieder geval niet al te lang zijn, ivm nog wat minder ruimte in de lengte van mijn kamer dan jij hebt. Ook niet te duur, studeer zelf ook nog... Omdat ik een kamer huur zal hij bovendien op de grond moeten staan, in een tafeltje ofzo. Ik zal morgen de afstanden eens meten en kijken of er bij een afstand van zo'n 2.7 meter nog plaats is voor mijn bank en benen. En natuurlijk moet het ook nog mogelijk zijn om over de crt heen het scherm nog te kunnen zien. Mmmm...

Bjorn

QuoteKan je mij vertellen welke plinten dit precies/ongeveer (materiaal) zijn en waar je ze hebt gehaald

Marc,

Het gaat hier om een standaard plint, gekocht bij de plaatselijke doe-het-zelf zaak (Hobo in mijn geval)
De plint bestaat uit een samengeperst houdafval en is 4 mm dik.
Meer informatie heb ik helaas niet, al denk ik dat elke zwarte plint geschikt zal zijn.

Wat voor een projector heb jij?

Lid45678

#23
Quote from: Bjorn on May 12, 2003, 11:16:01
QuoteKan je mij vertellen welke plinten dit precies/ongeveer (materiaal) zijn en waar je ze hebt gehaald

Marc,

Het gaat hier om een standaard plint, gekocht bij de plaatselijke doe-het-zelf zaak (Hobo in mijn geval)
De plint bestaat uit een samengeperst houdafval en is 4 mm dik.
Meer informatie heb ik helaas niet, al denk ik dat elke zwarte plint geschikt zal zijn.

Wat voor een projector heb jij?
Op dit moment heb ik nog geen projector  :'(
Ik heb alvast het Thommydoek besteld (ik had het allerlaatste met zwarte folly aan de achterzijde) omdat ik hoop aan het einde van de zomer een projector voor rond de € 2000,- á € 2500,- aan te kunnen schaffen. Ik ga heel misschien wel kijken voor een tweedehands CRT en anders naar een nieuwe Sharp of Panasonic.

Mijn eerste prioriteit is om binnen twee maanden een nieuwe surroundreceiver aan te kunnen schaffen. Eerst wilde ik voor een Denon AVR-3803 aanschaffen. Deze zou ik dan nu direct kunnen halen in de winkel. Maar ik spaar door en het wordt dan waarschijnlijk een harman/kardon AVR 8500 en heel heel misschien een Rotel opstelling.

Het scherm komt er alvast voor de sier te hangen  ;)

Groetjes,

Marc

martin

Bjorn.

Leuke plaatjes, als je klaar bent kom ik zeker een keer kijken.