Tips voor afdrukcentrale's ?

Started by J.A.F._Doorhof, April 2, 2008, 21:57:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Ik print zelf al jaren en doe niets met afdruk centrale's maar misschien om hier je meningen te delen met de andere.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifihenk

Na vele slechte ervaringen bij Hema, Kruidvat, AH enz.  >:D  laat ik alles afdrukken bij ProFotonet: http://www.profotonet.nl/content.asp?path=ougsgpc0.

Deze zaak levert constante kwaliteit, blijft van je bestanden af (ten zij je aangeeft dat ze mogen "Optimaliseren") en levert ICC profielen. En voor de mensen die P&S en DSLR bestanden door elkaar willen opsturen: Bestanden met de verhouding 3:4 en 2:3 worden ook automatisch op het juiste formaat afgedrukt.
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

VlisChris

Profotonet hoor je veel goeds over ja.
Print zelf alles op school (Epson 4800) of bij Foto Verschoore in Vlissingen. Is voor mij en om de hoek, en razend  snel. Als het nodig is kan ik er op wachten :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

BernHardN

je deze site bekijkt..........

http://www.onlinefotoservice.nl
dan is profotonet idd de beste
ze hebben ook een ofline bestand waarin je al je te afdrukken foto's kan plaatsen en gelijk kan zien hoeveel het kost.
ook kan je foto's elders in Europa laten bezorgen.


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Joep

Ik heb een keer 3x dezelfde zwart-wit foto af laten drukken op 2 verschillende locaties om te kijken wat de verschillende centrales met hetzelfde bestand deden. Bij Fotolab Kiekie in Amsterdam en bij Profotonet in Gouda en daar op metallic en gewoon papier.

Ze verschilden allemaal van tint.  :o De Fotolab Kiekie was bruiner van tint, de gewone van Profotonet was groenig van tint en de metallic was blauwig van tint. Allemaal heel lichtjes, maar naast elkaar was het zichtbaar. Los van elkaar denk ik niet.

Fotolab Kiekie kwam het best uit de bus en het minst vreemd (bruinig kan beter dan groen of blauw op een z-w afdruk.) en gewoon het best qua wat ik op de dag zelf zag. De metallic is grappig voor metaalkleurige onderwerpen, maar niet voor mensen.

Bij Kiekie later ook een kleurenfoto (groen-blauwe zee) laten afdrukken. Kwam ook goed uit de bus (in vergelijk met herinnering a/d werkelijkheid), dus de volgende keer dat ik iets ga printen, zal ik daar weer heen gaan. Kom nog wel eens in Amsterdam, dus ook geen verzendkosten en mogelijkheid tot knakken.

hifihenk

Quote from: Joep on April  5, 2008, 23:09:57
Ik heb een keer 3x dezelfde zwart-wit foto af laten drukken op 2 verschillende locaties om te kijken wat de verschillende centrales met hetzelfde bestand deden.

Joep,

Hoe heb je de bestanden aageleverd, in kleur of in Z/W?
Mijn ervaring is dat je de foto's het beste kunt aanleveren in kleur anders moet de centrale de conversie maken van Z/W naar kleur en daar komen mogelijk de verschillen vandaan.
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

Joep

Quote from: hifihenk on April 25, 2008, 15:13:25
Joep,

Hoe heb je de bestanden aageleverd, in kleur of in Z/W?
Mijn ervaring is dat je de foto's het beste kunt aanleveren in kleur anders moet de centrale de conversie maken van Z/W naar kleur en daar komen mogelijk de verschillen vandaan.


Henk,

Ik heb de foto's destijds in PhotoShop omgezet naar zwart-wit via Channel Mixer, zodoende kreeg ik het mooie frisse zwart-wit ipv grijsheid als je de foto om zou zetten in Grayscale. Ik heb bij alle foto's opdracht gegeven niets aan de bestanden te doen, behalve af te drukken.

Wat je zegt, dat je het beter in kleur kunt aanleveren, strookt niet met mijn idee dat ik op zelf de puntjes op de 'i' kan zetten en dat de afdrukcentrale gewoon afdrukt. Ik kan wel met je meegaan dat een kleurenfoto die daar omgezet wordt in zwart-wit, minder verschil kan geven.

Maar ik wil de controle niet kwijt! :) Hoe ga jij daar dan mee om?