Mijn HT in HVT van deze maand

Started by anton, May 1, 2003, 20:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DustinV

Quote from: chansig on May 31, 2022, 15:45:06
Ik wilt het toch even ergens genoemd hebben. Gezien de teneur elders op het forum.

Dus dan maar even hier. Ik ben geen HTfan, heb ook geen mogelijkheden om dat te gaan worden. Maar ik lees jullie (wie dat ook mogen zijn) ervaringen met erg veel plezier. Zoveel plezier dat ik denk: Ik wil ook een scherm, htruimte etc.

Dus duimpje voor alle HTboys.

Gr. Hans

Het is best een leuke hobby 🙂

anton

En een leuke hobby is het !!!!!! Vooral na corona de draad weer opgepakt en verschillende m&g hier thuis gehad (nog verschillende die gaan komen) en ook weer bezoekjes brengen aan andere forumleden/ht.freaks  :headbanging:. Componenten uitproberen/testen (welkom Thuur) maar bovenal met elkaar van een gezamelijke hobby genieten en er lekker over buurten. Dat iedereen dat op zijn eigen manier doet is vanzelfsprekend, overal is de ruimte anders (van huiskamer tot zolder/kelder en alles ertussen), componenten verschillen van enkele honderden euro,s tot vele duizenden......., 1 ding is echter de grote gemeenschappelijke deler : we genieten van film in onze eigen omgeving met de middelen die we ervoor over hebben !!! We laten elkaar in ieders waarde en we oordelen pas over iets als we het ook daadwerkelijk gehoord/vergeleken hebben. !! Als je op die manier in het leven staat (want naast ht geldt dat op alle andere gebieden) dan wordt het allemaal veel mooier  :pompom: :pompom:.
Just my two cents.......

vik

 :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Van harte gefeliciteerd Anton!

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jefften

Gefeliciteerd!! welke films heb je gekregen?  :D
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

PascalP

Anton, van harte gefeliciteerd kerel, we drinken er snel eentje op  :clapping: :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Congrats! Maak er een mooie filmdag van [emoji3060][emoji3060][emoji3060]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L09 met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Remco

Van harte en een hele fijne dag kerel!  :pompom:

HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Refie

Gefeliciteerd Anton, biertje houd ik wel tegoed...  :angel:
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

anton

Dank je wel allemaal  :pompom: :pompom: :pompom:, hartstikke mooi !!!! Biertje staat koud voor iedereen die zin heeft  :headbanging: :headbanging:


PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton


RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Jean Sibelius

Van harte gefeliciteerd Anton! :pompom:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

anton


garmtz

Dag te laat, maar alsnog gefeliciteerd Anton! :)

anton


vik

Mocht er iemand interesse hebben in een mooie speaker set van Aurum wellicht interessant:

Hier heb ik een apart topic gemaakt en deze zijn van Anton.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

anton

Even een update vanuit de boerderij  ;D (nee, ik ben niet naar de staking toe, vandaag babysitten op kleinkind  :inlove:). Ondertussen de chromium van quadral uitgeprobeerd en dat is me niet tegengevallen......toch gegaan voor de phase 9, reden : ze klinken toch weer net wat voller, volwassener (?), mooiere match met de rest. Nogmaals, nooit verwacht dat atmosspeakers zo,n grote stempel konden drukken op het totaal plaatje....
Andere wens was om de montan,s te vervangen door vulkans (vulkans rondom  :inlove:) om een zo homogeen mogelijk klankbeeld te krijgen. Nieuwe set is prijzig maar ben in contact gekomen met forumlid Marcel uit Uden die een set van een kleine 3 jaar oud te koop had (hij ging ivm verhuizing stoppen met surround en wilde nu stereo gaan draaien met Focal speakers). Voor een heel billijk bedrag over kunnen nemen met nog 7 jaar garantie  :pompom: :pompom:.
De Montan,s staan nu te koop samen met de Maxime center voor een heel schappelijk bedrag.....killerset !!!!(ook hier nog ong. 7 jaar garantie)
Komende week samen met Viktor opstellen en inregelen  :headbanging:, heel benieuwd........hou jullie op de hoogte !!!!



Jefften

Quote from: anton on June 22, 2022, 09:42:06
Even een update vanuit de boerderij  ;D (nee, ik ben niet naar de staking toe, vandaag babysitten op kleinkind  :inlove:). Ondertussen de chromium van quadral uitgeprobeerd en dat is me niet tegengevallen......toch gegaan voor de phase 9, reden : ze klinken toch weer net wat voller, volwassener (?), mooiere match met de rest. Nogmaals, nooit verwacht dat atmosspeakers zo,n grote stempel konden drukken op het totaal plaatje....
Andere wens was om de montan,s te vervangen door vulkans (vulkans rondom  :inlove:) om een zo homogeen mogelijk klankbeeld te krijgen. Nieuwe set is prijzig maar ben in contact gekomen met forumlid Marcel uit Uden die een set van een kleine 3 jaar oud te koop had (hij ging ivm verhuizing stoppen met surround en wilde nu stereo gaan draaien met Focal speakers). Voor een heel billijk bedrag over kunnen nemen met nog 7 jaar garantie  :pompom: :pompom:.
De Montan,s staan nu te koop samen met de Maxime center voor een heel schappelijk bedrag.....killerset !!!!(ook hier nog ong. 7 jaar garantie)
Komende week samen met Viktor opstellen en inregelen  :headbanging:, heel benieuwd........hou jullie op de hoogte !!!!


Leuk Anton!! mooie progressie weer  :clapping:
Nu moet ik nog eens terug komen..  :o

Was toen echt een geslaagde avond en dat was al een zeer indrukwekkende set.

Tot 1 juli bij mij, ik heb er zin in!


Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

anton


MLCinema

Gisteren was het dan zover. Ik geloof dat de datum twee keer verzet is door mijn toedoen...

Het is een flinke trip vanuit Zoetermeer via Utrecht naar het verre Oosten. Rond kwart voor 5 vertrokken en zonder files richting Skyfox getuft om in Utrecht in te stappen. Altijd gezellig en goede gesprekken!

Na een korte pitstop bij de gouden drietand komen we na een trip van 1,5 aan bij Anton. Eerst nog de verkeerde oprit opgereden maar na een kleine correctie komen we op het juiste adres aan. Voor een jongen die gewend is dat huizen aan elkaar vastgeplakt staan en mensen niet zoveel grond hebben is de plek waar de woning van Anton staat altijd weer machtig mooi. Zoveel ruimte en rust. Heerlijk!

Nadat we eerst onder het genot van een bakske koffie (3 zelfs, top want ik heb thuis geen machine meer want verbouwing) hebben bijgekletst over hobby en wereld problematiek worden we vergezeld door PascalP. Ook altijd reuze gezellig! Je leert een hoop mooie mensen kennen zo middels dit forum. Denk alleen wel dat de vrouw van Pascal mij op de zwarte lijst heeft staan vanwege alle content die het huis binnenkomt[emoji13].

Enfin via de smalle trap en de lage plafonds en dito op en afstapjes belanden we in de voorkamer alwaar een we ons bevinden in een halve videotheek/bar. Een twintigtal jaar geleden in elkaar getimmerd met boeren verstand, nog steeds plezier van. Geweldige sfeer om in binnen te lopen. Achter die ruimte echter begint het feest.

Een prachtige ruimte met echt mooie apparatuur waarbij veel aandacht gestoken is het samenstellen van de apparatuur en speakers, aankleding en akoestische maatregelen. Daarover later meer! Bij binnenkomst stond reeds de film Bladerunner 2049 te draaien en bij binnenkomst kwam er gelijk een demo stukje voorbij. Snel plaats nemen in de mooie rode bioscoopstoelen, het licht uit en de versterker naar een mooi volume.

Wat als eerste opvalt is het beeld. De NX9 zet een zeer scherp plaatje neer met diep contrast en een enorme lichtopbrengst waardoor de HDR weergave werkelijk van het scherm af spat. Beeld kwaliteit echt een feestje! De NX9 weet het beste uit de film naar voren te trekken.

Ook het geluid dat min of meer in een Auro 3D configuratie op je afkomt, zet een overtuigend 3D beeld neer waarbij ik mij in een enorme bubbel weet. Alles valt mooi op zijn plek en pans en effecten van bovenaf volgen de visuals op een heel natuurlijke manier. Wat mij daarbij vooral ook opvalt is hoe makkelijk de ruimte de energie in de ruimte absorbeert waardoor het geheel op een behoorlijk volume kan spelen zonder dat er teveel druk in de ruimte ontstaat. Erg gaaf!

Dan is het tijd voor Maffe Peter in duet met Ilse de Lange. De center die Anton heeft doet echt subliem zijn werk en geeft de stem van Peter Maffay de body die hij verdient. Diepte, transparantie. Alle informatie wordt zeer mooi weergegeven en 3D afgebeeld. Het samen spel met de twee fronts is zeer fraai. Naarmate ik deze muziek meer hoor ga ik het ook meer waarderen. Echt een mooie opname!

Naast de kortere demo stukjes hebben we ons prima vermaakt met de film The Meg. Een behoorlijk lichte transfer die met heel veel lichtopbrengst en HDR effecten op het scherm wordt getoverd. Hier legt de JVC wel de tekortkomingen bloot van een 2K DI met relatief veel CGI. De close up shots zijn om te watertanden, met veel details in de huid. Dit oogt ook mooi plastisch en organisch.

Bij shots van afstand valt het gebruik van CGI en de 2k DI wel op, maar dat is een beperking van de disc. De film zelf blijft vermakelijk om te kijken. Lekker laagdrempelig popcornvermaak. Het is ook het laag waar we nog even over hebben doorgepraat. Het lijkt alsof er hier nog wel wat te halen moet zijn in de ruimte van Anton. Niet dat het laag niet goed klinkt, maar als je op zoek gaat naar verbetering denk ik dat met DSP en eventueel de toevoeging van een extra sub het hele geluidsbeeld naar een nog hoger niveau wordt getild.

Ik vond het in elk geval erg geslaagd en wil je graag nogmaals bedanken voor de gastvrijheid! Zodra de verbouwing hier afgerond is draaien we de rollen maar eens om. Hoewel ik zeker niet op dit niveau zit. Genieten van film en geluid is uiteindelijk hetgeen waar het om draait en daar slaagt jou set enorm in!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

Ook ik heb weer zitten te genieten afgelopen week, bedankt voor de gastvrijheid weer  :coffee:

Waar ik de NX9 al een keer gezien had met wat demo clips hadden we nu gewoon lekker een film gekeken zoals hierboven al beschreven, waar het geluid een 10 is, is het beeld een 11 wat mij betreft! (zeker met BR2049!)
The Meg is nu niet dé referentie op beeld gebied maar idd de close-ups zeer scherp en huidtexturen etc super, wel zag je bij deze film veel lichte scenés dat de JVC toch wat gaat clippen in het wit, maar goed daar staat deze film dan ook bekend om en hier zal een externe video processor het nóg beter doen. Niet dat de JVC het slecht doet ofzo hoor en ik heb er ook niet minder door genoten  :popcorn:
Volgende keer neem ik Lone Survivor eens mee Anton, dit moet qua beeld helemaal het bommetje zijn bij jou lijkt me  :devil:

Op het gebied van geluid zijn ook weer de nodige stappen gezet sinds ik er de laatste keer was, nieuwe surrounds uit dezelfde lijn als de fronts en ook de Atmos speaker zijn aangepakt. Hoewel ik het niet verwacht had en het me voorheen nooit opgevallen is, voelt het geheel nu nóg homogener, hele fraaie bubble met geweldige pannings welke kant het ook op gaat, voor, achter, boven, links, noem maar op.
Het laag sluit hier ook mooi op aan en vult de (grote) ruimte met voldoende druk, geen 'overdaad' aan druk maar ik denk dat het je ook niet zo opvalt omdat we echt wel op een stevig volume hebben gedraaid zonder dat het ergens vervelend, hard of onprettig wordt, de set speelt het allemaal op zijn sloffen.

Anton tot de volgende keer dan maar weer, maar volgens mij is dat morgen alweer... ;)  :coffee: :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

Altijd gezellig die m&g,s  :clapping: :clapping:. Top dat jullie er waren en zoals afgesproken : tot gauw  :coffee: :pompom: