Mijn HT in HVT van deze maand

Started by anton, May 1, 2003, 20:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

anton

Heb je een pb gestuurd Martin  :headbanging:

buckler

En gelezen en beantwoord Anton  :headbanging:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

RvD

Gisterenavond een bezoekje gebracht aan Anton om zijn nieuwe spullen eens te ervaren, de nieuwe Parasounds en de JVC met stufe 2 tuning had ik nog niet gezien/gehoord.

De Parasounds zijn van kleur veranderd in het zwart vind ik ze er in ieder geval nog fraaier uitzien en beter matchen met de rest. Dan de beamer eens bekeken wat een kolossaal apparaat  8)

Er speelde al een fragment van een LOTR film om de set warm te draaien toen ik binnenkwam, bij het licht uit doen viel meteen de stap voorwaarts op in beeldkwaliteit wat een diepte en scherpte in het beeld de normale bioscoop kan hier jaloers op zijn. Zo heb ik het nog niet gezien bij Pathé of VUE in Eindhoven.  :clapping:

Dan wat voor mij bekende scenes bekeken die ik de vorige keer ook bekeken heb bij Anton, je merkt direct dat de hele set naar weer net dat stapje hoger gebracht is. Alles klinkt net weer wat detailrijker en vooral de punch die nu in de set zit speelt enorm strak, hoe luid je ook wilt spelen het blijft strak zonder vervorming en aangenaam om te luisteren.

Je zou denken dat de set nu wel klaar is maar ja dat virus, ben benieuwd welke weg je uiteindelijk gaat bewandelen.  ;)

Het was weer enorm gezellig en de volgende keer is bij mij even wat upgrades afwachten.  :angel: Dan is PascalP misschien ook weer van de partij jammer dat je er onverwacht niet bij kon zijn maar hopelijk gaat alles goed. Tot de volgende keer en we houden contact.  :popcorn: :coffee:
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

anton

Het was weer laat voor we er erg in hadden  :angel: :angel:. Mooi dat ook jullie de sprong in beeld en geluid meteen opviel, ben er in ieder geval super blij mee.
Een van de upgrades die jij wil gaan doen (uitbreiden naar een Atmos configuratie) was gisteravond onderwerp van gesprek. We hebben beiden Quadral Aurum speakers en jij wil gaan uitbreiden met de nieuwe generatie van de Quadral Chromium serie. Zelf heb ik als atmosspeakers nog steeds de Teufels en zit met een scheef oog naar de aurum phase 9 te kijken. Ik had de gegevens van beide speakers eens naast elkaar gezet (de chromium heeft trouwens ook altima drivers, ik dacht dus van niet) en de verschillen zijn best wel groot.......vraag is hoeveel je moet investeren in atmos speakers. Jij had ervaring met de R6 van quadral en zei dat die top presteerde, zelf denk ik dat in mijn set de phase 9 beter tot zijn recht komen ?????? Je zou ze eens naast elkaar moeten horen was de eindconclusie maar daarmee is de vraag natuurlijk nog niet beantwoord  :wacko: :wacko:/
Nogmaals: super gezellig en de volgende keer is bij jou want naast de atmos upgrade staat er nog meer op stapel in jou set  :worship: :worship:.
Wordt vervolgd !!!

Refie

Ik heb nog een nieuw setje Aurum phase 9 in de doos staan.  Mag je best eens proberen....
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

vik

Gezellig mannen en jammer dat ik er niet bij kon zijn.   ^^

Leuk om je enthousiasme te lezen Rudy.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Quote from: Refie on May  6, 2022, 17:49:35
Ik heb nog een nieuw setje Aurum phase 9 in de doos staan.  Mag je best eens proberen....
[emoji48][emoji48][emoji48]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

Klinkt als een mooie avond Rudy! Jammer dat ik er niet bij kon zijn.
Iets met kleine kinderen die af en toe wel iets hebben ;)

Ik heb zelf de NX9 ook nog niet mogen aanschouwen maar volgende keer ben ik van de partij  :headbanging:
En uiteraard nog een keer bij jou straks!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

Vanmiddag de set phase 9 opgehaald bij Refie  :clapping: :clapping:. Ook weer zo,n lekkere enthousiaste ht freak  8). Ga ze morgen hoogstwaarschijnlijk heel erg voorzichtig met een (heel erg degelijke) touwconstructie ophangen als front high. Ze zien er erg goed uit, zelfde speakerbezetting dan de grote quadral aurum,s en hebben een meer dan behoorlijk gewicht (vandaar dat "heel erg degelijke"  ;D). Bedankt Refie dat ik ze uit mag proberen (je vertrouwen is net zo groot als je zelf bent  ::)), ben heel benieuwd.......
Ik hou jullie op de hoogte  :pompom: :pompom:

denoontje

Gebruik spanbanden anton ;-)..mijne hangen zonal jaren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Refie

#560
Quote from: anton on May 10, 2022, 18:35:11
Vanmiddag de set phase 9 opgehaald bij Refie  :clapping: :clapping:. Ook weer zo,n lekkere enthousiaste ht freak  8). Ga ze morgen hoogstwaarschijnlijk heel erg voorzichtig met een (heel erg degelijke) touwconstructie ophangen als front high. Ze zien er erg goed uit, zelfde speakerbezetting dan de grote quadral aurum,s en hebben een meer dan behoorlijk gewicht (vandaar dat "heel erg degelijke"  ;D). Bedankt Refie dat ik ze uit mag proberen (je vertrouwen is net zo groot als je zelf bent  ::)), ben heel benieuwd.......
Ik hou jullie op de hoogte  :pompom: :pompom:

Succes, ik kom graag kijken en luisteren bij je :headbanging: Met spanbanden om de beugels moet het lukken!
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

denoontje


Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

anton

Ben een ramp met de telefoon (heb pas sinds enkele maanden watsep ) maar beloof dat als ik geluisterd heb hier de bevindingen meteen gedeeld worden  ;D ;D

PascalP

Als je me een foto appt kan ik hem ook wel hier posten ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton


denoontje

Quote from: anton on May 11, 2022, 09:14:15
Ben een ramp met de telefoon (heb pas sinds enkele maanden watsep ) maar beloof dat als ik geluisterd heb hier de bevindingen meteen gedeeld worden  ;D ;D
Wow anton een foto van luisterervaring...dat kunnen wij als diehard telefoongebruikers niet eens.

[emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk


vik

Nice Anton!

De Aurum Phase 9 sluit natuurlijk veel beter aan bij de Aurum grond laag. (homogeen geluidsbeeld)

De :devil:-tjes vinden wel weer een nieuw baasje ik zeg "gas-op-die-lollie"  :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

#568
 :thumbs-up: :popcorn:
Quote from: vik on May 12, 2022, 11:07:08

De :devil:-tjes vinden wel weer een nieuw baasje ik zeg "gas-op-die-lollie"  :pompom:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

anton

Het lukt me niet ze vandaag op te hangen, gaat toch weekend worden.....Ben heel benieuwd hoe ze tot hun recht gaan komen  :nopompom: :nopompom: :nopompom: :nopompom:.
Zoals ik begrepen heb gaat Rudy (RvD) voor de nieuwst Chromium line van Quadral. Deze hebben nu ook de woofers van Altima (aluminium,titanium,magnesium) composiet en de nieuwe E-sense hogetoonspeaker. Lijken ontzettend veel op de aurum line qua speakerbezetting. Hoop deze ook uit te kunnen proberen om uiteindelijk een keuze te maken.
Normaal heb ik niet zo,n moeite met kiezen maar het prijsverschil is nu toch wel erg groot  :omg: :omg:. Ontzettend fijn dat ik uberhaupt in de gelegenheid ben om het vergelijk te kunnen maken  :clapping: :clapping:. Wordt dus nog vervolgd  :P.

@Reza : mocht ik overstappen naar quadral/aurum dan sta jij uiteraard zoals beloofd toendertijd op plaats 1 die ze aangeboden krijgt  :pompom:

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

anton

#571
Hoewel het prachtig weer was heb ik de zondag toch gebruikt om de phase 9 uit te testten. Via een ingenieuze constructie (not !!!!!) heb ik ze naast de voorste Teufels gehangen.
De achterste atmos speakers (ook dus Teufels) heb ik los gekoppeld. Ik wilde puur de verschillen in geluid horen tussen de voorkanalen, het zal qua test niet misschien de beste manier zijn maar voor de te verkrijgen geluidsindruk leek me het wel het beste........
Heb drie atmos fragmenten beluisterd: ready player one (de race), unbroken (openingsscene met aankomende vliegtuigen en luchtgevecht) en Peter Maffay (duet met Ilse de Lange).
De instellingen van de Teufels opgeschreven, de phase 9 ingeregeld dat de geluidssterkte identiek was en de scenes om en om geluisterd. Ik kon heel gemakkelijk de speakerkabel wisselen omdat ik er een keukentrapje had bijgezet  8)). Nogmaals, het zal niet de ultieme test zijn maar ik wilde een indruk hebben.....
Met de Teufels kwam ik niets tekort, iedereen die bij mij een keer is wezen luisteren heeft nooit de opmerking gemaakt dat de atmosspeakers dissoneerden met de grondlaag, zelf heb ik daar ook nooit iets van gemerkt, het geluidsbeeld was in mijn belevening "1 geheel".
Met de aurum phase 9 veranderde het geluidsbeeld echter bijzonder positief......de "druk" van het geluid ervaarde ik als "massiever, zwaarder", het hoog vond ik "frisser, sprankelender" worden.......
Best wel apart moet ik zeggen, ik verwachtte minder verschil te gaan ervaren maar het werd meer.........in positieve zin.....
De phase 9 heb ik op dezelfde manier opgehangen als de Teufels (praktischer voor de proef) dus ze waren niet goed uitgericht maar voor het direkte vergelijk met de Teufels vond ik dat ik ze op dezelfde manier moest vergelijken.
Eigenlijk best vreemd , met de Teufels vind ik zelf maar ook iedereen die meegeluisterd heeft dat het helemaal top klinkt ....niks meer aan doen .....en toch merk je gewoon heel duidelijk dat het NOG weer mooier/beter/indrukwekkender kan.
Nogmaals bedankt Refie dat ik ze uit heb mogen proberen, hoor wel wanneer je langs komt als je uit Ghana terug bent  :pompom: :coffee: :popcorn:
Super nieuwsgierig nu naar de nieuwe Chromium line (zal nog wel een paar weken duren) maar denk toch dat ze het moeilijk krijgen tegen deze geweldenaars  :wacko: :wacko:


reza

Dat is mooi te lezen :thumbs-up:
De kracht van homogeniteit is ook gewoon niet te kloppen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Kortom, er zit dus niks anders op dan vier van die Phase 9 speakers te bestellen Anton  ;D
Daar gaat je zakgeld weer haha lol
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

anton

Maak me gek  :P :P (oh nee, dat heb ik mezelf al gemaakt  :wacko:). Toch nog even de Chromiums proberen ........