Mijn HT in HVT van deze maand

Started by anton, May 1, 2003, 20:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Valkyrie

#75
Quote from: vik on October 30, 2020, 10:08:08
Ik krijg hier en daar de vraag over wat Anton precies in zijn set heeft staan.

Met toestemming van Anton hier bij het lijstje: (iets met te dikke vingers)   :P

Hardware:

  • CM JVC DLA-N7BE projector
  • CM Marantz AV 7702mk2 stufe 2 processor
  • CM Oppo UDP-203 stufe 2
  • CM Apple tv 4K
  • CM Crown XTI 4002 dsp-versterker
  • CM T-1800 high performance subwoofer
  • CM Optical HDMI kabel
Versterkers:

  • Parasound Halo A51 5 kanaals
  • Parasound Halo A21 stereo
  • Parasound model 5250 5 kanaals
Speakers:

  • Fronts: Quadral Aurum Vulkan VIIIR CineMike edition
  • Center: Quadral Aurum Base Maxime 9
  • Surround:Quadral  Aurum Montan 9
  • Atmos: 4x Teufel M 800 THX Ultra 2
Bekabeling:

  • CM power cords (Oppo-processor-Parasound-Crown)
  • XLR interlinks Audiomaat M-Way 3DW Ref
  • Subwoofer speaker kabel Taga CM afwerking
  • Speaker kabel: Supra XL Annorum CM afwerking
  • Hdmi kabel Oppo>> Marantz: WireWorld Chroma 7
  • Hdmi kabel AppleTV>>Marantz: WireWorld Chroma 7
  • Akoestiek : Artnovion


Nog even een foto van de voorkant met de Vulkan VIIIR speakers (betere groothoek foto's volgen)



Mooie lijstje. Ik ben ook wel benieuwd naar de afmetingen van de ruimte en het projectiescherm.  ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

rkwinkel


Remco

HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

anton

Dank allemaal voor jullie interesse en complimenten  :clapping: :clapping:. Ben uitermate blij met het huidige resultaat en sta open voor beluisteren en bezichtigen en lekker over onze hobby buurten  :coffee: :coffee:.
Dus heb je zin om te komen en jij/jullie en ik voelen ons helemaal ok dan ben je van harte welkom  :pompom:.
P.s. Over een paar weken zal ik in het Cinemike topic een review schrijven over mijn ervaringen met de Apple TV in CM uitvoering,(gisteravond de film bad boys for Life gezien op de Apple en vanavond de uhd van deze film), .....wordt vervolgd  :P

Jean Sibelius

Hoi Anton,

Complimenten voor je set, ziet er gaaf uit! :colgate: (en natuurlijk een heel mooi compliment van Viktor :)).

Ik zie dat je Parasound versterkers hebt staan... (net als ik ;))

Gezien het feit dat je veel apparatuur onder handen hebt laten nemen door CM, heb je ooit overwogen om de Parasounds ook te laten modificeren?


Groeten, Jan

P.S.: Als de koffie voor iedereen klaar staat (en het tzt weer kan), dan houd ik me zeker aanbevolen :coffee:.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

RonG

Erg gave ruimte hoor, complimenten O0

Cobraatje

#81
Quote from: anton on October 30, 2020, 14:55:32
Dank allemaal voor jullie interesse en complimenten  :clapping: :clapping:. Ben uitermate blij met het huidige resultaat en sta open voor beluisteren en bezichtigen en lekker over onze hobby buurten  :coffee: :coffee:.
Dus heb je zin om te komen en jij/jullie en ik voelen ons helemaal ok dan ben je van harte welkom  :pompom:.
P.s. Over een paar weken zal ik in het Cinemike topic een review schrijven over mijn ervaringen met de Apple TV in CM uitvoering,(gisteravond de film bad boys for Life gezien op de Apple en vanavond de uhd van deze film), .....wordt vervolgd  :P

Gezien de vele sets die hij heeft gehoord en de opmerking van Viktor: 'maar ik meen het als ik zeg dat jij in de hele Benelux die dikste set hebt die ik persoonlijk heb ervaren.', moet ik zeker een keer komen luisteren ondanks dat je een eindje uit de buurt woont ;D
Na een dergelijke opmerking er maar een paar schoenen bijkopen voor het geval je naast je huidige schoenen gaat lopen :D

Ik ben erg geïnteresseerd in waarom je deze route hebt gevolgd, zou je wat meer kunnen aangeven over het upgradepad en de reden waarom je voor deze route hebt gekozen?
Dan bedoel ik vooral eerst de bronnen ipv de versterking, b.v. upgraden naar een Marantz CM 8000-serie.
Gezien hoeveel beter o.a. Marantzen klinken na een CM-behandeling en ik voor luidsprekers hetzelfde resultaat verwacht, vroeg ik mij ook af de verbeterde front luidsprekers nog wel volledig matchen met de niet gemodificeerde luidsprekers?

Niet dat ik niet blij ben dat je eerst voor bronnen bent gegaan, jouw 'oude' Pana CM klinkt in mijn CM set duidelijk beter dan de Oppo 93CM Stufe 2 en Oppo 203CM Stufe 1 die ik ook gehad heb :clapping:

anton

#82
zie dat jullie een paar vragen hebben die ik graag zal beantwoorden. Allereerst de afmetingen van de ruimte : de kamer is 4.90 breed en 6.20 meter lang. Het scherm heeft als afmeting : 3.50meter breed en 1.85 meter hoog.

Ik ben in 1988 (toen ik trouwde en een eigen plek kreeg) al begonnen met HT. Er was toen nog niet zoveel op HT gebied te koop en er waren maar enkele winkels waar je terecht kon voor een demo. Op de laatste Firato beurs in Amsterdam stond Phillips met een nieuwe processor en dvd speler die aan een projector gekoppeld was....ik keek mijn ogen  uit en en ik wist het zeker: dit wil ik ook graag hebben  :inlove:.
Maar eerst passeerden van 1988 tot 1999 diverse tv,s (de eerste was 66 cm beelddiagonaal) en diverse apparatuur de revue: begonnen met dolby surround, dolby surround pro logic, dolby digital, DTS enz. Mooie tijd was dat maar allemaal in de huiskamer dus niet optimaal.
Eind 1999 heb ik samen met een vriend de wintermaanden benut om helemaal zelf van de hooizolder die leeg stond een  speelkamer voor de kinderen te maken maar ook een eigen HT  :headbanging:.
Gigantisch veel isolatierollen gebruikt zodat het allemaal rustig bleef in de rest van het huis, underlayment platen geschroefd tegen een balken raamwerk, beplakt met vilttegels.....het verdient niet de prijs van de beste afwerking maar het kostte in verhouding niet veel en het voldeed helemaal aan mijn wensen  8).
De speelkamer voor de kinderen is nu in gebruik als opslag voor mijn schijfjes en ik heb er een kleine bar in gemaakt ( ik wil absoluut niet uitdrogen  ;)).
In mijn eigen HT kamer ben ik begonnen met een oprolscherm dat ik in de Vondst had gevonden (voorloper van marktplaats), een derdehands epson beamer, een sony receiver (DD en DTS), een sony dvd speler en 5 wharfedale valdus 500 boxen die ik erg goedkoop in een lokale winkel gescoord had.
Een setje gebruikte kappersstoelen maakten mijn HT compleet, ik was de koning te rijk zal ik je vertellen......
Ik begon toen  bladen als Heimkino en Audiovision en HVT te lezen en begon langzaam maar zeker te upgraden.
Het scherm op de foto heb ik samen met een Sony vpl vw 10 gekocht bij Houben Mediatechniek in Haelen en voldoet nog prima maar is dus evengoed al 20 jaar oud, vele spelers, receivers , boxensets en enkele projectors verder komen we dan terecht in het heden.
Op de vraag waarom ik mijn versterkers nog niet heb laten upgraden en waarom ik het pad bewandeld heb zoals ik het dus nu gedaan heb is het antwoord het volgende:
Zoals al gezegd heb ik altijd van alles gedaan zonder een vast plan, gewoon omdat het leuk was, ik nieuwsgierig was en van alles uit wilde proberen. Nadat Viktor een paar jaar geleden in mijn HT kwam en hij vond dat mijn kamer te doods klonk zijn we begonnen met optimalere speakerplaatsing, stroom nalopen en alles in fase zetten.... dat klonk al beter  ;D.Akoestiek aanpasseningen volgen. Toen begonnen met de processor, een stufe 1 marantz 7702MK2  :blink: wat een ander geluid..... en zo ben ik elke keer een stapje verder gegaan. De eindtrappen van Parasound zijn nog niet ter sprake geweest omdat ik ze pas kort geleden had gekocht voor Viktor kwam en er volgens Viktor elders grotere stappen te maken zouden zijn.
Bij elke stap was het eerst luisteren en mocht het niet het gewenste resultaat zijn dan weer terug naar de oude situatie. Bij Viktor heb je iemand die al heel lang en heel veel gezien en gehoord heeft op veel verschillende plaatsen met uiteenlopende apparaten. Hij kan je van te voren al vrij goed aangeven of je met een bepaalde upgrade een  stap vooruit gaat maken in je set. Tot nu toe heeft dat allemaal super uitgepakt in mijn ruimte.
Echter, ik denk dat ik met een nieuw scherm, nieuwere processor, getunede eindtrappen, lumagen  nog meer stappen vooruit kan maken maar ik weet ook dat je niet alles kan hebben.....alles op zijn tijd  :P
Oh ja, op de vraag of de gemodificeerde Vulkans matchen bij de andere speakers kan ik alleen maar volmondig JA zeggen. Gewoon super !
Zo, en nu een Bavaria  :P

Jean Sibelius

Het virus is bij jou ook nog niet verdwenen zie ik... inderdaad stapje voor stapje (verder) bouwen aan je droom set-up :colgate:

Proost! :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Mooi verhaal Anton, en de Vondst, weet nog dat ik die dingen van voor tot achter doorpluisde om mijn eerste brommers te kopen :D

Geniet van je Bavaria zou ik zeggen  :clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

proost......

Je vergeet buiten de lumegen, scherm etc ook nog een 1-2.35 lens ;-)

vik

Gezellig Anton en tot de 15e bij de film avond.  8)

Ook leuk om een keer neer te ploffen als gewoon Vik.

En een mooi vooruit zicht met betrekking tot de Stewart Studiotek 130! Dat wordt smullen!  :wub:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Quote from: vik on December  9, 2020, 13:29:34
Gezellig Anton en tot de 15e bij de film avond.  8)

Ook leuk om een keer neer te ploffen als gewoon Vik.

En een mooi vooruit zicht met betrekking tot de Stewart Studiotek 130! Dat wordt smullen!  :wub:

^^  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Quote from: vik on December  9, 2020, 13:29:34
Gezellig Anton en tot de 15e bij de film avond.  8)

Ook leuk om een keer neer te ploffen als gewoon Vik.

En een mooi vooruit zicht met betrekking tot de Stewart Studiotek 130! Dat wordt smullen!  :wub:

heb ik wat gemist...nieuw scherm?

ps anton, je moet wel je titel van je topic een keer aanpassen ;-)

anton

Niks gemist Thuur :pompom:, ben in onderhandeling met Viktor en Cinemike om een Stewart scherm van Mike privé over te nemen ( hij gaat upgraden naar een Generatie 4 Studiotek ). Moeten qua afmetingen nog even checken maar denk wel dat het gaat lukken  :xmas:
:coffee: :popcorn:

PascalP

Dat 4.20m scherm uit de referentie ruimte? :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Quote from: PascalP on December  9, 2020, 19:30:39
Dat 4.20m scherm uit de referentie ruimte? :P
Doe er dan gelijk een n9 cm bij ;-)

Jean Sibelius

Quote from: vik on December  9, 2020, 13:29:34
En een mooi vooruit zicht met betrekking tot de Stewart Studiotek 130! Dat wordt smullen!  :wub:

Mooi dat jullie er uit zijn gekomen vwb het scherm. Gefeliciteerd Anton, dat wordt straks wel heel gaaf kijken 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Dan moeten we toch wat balken weg hakken ben ik bang  :laugh:


Quote from: PascalP on December  9, 2020, 19:30:39
Dat 4.20m scherm uit de referentie ruimte? :P
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

anton

Ben al bijna 21 jaar eigenlijk heel tevreden over mijn huidige scherm, er zitten wel een paar onvolkomenheden in ( kleine kras en een plek waar het licht heel af en toe hinderlijk terugkaatst ). Al een paar keer bij Werner tijdens de shows gezien wat voor invloed een scherm kan hebben maar eigenlijk nooit daarop doorgegaan.
Toen Viktor dit Stewart scherm ter sprake bracht en voor een leuk bedrag aanbood heb ik snel de knoop door gehakt  :devil:, ben reuze benieuwd maar moet nog ffe geduld hebben tot Mike zijn nieuwe scherm binnen krijgt  8)

vik

Nieuwe naam kunnen we wel een keer over brainstormen...  :smile:

Quote from: denoontje on December  9, 2020, 19:23:42
heb ik wat gemist...nieuw scherm?

ps anton, je moet wel je titel van je topic een keer aanpassen ;-)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Quote from: vik on December 10, 2020, 15:36:25
Nieuwe naam kunnen we wel een keer over brainstormen...  :smile:

Cinemiked hooizolder?  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

Geen alcohol voor jullie meer overdag  ;D ;D