Mijn HT in HVT van deze maand

Started by anton, May 1, 2003, 20:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Op  verzoek van Anton een paar kiekjes van de Artnovion Azteka absorber panelen...

(De bekabeling bij de speakers worden nog weggewerkt en als alles klaar is nog een knappe groothoek foto)










Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Mochten ze geluidstechnisch niets doen...dan zijn het zeker geen lelijke panelen,maw decoratief zien ze er al mooi uit.  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

anton

Bedoeling was dat cinemike afgelopen week de nieuwe metingen kwam doen......griep gooide roet in het eten  :(.
Nadat ze opgehangen waren door Viktor en mijzelf hoorden we echter al heel duidelijk verbeteringen......
Kijken of de metingen dat ook bevestigen ??
Hou jullie op de hoogte  :pompom:

vik

Anton het was weer heerlijk vertoeven bij jou in de HT ruimte.  :coffee:

Ook weer even goed voor mijn eigen referentie om een het ander te kunnen vergelijken in een andere omgeving.  Erg leuk en onverwachts (voor mij dan ) om PascalP bij jou te treffen.  Het gevolg was niet zo moeilijk... de nodige uurtjes testen en samen beleven  :D

Je hebt ook duidelijk een winst geboekt door in de ruimte  de speaker noppen folie te verwijderen en het plaatsen van de bass traps.  Het klinkt waanzinnig bij jou met de nadruk op het het laag. Bizar gewoon!!   :blink:

We gaan alles in orde maken en het woord is aan jou.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Gisteren 'toevallig' op de koffie bij Anton, staat Vik ineens voor de deur met een doos vol met spullen  :coffee:
Onverwacht een mooie demo van mooi spul gehad in Anton zijn set, aantal dingen gezamelijk getest en was ook duidelijk waar bij Anton nog stappen te maken zijn.
Begrijp me niet verkeerd, Anton heeft echt een bizar mooie setup, N7 is om je vingers bij af te likken en ook de gewijzigde speaker layout met de andere fronts in een 5.1.4 setup ipv 7.1.4 doet het ontzettend goed.

En zoals Vik al aangeeft is het laag bij Anton in de ruimte ontzettend goed, eigenlijk bizar dat dit uit 1 sub komt en niet uit 4 subs uit iedere hoek.
Ben benieuwd welke uprades er op korte termijn gaan komen ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Wat ik trouwens ook nog moet vermelden is de DTM van de JVC, laatste keer dat ik bij Anton was toen had JVC de update nog niet, maar echt een mooie vooruitgang.
Ook de snelheid waarmee de N7 synced op resolutieswitches t.o.v. mijn RS400 is gewoon bizar, ik weet wat hier op de shortlist gaat komen :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Mooie middag geweest als ik het zo lees heren.

Dus er komt een kabeltje[emoji48].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

scoc

Quote from: PascalP on July 15, 2020, 10:49:26
Wat ik trouwens ook nog moet vermelden is de DTM van de JVC, laatste keer dat ik bij Anton was toen had JVC de update nog niet, maar echt een mooie vooruitgang.
Ook de snelheid waarmee de N7 synced op resolutieswitches t.o.v. mijn RS400 is gewoon bizar, ik weet wat hier op de shortlist gaat komen :P

Bekijk zeker een JVC N5. Heb ik zelf ook gedaan en ik vond persoonlijk de verschillen met de N7 te klein voor 2000€ prijsverschil en ik kwam van een X7000.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

ppeter

#59
Quote from: scoc on July 15, 2020, 20:35:08
Bekijk zeker een JVC N5. Heb ik zelf ook gedaan en ik vond persoonlijk de verschillen met de N7 te klein voor 2000€ prijsverschil en ik kwam van een X7000.
@scoc

En wat is ondertussen de ervaring met de N5?
Is het echt een geweldige beamer en een upgrade voor de Epson?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Martijnst1990

Wat een prachtige ruimte en dito spullen! 8) Die balk springt inderdaad wel in het oog, maar als je zegr dat die verdwijnt als je film gaat kijken is het prima toch ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

anton

Hey Martijn  :pompom:, gewoon langskomen en zelf kijken, je bent van harte welkom  :coffee:, hoor graag van je  :pompom:

Martijnst1990

Quote from: anton on July 15, 2020, 22:53:06
Hey Martijn  :pompom:, gewoon langskomen en zelf kijken, je bent van harte welkom  :coffee:, hoor graag van je  :pompom:
Gaan we een keertje doen!  :headbanging:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

scoc

Quote from: ppeter on July 15, 2020, 20:54:18
@scoc

En wat is ondertussen de ervaring met de N5?
Is het echt een geweldige beamer en een upgrade voor de Epson?

Kan niet vergelijken met Epson want die heb ik zelf nooit gehad maar ik had niet verwacht dat het een echte upgrade zou zijn tov mijn X7000 (meer een side-grade). Maar na 6 maanden kan ik zeggen dat de N5 wel degelijk een upgrade is tov de X7000. Dus beter contrast van de X7000 weegt niet op tegen de andere voordelen van de N5.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

ppeter

Quote from: scoc on July 16, 2020, 21:24:34
Kan niet vergelijken met Epson want die heb ik zelf nooit gehad maar ik had niet verwacht dat het een echte upgrade zou zijn tov mijn X7000 (meer een side-grade). Maar na 6 maanden kan ik zeggen dat de N5 wel degelijk een upgrade is tov de X7000. Dus beter contrast van de X7000 weegt niet op tegen de andere voordelen van de N5.
Ok Thx!
Dan zal ik toch eens een afspraak moeten maken bij een sponsor voor een demo! 😎📽
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

scoc

Quote from: ppeter on July 17, 2020, 20:23:51
Ok Thx!
Dan zal ik toch eens een afspraak moeten maken bij een sponsor voor een demo! 😎📽
Idd voor de lockdown part 2.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

vik

Anton ook via deze weg nogmaals mijn complimenten over jouw prachtige ht ruimte.

Gister hebben we alles afgerond en de puntjes op de "i" gezet. Het heeft wat gekost, maar ik meen het als ik zeg dat jij in de hele Benelux die dikste set hebt die ik persoonlijk heb ervaren.  Niet zo zeer omdat bij jou de  nieuwste CM processor staat, en de hoogste modificatie op de Oppo maar puur omdat alles gewoon perfect matched met elkaar. In other words the magic touch!  :wub:

Ik vond het alleen niet aardig van jou dat ik mijn CM Apple tv niet meer mee mocht nemen.  :P

Heel veel plezier en geniet de komende donkere dagen (alsof we daar al niet in zaten met de Covid  :-X )
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

net weer even op de koffie mogen komen bij Anton  :coffee: was weer prima, moest er even wat ophalen (binnenkort meer in mijn topic).
Gewoon weer goed voor mekaar hoor, ken de ruimte inmiddels wel al redelijk denk ik, en iedere keer als ik er kom weer mooie stappen gemaakt, surround bubble bij jou in echt ongelofelijk.
Ook zonder gebruik van upmixers klinkt een goede DTS-HD 5.1 track gewoon alsof je er middenin zit, mist er echt niets aan dat de hoogtespeakers niet meedraaien!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

Heb zowel op het bedrijf alsook prive enkele zeer drukke weken gehad, wel altijd elke dag gelezen op het forum maar weinig gepost (kan met mijn dikke vingers niet goed overweg met de ipad en ben dus genoodzaakt de ouwe computer met toetsenbord op te starten om een beetje fatsoenlijk te kunnen typen  ::)).
Waar waren we gebleven.......
Frank en Viktor zijn een paar maanden geleden langs geweest om de ruimte nogmaals te meten. Ik had na de eerste meting de Artnovion diffuser/absorber panelen opgehangen samen met Viktor, de noppenfolie boven het verlaagde plafond weggehaald en met rockwool 221 forse absorbers zelf in elkaar gefrunnikd langs het scherm: resultaat, in mijn ruimte was de akoestiek een enorm stuk erop vooruit gegaan  :headbanging:. Vraag me niet om grafieken (heeft Frank op zijn computer staan) maar de ideale lijnen zijn verder benaderd. Helemaal perfect zal het wel nooit worden maar de bedoeling was de zaak voor mijn ruimte en budget te optimaliseren en vind zelf dat dat aardig gelukt is  :wub:.
Vervolgens een CM Oppo 203 en de CM fibre HDMI kabel aangesloten. Beide producten heb ik uitgebreid getest bij Viktor, bij Pascal, Denoontje en bij mezelf thuis, bizar wat elk product individueel toevoegd in welke set dan ook  :hehe:  :omg:
De kabel bleek in het begin wat issues te hebben met de handshake tussen processor en projector (bleek achteraf de transmittor te zijn aan de processorkant) maar dank zij een ongekende service van Viktor draait het nu als een tierelier  :pompom:
Als kers op de taart deze week de CM Apple tv aangesloten in de set (kijk toch regelmatig Netflix)..... die gaat dus ook niet meer weg !!!!! Pracht beeld maar wat een ongelofelijk high end geluid geeft dat ding  :inlove:

Heb de laatste 2 jaar veel geinvesteerd in mijn bios, heb deze dedicated ruimte (lees: hooizolder) dik 20 jaar in gebruik en altijd van alles uitgeprobeerd en gewisseld qua apparatuur. Geen seconde spijt van gehad, enorm veel plezier aan beleefd, veel ht liefhebbers mogen ontvangen en bezoeken en hopelijk gaat dat genieten nog vele jaren door  ;D ;D.
Hoewel ik zeker weet dat er vele, vele kundige dealers op dit forum, in NL en daarbuiten rondlopen toch een woord van dank richting Viktor, van een oprechte ht liefhebber die ik was en ben maar die vanalles aan het uitproberen was heb jij me laten inzien dat een stappenplan het beste werkt ! Begin bij de basis: je ruimte, dan de stroom enz.enz. Nogmaals: ik heb me altijd super goed vermaakt maar wat ik samen met jou heb bereikt in mijn ruimte is helemaal geweldig !!! Het klopt nu allemaal en het zal nooit de ruimte in Simmenrath evenaren maar de surroundbubbel, de impact en emotie zijn voor mijn ruimte fenomenaal !!!
Ik weet ook wel dat het een mooie cent heeft gekost (high end komt niet voor een dubbeltje) maar het is net als bij een voetbalteam: je kunt 11 de duurste spelers ter wereld bij elkaar zetten, als ze niet samenwerken wordt het nooit niks en veel geld uitgeven en nog niet tevreden zijn is dubbel onbevredigend  :satisfied:
Nu heb ik genoeg veren in je r**t gestoken  ;D, nog even en je gaat op een kip lijken  :omg:
Oh ja ! Je schrijft in je post iets van dikste set  :angel:, je bedoelt natuurlijk een complete CM set. Ik heb nl al vele,vele prachtige sets mogen bezoeken en bewonderen in al die jaren in ruimtes waar ik alleen maar van kan dromen........
Voor dit jaar ffe geen upgrades meer, eerst een lekker gaan genieten van de ruimte en set.
Hopelijk volgend jaar een oplossing voor het corona probleem en dan als het weer kan een M&G met iedereen die eens langs wil komen  :coffee:




denoontje

Mooi verhaal anton[emoji123]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

papaleo

Ik volg je al 'n tijdje en heb heel veel bewondering in hoe jij je 'droom' verwezenlijkt hebt... :worship:

En het maakt mij alleen maar nieuwsgieriger hoe jouw ruimte en setup er uit ziet en klinkt...ik heb regelmatig contact met Vik waar ik hem de nodige vragen afvuurt...en elke keer zegt hij dan...,Leo als je het echt wilt weten,zien en wilt horen moet maar eens bij Anton langs gaan... 8)
En nu ik toch een verkapte uitnodiging zie staan hou ik mij zeker n keer aanbevolen  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Martijnst1990

#71
Mooi geschreven Anton! Klinkt als een fantastische ruimte  8) 8)

En als we nu toch veren aan het uitdelen zijn, verdien jij er ook 1: voor het ter leen aanbieden van je oude projector (zonder mij te kennen of ooit gesproken te hebben) omdat je had gelezen dat ik wilde gaan beginnen met projecteren!  O0
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

vik

Ik krijg hier en daar de vraag over wat Anton precies in zijn set heeft staan.

Met toestemming van Anton hier bij het lijstje: (iets met te dikke vingers)   :P

Hardware:

  • CM JVC DLA-N7BE projector
  • CM Marantz AV 7702mk2 stufe 2 processor
  • CM Oppo UDP-203 stufe 2
  • CM Apple tv 4K
  • CM Crown XTI 4002 dsp-versterker
  • CM T-1800 high performance subwoofer
  • CM Optical HDMI kabel
Versterkers:

  • Parasound Halo A51 5 kanaals
  • Parasound Halo A21 stereo
  • Parasound model 5250 5 kanaals
Speakers:

  • Fronts: Quadral Aurum Vulkan VIIIR CineMike edition
  • Center: Quadral Aurum Base Maxime 9
  • Surround:Quadral  Aurum Montan 9
  • Atmos: 4x Teufel M 800 THX Ultra 2
Bekabeling:

  • CM power cords (Oppo-processor-Parasound-Crown)
  • XLR interlinks Audiomaat M-Way 3DW Ref
  • Subwoofer speaker kabel Taga CM afwerking
  • Speaker kabel: Supra XL Annorum CM afwerking
  • Hdmi kabel Oppo>> Marantz: WireWorld Chroma 7
  • Hdmi kabel AppleTV>>Marantz: WireWorld Chroma 7
  • Akoestiek : Artnovion


Nog even een foto van de voorkant met de Vulkan VIIIR speakers (betere groothoek foto's volgen)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Mooi hoor! Maar belangrijk ook een goede en grotere ruimte! Ik zou bij bij ook graag rondom nog 1 meter willen hebben, dan was het echt perfect.

HansGT3

Het is dat ook geen ruimte heb. Anders gaat het los hier  alles CMIKE  finaal edition DENON AVP 1 &   POA. OPPO 205  CMIKE Finaal edition 
6x AR1 speakers waarvan 2 voor
Mega center  .
LG GX 77inch  oled  gekalibreerd
Cinemike bekabeling   Voor componenten
Audio Maat XLR  pro. Tussen voor en end versterker .
JL Audio 113 Fathom Woofer
3 x Audio groep  .
Dit set is ook samen met Viktor Tot stand  gekomen. :clapping:

Hoop dat ik je topic niet vervuild Anton  heb van Vik begrepen dat jouw set. Ook tot in detail  klinkt. Kom graag ook is bij jouw kijken en luisteren als de Corona hype voorbij is .

HansGT3