Mijn HT in HVT van deze maand

Started by anton, May 1, 2003, 20:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


RalphH

Quote from: fluissie on September 27, 2019, 18:49:10
Zier er goed uit, echter ben ik de enige die zich stoort aan die balk ? :sadlike:

Ja
;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

PascalP

#27
Dikke ruimte!!  :pompom:

Alleen zie ik nu ook een rear center speaker?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

eindelijk de foto's ;-)

Leuk Anton, nu tijd voor de masking op het scherm.
Dat verdient het wel.

Geluid zal wel weer verder verbeterd zijn lijkt me.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: fluissie on September 27, 2019, 18:49:10
Zier er goed uit, echter ben ik de enige die zich stoort aan die balk ? :sadlike:

Weg zagen is denk ik geen optie... ::)

Mooie ruimte/apparatuur
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Ja maak je borst maar nat de 8e  :P
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

anton

#33
Dank je wel allemaal  :clapping:, ik woon in een oude boerderij met een bepaalde kapconstruktie die er voor zorgt dat weghalen van de balk een nogal dure grap gaat worden  :omg:.
In het begin van mijn ht (dik 20 jaar geleden) wilde ik hem zwart verven of bekleden met zwart vilt maar je gelooft het of niet: als de lichten uitgaan en de film begint zie je die balk niet eens meer.......en daarom is het nog steeds zoals het is....
PascalP : je ziet geen 2e center achter  8) , dat is 1 van de back rear speakers.
De opstelling op dit moment is als volgt: quadral vulkan Cinemike voll stufe getuned links en rechtsvoor, quadral base maxime als center, Quadral montan als rear, Teufel M 800 THX als  back rear en atmos (4 maal).
Processor is een Marantz 7702MK2 stufe 2 getuned door Cinemike, als eindversterking een Parasound A21, A51 en voor atmos de Parasound 5250 (bekabeling xlr en rca van Mway 3dw REF, powercords Cinemike, HDMI audioquest Cinnamon, 4 aparte stroomgroepen voor ht kamer).
De sub is nu een cinemike T 1800 die gebridged aangestuurd wordt door een stufe 2 getunede Crown 4002 versterker, UHD speler is een Panasonic UB 900 voll stufe getuned door Cinemike.
Projector tenslotte is de JVC N7 met Cinemike stufe 1.
Hoe de getunede spullen bevallen  heb ik of ga ik nog bespreken in het Cinemike topic elders op dit forum.
Voor nu kan ik alleen maar zeggen dat ik enorm geniet van mijn kamer (al dik 20 jaar trouwens) en dat het een superleuke hobby is en blijft.
Ik weet dat er altijd nog wensen blijven (maar goed ook) en dat er altijd ruimte is voor verbetering maar voor nu ga ik eerst eens super genieten de komende tijd van de aanpassingen die ik de laatste tijd heb gedaan  :popcorn:.
Iedereen die graag eens langs wil komen is van harte uitgenodigd  :coffee:, ga ook de komende tijd weer een aantal forumleden bezoeken (sorry Thuur , ik PM je gauw ) dus hopelijk tot ziens !!!!
mvrgr. Anton

reza

#34
Quote from: papaleo on September 28, 2019, 10:20:46
Ja maak je borst maar nat de 8e  :P

Mijn balken kunnen ook niet gezaagd worden hoor, als je het maar laat..

:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

morca

Quote from: anton on September 28, 2019, 10:42:25
Dank je wel allemaal  :clapping:, ik woon in een oude boerderij met een bepaalde kapconstruktie die er voor zorgt dat weghalen van de balk een nogal dure grap gaat worden  :omg:.
In het begin van mijn ht (dik 20 jaar geleden) wilde ik hem zwart verven of bekleden met zwart vilt maar je gelooft het of niet: als de lichten uitgaan en de film begint zie je die balk niet eens meer.......en daarom is het nog steeds zoals het is....
PascalP : je ziet geen 2e center achter  8) , dat is 1 van de back rear speakers.
De opstelling op dit moment is als volgt: quadral montan 9 links en rechtsvoor, quadral base maxime als center, Teufel M 800 THX als rear, back rear en atmos (4 maal).
Processor is een Marantz 7702MK2 stufe 2 getuned door Cinemike, als eindversterking een Parasound A21, A51 en voor atmos de Parasound 5250 (bekabeling xlr en rca van Mway 3dw REF, powercords Cinemike, HDMI audioquest Cinnamon, 4 aparte stroomgroepen voor ht kamer).
De sub is nu een cinemike T 1800 die gebridged aangestuurd wordt door een stufe 2 getunede Crown 4002 versterker, UHD speler is een Panasonic UB 900 voll stufe getuned door Cinemike.
Projector tenslotte is de JVC N7.
Hoe de getunede spullen bevallen  heb ik of ga ik nog bespreken in het Cinemike topic elders op dit forum.
Voor nu kan ik alleen maar zeggen dat ik enorm geniet van mijn kamer (al dik 20 jaar trouwens) en dat het een superleuke hobby is en blijft.
Ik weet dat er altijd nog wensen blijven (maar goed ook) en dat er altijd ruimte is voor verbetering maar voor nu ga ik eerst eens super genieten de komende tijd van de aanpassingen die ik de laatste tijd heb gedaan  :popcorn:.
Iedereen die graag eens langs wil komen is van harte uitgenodigd  :coffee:, ga ook de komende tijd weer een aantal forumleden bezoeken (sorry Thuur , ik PM je gauw ) dus hopelijk tot ziens !!!!
mvrgr. Anton
Mooie set  :inlove:
Dat zal wel geweldig klinken Anton.

fluissie

In ieder geval een hele dikke setup en ruimte waar je trots op mag zijn !  :headbanging:

Cobraatje

Fraaie set Anton, als de CineMike boys zich ermee bemoeien klinkt het vast zeer goed.
De balken zou ik mooie donkere beits op doen zodat het wat beter bij de andere kleuren past 8)

PascalP

Hele mooie set als ik het zo lees Anton!

Zou graag een keer willen komen kijken, hier hebben we toen al een keer contact over gehad, maar is er toen eigenlijk niet meer van gekomen...  :nopompom:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton


donaldk

Anton, ga je met 4K nu minder ver van het beeld zitten?

anton

De reden dat ik de stoelenrij 50 cm naar voren schuif heeft alleen maar te maken met het optimaliseren van de luisterplek (advies van Viktor en Frank). Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen (zijn we weer verschillende films verder). Ik hou jullie op de hoogte  ;D

PascalP

Gisteravond mogen genieten van Anton zijn prachtige ruimte, gewoon geweldig!
Die sub is echt onvoorstelbaar, wat een geweld en toch zo strak als het moet  :clapping:
En was ook zeer onder de indruk van de N7, 4K met HDR gewoon prachtig en werkt perfect met de DTM!

Nogmaals bedankt voor de gastvrijheid en tot snel :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Heb je nieuwe firmware al Anton?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

anton

Hey Thuur  :headbanging: :headbanging:, nieuwe firmware zit er op, was al zeer tevreden maar is idd een hele mooie upgrade  8) 8)

anton

Gistermorgen (ja op zondagmorgen  :headbanging:) hebben Viktor en ik samen de 8 Artnovion diffuser/absorber panelen opgehangen in mijn ht. De bedoeling is dat cinemike begin volgend jaar komt meten om te kijken of dit voor de ruimte voldoende is om aan hun normen te voldoen (zie ook mijn topic in cm modificaties). Eerste indruk: klinkt ruimtelijker, bubbel is gegroeid zoals ik het nu beleef. Zal eerst natuurlijk wat films en concerten die ik goed ken moeten gaan herbeluisteren maar heb er alle vertrouwen in.....
Thx Viktor voor de meer dan uitmuntende service  :clapping: :clapping:


reza

Viktor is de Bom!!!
Super service! O0
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Fotoooooo. Anton


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

anton

Foto,s vraag ik of Frank van CM ze weer maakt met zijn iPhone 11 (Panorama)  ::)

vik

Weer een mooie upgrade voor de bios van Anton.  :pompom:

Om precies te zijn 21 meter Supra XL Annorum  40TH Anniversary luidspreker kabel.






Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike