Mijn HT in HVT van deze maand

Started by anton, May 1, 2003, 20:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

anton

Deze maand heeft Marc Lemmen van HVT een artikel geschreven over mijn HT. De reden om hem bij mij thuis uit te nodigen was deze: ik wilde eens iemand laten luisteren en kijken die ontzettend veel ervaring heeft in deze sector. Natuurlijk heb ik alles gecalibreerd en via test dvd,s en dB meters afgeregeld maar ik wilde graag weten of er nog geen gouden tips voor mijn HT waren.
De resultaten: lees zelf het artikel, ben benieuwd naar jullie reakties :D

Lid45678

Leuk idee :)

Ik denk wel dat ik hem zal gaan lezen.

Groetjes,

Marc

The Foundation

Wanneer komt je artikel online?

patrick_vdb

Hoi Anton,

Leuk maar een beetje algemeen artikel. Jammer genoeg werd er niet echt diep ingegaan op de geluidskwaliteit en beeldkwaliteit (bleef een beetje globaal) en ik weet dus ook niet of je hier verder nog leuke en nuttige tips aan over gehouden hebt?

Foto's waren leuk om te zien, mischien dat ze de foto van de frontstage (samen met het scherm) beter in het donker hadden kunnen nemen voor een indruk van het beeld.

Leuk artikel om te lezen hoe je tot je set bent gekomen (bevalt de tweede B&W sub?), wat je drijft in je hobby en waar je eventueel nog naar toe wilt 8) Mooie ruimte overigens.

Mvrgr

Patrick

Kristof Ector

Hallo iedereen,

Kan je dat magazine ook online raadplegen ???

(voor de Belgen zoals ik)  ;D ;D

Kristof
Pioneer PDP 5000 EX
Barco 808g

Denon 3803 / B&W 804 802 / Classe / Parasound

thommy

#5
Quote from: Kristof Ector on May 12, 2003, 19:05:10
Hallo iedereen,

Kan je dat magazine ook online raadplegen ???

(voor de Belgen zoals ik)  ;D ;D

Kristof

Hi Kristof,
Online niet, wel in de Tijdschriften/boekenwinkel .
Er zal wel ongetwijfeld zo een winkel bij jou om de hoek zijn  ;);D ;D ;D

Mvgr
Yves.

anton

Wanneer je de HVT artikelen leest die door Marc Lemmen zijn geschreven dat valt natuurlijk op dat hij geen enkele set of ruimte af zal kraken. Het is geen criticus zoals je bv. in Idols zult meemaken. Hij komt gezellig op een avond langs (van half 9 tot 12 uur) en samen klets je over je hobby, zijn belevenissen in het vak e.d.
Wat ik van hem wilde weten was natuurlijk hoe hij de bios vond klinken en wat hij van het beeld vond. Hij komt per slot van rekening bijna dagelijks met dit soort zaken in aanraking. Ook probeerde ik van hem te ontfutselen wat hij nou zou doen indien de ruimte en de installatie van hem zou zijn.
Je hoopt natuurlijk altijd op de gouden tip (die als het kan ook nog weinig kost) en die je kamer ineens heel anders laat klinken.
Het zal voor velen misschien een deceptie zijn maar wat hij vertelde lees je hier op ons forum dagelijks.
Nl.: luisteren en kijken doe je met je eigen ogen en je eigen oren. Laat je door niemand iets aanpraten (wel adviseren natuurlijk) maar beslis op basis van je eigen oordeel. B.v. als je het verschil zelf niet hoort tussen een interlink van 50 euro of van 350 euro dan moet je niet 300 euro meer op tafel leggen omdat het dan allemaal zoveel professioneler klinkt in de oren van anderen.
Ook de aan te schaffen spullen thuis uitproberen is een niet te onderschatten voorwaarde om straks optimaal te  kunnen genieten. Jammer dat er lijkt het steeds meer zaken verdwijnen waar dit tot de mogelijkheden behoort.
Al met al was het een leuke ervaring om eens face to face met een medefreak te kunnen praten.
Of het artikel door HVT ook online gezet wordt betwijfel ik overigens.

Kristof Ector

[quote author=thommy
Kristof


Hi Kristof,
Online niet, wel in de Tijdschriften/boekenwinkel .
Er zal wel ongetwijfeld zo een winkel bij jou om de hoek zijn  ;);D ;D ;D

Mvgr
Yves.
Quote

Yves,

Ik moet dringend eens gaan klagen bij de uitbaatster  8) 8).

Kristof
Pioneer PDP 5000 EX
Barco 808g

Denon 3803 / B&W 804 802 / Classe / Parasound

thommy

Quote from: Kristof Ector on May 12, 2003, 20:09:09

Yves,

Ik moet dringend eens gaan klagen bij de uitbaatster  8) 8).

Kristof

Hihihi ;D

martin

Ik wist niet dat marc lemmen ook voor HVT schreef, hij schrijft ook voor homestudio, marc was vorig jaar bij ons langs geweest.
januari nummer 2002.

wel een toffe kerel.

The Foundation

nogthans staan sommige artikels wel online hoor!

denoontje

#11
Oud topic Anton, maar ik weet anders niet waar ik het moet posten ;)

Dit weekend zijn Ralphh en ik bij Anton op bezoek geweest. Dus dat vraagt even om een kort M&G verslag natuurlijk. :devil:

Tegen 8.30 vertrek ik om wat lekkers op te pikken bij de bakker. We kunnen tenslotte niet aankomen met lege handen bij een mede forumgenoot.
Tegen 9.00 sta ik bij Ralph op de stoep en die zit samen met de rest van het gezin het ontbijt nog te verorberen. Snel een bakkie koffie en dan we zeggen de dames goedendag. :coffee:

In een klein uurtje rijden we al keuvelend naar Anton.
Hij had al aangegeven dat we bij de witte boerderij moesten zijn dus rijden we zelfverzekerd het erf pad op. Een hond staat ons al te verwelkomen net als de loeiende koeien. We zitten goed!

Na een korte kennismaking schuiven we lekker in de zon aan tafel en worden we verwend met koffie. :coffee: :coffee:
Anton schijn al eeuwen lid te zijn van het forum, lid 3 geloof ik datt hij zei....ja ver terug in het HTforum verleden. Dacht dat ik al lang lid was. Natuurlijk komen van alle partijen de (sterke) verhalen los over de historie en groei in deze hobby en onze ht's. Ondertussen worden de bruine gevulde bollen opgegeten.

Dan stelt Anton toch maar voor even de bios in te gaan.
We lopen een stijle trap op en komen op de voormalige hooizolder. Na wat kruip en sluip door gangetjes staan we in de ontvangst van zijn HT. De Dikke en de Dunne staan ons al op te wachten en we wanen ons in een combi van bar/videotheek. Vele blurays zijn uitgestald op rekken en genoeg andere film attributen. Ook Overal DD bordjes, Cinemike logo etc. Het ziet er heel erg sfeervol uit.  :inlove:

Dan de deur door en de bios in. We zien een groot scherm (iets van 4 meter breed) aan de linkerzijde omgeven door 3 Teufels en een enorme (ik meen B&W) sub. Aan het plafond ook 4 teufels en achter weer 4. Niet geheel de opstelling van een 7-onderlaag, maar dat is wel lastig met de deur, vandaar de 4 achter.Achter de 4 rode classic bioscoopstoelen staat nog een tweede sub.
Maar wat direct de aandacht trekt is de n7 en daaronder nog een optima (voor 3D zegt Anton) projector. Op de muren en plafond vinden we diy akoestische maatregelen. De ruimte klinkt goed gedempt.  Op het rek vinden we 3 grote EV (k meen parasound), een Cinemike Marantz en 2 disk spelers. :worship:

Via 1 van de spelers is ook netflix af te spelen..iets dat Anton blijkbaar recent heeft ontdekt..netflix.
Tja dit vraagt natuurlijk wel wat snel internet en we zitten toch best in de het boeren buitengebied hier...dus dat had even geduurd voor Anton.

Diverse blurays passeren de revue en de N7 laat werkelijke een prachtplaatje zien. Wauw wat is dat ding toch scherp en wat een diepte in het beeld..upscaling is subliem. In combinatie met de pana UHD player kijken we ook wat UHD HDR , waaronder de laatste van Jurasic park. Ook dit is subliem. De atmostrack wordt de ruimte in geslingerd; Anton houdt wel van een basje en flink volume bij het afspelen. De plaatsing van het geluidin de ruimte is erg goed...de dino's vliegen echt om onze oren. Af en toe trillen we ook behoorlijk in de stoel. Ook netflix ziet er prima uit in 4K op de n7.

Met betrekking tot het scherm moet nog qua dimensies een en ander af gesteld worden. Vic komt daar geloof ik nog voor terug. Zo heeft Anton straks wat presets in de JVC staan voor alle te draaien formaten.

Het brede1:2.35 projectie in die maat heeft mij direct aan het werk thuis gezet ...ik wil nu ook groter gaan projecteren dan nu! Dus ben ik bezig de mogelijkheden te bekijken.
Tip voor Anton vanuit mij is wel te kijken naar iets van masking. Het zwart van de JVC in de volledige donkere ruimte is prima (starwars opening scene etc), maar iets van masking vind ik nog meer diepte aan het beeld geven. Ook nog wat meer zwart rondom het scherm(muur) zal nog wat helpen.

Anton draait niet met DSP gaf hij aan. Alles was handmatig ingemeten (db meter en meetlint).
Nu kun je daar los van de handmatige inmeting natuurlijk nog wel wat mee experimenteren als je wilt.
Ik weet verder niet hoe de nieuwere Audessey dit doet en doet in de ruimte van Anton, maar ik weet dat mijn Arcam (met Dirac) in mijn situatie daar nog duidelijk winst is geboekt. In het verleden heb ik echter wel altijd zonder dsp's gedraaid omdat ik die wel slechter vond. Ik zou zeggen gewoon eens experimenteren. Je kunt het altijd weer uit zetten.

Anton is net als ik..niet te veel prutsen om film te kijken. Wat knoppen indrukken en de film moet het doen. Daar zorgt de jvc met zijn beeld presets en gemotoriseerde lens en zoom dus wel voor. Net als de pana HDR bewerking icm het pana kleuren profiel in de JVC.

Toen snel een boterham gegeten en verder gekletst. Ralphh had afgesproken niet al te laat thuis te zijn en ik wilde de F1 training ook zien. Die heb ik niet gehaald daar we tegen een uurtje of 14:30 weer terugreden (gelukkig had ik de F1 training  opgenomen).

Al met al een leuke dag, mooie HT gezien, en weer een leuke Forum genoot ontmoet. Tijd dus voor een retour M&G!

Anton je hebt het mooi voor elkaar, geniet ervan!  :pompom: :pompom: :pompom: :worship: :worship: :worship: :worship:

reza

Dit gelezen te hebben, ben ik heel nieuwsgierig geworden naar de ruimte. Zijn er ergens foto's te bewonderen?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

anton

Heel erg leuk te lezen verslag Thuur  :headbanging: :headbanging:. Vond het erg leuk en gezellig om jou en Ralph te ontvangen en je mijn HT te laten zien. Erg veel overeenkomsten tussen ons al zitten we qua leeftijd behoorlijk uit elkaar  8). We houden erg van HT, zijn erg geinteresseerd in alles eromheen en nemen alledrie de moeite en tijd om overal waar mogelijk te gaan kijken en luisteren. Hierbij in aanmerking genomen dat we iedereen in zijn waarde laten qua kijk op de materie ( oa. kabel gebruik, akoestiek enz). Ook prettig te horen dat mijn mening over de verharding qua woordgebruik bij sommigen op het forum door jullie werd gedeeld. We deelden dezelfde mening: lekker iedereen in zijn waarde laten.
Netflix  ::) ::), ja , voor jullie gesneden koek....... voor mij hier op het platteland iets dat sinds de aanleg van glasvezel pas een paar maanden realiteit is geworden.......Ga er wel enorm van genieten denk ik als ik het aanbod bekijk (heb samen met de kinderen een UHD abonnement ). Las verder laatst dat de geluidskwaliteit beter ging worden de komende tijd. Die houdt niet op tov een blu ray of UHD, wist niet dat dat verschil zo groot was.....
Kom heel graag jullie kant een keer op  :pompom:, heb begrepen dat je groter wilde gaan projecteren en je al een beetje aan het orienteren bent op een nieuwe projector....... we houden contact !!!!!

Reza: ik zal mijn kinderen eens wat foto,s laten nemen en ze hier posten !!


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Quote from: anton on May 28, 2019, 11:50:55
Heel erg leuk te lezen verslag Thuur  :headbanging: :headbanging:. Vond het erg leuk en gezellig om jou en Ralph te ontvangen en je mijn HT te laten zien. Erg veel overeenkomsten tussen ons al zitten we qua leeftijd behoorlijk uit elkaar  8). We houden erg van HT, zijn erg geinteresseerd in alles eromheen en nemen alledrie de moeite en tijd om overal waar mogelijk te gaan kijken en luisteren. Hierbij in aanmerking genomen dat we iedereen in zijn waarde laten qua kijk op de materie ( oa. kabel gebruik, akoestiek enz). Ook prettig te horen dat mijn mening over de verharding qua woordgebruik bij sommigen op het forum door jullie werd gedeeld. We deelden dezelfde mening: lekker iedereen in zijn waarde laten.
Netflix  ::) ::), ja , voor jullie gesneden koek....... voor mij hier op het platteland iets dat sinds de aanleg van glasvezel pas een paar maanden realiteit is geworden.......Ga er wel enorm van genieten denk ik als ik het aanbod bekijk (heb samen met de kinderen een UHD abonnement ). Las verder laatst dat de geluidskwaliteit beter ging worden de komende tijd. Die houdt niet op tov een blu ray of UHD, wist niet dat dat verschil zo groot was.....
Kom heel graag jullie kant een keer op  :pompom:, heb begrepen dat je groter wilde gaan projecteren en je al een beetje aan het orienteren bent op een nieuwe projector....... we houden contact !!!!!

Reza: ik zal mijn kinderen eens wat foto,s laten nemen en ze hier posten !!



check je pm maar ;-)

vik

Leuk verslag!

Nooit geweten dat Anton een eigen topic heeft.  :laugh:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

chansig

Even dan: Ik heb er ook 1.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Daarnaast: Foto's doen het altijd goed in dit type topics. :D

Artikel zal wel niet meer terug te vinden zijn. Ben benieuwd hoe het eruit ziet.

Ooit zelf ook in de HomeStudio gestaan...leuke ervaring.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

denoontje

#19
Quote from: vik on June  1, 2019, 08:30:01
Leuk verslag!

Nooit geweten dat Anton een eigen topic heeft.  :laugh:
Soms moet je ff zoeken[emoji23][emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje


anton

Hey die Thuur  :pompom: :pompom:, jij bent ook lekker bezig  :worship: :worship:, kun je eens zien hoe besmettelijk dat ht virus is.........
Hou jou topic ook goed in de gaten !! We nemen een keer contact op voor een meet en greet  :coffee: :coffee:.
Foto,s komen over een paar weken als de Cinemike jongens geweest zijn, dan heb je de meest aktuele situatie (voor zolang zoiets duurt tenminste), we spreken ons gauw !!!

vik

Op verzoek van Anton hierbij wat foto's van zijn ruimte.

Het woord laat ik uiteraard aan Anton over.  :music:













Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RalphH

Hey!!!!! Ik zie andere speakers!
Nice Anton :thumbs-up: hoe klinkt het?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fluissie

Zier er goed uit, echter ben ik de enige die zich stoort aan die balk ? :sadlike: