Mijn HT in HVT van deze maand

Started by anton, May 1, 2003, 20:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

anton

Is ie weer  :headbanging:  :headbanging: . Door omstandigheden een flink aantal weken niet meer aan vertellen toe gekomen maar ondertussen gewoon door gelezen hier op het forum  :popcorn: .
Hoe is het met de Rel,s ???? Genieten en nog eens genieten....blijf me verbazen hoe ik iedere keer weer met ontzag naar film zit te kijken  :worship: . Om het een keer te herhalen: ik wilde een NOG intensere beleving van de film, in de CM referentie ruimte kreeg ik die intensere beleving vond ik zelf. Wat ik niet wilde was een laag niveau dat irritant ging worden tijdens de film, dus geen constante stroom van oempf oempf en vermoeiend gedreun.(is overigens wel heel imposant tijdens demo,s), leek me heel moeilijk te combineren maar vind dat Viktor en CM hier op meesterlijke wijze in zijn geslaagd  :clapping: . Tijdens "normale" scenes klinkt het volumineus, wijds, perfect geplaatst,levensecht......bij actie (vooral schrik scenes bij bv horror) vlieg je een meter omhoog van de impact die dan wel niet oorverdovend hard is maar super super snel opkomt en weer weggaat....of je er bij staat !!!
Jullie horen het wel, hier zit een tevreden mens  :headbanging:  :headbanging: . Ik ga binnenkort met Viktor en CM een afspraak maken om de laatste punjes op de i te zetten (dit was afgesproken nadat de Rel,s ingespeeld zouden zijn), hou jullie uiteraard op de hoogte  ;D .
Daarna weer lekker wat m&g,s organiseren, ontzettend veel zin in  :coffee:  :popcorn:

Remco

#776
Quote from: anton on March  8, 2023, 15:48:31Is ie weer  :headbanging:  :headbanging: . Door omstandigheden een flink aantal weken niet meer aan vertellen toe gekomen maar ondertussen gewoon door gelezen hier op het forum  :popcorn: .
Hoe is het met de Rel,s ???? Genieten en nog eens genieten....blijf me verbazen hoe ik iedere keer weer met ontzag naar film zit te kijken  :worship: . Om het een keer te herhalen: ik wilde een NOG intensere beleving van de film, in de CM referentie ruimte kreeg ik die intensere beleving vond ik zelf. Wat ik niet wilde was een laag niveau dat irritant ging worden tijdens de film, dus geen constante stroom van oempf oempf en vermoeiend gedreun.(is overigens wel heel imposant tijdens demo,s), leek me heel moeilijk te combineren maar vind dat Viktor en CM hier op meesterlijke wijze in zijn geslaagd  :clapping: . Tijdens "normale" scenes klinkt het volumineus, wijds, perfect geplaatst,levensecht......bij actie (vooral schrik scenes bij bv horror) vlieg je een meter omhoog van de impact die dan wel niet oorverdovend hard is maar super super snel opkomt en weer weggaat....of je er bij staat !!!
Jullie horen het wel, hier zit een tevreden mens  :headbanging:  :headbanging: . Ik ga binnenkort met Viktor en CM een afspraak maken om de laatste punjes op de i te zetten (dit was afgesproken nadat de Rel,s ingespeeld zouden zijn), hou jullie uiteraard op de hoogte  ;D .
Daarna weer lekker wat m&g,s organiseren, ontzettend veel zin in  :coffee:  :popcorn:

Waanzinnig Anton jouw set-up! Genieten kerel en we spreken snel weer eens af.  :coffee:
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

denoontje


audiomanagement

Eerder deze maand weer eens bij Anton op de koffie geweest, wat bijgepraat en natuurlijk de HT in om te kijken, horen en nu duidelijk ook 'voelen' wat de nieuwe subs en afstelling doen :ohmy:
Was echt onder de indruk. Het plaatje was natuurlijk weer referentiemateriaal, maar het sublaag, waar de aandacht vooral naar uitging deze keer, is echt van een andere orde. Geen overdreven 'geboem' maar, hoe gek dat ook klinkt gezien de omvang en het volume van de subs, een bijna subtiele  :o , naadloze toevoeging aan het geluidsplaatje. Vooral een extra bijdrage aan het gevoel bij de film, soms heel letterlijk ;D . Zo laag en strak, met een enorme punch. De subs dragen ook echt bij aan het creëren van een nog ruimtelijker effect, het is alsof de ruimte weer een stuk groter is geworden. En de winst is er zowel bij film als muziek. Heb in een HT nog niet eerder een zo gecontroleerd laag 'ervaren' als hier. Petje af... :clapping:
Geniet ervan, Anton!

PascalP

Ik bedenk met net dat ik ook nog een verslagje moet schrijven na mijn recente bezoek aan Anton... was alweer te lang geleden dat ik bij Anton op de koffie was en ik had de REL's nog niet gezien... :(

Maar lang verhaal kort, wat een impossante verschijning zeg die stacks! Natuurlijk alles even goed bekijken, ook de bekabeling etc, maar mooi gemaakt allemaal!  :clapping:

Begonnen met de 'bekende' test clips, Ready Player One, No Time to Die, Edge of Tomorrow, Blade Runner 2049 en Top Gun Maverick.
Ik wist van te voren al dat de subs nog niet 100% staan en nog bijgeregeld worden als ze een aantal uurtjes lekker los hebben gespeeld, met dit in het achterhoofd kon ik bij Ready Player One al merken dat het laag heel impossant was, veel impact en vooral bijster snel en strak  :headbanging:
Wel vond ik sommige effecten die ik 'harder' verwacht een beetje terughoudend, als ik een schatting op gevoel zou doen zou ik zeggen dat het 40-50Hz gebied ergens een beetje dunnetjes kan klinken.
En wel even opmerking erbij dat het zeker niet slecht klinkt hoor! Enkel in vergelijk met de iets lagere frequenties merk je dat het nog beter kan en er in dat gebied nog wat winst te behalen is ;)
Door met No Time to Die een beetje van hetzelde als ik bij Ready Player One opmerkte, maar niet minder van genoten  :popcorn:
Door met Edge of Tomorrow en toen merkte je pas echt de snelheid en strakheid van de REL's, zeker met snelle repetitieve geluiden zoals die machine geweren / gattling guns, bam bam bam, super snel en strak met de nodige impact bij ieder individueel schot! Heel dik!  :worship:
Het 'dunnetjes' klinken had ik hier overigens totaal geen last meer van en was gewoon genieten met de hoofdletter G!
Door met Blade Runner 2049 en daar de openingsscene op standje Anton, man man man, wat een druk en power in de ruimte maar zonder dat het gaat dreunen of overheersend wordt, heel gecontroleerd!
Afsluiten met Top Gun Maverick en dan de laatste vliegscene en wat een spektakelstuk blijft deze film ook, beeld uiteraard op topniveau met de NX9 en het Stewart doek en geluid heerlijk bombastisch, wederom uitermate van genoten en we hebben beide zonder een woord te zeggen denk ik de laatste 45min o.i.d. van de film gekeken en zaten er helemaal 'in'  :worship:

Echt een fraaie stap weer, kleine puntjes om te fine-tunen, ook het beeld nog een hercalibratie nu de NX9 reeds een paar honderd uur erop heeft staan en dan is het helemaal af Anton!  :angel:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Kleine sfeer impressie
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Quote from: PascalP on April 13, 2023, 11:20:34Kleine sfeer impressie

Mega gaaf Anton, echt heel bruut om te zien en zo zal het ook vast klinken :headbanging:

Ps, staat je center nou niet in je beeld? Of bedriegd dat een beetje...?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

PascalP

Quote from: buckler on April 13, 2023, 18:32:50Mega gaaf Anton, echt heel bruut om te zien en zo zal het ook vast klinken :headbanging:

Ps, staat je center nou niet in je beeld? Of bedriegd dat een beetje...?

Bij 16:9 wel wat, bij 21:9 heeft Anton een lens memory welke het beeld tegen de bovenste rand schuift, en dus boven de center :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

#784

@audiomanagement: Ja Bastiaan, was een kort maar krachtige m&g, lekker spontaan ingegeven. Heb het al meerdere keren gezegd: die m&g blijven prachtig. Binnen je familie/kennissenkring zijn vaak niet zo veel HT freaks te vinden en dan is het altijd mooi om met gelijkgestemden lekker lang te buurten over je hobby  :headbanging: .
Komende tijd komen er als het goed is weer verschillende dus....... :pompom:
@pascal: van die eerste 2 films viel het idd op dat de impact van een paar scenes wat achterbleef/dunnetjes klonk, bij de rest viel het totaal niet op. Weet nog dat CM laat in de middag wel 20 keer een bepaalde scene uit een film herhaalde waarbij hij opmerkte dat er na het losspelen van de subs nog wat fine tuning gedaan moest worden. Volgens hem speelde de set nu op 70 % van zijn kunnen.........heel nieuwsgierig  :omg:  :omg: .
Als het goed is komt hij eind deze maand de laatste puntjes op de i zetten qua afregeling/ projector callibreren

Tot nu toe echter super tevreden, het naadloos integreren van de subs in het totaalbeeld is vind ik zelf super gelukt en wat Bastiaan al opmerkte : je "voelt" de film........ik vind het prachtig !!!!!!

Vanavond IT deel 2  :headbanging:  :headbanging: , ik zal aan je denken Remco  8)  8)

Remco

 ;D  ;D  ;D ...we gaan elkaar zien binnenkort. Plannen we :pompom: waanzinnige set Anton!
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Teejoo

#786
Quote from: PascalP on April 13, 2023, 19:27:23Bij 16:9 wel wat, bij 21:9 heeft Anton een lens memory welke het beeld tegen de bovenste rand schuift, en dus boven de center :)
Ik zou hier dus gewoon een strook zwart velours op het scherm plakken/ervoor zetten en er een 21:9 scherm van maken. Ziet er ook veel rustiger uit.

anton

@Teejoo, bij mijn vorige scherm had ik zelf een plaat gemaakt met zwart stof bekleed die ik onder het beeld kon verstellen (was nodig omdat bij Netflix, Prime en Disney geregeld afwijkende beeldformaten gebruikt worden).
Sinds ik dit huidige Stewart scherm gebruik heb ik de plaat echter niet meer opgesteld. Mis hem eigenlijk ook niet moet ik eerlijk zeggen..... Je hebt gelijk dat het wat rustiger zal ogen in de ruimte maar als de film gestart is in de batcave wordt ik meteen de film in gezogen en stoort het me totaal niet. Mooiste was als de projector alles meteen in 21/9 weer zou geven (zou er dan meteen adamantium rand onder maken) maar denk dat ik dan richting Lumagen moet gaan denken......

Teejoo

Je moet dan idd wel een scaler gebruiken. Maar dan is het wel echt af.

anton

Afspraak met Viktor en Cinemike is gemaakt.....er komt een CM Lumagen op visite  :headbanging: . Was al geruime tijd benieuwd naar wat het in mijn ruimte zou kunnen gaan doen en dus nu maar doorgepakt voor een demo.
Eerst zoals eerder vermeld de subs optimaal inregelen na de inspeeltijd, dan een paar weken wennen en dan de CM Lumagen (laatste editie) installeren.
Ben hier heel eerlijk over, het is een smak geld en het apparaat zal me werkelijk omver moeten blazen met beeld (en geluid) om tot aanschaf over te gaan. Over een tijdje weten we het  ::) , hou jullie uiteraard op de hoogte van de vorderingen  :pompom:  :pompom: 

Sisirider68

Moet idd wel een enorme verbetering zijn is echt wel een enorme investering, ben benieuwd wat je bevindingen zijn ::) is een lumagen beter dan de madvr of is er verschillende functionaliteit bij die apparaten (ben nog niet zo thuis in video Scaling)?

reza

Hoi Anton,

Waarom kies je niet voor een Envy?
Dat is gewoon super simpel en zelf in te stellen.
Met een Lumagen ben je altijd afhankelijk van iemand anders.
Of je moet de laatste tijd zeer veel kennis op hebben gedaan  :tounge2:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

#792
Quote from: reza on April 18, 2023, 18:33:59Hoi Anton,

Waarom kies je niet voor een Envy?
Dat is gewoon super simpel en zelf in te stellen.
Met een Lumagen ben je altijd afhankelijk van iemand anders.
Of je moet de laatste tijd zeer veel kennis op hebben gedaan  :tounge2:

Niet helemaal waar dat je 'altijd' afhankelijk bent van derde...,ik ben nu ook niet bepaald een 'wish-kid' en ik kan mij ook best 'alleen' redden.

Eenmaal ingesteld is een Lumagen ook plug&play en hoef je in de basis niets meer af of in te stellen.
Ik geef toe dat het menu van een Envy overzichtelijker/makkelijker(lees: intuïtiever) in gebruik is.

En je kan altijd terug vallen op Jim Peterson van Lumagen en Chris Deering van het AVSforum als je aan eerst genoemde je setup/gear doorgeeft dan zal hij jouw op afstand of bij een nieuw bestelde unit precies de juiste instellingen geven welke in de Lumagen gezet moet/zal worden...je krijgt vaak binnen 1 dag antwoord op al je vragen (ivm tijdsverschil)

Ook niet onbelangrijk is dat een Lumagen toch net iets beter beeld laat zien (heb ik gehoord  ::))
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: anton on April 18, 2023, 14:56:32Afspraak met Viktor en Cinemike is gemaakt.....er komt een CM Lumagen op visite  :headbanging: . Was al geruime tijd benieuwd naar wat het in mijn ruimte zou kunnen gaan doen en dus nu maar doorgepakt voor een demo.
Eerst zoals eerder vermeld de subs optimaal inregelen na de inspeeltijd, dan een paar weken wennen en dan de CM Lumagen (laatste editie) installeren.
Ben hier heel eerlijk over, het is een smak geld en het apparaat zal me werkelijk omver moeten blazen met beeld (en geluid) om tot aanschaf over te gaan. Over een tijdje weten we het  ::) , hou jullie uiteraard op de hoogte van de vorderingen  :pompom:  :pompom: 
8)

Welke uitvoering krijg je op visite?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Quote from: reza on April 18, 2023, 18:33:59Hoi Anton,

Waarom kies je niet voor een Envy?
Dat is gewoon super simpel en zelf in te stellen.
Met een Lumagen ben je altijd afhankelijk van iemand anders.
Of je moet de laatste tijd zeer veel kennis op hebben gedaan  :tounge2:


En anders is 0900-Viktor altijd bereikbaar ;)
En ik woon ook om de hoek, ken de Lumagen ook nog wel redelijk al zeg ik het zelf :D
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje


Jean Sibelius

Lekker Anton. Even flink door aan het pakken :pompom:.

Succes met testen en alvast gefeliciteerd met de aanschaf :laugh:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

reza

Genoeg hulptroepen, dat is altijd handig.
Dan moet het vast goed komen.
Maar de Lumagen is IMO "niet meer van deze tijd" kwa gebruikers gemak.
Je moet echt wel enige kennis hebben om iets voor elkaar te krijgen.
Zelf zal ik ook voor de Lumagen gaan maar dat heeft te maken met de dikte van mijn portemonnee  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

audiomanagement

Quote from: anton on April 18, 2023, 14:56:32Afspraak met Viktor en Cinemike is gemaakt.....er komt een CM Lumagen op visite  :headbanging: . Was al geruime tijd benieuwd naar wat het in mijn ruimte zou kunnen gaan doen en dus nu maar doorgepakt voor een demo.
Eerst zoals eerder vermeld de subs optimaal inregelen na de inspeeltijd, dan een paar weken wennen en dan de CM Lumagen (laatste editie) installeren.
Ben hier heel eerlijk over, het is een smak geld en het apparaat zal me werkelijk omver moeten blazen met beeld (en geluid) om tot aanschaf over te gaan. Over een tijdje weten we het  ::) , hou jullie uiteraard op de hoogte van de vorderingen  :pompom:  :pompom: 

cool! :clapping:

anton

Zoals ik tot nu toe begrepen heb van oa Viktor en CM en Pascal is de lumagen nadat hij ingesteld is een plug and play device. Moet wel even vermelden dat ik geen type ben die constant aan de knoppen aan het draaien is. Iedereen zijn hobby natuurlijk maar als het eenmaal afgesteld is door de juiste mensen en ik ben tevreden dan kom ik er ook niet meer aan. Maar nogmaals, ieder zijn hobby....
Het type dat hier naartoe komt weet ik zo niet, heb wel van Viktor begrepen dat de meest recente modificatie van CM er op komt te staan. Rudy heeft een keer zijn lumagen met stufe 1 meegenomen naar Pascal om in zijn set te testten, plus voor het beeld maar vooral onder de indruk van de impact op het geluid, dat was voor ons na 5 seconden al heel erg duidelijk......
Madvr zal ongetwijfeld ook helemaal top zijn, voor degenen die het nog niet in de gaten hebben, ik ben een enorme fan van de CM modificaties, heb er dan ook nog geen seconde over getwijfeld om voor de cm lumagen te kiezen...
Of hij er gaat komen (Jan  ;D ) is echter helemaal afhankelijk van de impact die deze unit gaat hebben op mijn ruimte/set, als het me niet onder de indruk kan brengen dan is het echt een no go.....
We wachtten af, ben uiteraard wel heel nieuwsgierig  ::)  ::)