Mijn HT in HVT van deze maand

Started by anton, May 1, 2003, 20:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

#725
Quote from: vik on November 11, 2022, 10:54:29
Spannende tijden Anton maar onwijs veel zin in!!  :pompom:

Gaat allemaal goed komen daar ben ik niet zo bang voor en hopelijk kunnen we ook snel een baasje vinden voor je huidige T-1800 inclusief de Crown.  :wub:

Het idee is om het stroom (distributie) punt naar boven te brengen in jouw HT ruimte en daar gaan ze een aparte kast voor bouwen (hard wired) dus geen schuko stekkers meer en wellicht stukje filtering (fijn dat CM er dan ter plekke bij is)  en opnieuw alle bedradingen vanuit de meterkast netjes afwerken en optimaliseren. Deze kast gaan ze dan als basis gebruiken.


Wat bedoel je met geen schuko stekkers? Sluit je de apparaten dan vast aan op de verdeler?

En de meterkast zelf? Ik gebruik zelf Pasco cassettes. Erg fijn en geen gedoe met inschakelen van dikke eindtrappen bijvoorbeeld.

[img= https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=52293.0;attach=36244][/img]

vik

De subwoofer distributie kast (laten we het beestje een naam geven)  8) wordt puur gemaakt voor de 6 subwoofers maar kan ook zo zijn dat alle apparatuur wordt aangesloten. (Dat wordt ter plekke bekeken.)

Het mooiste zou zijn als we die ergens in het midden boven in de ruimte uit kunnen laten komen, zodat we 6 gelijke power cords (lengte) aan kunnen houden.

Hoe het er allemaal verder uit gaat zien laat ik aan hun over. Voordeel is een contact overgang minder door alles direct op de rail aan te sluiten, die is van volledig koper heb ik opgepikt als een van de voordelen. Voor de rest voor mij ook nog onbekend hoe dit er in de werkelijkheid uit gaat zien. Ook het stukje filtering bijvoorbeeld.

Dan is het kijken hoe alles vanuit de meter kast beneden is aangesloten maar dat wat weet CM pas op het moment dat hij daar is. Anton heeft kracht stroom en één fase wordt gedeeld met de HT ruimte plus een deel van zijn bedrijfsruimte. Om koeien en varkens op te voeren zal er ongetwijfeld genoeg apparatuur staan wat van invloed kan zijn.  :colgate:

Als er daar dingen moeten worden gefilterd doet hij dat ook gelijk. Vanaf deze fase lopen er 4 aparte kabels (5X2.5) naar boven en dan worden er 2 gebruikt voor een stekkerblok, plus een aansluiting naar de subwoofer stroom voorziening. De twee kabels die over blijven gaat CM gebruiken voor het verbeteren van de ground naar de meter kast. Dat is zijn expertise en ik heb daar alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen.   :)

Quote from: Teejoo on November 13, 2022, 08:04:01
Wat bedoel je met geen schuko stekkers? Sluit je de apparaten dan vast aan op de verdeler?

En de meterkast zelf? Ik gebruik zelf Pasco cassettes. Erg fijn en geen gedoe met inschakelen van dikke eindtrappen bijvoorbeeld.

[img= https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=52293.0;attach=36244][/img]
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Faxe

Heb geen verstand van subs en er ook geen ervaring mee maar waarom 2x3 subs? Klinkt dat veel beter dan 2x2? Biedt het meer mogelijkheden? Kun je voor hetzelfde geld niet beter 2 duurdere subs kopen? Zo maar een paar vragen van een leek op dit gebied.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

chansig

Hoe meer subs hoe beter.  :D

In eerste instantie om het allemaal lekker recht te trekken, als 2e: voor de toename in ouput. Het is echt lekker als je een giga strak, diep laag hebt wat keihard kan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

skyfox

Als je ze stapelt dan spreken de hogere subs andere roommodes aan. Het wordt dus makkelijker om een strakkere weergave te realiseren op meer luisterplekken in de ruimte.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

+ je krijgt 6dB meer output als je stacked, althans met die van mij met 2 stuks
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

@ Jan : levertijd en installatie is nog niet bekend, denk dat ik komende week meer weet maar ze hebben het een partijtje druk in Simmenrath.......
@Refie: hoi Paul, op elektra ben ik een grote nitwit  :P, vele wegen naar Rome denk ik maar in dit geval vertrouw ik op de guy,s  :headbanging:
@DustinV: altijd welkom  :coffee: :coffee:
@Faxe: mijn kamer is een keer door CM opgemeten/ingemeten ?? en dit in het achterhoofd houdende was stacking DE manier om te gaan bereiken wat mijn wens is......

vik

Klopt.  8)

Anton wil meer beleving tijdens film en gaat niet zo zeer om het allerlaagste laag maar een gebied tussen de 25-30hz is van harte welkom en gaat ook zeker lukken. Hier zit de meeste beleving (fun) in een film en daar moeten ze presteren en op hoog niveau.

Ik heb regelmatig de vraag gekregen waarom een Rel? Deze Predator lijn levert een waanzinnig goede prijs kwaliteit verhouding en de driver wordt ook gebruikt in de top lijn. Nog een plus punt is de serieuze 1000 watt Class A/B lineaire power supply met ringkern.  Die behoudt zijn vermogen en controle daar waar het belangrijk is (30 hz) en kakt niet in zoals de meeste class D oplossingen. Die verliezen vaak meer als 2/3 van hun vermogen bij 30 hz.

Het is dus een bewuste keuze geweest.  8)

Quote from: skyfox on November 13, 2022, 18:07:24
Als je ze stapelt dan spreken de hogere subs andere roommodes aan. Het wordt dus makkelijker om een strakkere weergave te realiseren op meer luisterplekken in de ruimte.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

denoontje

Had best een een stapeltje van 4 kunnen zijn Anton....

PascalP

Quote from: denoontje on December 18, 2022, 16:24:45
Had best een een stapeltje van 4 kunnen zijn Anton....

Of 4 stapeltjes van 3, in iedere hoek een  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

chansig

Quote from: vik on December 18, 2022, 12:18:04
Tot donderdag Anton!  8)



Als dit in de ruimte komt dan zeg ik: Heel goed bezig.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

anton

Heftruck is gereserveerd  8) 8)........zin in  :headbanging: :headbanging:

skyfox

Quote from: PascalP on December 18, 2022, 16:39:15
Of 4 stapeltjes van 3, in iedere hoek een  :headbanging:
Wat niet is kan nog komen [emoji2957]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Jean Sibelius

Gaaf hoor Anton. Ik zag al een foto voorbij komen van je nieuwe opstelling.

Tijd voor een nieuwe naam van deze ruimte...? Mijn voorstel "The Twin Towers" :colgate: :headbanging:

En hoe klinkt het?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Met toestemming van Anton:  8)

Het was een zeer interessante en leuke dag geweest maar het eindresultaat is nu al fenomenaal!  :worship:

Nu even inspelen en dan komt CM nog een keer terug om alles weer na te meten en aan te passen. Ook in de meter kast kon hij niet alles doen wat in de planning stond. CM heeft ook het advies gegeven om het kleed aan de voorkant weg te halen en gebruik te maken van de betonnen ondervloer. De REL subs staan niet heel stabiel en ook de center en Vulkans zakken redelijk weg in het tapijt.

Ander advies: de radiator bij de deur verwijderen en ook het meubel dempen. Die klinken beiden serieus als een gong en dit wil je absoluut niet hebben. De ruimte verwarmen kan hij nu met de airco dus dat scheelt. 

Het was voor ons allen best een uitdaging maar gelukkig heeft alles goed uitgepakt en speelt de set naar verwachting en wordt enkel nog maar beter als de subs zijn ingespeeld. Het zijn nu al indrukwekkende klappen met veel controle, snelheid en reserve en net zo belangrijk goed geïntegreerd.

De schoonzoon van Anton gaat de kabels bij het stroom distributie punt nog netjes afwerken aan de muur en zo zijn er nog wat kleine werkzaamheden. Ook op het stukje akoestiek gaan we tzt nog wat verder. 

Als test is er natuurlijk van alles voorbij gekomen en ik schrok mij echt kapot bij de Extended Cut- Rambo Stallone en dan het stukje met de mortier aanvallen en alles wat erna gebeurde :devil: zeer indrukwekkend!!

Top Gun: Maverick  :inlove:

Heel veel plezier Anton en tot de volgende ronde!!!!  :headbanging:

hierbij wat foto's: er staan hier en daar wat losse panelen en ook het Spiderman beeldje was puur even voor de fun.  ;)















Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Exxar

Mijn god wat een setup!! :o :o :o :o

Dat kan niet anders dan de pannen van het dak spelen!



(maar staat die center niet in beeld?)

RvD

Ziet er indrukwekkend uit, wat lijken de Vulkans nu opeens klein.  :)

De nieuwe Atmos speakers had ik ook nog niet gezien hoe dit nu uit ziet, maar ziet er ook fraai uit en zal zeker zo ook klinken.

En Anton heeft het gebracht waar je naar opzoek was ?
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

denoontje

oempf

Wauw Anton dat is heel bruut.
Die vulkans ...wat een kleine jongens nu!.

Ga je nog wel de grills plaatsen op de sub?


Het wordt weer tijd voor een m&g.

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

audiomanagement

Absolutely cool! :worship: :clapping:
Ben heel benieuwd hoe dat klinkt (en voelt)!

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

anton

Goedenavond  :pompom: :pompom:. Beetje laat misschien maar even mijn ervaringen tot nu toe.....
Gistermorgen was het dan zover, de Rel,s komen deze kant op. Rond half 11 draaien Cinemike en Frank met hun busje af, Viktor was er al even. Eerst even een bakkie doen en dan the guy,s naar boven transporteren. Ik had al een heftruck klaar gezet met een pallet er op, via het oude hooi luik achter in de boerderij konden ze gemakkelijk worden afgeladen. So far so good, toen alles uitpakken en even een plaats in de ruimte geven zodat het installeren kon beginnen. Het fine tunen zouden we uiteraard later doen. Nadat ze in de ruimte geplaatst waren gingen we eerst even wat eten, voor Frank had ik zijn lievelingsmaaltje klaar gezet : Hollandische Frikadele !!!!!.....als een kind zo blij  ;D ;D.
Toen begon het grote werk, stroomkasten openschroeven, modificeren/optimaliseren waar mogelijk. Cinemike is een meester in deze zaken !!!!. Hij had het niet optimaal klaar kunnen maken maar dat gaat bij zijn volgende bezoek goed komen. Voor nu meer dan prima !!!
In de HT aan de kabel een dubbele Furutech Gold wcd gemaakt. Op 1 kwam het nieuwe Furutech Gold stekkerblok met 8 inlets. Alle apparaten (projector, amps, enz) zitten nu in de juiste volgorde in dat blok.
Op de andere aansluiting kwam de kast die CM gemaakt hadden, hier zijn de 6 Rel,s aangesloten.
Voor DSP wordt een door CM gemodificeerde Behringer gebruikt. Alle gebruikte XLR,s zijn van het merk Inakoustik.
Het afregelen/fijntunen kon beginnen. We kwamen er al snel achter dat de Vulkan,s en de Center wat naar voren moesten komen ivm afstraalgedrag vd Vulkans op de Rel,s.
Het zijn geen gekookte eitjes dus was wel weer effe tillen .......\
Het afregelen in de ruimte heeft best wel even geduurd, het werd al later en Cinemike en Frank besloten nadat ze een heel mooi resultaat hadden behaald dat het voor nu even genoeg is. De Rel,s moeten schijnbaar ffe inspelen ivm de uitslag van de woofer ???? Anyway.......nog even een paar demo stukjes die de heren heeeeeeeel erg graag wilden horen.......Frank zat zich al te verkneukelen om Rambo 4 te draaien :angel: :angel:.
Lieve hemel !!!!!!!!!! Niet normaal, ik had op van alles gerekend maar dit is nogmaals niet normaal.......WAT een impact........
Toen Top Gun Maverick.........Open Mond !!!!!! Alsof je naast het vliegtuig staat  :headbanging: :headbanging:
Ben ik tevreden.??? Meer dan dat. Ik had best wel een gevoel van: is dit geen overkill......, wilde absoluut geen set waarvan het bebonk en geboem de overhand hadden....
Heb dit ook meermaals gezegd, kreeg als antwoord dat het allemaal goed kwam en dat is het ook.......dikke pluim voor Viktor en Cinemike !!!!! Respect !!!!
Het is nu 1 grote bubbel die als het moet een druk kan genereren waardoor je omvergeblazen wordt zonder dat het geluid ook maar een seconde irritant gaat worden......helemaal zoals ik het me had voorgesteld.....dus wel de lusten maar niet de lasten  ;D ;D
Wat gaat er nog gebeuren: tijdens het installeren heb ik verschillende panelen (diffusers en bass traps) weg moeten halen. Deze moeten nog opnieuw gemonteerd worden. Dan nog wat kabels netjes wegwerken. De installatie is nu gemeten tot 17Hz. Bij dit soort tonen wordt de ruimte getest !!!! Bleek dat de radiator van de verwarming en mijn rack behoorlijk als klankkast werkten. Radiator gaat er nu begin volgend jaar uit (heb nu airco die ook kan verwarmen) en aan het rack moet ik wat modificeren zodat het een stuk minder gaat resoneren. CM komt als alles gedaan is terug om nog wat in de meterkast te modificeren waar hij nu niet aan toe was gekomen/de spullen niet bij zich had. De projector krijgt een callibratie en we gaan nogmaals meten/afstellen als de Rel,s zijn ingespeeld.
Al met al een lange,drukke dag maar wel eentje waarvan het resultaat er mag zijn  :clapping: :clapping:. Komende tijd eens lekker gaan luisteren/genieten.
Zal als ik een paar films heb gezien hier mijn ervaringen met jullie delen uiteraard  :pompom: :pompom:
@ Jan Sebelius : leuke naam hoor Jan, de Twin Towers  :smile: :smile:, zal hem niet gaan worden (we weten hoe het met de Twin Towers is afgelopen ......)

@ Denoontje : de covers laat ik van de subs, als het licht uit gaat nergens last van reflecties.....

Mag ik meteen van de gelegenheid gebruik maken om jullie allemaal hele mooie en gezellige dagen toe te wensen !!!!! Dat we elkaar hopelijk weer in goede omstandigheden mogen ontmoeten of van elkaar horen in het nieuwe jaar en de daarop volgende uiteraard  :pompom: :pompom: