Mijn HT in HVT van deze maand

Started by anton, May 1, 2003, 20:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

#200
Wauw dat gaat daar in een razend snel tempo... :thumbs-up:
Op 18 April nog niets definitiefs en vandaag is je huidige processor al aan een nieuwe eigenaar toebedeeld... ;)

Wanneer krijg je dit 'nieuwe' prachtige stukje techniek?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

anton

Hey Leo, de verkoop ging idd razendsnel. Was erg verbaasd dat er zo ontzettend veel reakties kwamen via PM ....Stond ook op hifishark, marktplaats e.d. en ook daar enkele reakties, Bas was echter de eerste  en hij wilde hem meteen dus dat was gauw geregeld  ;D.
De klant van CM die de 8802A aanbood moet nog even wachten op zijn opvolger maar als het goed is dan is dat in een paar weken geregeld....
Ben wel erg benieuwd  :wub: :wub:


denoontje

Feli man


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

anton


Jefften

Mooi Anton, nu nog meer benieuwd hoe het gaat klinken :P
:popcorn:
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Remco

Mooie upgrade weer Anton! De AV8802 CM Ultimate is  :headbanging:
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Jean Sibelius

Quote from: anton on April 20, 2021, 09:54:21
Gistermiddag is Bas (audiomanagement) op de koffie geweest om naar mijn processor te kijken/beluisteren. Was een kort maar wel erg gezellig bezoek. Bas heeft in het verleden bij bedrijven als Barco, IMAX en Wilfried van Balen (Auro 3D) enz beroepsmatig binnen kunnen kijken.....leverde leuke gespreksstof op  :headbanging:.
Na een korte demo besloot Bas de Marantz over te nemen. Mijn volgende Marantz komt pas over een paar weken (staat nog in Munchen totdat zijn nieuwe CM 8805 afgeleverd wordt) en tot die tijd kan ik mijn huidige pre blijven gebruiken  ;D.
Was erg gezellig Bas en ik laat het je zoals afgesproken meteen weten als ik post heb gehad  :pompom:, tot gauw !!

P.S.: Viktor bij deze nog hartstikke bedankt voor het razendsnel schakelen met Duitsland  :worship:

Gefeliciteerd Anton (ook aan Audiomanagement), dat is rap gegaan :colgate: Mooie stap!

Maar wat nu als straks de Trinnov je ook kan bekoren? :D :tongue2:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

anton

  ;D ;D ;D, ik kan hem ook meenemen en bij jou eens uitproberen  :angel: :angel: :angel:, weten we meteen het verschil  8), terwijl ik dit met een kwinkslag schrijf bedenk ik me ineens dat zo,n battle best leuk zou zijn   :headbanging:.........

PascalP

Quote from: anton on April 20, 2021, 17:17:52
  ;D ;D ;D, ik kan hem ook meenemen en bij jou eens uitproberen  :angel: :angel: :angel:, weten we meteen het verschil  8), terwijl ik dit met een kwinkslag schrijf bedenk ik me ineens dat zo,n battle best leuk zou zijn   :headbanging:.........

^^
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RvD

Dan kan hij hem vast weer inruilen Jan.  ;D

Mooie stap Anton jij ook gefeliciteerd met deze upgrade weer.  8)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

papaleo

Quote from: anton on April 20, 2021, 10:23:25
Hey Leo, de verkoop ging idd razendsnel. Was erg verbaasd dat er zo ontzettend veel reakties kwamen via PM ....Stond ook op hifishark, marktplaats e.d. en ook daar enkele reakties, Bas was echter de eerste  en hij wilde hem meteen dus dat was gauw geregeld  ;D.
De klant van CM die de 8802A aanbood moet nog even wachten op zijn opvolger maar als het goed is dan is dat in een paar weken geregeld....
Ben wel erg benieuwd  :wub: :wub:

Top man... :thumbs-up:
Had jij nu ook een nieuwe Stewart scherm in de pijplijn zitten...?  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

anton

Is het scherm van Mike privé, het is een stewart studiotek g3 . Mike zelf krijgt nu de generatie 4. Had eigenlijk al hier kunnen zijn maar het virus gooide roet in het eten :nopompom:. Hoop dat de grens binnenkort weer open gaat dan komt Mike zelf het scherm installeren  ;D. Leuke vooruitzichten dus  :D.

papaleo

Quote from: anton on April 20, 2021, 20:25:35
Is het scherm van Mike privé, het is een stewart studiotek g3 . Mike zelf krijgt nu de generatie 4. Had eigenlijk al hier kunnen zijn maar het virus gooide roet in het eten :nopompom:. Hoop dat de grens binnenkort weer open gaat dan komt Mike zelf het scherm installeren  ;D. Leuke vooruitzichten dus  :D.

:worship:

En dat deze corona roet in het eten gooit maak ik zelf ook mee....levering van mijn Lumagen heeft hierdoor ook flinke vertraging opgelopen... :nopompom: maar goed wat in het vat zit verzuurd niet zeg ik maar  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Maar ben je niet bang dat je je straks gaat vervelen Anton, er is immers nog maar weinig te upgraden dan :D
Of je moet hele gekke dingen gaan doen zoals een Sony GTZ380  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

 ;D ;D, lekker ervan genieten en hopelijk weer een heleboel gezellige m&g en dat is wat ik ECHT hoop  :headbanging:

Jean Sibelius

#215
Quote from: anton on April 20, 2021, 17:17:52
  ;D ;D ;D, ik kan hem ook meenemen en bij jou eens uitproberen  :angel: :angel: :angel:, weten we meteen het verschil  8), terwijl ik dit met een kwinkslag schrijf bedenk ik me ineens dat zo,n battle best leuk zou zijn   :headbanging:.........

:D

Laten we eerst eens afwachten hoe de processoren zich in hun 'natuurlijke' omgeving gedragen :). Lastige met processoren is - mijn inziens - dat het moeilijk is om een 1-op-1 vergelijking te maken (~ het is anders dan bv. 'eventjes' een speler met en zonder modificatie vergelijken). Weet bv. niet of het met Audessey mogelijk is om een actieve crossover te maken voor de fronts (mijn stereo speakers bestaan uit 4 losse torens), maar ik vind het natuurlijk wel een leuk idee :). Laten we in de komende weken eens nadenken of en zo ja, hoe we hier invulling aan kunnen geven :colgate:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Quote from: Jean Sibelius on April 21, 2021, 09:53:47
:D

Laten we eerst een afwachten hoe de processoren zich in hun 'natuurlijke' omgeving gedragen :). Lastige met processoren is - mijn inziens - dat het lastig is om een 1-op-1 vergelijking te maken (~ het is anders dan bv. een speler met en zonder modificatie vergelijken). Weet bv. niet of het met Audessey mogelijk is om een actieve crossover te maken voor de fronts (mijn stereo speakers bestaat uit 4 losse torens), maar ik vind het natuurlijk wel een leuk idee :). Laten we in de komende weken eens nadenken of en zo ja, hoe we hier invulling aan kunnen geven :colgate:

Groeten, Jan
Dat gaat volgens mij helemaal niet in jouw setup Jan. Marantz en Denon kunnen volgens mij één x-over instellen per speaker, maar dan wordt alles gerouteerd naar 1 sub output.

PascalP

Quote from: Teejoo on April 21, 2021, 10:11:33
Dat gaat volgens mij helemaal niet in jouw setup Jan. Marantz en Denon kunnen volgens mij één x-over instellen per speaker, maar dan wordt alles gerouteerd naar 1 sub output.

klopt, dan maar de Trinnov onder de arm en een shootout bij Anton :P
Neem ik mijn Acurus mee en kunnen de Trinnov en Marantz CM strijden om de 2e plek  :tongue2: :tongue2: :devil:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on April 21, 2021, 10:30:29
klopt, dan maar de Trinnov onder de arm en een shootout bij Anton :P
Neem ik mijn Acurus mee en kunnen de Trinnov en Marantz CM strijden om de 2e plek  :tongue2: :tongue2: :devil:
Volgens mij hebben anderen al het nodige geshootout :D

https://www.trinnov.com/en/blog/categories/reviews-awards/

PascalP

Morgen gaan we het meemaken Teejoo  :coffee: :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#220
Quote from: PascalP on April 21, 2021, 10:43:22
Morgen gaan we het meemaken Teejoo  :coffee: :popcorn:
Laten we hopen dat het geen totale deceptie wordt na al die sterke verhalen.. (even wat aan verwachtingsmanagement doen :D)

Teejoo

Maar zonder gekheid, 3 processors testen doe je niet even op een paar uurtjes. Alleen al het inregelen kost al veel tijd.

PascalP

Quote from: Teejoo on April 21, 2021, 10:45:05
Laten we hopen dat het geen totale deceptie wordt na al die sterke verhalen.. (even wat aan verwachtingsmanagement doen :D)

Je hebt goeie speakers om te compenseren mocht de processor tegenvallen :D

Quote from: Teejoo on April 21, 2021, 10:46:36
Maar zonder gekheid, 3 processors testen doe je niet even op een paar uurtjes. Alleen al het inregelen kost al veel tijd.

Voordeel van de Acurus, daar kost het niet veel tijd door gebrek aan RoomEQ :P
Dacht dat Anton ook zonder Audyssey draait en de sub EQ in de Crown versterker, dus in principe zou het bij hem vrij eenvoudig zijn om een processor uit te wisselen en je enkel de levels/delays instelt.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on April 21, 2021, 10:54:00
Je hebt goeie speakers om te compenseren mocht de processor tegenvallen :D

Voordeel van de Acurus, daar kost het niet veel tijd door gebrek aan RoomEQ :P
Dacht dat Anton ook zonder Audyssey draait en de sub EQ in de Crown versterker, dus in principe zou het bij hem vrij eenvoudig zijn om een processor uit te wisselen en je enkel de levels/delays instelt.
Je moet helaas altijd meten met een Trinnov. Je kunt niets handmatig invullen omdat hij exact wil weten waar alle speakers staan. Dus dat is dan niet handig. Maar het scheelt al als die andere 2 dat niet hoeven.

vik

Lol en ik weet exact welke met stip bovenaan staat  :tongue2:

Quote from: PascalP on April 21, 2021, 10:30:29
klopt, dan maar de Trinnov onder de arm en een shootout bij Anton :P
Neem ik mijn Acurus mee en kunnen de Trinnov en Marantz CM strijden om de 2e plek  :tongue2: :tongue2: :devil:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike