Kamidio Klipsch Theatre

Started by MLCinema, April 1, 2008, 17:03:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angelo41

damn wil er ook 2.maar tkan gewoon niet ook wegens geen plaats. [emoji848]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


MLCinema

Paar prullaria van de waf opruimen en er is plek genoeg[emoji6].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

angelo41

Quote from: Kamidioblitz on February 19, 2020, 20:20:21
Paar prullaria van de waf opruimen en er is plek genoeg[emoji6].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


RonG

Quote from: Kamidioblitz on February 19, 2020, 19:57:03

Wordt het trouwens niet eens tijd voor een kick van je topic? Of heb je niks nieuws te melden[emoji6]?


Hahaha, mijn HT is de laatste tijd niet zo dynamisch dus niet veel te melden. Enkel mijn Dune voor een zappiti verruild maar das niet zo bijzonder ;). Dus enkel genieten ervan met wat er nu staat :)
De aangekondigde cosmetische aanpassingen zijn ook nog niet gebeurd, nog geen zin gehad om hier aan te beginnen.

MLCinema

#754
Vanmiddag lekker Call of Duty zitten spelen op zolder. Wat een toffe upgrade is Auro in combinatie met de nieuwe afstelling van de subs.

Volume net een tikje harder, bij inslaande granaten gaan mijn broekspijpen gewoon op en neer. Gevoel van ruimtelijkheid is ook heel behoorlijk en de hoogte kanalen worden goed benut!

Ook en foto van de huidige setup waarbij de center in het meubel is verdwenen.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Moet zeggen dat de Auro upmixer mij blijft verbazen. Wat een gave upgrade. Nu bezig met Band of Brothers. Die serie heeft gewoon een 5.1 track. Maar wat die upmixer er van maakt is wonderlijk!! Soms zelfs het gevoel dat dit beter klinkt dan sommige native Atmos tracks. Bizar. Soundwise dan ook dik en dik tevreden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

I hate to say I told you so...

Had je veel eerder moeten doen, man! Maar je kan er nu van genieten, dat is het belangrijkste. Bij een goede opstelling van de hoogtelaag vind ik het effect ook verbluffend. In dat opzicht is het jammer dat Auro haar upmixer niet aan meer fabrikanten weet te slijten. Misschien dat er dan ook meer native tracks gaan verschijnen :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

True! Soms duurt het even voordat ik vooral mijzelf ergens van heb overtuigd. Maak er nu eigenlijk standaard gebruik van bij alle niet Atmos / DTS: X content. En dat bevalt erg goed.

Destijds bewust gekozen voor de Auro 3D layout maar niet voor het format zelf. Best grappig eigenlijk.

Hier is straks ook een kleine upgrade te bewonderen... en nee Richard, jij mag niet raden[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Quote from: Kamidioblitz on April 11, 2020, 22:07:41
Moet zeggen dat de Auro upmixer mij blijft verbazen.

Misschien moet ik me schamen, maar wat is dit?

Martijnst1990

Quote from: Kamidioblitz on April 21, 2020, 09:03:14
True! Soms duurt het even voordat ik vooral mijzelf ergens van heb overtuigd. Maak er nu eigenlijk standaard gebruik van bij alle niet Atmos / DTS: X content. En dat bevalt erg goed.

Destijds bewust gekozen voor de Auro 3D layout maar niet voor het format zelf. Best grappig eigenlijk.

Hier is straks ook een kleine upgrade te bewonderen... en nee Richard, jij mag niet raden[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gaaf dat het zo bevalt! Stel je hebt een 5.1 DTS HD track en je gooit die upmixer eroverheen voor Atmos/Auro, worden de hoogtekanalen dan gewoon extra toegevoegd en blijft de DTS HD track wel in stand zeg maar? Dus dat al het surround klopt, maar de hoogte kanalen geven een extra beleving? Kan niet wachten tot het bij mij zover is :D

En benieuwd naar je upgrade  O0
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MLCinema

Quote from: RonG on April 21, 2020, 09:09:39
Misschien moet ik me schamen, maar wat is dit?
Je hebt nu 3 object georiënteerde audio formaten. Auro 3D, Atmos en DTS X. Auro is het minst bekend en ook minst standaard qua native ondersteuning.

Maar net als de andere formaten bied Auro een upmixer die het geluid omzet en ook over de hoogte laag speelt in geval van een standaard 5.1/7.1 track.

Alleen vind ik die van Auro by far het mooiste op mijn set. Ik vind zelfs bijvoorbeeld de Blu Ray van Band of Brothers met zijn standaard 5.1 audio track met de Auro upmixer overtuigender 3D audio geven dan sommige Atmos disks. Terwijl er zat Atmos disks zijn die op mijn set ook echt goed klinken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Quote from: Martijn90 on April 21, 2020, 09:16:59
Gaaf dat het zo bevalt! Stel je hebt een 5.1 DTS HD track en je gooit die upmixer eroverheen voor Atmos/Auro, worden de hoogtekanalen dan gewoon extra toegevoegd en blijft de DTS HD track wel in stand zeg maar? Dus dat al het surround klopt, maar de hoogte kanalen geven een extra beleving? Kan niet wachten tot het bij mij zover is :D

En benieuwd naar je upgrade  O0
Hoe het exact werkt weet ik niet, maar het effect vind ik echt overtuigend. De surround bubbel wordt er veel groter van. Je speelt alleen het audio bestand niet meer native af.

De Blu Ray van Jurassic Park met Auro aan vind ik beter dan de uhd met volgens mij DTS X. De Blu Ray heeft slechts een Dolby track. Maar die is echt waanzinnig. Eerlijkheidshalve vind ik die zelfs mooier standaard dan die van de UHD.

En jij mag ook niet raden naar de upgrade[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Martijnst1990

Quote from: Kamidioblitz on April 21, 2020, 09:22:35
Hoe het exact werkt weet ik niet, maar het effect vind ik echt overtuigend. De surround bubbel wordt er veel groter van. Je speelt alleen het audio bestand niet meer native af.

De Blu Ray van Jurassic Park met Auro aan vind ik beter dan de uhd met volgens mij DTS X. De Blu Ray heeft slechts een Dolby track. Maar die is echt waanzinnig. Eerlijkheidshalve vind ik die zelfs mooier standaard dan die van de UHD.

En jij mag ook niet raden naar de upgrade[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ah oke, je klinkt in ieder geval erg overtuigend, nice  :happy: Ik zal niet raden... ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MLCinema

Uiteindelijk heb ik gewoon een basic surround set als je die afzet tegen forumgenoten. Maar moet zeggen dat met de juiste plaatsing en afstelling toch tevreden ben met het resultaat.

Zit wel eens met een schuin oog te kijken naar andere speakers waaronder XTZ. Mijn voornaamste reden voor een wissel zou de kleur zijn. Hoewel ik het ook wel weer wat vind hebben dat kersenhout tussen al het zwart en grijs.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Niet zo bescheiden over je set. Het gaat er niet om hoe groot ie is, maar wat je ermee doet. En klinken doet de set, beter dan vele sets in een mindere ruimte of opstelling. Wat mij betreft kan alleen de sublaag een upgrade gebruiken, maar ook dat is denk ik nog wel beter af te stellen met de Audyssey app als we er een keer goed de tijd voor nemen.

Een andere set zou in theorie meer detaillering kunnen brengen, o.a. door bijv ribbon tweeters of soortgelijke constructies. Alleen vraag ik me af of je dat bij films echt mee gaat krijgen. Ik denk eerlijk gezegd dat Klipsch daar erg sterk in is. Zeker als je weinig tot nooit muziek luistert op die speakers zijn Klipschen tot een hoog prijspunt in mijn optiek onverslaanbaar. Had ik de muziekstage beneden gehouden, dan hadden Klipsch speakers bovenaan mn verlanglijstje gestaan. Een dual XTZ 3x12 setup is natuurlijk altijd in te passen. Of quad 3x12 [emoji2962][emoji3060][emoji48]

Waar je nog kan upgraden, denk ik, is je versterking en ruimtecorrectie. Ik vermoed, en ik weet jij ook, dat Dirac nog een stuk(je?) extra kan brengen qua plaatsing. Of Trinnov, maar dat is een hele andere prijsklasse. Qua versterking kan er nog iets gewonnen worden in detail en controle, misschien, maar dat zou een kwestie van uitproberen zijn.

En ik mag niet raden... ghehe. Heb nu al zin in de volgende m&g [emoji847]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Quote from: RonG on April 21, 2020, 09:09:39
Misschien moet ik me schamen, maar wat is dit?
Haha, ga je schamen [emoji12]

Lang verhaal kort, een upmixer, of het nou de Auro, Atmos of DTS:X upmixer is, maakt van een standaard 5.1/7.1 track een track met hoogteinformatie. Hij trekt dus het geluidsbeeld omhoog. Dit in tegenstelling tot native Auro, Atmos en DTS:X tracks, die in het geluidsspoor deze info al hebben.

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Quote from: Kamidioblitz on April 21, 2020, 10:26:38
Uiteindelijk heb ik gewoon een basic surround set als je die afzet tegen forumgenoten. Maar moet zeggen dat met de juiste plaatsing en afstelling toch tevreden ben met het resultaat.

Zit wel eens met een schuin oog te kijken naar andere speakers waaronder XTZ. Mijn voornaamste reden voor een wissel zou de kleur zijn. Hoewel ik het ook wel weer wat vind hebben dat kersenhout tussen al het zwart en grijs.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat Skyfox al aageet, je hebt een prachtige set! Er zullen genoeg veel betere sets zijn die veel minder goed klinken door plaatsing en akoestiek. Mijn front speakers hebben overigens een andere kleur dan de rears, stoor ik me totaal niet aan :P Ben wel benieuwd hoe de set gaat klinken in de nieuwe HT, vond het toen ik nog thuis woonde op de slaapkamer echt super klinken, heb ik daarna niet echt meer gehad om eerlijk te zijn..

Quote from: skyfox on April 21, 2020, 11:09:38
Niet zo bescheiden over je set. Het gaat er niet om hoe groot ie is, maar wat je ermee doet. En klinken doet de set, beter dan vele sets in een mindere ruimte of opstelling. Wat mij betreft kan alleen de sublaag een upgrade gebruiken, maar ook dat is denk ik nog wel beter af te stellen met de Audyssey app als we er een keer goed de tijd voor nemen.

Een andere set zou in theorie meer detaillering kunnen brengen, o.a. door bijv ribbon tweeters of soortgelijke constructies. Alleen vraag ik me af of je dat bij films echt mee gaat krijgen. Ik denk eerlijk gezegd dat Klipsch daar erg sterk in is. Zeker als je weinig tot nooit muziek luistert op die speakers zijn Klipschen tot een hoog prijspunt in mijn optiek onverslaanbaar. Had ik de muziekstage beneden gehouden, dan hadden Klipsch speakers bovenaan mn verlanglijstje gestaan. Een dual XTZ 3x12 setup is natuurlijk altijd in te passen. Of quad 3x12 [emoji2962][emoji3060][emoji48]

Waar je nog kan upgraden, denk ik, is je versterking en ruimtecorrectie. Ik vermoed, en ik weet jij ook, dat Dirac nog een stuk(je?) extra kan brengen qua plaatsing. Of Trinnov, maar dat is een hele andere prijsklasse. Qua versterking kan er nog iets gewonnen worden in detail en controle, misschien, maar dat zou een kwestie van uitproberen zijn.

En ik mag niet raden... ghehe. Heb nu al zin in de volgende m&g [emoji847]
Dual of quad 3x12 is wel erg heftig hoor :tongue2: Dirac is alleen van Anthem geloof ik? Of zijn er meer merken die het hebben?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MLCinema

NAD en Arcam hebben oa Dirac. Verder ken ik er geen.

Ja ik weet dat de set ook prima klinkt. Maar het is geen high end. Dat bedoel ik[emoji4]. Maar voor mij zeker goed genoeg. Iedere keer met een big smile in de stoel.

Wat betreft sublaag ben ik al wat meer tevreden. Is alleen wel behoorlijk disk afhankelijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Net weer band of brothers gekeken. Ik weet niet wat die Auro doet, maar het is zo overtuigend. Plaatsing, ruimtelijkheid. Echt een feest.

Ik luister toch eigenlijk alleen muziek in de woonkamer, bij voorkeur vanaf vinyl. Streaming is wel oké maar dan mis ik betrokkenheid bij de muziek.

Nu lekker via mijn AKG naar vinyl aan het luisteren. Dan is de Ortofon 2M black wel een fraai element. Iets strakker en meer clean dan de Bronze die ik hiervoor gebruikte. Het is wel een verbetering gebleken.

Wat wel een upgrade kan gebruiken is het beeld. De Epson TW7300 doet het prima maar daar kan echt nog winst gehaald worden. En die winst gaat binnenkort behaald worden! Er is iets moois onderweg...

Er komt eindelijk een JVC projector in mijn HT ruimte[emoji327][emoji3059]. Met alle maatregelen die gelden en de bioscoop beperkingen een goed moment voor een upgrade.

Kwam toch al steeds minder in de bioscoop. Maar film en muziek blijven voor mij manieren om te ontspannen en even te ontsnappen aan mijn drukke baan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RalphH

Whow, klinkt veelbelovend, welke wordt het?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MLCinema

JVC N5. Lang getwijfeld om voor de N7 door te sparen. Maar vond het verschil toch wel erg groot in prijs. Ik hoop hier de komende minimaal 5 jaar waarschijnlijk langer van te gaan genieten.

Doorgaans koop ik mijn spullen om er lang van te genieten. Wissel niet zo snel.

Ook nog een berg UHD's onderweg. Dat is de afgelopen periode met thuiswerken beetje uit de hand gelopen. Maar goed. Dan heb ik straks wat te kijken[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Feli man..mooie machine


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Vet hoor, blazen met die uhd's, (bijna) geen gedoe met colourspaces :clapping:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

reza

Mooi, dikke upgrade!!
Gefeliciteerd :pompom:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

#774
Yes! Ik ben heel nieuwsgierig. Moet alleen nog even geduld hebben. Een deel van de beugel is niet voorradig.

Ik heb op 3 na nu alle Marvel op 4K. Dat wordt een rerun van de hele serie in de chronologische volgorde. Eindelijk ook in HDR[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |