Kamidio Klipsch Theatre

Started by MLCinema, April 1, 2008, 17:03:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

Quote from: Marc.Visser on January 21, 2009, 22:26:06
Ik zou pas verontrust zijn wanner hij zou zeggen ik wil niet beeld geven nie en nie geluid geven nie... Moet dus goed komen. Gebeurd de decodering in dat geval in de speler of in de receiver? (Nog niet helemaal thuis in de hd audio, moet ook wel weer goed gaan komen;).
In geval van de PS3, is de speler zelf.
Omdat jij een volledige HD receiver hebt, kan je zelfs een simpele BD speler van 150 euro kopen en alles bitstreamen via HDMI.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on January 21, 2009, 22:26:59
Dat bitstreamen is enkel voor normale Dolby/DTS signalen
Het is gewoon een hardwarematige beperking van de PS3.

ok, weer wat geleerd 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Mocht ik er volgende week niet uitkomen dan weet ik wie ik moet PMen voor raad Celeron :P
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Atmoz


Prachtig :D
Vet apparaat he.
(ziet volgens mij exact hetzelfde uit als de SR8002)

Vind 'm nog steeds prachtig om te zien O0 O0

Veel (luister) plezier ermee!!!

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MLCinema

Quote from: atmoz on January 22, 2009, 08:21:15
Prachtig :D
Vet apparaat he.
(ziet volgens mij exact hetzelfde uit als de SR8002)

Vind 'm nog steeds prachtig om te zien O0 O0

Veel (luister) plezier ermee!!!

Greetz,

Atmoz

Hij is qua buitenmaat exact gelijk aan de SR8002. Ik heb nog wel hard over de SR8002 nagedacht maar ik vond het prijsverschil net iets te groot. Uiterlijk vind ik ook echt vet mooi! Met dat luister plezier zit het wel snor. Hoe is het met jou kijkgenot met je HD100, dat is pas een mooi ding joh!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Weer een update, gaat nu wat harder dan eerst :butbut:. Met de BTW actie maar besloten om een Blu Ray speler te kopen. Het is de Pioneer BDP-51 geworden. Kon hem voor een hele leuke prijs meenemen, dusjah. Niet lang hoeven twijfelen, vind hem qua beeld mooier als bijvoorbeeld de S350 van Sony en de BD-35 van Panasonic. Morgen kan ik hem afhalen. Beamer en scherm volgen in enkele maandjes. Eerst weer even sparen, potje is even leeg ::).
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

celerontje

Wat was het het grootste verschil qua beeld?
Trouwens, als je 'm hebt, HDMI op bitstream zetten, voor het geluid.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MLCinema

Quote from: celerontje on January 28, 2009, 19:02:02
Wat was het het grootste verschil qua beeld?
Trouwens, als je 'm hebt, HDMI op bitstream zetten, voor het geluid.

Grootste verschil vond ik de diepte in het beeld. En betere kleuren. Kwam realistischer over. Ik ga hem morgen oppikken, mijn bestelde hdmi kabel (HD-01) komt waarschijnlijk zaterdag binnen dan kan ik em aansluiten. Dan zal ik hem inderdaad op Bitstream zetten omdat de 51 geen interne decoder voor DTS-HD master heeft. Ben zeer benieuwd(H)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Quote from: Marc.Visser on January 28, 2009, 18:52:37
Weer een update, gaat nu wat harder dan eerst :butbut:. Met de BTW actie maar besloten om een Blu Ray speler te kopen. Het is de Pioneer BDP-51 geworden. Kon hem voor een hele leuke prijs meenemen, dusjah. Niet lang hoeven twijfelen, vind hem qua beeld mooier als bijvoorbeeld de S350 van Sony en de BD-35 van Panasonic. Morgen kan ik hem afhalen. Beamer en scherm volgen in enkele maandjes. Eerst weer even sparen, potje is even leeg ::).

Je bent ook lekker bezig :o Mooi hoor! Feli 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

De Pioneer is TE vet. Qua geluid, ik heb dit nog niet eerder meegemaakt qua diepte en ruimtelijkheid. Ik heb The Day After Tomorrow gekeken. Je weet niet wat je hoort zo gaaf is het. Vanavond denk ik dat ik Ronin in de speler schuif. Heb er nu al zin in. Overigens jeukt het projector virus ook nog steeds zeer heftig! Morgen zal ik ff plaatjes schieten.

@Htip, Thnx, is heel mooi speelgoed :music:
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sol

Gefeliciteerd met deze aankoop!
Wordt een leuk bioscoopje zo... ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

MLCinema

Dat wordt het zeker! Ik was in eerste instantie van plan om een Benq W500 aan te schaffen, maar ik denk dat het toch maar een PLV-700 moet worden van Sanyo:P. De eerste stap naar 1080P smaakte naar meer. Wil straks het maximale uit de setup halen. Hoe is het met jou upgrade virus? Al een beetje genezen?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sol

Quote from: Marc.Visser on January 29, 2009, 20:20:58
Dat wordt het zeker! Ik was in eerste instantie van plan om een Benq W500 aan te schaffen, maar ik denk dat het toch maar een PLV-700 moet worden van Sanyo:P. De eerste stap naar 1080P smaakte naar meer. Wil straks het maximale uit de setup halen. Hoe is het met jou upgrade virus? Al een beetje genezen?

Nee, het begint net vat te krijgen. 8)
Dit jaar maar eens lekker upgraden ( als alles volgens plan verloopt ). ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Atmoz


Gefeliciteerd met de mooie speler O0 O0
Over een tijdje dus ook een 1080p beamer?
Dat gaat vet worden :D

Ciao,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

WickedGame

Even een tijdje niet gekeken, maar mooie aanwinsten!

SR7002 is een erg fijne receiver die je zeker nu deze tijd voor erg mooie prijzen kan krijgen. De Pioneer BDP51 vind ik ook een mooie speler, maar ik wacht wel tot de Marantz BD8002 of opvolger daarvan tegen die tijd voor wat gunstigere prijzen staan. Wil het liefst het allemaal bij 1 merk houden. Maar mooie stappen die je hebt gezet.... je zou haast gaan zeggen "WHATS NEXT!"

;D

fastlex

Quote from: Marc.Visser on January 29, 2009, 18:33:34
De Pioneer is TE vet. Qua geluid, ik heb dit nog niet eerder meegemaakt qua diepte en ruimtelijkheid. Ik heb The Day After Tomorrow gekeken. Je weet niet wat je hoort zo gaaf is het. Vanavond denk ik dat ik Ronin in de speler schuif. Heb er nu al zin in. Overigens jeukt het projector virus ook nog steeds zeer heftig! Morgen zal ik ff plaatjes schieten.

@Htip, Thnx, is heel mooi speelgoed :music:
Het schijnt dat als je eenmaal de HD audio kanalen hebt gehoord dat de DVD audio track maar mat is...
Moet er nog maar niet aan gebinnen dus..... Ben bang dat ik dan ook meer wil...

Mooie set! gefeliciteerd!
Vond bij mij het verschil vabn SR5000 -> SR7500 ook erg groot, vooral de omvang van de SR7500.
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

MLCinema

Quote from: atmoz on January 30, 2009, 09:01:25
Gefeliciteerd met de mooie speler O0 O0
Over een tijdje dus ook een 1080p beamer?
Dat gaat vet worden :D

Ciao,

Atmoz

Thnx! Ja ik denk dat ik er maar aan moet geloven :crazy:. Ergens vind ik dat niet erg ::). Wordt wat langer sparen maar dan ook meer genieten.
Quote from: WickedGame on January 30, 2009, 09:32:33
Even een tijdje niet gekeken, maar mooie aanwinsten!

SR7002 is een erg fijne receiver die je zeker nu deze tijd voor erg mooie prijzen kan krijgen. De Pioneer BDP51 vind ik ook een mooie speler, maar ik wacht wel tot de Marantz BD8002 of opvolger daarvan tegen die tijd voor wat gunstigere prijzen staan. Wil het liefst het allemaal bij 1 merk houden. Maar mooie stappen die je hebt gezet.... je zou haast gaan zeggen "WHATS NEXT!"

;D

De Marantz is een hele mooie receiver, doet wat ie moet doen. Gister gaf hij netjes weer DTS-HD MST. Geluid was echt ontzettend goed. Ik wilde in eerste instantie ook alles bij 1 merk houden, echter is de BD8002 wel erg duur. Die prijs kan wel echt nog ontzettend omlaag. Gemiddeld zit er op Marantz wel wat Marge ;). Nu met die BTW dagen bij Media Markt en personeelskorting eroverheen kon ik de Pio voor 335 euro oppikken. Next Step wordt een 1080P projector.

Quote from: fastlex on January 30, 2009, 11:19:34
Het schijnt dat als je eenmaal de HD audio kanalen hebt gehoord dat de DVD audio track maar mat is...
Moet er nog maar niet aan gebinnen dus..... Ben bang dat ik dan ook meer wil...

Mooie set! gefeliciteerd!
Vond bij mij het verschil vabn SR5000 -> SR7500 ook erg groot, vooral de omvang van de SR7500.

Ik vond het verschil van een SR7400 naar een SR7002 al groot. Zowel qua omvang als qua sound. Met de SR7002 is de surround beleving veel breder. En idd, ik ben ook bang dat ik nu verpest ben door HD audio... :hehe:
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

WickedGame

Quote from: Marc.Visser on January 30, 2009, 12:30:27
Thnx! Ja ik denk dat ik er maar aan moet geloven :crazy:. Ergens vind ik dat niet erg ::). Wordt wat langer sparen maar dan ook meer genieten.
De Marantz is een hele mooie receiver, doet wat ie moet doen. Gister gaf hij netjes weer DTS-HD MST. Geluid was echt ontzettend goed. Ik wilde in eerste instantie ook alles bij 1 merk houden, echter is de BD8002 wel erg duur. Die prijs kan wel echt nog ontzettend omlaag. Gemiddeld zit er op Marantz wel wat Marge ;). Nu met die BTW dagen bij Media Markt en personeelskorting eroverheen kon ik de Pio voor 335 euro oppikken. Next Step wordt een 1080P projector.

Ik vond het verschil van een SR7400 naar een SR7002 al groot. Zowel qua omvang als qua sound. Met de SR7002 is de surround beleving veel breder. En idd, ik ben ook bang dat ik nu verpest ben door HD audio... :hehe:

Leuk he die BTW dagen en Personeel zijn  :P Waarom denk je dat ik de TH46PZ85 hebt aangeschaft ;)

Maar mooie receiver, laatst nog even een shoot-out gedaan tussen de SR7002 en de SR6003. Nou die 7002 maakt gehakt van de 6003. Ik vond overigens de stereo weergave van de SR6003 slecht!

MLCinema

Quote from: WickedGame on January 30, 2009, 13:24:07
Leuk he die BTW dagen en Personeel zijn  :P Waarom denk je dat ik de TH46PZ85 hebt aangeschaft ;)

Maar mooie receiver, laatst nog even een shoot-out gedaan tussen de SR7002 en de SR6003. Nou die 7002 maakt gehakt van de 6003. Ik vond overigens de stereo weergave van de SR6003 slecht!

SR6003 viel bij mij op voorhand al af door het slechts bieden van 3 hdmi inputs. Vrij weinig als je bedenkt dat ik slechts 1 hdmi input op mijn tv heb. Tevens ben ik niet helemaal weg van het nieuwe uiterlijk van de AV receivers. In eerste instantie dacht ik, mwa mooi maar bij nader inzien mis ik het doorlopende rechte uiterlijk. Geluid van de SR7002 ben ik uiterst tevreden over. En idd die BTW dagen en personeel zijn is iets wat geniaal is. Al moet ik zeggen dat ik 749 euro ook niet vele geld vond voor de SR7002.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Pff Marc je gaat echt als een speer! Van harte met alle upgrades!

Je hebt zo een hele mooie set staan 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MLCinema

Quote from: -madison- on January 30, 2009, 20:09:11
Pff Marc je gaat echt als een speer! Van harte met alle upgrades!

Je hebt zo een hele mooie set staan 8)

Thnx! Ga nu inderdaad iets harder als verwacht :hehe:. Ik twijfel nog over de volgende stap. Kan ook zijn dat ik kies voor een W500, "slechts" 720P. Over de huidige stappen zeer tevreden :music:. En jou set ziet er ook nog steeds mooi uit.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Quote from: Marc.Visser on February  2, 2009, 16:04:01
Thnx! Ga nu inderdaad iets harder als verwacht :hehe:. Ik twijfel nog over de volgende stap. Kan ook zijn dat ik kies voor een W500, "slechts" 720P. Over de huidige stappen zeer tevreden :music:. En jou set ziet er ook nog steeds mooi uit.

Het is toch wel erg leuk hé dat upgraden ;D
Een mooie 1080p projector zou niet misstaan in je set, zijn natuurlijk wel iets duurder maar ik denk dat je wel eens "spijt" zou kunnen krijgen als je een 720p projector koopt.. Ik zit er stiekem ook over na te denken om te gaan projecteren, en was van plan een 2e hands 720p projector te kopen. Maar aangezien je niet elke week een projector koopt zou ik het liever in een keer goed doen en meteen voor 1080p gaan. Zeker omdat je er toch wel een paar jaar mee toe kan!

Thnx, helaas gaan woensdag de Klipschen weg :unhappy: (maar gelukkig komen er zeer snel Monitor Audio's voor terug ;D)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MLCinema

Quote from: -madison- on February  2, 2009, 22:03:54
Het is toch wel erg leuk hé dat upgraden ;D
Een mooie 1080p projector zou niet misstaan in je set, zijn natuurlijk wel iets duurder maar ik denk dat je wel eens "spijt" zou kunnen krijgen als je een 720p projector koopt.. Ik zit er stiekem ook over na te denken om te gaan projecteren, en was van plan een 2e hands 720p projector te kopen. Maar aangezien je niet elke week een projector koopt zou ik het liever in een keer goed doen en meteen voor 1080p gaan. Zeker omdat je er toch wel een paar jaar mee toe kan!

Thnx, helaas gaan woensdag de Klipschen weg :unhappy: (maar gelukkig komen er zeer snel Monitor Audio's voor terug ;D)

Daar gaat de match die we hadden, de Marantz-Klipsch combinatie. Bevalt mij nog steeds. Wat je zegt over de projector is waar. Vandaar ook de twijfel. Op mijn short-list staan een:

Benq W500
Sanyo PLV-700
Epson TW980
BenQ W5000
Iemand nog tips??

Scherm moet een Kingpin PS170 worden, vanwege het schuine dak. Welke 1080P modellen hebben jou aandacht dan? Overigens zijn de MA ook erg sweet hoor ;)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

DJ-Foxx

#99
Benq W500 is alleen een optie als je veel gedownload SD materiaal heb zoals ik, anders een Epson of mits budget een JVC  :P
die laatste staat zeker op mijn wenslijstje, maarja... meerdere hobby's helaas..   :-\