Kamidio Klipsch Theatre

Started by MLCinema, April 1, 2008, 17:03:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kermit


MLCinema

Quote from: kermit on December 24, 2017, 17:42:00
Mooie projector gefeliciteerd

Dank! Heb nu ook wel het gevoel dat het helemaal klaar is voor nu qua apparatuur. Alles is nu helemaal naar mijn zin wat dat betreft. Alleen zit ik er nu veel minder sinds de geboorte van mijn dochter 9 januari, maar dat geeft totaal niet! Die is ook prachtig om naar te kijken. Echt een plaatje :wub:. Al met al een tevreden mens!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

#728
Het is even geleden dat ik gepost heb in dit topic, maar het mag weer eens. Geen nieuwe apparatuur of leuke gadgets maar een nieuw audio meubel waardoor het scherm veel lager kan hangen waardoor het veel lekkerder kijken is!

Echt een enorme verbetering, had ik veel eerder moeten doen. Daarbij liep ik altijd tegen de omvang van de center aan als beperkende factor. Ipv 1 meubel staan er daarom nu 3. 2x een besta van 64 hoog 1x 1 van 40. De lage beste is net breed genoeg voor mijn center.

Ik heb voor dit jaar wel wat plannen. Zou eind van het jaar mijn projector wel willen upgraden. Omdat ik toch nog moet sparen wacht ik daarbij tot november wanneer de beurzen weer zijn met hopelijk een betaalbare Epson native 4k.

Zo'n JVC N5 is ook mooi, maar komt qua afstand tot het scherm niet ideaal uit. Of ik moet daar echt mijn plafond voor slopen half. Wordt vervolgd!




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

fluissie


Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MLCinema

Quote from: Dynky on February  1, 2020, 10:43:43
ziet er vooral donker uit ;)
Haha klopt! Dat is wel het streven geweest. Zo donker mogelijk. Echt een verbetering ten opzichte van het vorige meubel de plaatsing van de center. Denk wal dat ik de twee hoge besta kasten nog wil voorzien van zwart velours om reflecties tegen te gaan. 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Quote from: fluissie on February  1, 2020, 10:03:50
Ziet er goed uit  :thumbs-up:
Thnx! Ik ben volgens mij het tegenovergestelde van jou qua speaker setup. Degene die hier nu staan heb ik al 12 jaar denk ik. Over de tijd is er wel uitgebreid met andere rears, heights en de twee Klipsch subs.

Wel wissel ik met enige regelmaat van receiver.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

mancaver

#733
Quote from: Kamidioblitz on February  1, 2020, 12:14:08
Thnx! Ik ben volgens mij het tegenovergestelde van jou qua speaker setup. Degene die hier nu staan heb ik al 12 jaar denk ik. Over de tijd is er wel uitgebreid met andere rears, heights en de twee Klipsch subs.

Wel wissel ik met enige regelmaat van receiver.
Hier dezelfde manier van 'werken'. Mijn eerste set speakers, van waaruit een complete Dali home-cinema set is ontstaan, staan er nu zo'n 12 jaar. Ik heb nu een 5.2.4 set-up en ga er binnenkort nog 2 bij hangen (Hieght-Front Center & VOG) om tot een 11.1 AURO 3D opstelling te komen  :headbanging:

Never chance a winning team is mijn moto ;)

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

MLCinema

Quote from: mancaver on February  1, 2020, 13:13:40
Hier dezelfde manier van 'werken'. Mijn eerste set speakers, van waaruit een complete Dali home-cinema set is ontstaan, staan er nu zo'n 12 jaar. Ik heb nu een 5.2.4 set-up en ga er binnenkort nog 2 bij hangen (Hieght-Front Center & VOG) om tot een 11.1 AURO 3D opstelling te komen  :headbanging:

Never chance a winning team is mijn moto ;)

Wel eens het idee gehad hoor om wat te vervangen. Vooral vanwege de kleur, niet de klank. Dat kersenhout valt nogal op in een donkere ruimte. Op dit moment zie ik dat maar vooral als charme.

Auro Layout kwam ik hier ook op uit, prijs kwaliteit verhouding.

@Marco666 thnx! De ruimte gaat al even mee, nog steeds veel plezier van.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Ik draai ook altijd lang met bestaande spullen, hier en daar eens een upgrade.
Bv de 7010, zie geen reden om bv naar een 7012 oid te gaan, bedoel, wat win ik ermee :).

Ben wel afwachtende op hopelijk een nieuwe lijn van epson, heb niet de mogelijkheid om te gaan voor die huidige sonys en jvc's  ;).

Ziet er trouwens top uit hoor ;D

mancaver

#737
Quote from: Kamidioblitz on February  1, 2020, 19:18:33
Wel eens het idee gehad hoor om wat te vervangen. Vooral vanwege de kleur, niet de klank. Dat kersenhout valt nogal op in een donkere ruimte. Op dit moment zie ik dat maar vooral als charme.

Auro Layout kwam ik hier ook op uit, prijs kwaliteit verhouding.
Hier ook alles in kersenfineer. Samen met antraciete muren en rood tapijt geeft het een chique uitstraling. Natuurlijk is alles in matzwart altijd 'beter' voor een HT maar het oog wil ook wel wat imo. Ik ben een tijdje geleden oversgestapt van een Atmos lay-out naar AURO puur omdat AURO upmixer zoveel malen beter klinkt. Voor Atmos -en DTS:X tracks kan ik zelf de keuze maken en moet zeggen dat het regelmatig voorkomt dat ik de AUROmatic upmixer beter vind klinken dan de originele ATMOS of DTS:X track. En dan verwacht ik nog een extra stap te kunnen zetten met de Center-Height & VOG, om nog immersivere (3D) bubble te krijgen.

MLCinema

Quote from: mancaver on February  2, 2020, 11:22:37
Hier ook alles in kersenfineer. Samen met antraciete muren en rood tapijt geeft het een chique uitstraling. Natuurlijk is alles in matzwart altijd 'beter' voor een HT maar het oog wil ook wel wat imo. Ik ben een tijdje geleden oversgestapt van een Atmos lay-out naar AURO puur omdat AURO upmixer zoveel malen beter klinkt. Voor Atmos -en DTS:X tracks kan ik zelf de keuze maken en moet zeggen dat het regelmatig voorkomt dat ik de AUROmatic upmixer beter vind klinken dan de originele ATMOS of DTS:X track. En dan verwacht ik nog een extra stap te kunnen zetten met de Center-Height & VOG, om nog immersivere (3D) bubble te krijgen.
Quote from: RonG on February  2, 2020, 10:01:44
Ik draai ook altijd lang met bestaande spullen, hier en daar eens een upgrade.
Bv de 7010, zie geen reden om bv naar een 7012 oid te gaan, bedoel, wat win ik ermee :).

Ben wel afwachtende op hopelijk een nieuwe lijn van epson, heb niet de mogelijkheid om te gaan voor die huidige sonys en jvc's  ;).

Ziet er trouwens top uit hoor ;D

Ik had eerder wel de noodzaak om van receiver te wisselen. Van zonder hdmi naar met hdmi, van geen 3D naar een receiver met 3D, ook omdat de Marantz SR7002 de geest gaf. Daarna weer een nieuwe omdat diens opvolger ermee kapte. Die 7008 is later vervangen voor de 7011 die er nu staat omdat ik Atmos wilde. Nu dat allemaal redelijk stabiel is nu ook geen noodzaak meer. Dan zou ik naar pre pro moeten of een SR8012. Vraag mij af of dat echt veel verschil gaat maken.

Ik denk dat ik de auro licentie wel een keer wil proberen op mijn systeem. Ik heb gisteren Jurassic Park 1 zitten kijken. Sublieme soundtrack. Beeld van de Marantz UD5007 vind ik vaak beter dan het beeld van de Sony X800 bij blu rays. De Marantz vind ik überhaupt beter qua audio. Dat zou nog wel een reden zijn om over te stappen naar de Panasonic UB9004.

Plaatje ter illustratie van het huidige beeld. De TW7300 valt echt niet tegen. Zwart mag zwarter naar buiten dat echt een mooi plaatje. Ik ben daarom ook benieuwd naar waar Epson mee komt eind dit jaar.

RonG, ik hik ook aan tegen de prijzen van Sony en JVC 4K modellen. Dat is wel een serieuze investering. Ook zit ik met de afstand tot het scherm. De kamer is effectief 5,5 meter, alleen hangt er halverwege een bak waar de projectoren tegen geschroefd kunnen worden waar ook de electra en de hdmi kabel zitten. De Epson zit nu op de minimale afstand tot het scherm voor 230 breed. De JVC moet iets verder weg.

Mja, luxe problemen. Voorlopig is deze setup echt prima om helemaal op te gaan in film of game. Maar het jeukt wel. En soms moet je dan krabben...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

#739
Vandaag bij Kamidio eens gespeeld met REW. We hebben denk ik wat werk te verrichten in een betere integratie van de subs, ondanks dat ADSY vindt dat het allemaal goed ingesteld staat. Qua RT60/waterval ziet het er denk ik wel mooi uit. Gemeten is op 95dB, en de ruisvloer gemeten op 36/37dB. Wat valt er nog meer over te roepen?

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Sjaak_Banaan

Lijkt zo niet verkeerd, maar om een duidelijker beeld te geven:

Sowieso even de 'limits' (knop rechtsboven) aanpassen bij de waterval (van 110 tot 50 dB), dan zie je de bovenkant ook en bij die laatste zorgen dat je toename ziet van 5dB ipv 10dB, dat is wat duidelijker, dus daar de limiet instellen van 110 dB tot 80 dB o.i.d.
Ziet er misschien minder mooi vlak uit, maar dat is de bedoeling. :P

Er lijken nu verschillen van meer dan 10dB in te zitten, die bij 190 Hz is aardig diep...
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Sjaak_Banaan

#741
En misschien ook even een meting showwen van 10-200 Hz zonder smoothing. :)

Misschien de mdat-file toevoegen aan de post, dan kan iedereen het lezen zoals ze zelf willen.
Weet niet of dat kan op dit forum?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

skyfox

#742
Even een poging om de mdat te uploaden...

Edit: gelukt!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Sjaak_Banaan

Ik ben absoluut geen REW expert, maar pik wel eens wat op, dus mogelijk heb je er iets aan:

Check dit filmpje eens, op 4 min. 30 laat hij een dip zien die soortgelijk lijkt te zijn aan die in jouw meting.
Een veel voorkomende dip als gevolg van 'speaker boundary interference' (SBIR).


https://www.youtube.com/v/CwHcBCWDYAo&feature=25s

Misschien de moeite om een te checken of dit bij jou ook het geval is, dan is het relatief eenvoudig op te lossen.
Hopelijk heb je er iets aan.  :tounge:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Logix

Wow, prachtige ruimte. Schitterend gemaakt zeg! Ik volg je op de voet, met name ook omdat je kleurstelling mij erg aanspreekt. Ik wil graag zelf ook een antraciet en matzwart combinatie. Plafond gitzwart, antraciete wanden, zwart tapijt en waarschijnlijk wel donkerrood velours gordijnen, dit om het een klein beetje te doorbreken wat zwart betreft en geeft wel een sjieke uitstraling vind ik zelf. In mijn vorige ruimte had ik ook donker rode gordijnen, deze zijn in het donker nagenoeg zwart. Maargoed, je hebt me in ieder geval geïnspireerd met je prachtige ruimte! 8)

MLCinema

Dank voor je complimenten! De bouw is niet zo indrukwekkend als jou project. Leuk dat ik voor inspiratie heb kunnen zorgen.

Achteraf had ik mijn wanden nog een tint donkerder gemaakt in verband met de kijk beleving. De combinatie van donkere gordijnen en het velours boven op het meubel geeft echter wel een mooi effect. Komt het plaatje absoluut te goede.



Over de akoestiek ben ik ook tevreden. Zeker met de aanpassingen die Skyfox zaterdag heeft gedaan in de settings van de subs.

Wauw wat een geweldig kunnen die twee Klipsch R-115 produceren. Bizar! Op zondag Dark Phoenix en Bladerunner 2047 gekeken met bezoek. Het bezoek werd compleet weggeblazen. Gelukkig geen klachten van de buren gehad.

Volgende upgrade zou een betere weergever en mogelijk bron zijn waarbij die laatste een lagere prio heeft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Quote from: Kamidioblitz on February 19, 2020, 19:13:19
Wauw wat een geweldig kunnen die twee Klipsch R-115 produceren. Bizar!

Ben ook nog super tevreden over deze twee ;D, kijk soms met een scheef oog als er een svs ultra oid voorbij komt maar de drang om ze te vervangen is er iig nog niet.

Het verduisteren van het zeg maar projectie gedeelte was een goede maar goedkope upgrade bij mij :D

Ziet er goed uit hoor ;D

MLCinema

#747
Je moet zo'n zak geld extra uitgeven voor een beter resultaat. Deze subs zijn mooi in verhouding met de rest van mijn set.

Beste sub ervaring die ik ooit gehad heb, is met een enkele Velodyne 1200 geweest. Toen ging ik naar huis met buikpijn van het laag. Dat was bij Sonic Circle jaren terug. Wat een ervaring!

Wordt het trouwens niet eens tijd voor een kick van je topic? Of heb je niks nieuws te melden[emoji6]?

Edit: dat zwart maken van het projectie deel is een waanzinnig verschil en relatief goedkoop. Moest een ander meubel neerzetten maar dat verdwijnt gewoon tijden het kijken. Heel fijn!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

angelo41

hier speel ik met 1 r115w, en vanmiddag bij gemini man was ie ook wel in zijn nopjes[emoji23][emoji23]met tijd komt er ook nog 1 bij. voorlopig is het hier een woonkamer ht en 2 van die subs is not don van de waf.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


MLCinema

Ik zou met 1 in een woonkamer ook al blij zijn. Hier zijn er twee omdat ik 4 zitplaatsen heb en het laag zo beter verdeeld is in de ruimte. En oké, het ziet er ook mooi symmetrisch uit zo aan het front.

Gemini man lijkt mij ook wel grappig. Binnenkort de James Bond films met Daniel Craig erin opnieuw kijken. Mooie voorbereiding op de nieuwe James Bond.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |