Kamidio Klipsch Theatre

Started by MLCinema, April 1, 2008, 17:03:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maikel_audionerd

Quote from: Kamidioblitz on July 18, 2017, 22:58:50
Ik heb ook nog een achternichtje dat heel graag film wil komen kijken (7). Alleen komt er niet van door de temperatuur op zolder nu. Denk dat dat Zootroplis word. Echt te gek die Disney films, top beeld en geluid en ik vind ze stiekem zelf ook leuk...
Aah kijk, check. Leuk zeg! Ja ik zou ze ook eens wat meer willen kijken, ik zal Zootropolis eens scoren
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

skyfox

Ik geniet ook altijd van Disney en Pixar films. Mooi genaakt en vaak leuk voor jong én oud. Ik vind het knap hoe ze voor beide de humor kunnen mixen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

#702
Quote from: skyfox on July 19, 2017, 10:07:00
Ik geniet ook altijd van Disney en Pixar films. Mooi genaakt en vaak leuk voor jong én oud. Ik vind het knap hoe ze voor beide de humor kunnen mixen.
^^

Ik denk ook dat veel (originele, lees: Engelse) humor door kinderen niet echt wordt begrepen, maar door ons des te beter. In het NL vind ik die humor overigens helemaal niet overkomen... Shrek is ook zo'n film :D
Zootropolis moet ik nog kijken, maar gaat zeker nog een keer gebeuren :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Quote from: HTip on July 19, 2017, 10:44:45
^^

Ik denk ook dat veel (originele, lees: Engelse) humor door kinderen niet echt wordt begrepen, maar door ons des te beter. In het NL vind ik die humor overigens helemaal niet overkomen... Shrek is ook zo'n film :D
Zootropolis moet ik nog kijken, maar gaat zeker nog een keer gebeuren :popcorn:

Klopt! Straks ontkom ik alleen niet aan de Nederlands gesproken versie. Naast Zootropolis zijn ook Big Hero 6 en Inside Out absolute aanraders.

De eerste 4K uhd van Disney is ook aangekondigd. Guardians of the Galaxy 2. Met Atmos HDR en Dolby Vision.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Quote from: Kamidioblitz on July 19, 2017, 19:37:08
Klopt! Straks ontkom ik alleen niet aan de Nederlands gesproken versie. Naast Zootropolis zijn ook Big Hero 6 en Inside Out absolute aanraders.

De eerste 4K uhd van Disney is ook aangekondigd. Guardians of the Galaxy 2. Met Atmos HDR en Dolby Vision.


Ik kan me vaagjes uit m'n vroege jeugd herinneren dat ik ook gewoon engelse filmpjes met NL ondertitels keek en het best aardig begreep. Niet woord voor woord, maar meer de algemene strekking. Dus ik zeg: zet engels met NL subs op, is goed voor de leesvaardigheid én voor kennis van de Engelse taal van de kleine. Okee, onder de 4/5 wordt dit misschien lastig, maar aan de andere kant...  :devil:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Net enorm genoten van Sully. Onderhoudende film met een zeer goede soundtrack! De wijze waarop het vliegtuig in het water land is indrukwekkend. Ik had het gevoel dat ik in de splash zat en helemaal nat was. Niet normaal! Ook de helikopter is mooi boven de luisteraar gepositioneerd. Top!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

activ

Quote from: Kamidioblitz on July 19, 2017, 19:37:08
Klopt! Straks ontkom ik alleen niet aan de Nederlands gesproken versie. Naast Zootropolis zijn ook Big Hero 6 en Inside Out absolute aanraders.

De eerste 4K uhd van Disney is ook aangekondigd. Guardians of the Galaxy 2. Met Atmos HDR en Dolby Vision.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is maar net hoe je er zelf mee omgaat. Onze kleine dame is nog geen drie en spreekt en verstaat gewoon Nederlands en Engels. Kwestie van zorgen dat ze aan beide talen continu blootgesteld worden en dan komt het vanzelf goed.


Sent from my iPad using Tapatalk

MLCinema

Quote from: activ on August 27, 2017, 08:33:35
Dat is maar net hoe je er zelf mee omgaat. Onze kleine dame is nog geen drie en spreekt en verstaat gewoon Nederlands en Engels. Kwestie van zorgen dat ze aan beide talen continu blootgesteld worden en dan komt het vanzelf goed.


Sent from my iPad using Tapatalk

Dat is ook zo. Uiteindelijk hebben ze ook veel aan de Engelse taal. Uiteindelijk denk ik dat het een mix zal zijn. Maar goed. Ze moet nog geboren worden[emoji4]. Mijn nichtje vond het in ieder geval prachtig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Quote from: Kamidioblitz on August 26, 2017, 21:32:13
Net enorm genoten van Sully. Onderhoudende film met een zeer goede soundtrack! De wijze waarop het vliegtuig in het water land is indrukwekkend. Ik had het gevoel dat ik in de splash zat en helemaal nat was. Niet normaal! Ook de helikopter is mooi boven de luisteraar gepositioneerd. Top!
Erg leuk beschreven! Heb net een paar trailers gekeken en heb Sully op mijn verlanglijstje gezet. Welke versie heb je gekeken, 2K of 4K?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Quote from: HTip on August 27, 2017, 17:42:16
Erg leuk beschreven! Heb net een paar trailers gekeken en heb Sully op mijn verlanglijstje gezet. Welke versie heb je gekeken, 2K of 4K?
2K, heb nog geen 4K bron en weergever. De  Blu Ray is desalniettemin zeer overtuigend[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Zo. Even wat stof van dit topic afblazen. Ik had mijzelf helemaal ervan overtuigd dat ik een JVC zou kopen. Echter vond ik het steeds moeilijker om het hoge aanschafbedrag en naderende vaderschap met elkaar te rijmen. Min of meer daardoor ook besloten om minimaal tot april volgend jaar te wachten. Omdat ik inmiddels toch reeds een collectie van 30 UHD schijfjes verzameld heb en mij steeds meer begin te storen aan het beeld van mijn Benq beamer ben ik toch weer wat verder gaan kijken.

Op het moment dat afgelopen week een Epson TW7300 werd aangeboden voor een in mijn ogen super prijs heb ik eigenlijk geen moment getwijfeld en ben daar voor gegaan. Binnen 13 minuten na het plaatsen van de advertentie was de verkoper hem al kwijt aan mij. Vanavond opgehaald. Prachtig beeld een hele mooie upgrade ten opzichte van de Benq. De JVC komt er nog wel een keer.

Naast de Epson ook gelijk een UHD Blu Ray speler aangeschaft, de Sony UBP X800. Dan kan ik tenminste vol genieten van de mogelijkheden van de Epson en de Dolby Atmos geluidstracks die op veel UHD schijfjes wel staan, in tegenstelling tot de Blu Ray's. Nu nog even wachten tot ik de projector ga ophangen (ik ben mister dubbel linkshandig) en het genieten kan beginnen... Dit weekend laat ik mij met Skyfox nog even een keer verpesten door naar BB&G te gaan :popcorn:.

Foto's volgen nog zodra alles hangt. Denk dat de TW7300 aardig gaat opvallen aan mijn zwarte plafond ;D.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

Mooi hoor, feli met al je aankopen!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Marco66

Quote from: Kamidioblitz on December 21, 2017, 20:28:49
Zo. Even wat stof van dit topic afblazen. Ik had mijzelf helemaal ervan overtuigd dat ik een JVC zou kopen. Echter vond ik het steeds moeilijker om het hoge aanschafbedrag en naderende vaderschap met elkaar te rijmen. Min of meer daardoor ook besloten om minimaal tot april volgend jaar te wachten. Omdat ik inmiddels toch reeds een collectie van 30 UHD schijfjes verzameld heb en mij steeds meer begin te storen aan het beeld van mijn Benq beamer ben ik toch weer wat verder gaan kijken.

Op het moment dat afgelopen week een Epson TW7300 werd aangeboden voor een in mijn ogen super prijs heb ik eigenlijk geen moment getwijfeld en ben daar voor gegaan. Binnen 13 minuten na het plaatsen van de advertentie was de verkoper hem al kwijt aan mij. Vanavond opgehaald. Prachtig beeld een hele mooie upgrade ten opzichte van de Benq. De JVC komt er nog wel een keer.

Naast de Epson ook gelijk een UHD Blu Ray speler aangeschaft, de Sony UBP X800. Dan kan ik tenminste vol genieten van de mogelijkheden van de Epson en de Dolby Atmos geluidstracks die op veel UHD schijfjes wel staan, in tegenstelling tot de Blu Ray's. Nu nog even wachten tot ik de projector ga ophangen (ik ben mister dubbel linkshandig) en het genieten kan beginnen... Dit weekend laat ik mij met Skyfox nog even een keer verpesten door naar BB&G te gaan :popcorn:.

Foto's volgen nog zodra alles hangt. Denk dat de TW7300 aardig gaat opvallen aan mijn zwarte plafond ;D.

Leuk, ben er ook om 15 uur met mijn vriendin. Weer wat gezichten bij de naam zien 😄
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

MLCinema

Quote from: reza on December 21, 2017, 20:48:05
Mooi hoor, feli met al je aankopen!

Thnx! Dat wordt genieten met de kerst. Mooi een weekje vrij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG


raindog

Mooie en slimme aankoop! Wordt een fijne kerst  :xmas:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

MLCinema

 Dank RonG en Raindog! Inmiddels zijn ook de Sony geleverd en de extra hdmi kabel. Vanavond alles aansluiten en een eerste film kijken[emoji41]. 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Hij hangt. Wat een ding! Staat veel beter in de ruimte dan de vorige projector. Mijn hdmi kabel geeft ook gewoon 4K en HDR weer.



De Epson maakt van de Benq een dwerg. Mooie speler ook de Sony.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG


MLCinema

#719
Fluisterstil is de projector ook. Hoor hem totaal niet.



Hij valt wel op haha!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

Quote from: reza on December 23, 2017, 13:02:52
Mooi hoor, zo vlak voor kerst.  :inlove:

Zeg dat wel! Heb nu op de UBP X800 de HDR uitgezet. Dat geeft het meest bevredigende resultaat. Stukje van Lucy zitten kijken maar dat zag er prachtig uit. Ook Spiderman Homecoming en Wonder Woman gezien. Erg mooi.

Gisteren ook bij BB&G geweest. Dat was ook een leuke ervaring. Dat laag in die ruimte! Echt smullen.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

Wat gebeurt er met het beeld als je de HDR uit zet. Ik heb hem op aan staan, dan kan ik zelf een beetje prutsen met het beeld.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

Quote from: reza on December 24, 2017, 09:45:56
Wat gebeurt er met het beeld als je de HDR uit zet. Ik heb hem op aan staan, dan kan ik zelf een beetje prutsen met het beeld.

Ik hou dan meer licht over en het contrast is beter. Ik heb wel een speciale calibratie stand voor 4K HDR. Dat zag er op zich ook wel mooi uit. Moet er nog wat meer mee spelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"