Kamidio Klipsch Theatre

Started by MLCinema, April 1, 2008, 17:03:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clockwork

En niet alleen op die leeftijd. Als mijn puber dochter van 14 haar vriendinnen rondleidt, bewaart ze de ht altijd tot het laatst om dan met een grote glimlach deze te laten zien. Succes verzekerd....  ;D ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

MLCinema

Gaaf! Tegen de tijd dat ze 14 is zegt die van mij er vast bij: "en dit is de reden dat mijn zus zo'n kleine slaapkamer heeft".


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

clockwork

Quote from: Kamidioblitz on September 18, 2020, 21:55:19
Gaaf! Tegen de tijd dat ze 14 is zegt die van mij er vast bij: "en dit is de reden dat mijn zus zo'n kleine slaapkamer heeft".


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lol!

Geweldig.  :clapping:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jean Sibelius

Gaaf dat je dochter jullie HT ook kan waarderen  :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MLCinema

Quote from: Jean Sibelius on September 19, 2020, 11:45:38
Gaaf dat je dochter jullie HT ook kan waarderen  :colgate:
Haha zeker! Gaan we naar de bioscoop? Op zolder? Dat vraagt ze wel eens. Schitterend vind ik dat. Vandaag zijn de bordjes binnen gekomen vanaf EBay. Erg blij mee! Wilde al jaren van die bordjes. Na een tip van [mention]Gerjan1994 [/mention] deze besteld. Nu nog ophangen.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje


Valkyrie

Oww gaaf!! Dat lijkt mij ook wel leuk op de deur.

Van welk materiaal zijn deze bordjes?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

MLCinema

Aluminium bordjes zijn dit. Moet nog even bedenken waar en of ze in deze ruimte komen. Hangt een beetje van de serieusheid van het verhuizen af.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Gerjan1994

Oeh heel nice  ;)
Een paar in de bios ?
En in de hall ernaar toe ?

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

next is toch zo'n dobly cinema toegang met dat blauwe licht etc  :devil:

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Nou..

Onze eerste afspraak dat ik bij Marc langs zou gaan dateert volgens mij ergens in Juni.
Door de warme zomer, corona testen, vakanties kwam het er dus niet van, maar vorige week was het ''feest'' :pompom: :nopompom:
Ik werd hartelijk ontvangen en na wat gekletst te hebben over huizen zijn we richting de bioscoop gegaan.
Deze is gesitueerd op zolder, het is een donker, goed over na gedachte ruimte met 1 duidelijke functie : Optimaal genieten van films.
Het grote 2.80 cm brede scherm, vond ik eigenlijk helemaal niet groot? Ik had echt verwacht dat dit een stuk groter zou zijn als mijn 2.40mt brede scherm
maar op de 1 of andere manier voelde dat niet zo. Marc en familie zit iets dichter op het scherm als ik maar dat was geen probleem en het kijkt op 3.5mt prima.

Marc heeft een Auro opstelling zonder VOG en dit klinkt heel goed! De twee subs van Klipsch klinken fantastisch, ook op wat lager niveau doen ze goed hun werk. Ik denk persoonlijk dat echte overhead speakers iets meer Atmos geluid geven dan de rear height back en de front height speaker opstelling die er nu wordt gebruikt, maar nogmaals : Het klinkt gewoon goed!

Tja de N5 is natuurlijk een beest van een machine, die zet met zijn DTM een zeer mooi plaatje neer. Ik persoonlijk hou wel van een beetje HDR dus ik zou op high lamp draaien en de DTM op de hoogste stand, waardoor het plaatje echt popt. Marc kiest voor een andere aanpak. Die vind het prima om op lowlamp te draaien en de FA stand op auto. Dit kan natuurlijk ook! Iedereen heeft zijn eigen smaak en persoonlijke keuzes waarom iets wel of iets niet.
Al met al heb ik echt een hele gezellige leuke avond gehad en heb heerlijk zitten genieten van het demo materiaal wat ik ( om vroeg :tounge2: ) voorgeschoteld kreeg. Marc, harstikke bedankt dat ik in jou HT mocht genieten!

Ik weet zeker dat we elkaar nog eens zullen ontmoeten en dan gaan we gewoon verder met genieten :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

skyfox

Quote from: reza on September 22, 2020, 15:55:04
Tja de N5 is natuurlijk een beest van een machine, die zet met zijn DTM een zeer mooi plaatje neer. Ik persoonlijk hou wel van een beetje HDR dus ik zou op high lamp draaien en de DTM op de hoogste stand, waardoor het plaatje echt popt. Marc kiest voor een andere aanpak. Die vind het prima om op lowlamp te draaien en de FA stand op auto. Dit kan natuurlijk ook! Iedereen heeft zijn eigen smaak en persoonlijke keuzes waarom iets wel of iets niet.
Al met al heb ik echt een hele gezellige leuke avond gehad en heb heerlijk zitten genieten van het demo materiaal wat ik ( om vroeg :tounge2: ) voorgeschoteld kreeg. Marc, harstikke bedankt dat ik in jou HT mocht genieten!

Waar ik nieuwsgierig naar ben... hoe verhoudt Marc z'n plaatje (zowel HDR als SDR) zich kwalitatief tegenover jouw X7500? Kan je daar iets over zeggen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Quote from: reza on September 22, 2020, 15:55:04
Nou..

Onze eerste afspraak dat ik bij Marc langs zou gaan dateert volgens mij ergens in Juni.
Door de warme zomer, corona testen, vakanties kwam het er dus niet van, maar vorige week was het ''feest'' :pompom: :nopompom:
Ik werd hartelijk ontvangen en na wat gekletst te hebben over huizen zijn we richting de bioscoop gegaan.
Deze is gesitueerd op zolder, het is een donker, goed over na gedachte ruimte met 1 duidelijke functie : Optimaal genieten van films.
Het grote 2.80 cm brede scherm, vond ik eigenlijk helemaal niet groot? Ik had echt verwacht dat dit een stuk groter zou zijn als mijn 2.40mt brede scherm
maar op de 1 of andere manier voelde dat niet zo. Marc en familie zit iets dichter op het scherm als ik maar dat was geen probleem en het kijkt op 3.5mt prima.

Marc heeft een Auro opstelling zonder VOG en dit klinkt heel goed! De twee subs van Klipsch klinken fantastisch, ook op wat lager niveau doen ze goed hun werk. Ik denk persoonlijk dat echte overhead speakers iets meer Atmos geluid geven dan de rear height back en de front height speaker opstelling die er nu wordt gebruikt, maar nogmaals : Het klinkt gewoon goed!

Tja de N5 is natuurlijk een beest van een machine, die zet met zijn DTM een zeer mooi plaatje neer. Ik persoonlijk hou wel van een beetje HDR dus ik zou op high lamp draaien en de DTM op de hoogste stand, waardoor het plaatje echt popt. Marc kiest voor een andere aanpak. Die vind het prima om op lowlamp te draaien en de FA stand op auto. Dit kan natuurlijk ook! Iedereen heeft zijn eigen smaak en persoonlijke keuzes waarom iets wel of iets niet.
Al met al heb ik echt een hele gezellige leuke avond gehad en heb heerlijk zitten genieten van het demo materiaal wat ik ( om vroeg :tounge2: ) voorgeschoteld kreeg. Marc, harstikke bedankt dat ik in jou HT mocht genieten!

Ik weet zeker dat we elkaar nog eens zullen ontmoeten en dan gaan we gewoon verder met genieten :thumbs-up:
Hoi Reza,

Was zeker leuk om kennis te maken! Wat in het vat zit verzuurd niet en zo bleek ook. Na eerdere afspraken bij de derde poging wel gelukt[emoji4]. Leuk om te lezen hoe je het ervaren hebt!

Wat betreft Atmos en overheads. Ik heb zelf geen ervaring met plafond speakers in een thuis situatie. Zou dat een keer moeten horen. Het 2.80 brede scherm lijkt inderdaad niet zo groot te zijn. Dat gevoel heb ik zelf ook elke keer. Kijkt heerlijk weg [mention]PascalP [/mention] lees je mee[emoji6].

Ben ook benieuwd naar jou setup dus we gaan elkaar zeker nog een keer zien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

#1090
Quote from: skyfox on September 22, 2020, 16:15:44
Waar ik nieuwsgierig naar ben... hoe verhoudt Marc z'n plaatje (zowel HDR als SDR) zich kwalitatief tegenover jouw X7500? Kan je daar iets over zeggen?

Hoi,

Ik ken de N5 best wel heel goed.
Dus vergelijken kan ik redelijk denk ik.
Ik zit (zat) steeds te twijfelen om ook een N5 te kopen maar het enige wat ik krijg is extra beeldlijnen..

Zie je dit? Ja dat zie je.

Echter, mijn 7500 heeft gewoon betere zwartwaardes en dat zie je ook ( gelijk ).
De tonemapping doe ik doormiddel van madVR welke beter is dan de FA aan boord van de N serie.

madVR staat bekend om zijn tonemapping maar upscaling is TopNotch en zijn er maar weinig apparaten die dit ook beter kunnen. Dus sdr ziet er bij mij ook ontzettend goed uit.

Lang verhaal kort. Ik houd mijn x 7500 voorlopig en gooi er aan het einde van het jaar een nieuwe lamp in. Ik vind persoonlijk de 2a3K die ik moet bijleggen voor een N5/7 het niet waard.
Je bent van harte welkom om te komen kijken/luisteren dan kan je eventueel nadenken over een eventuele upgrade voor jezelf?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

skyfox

Quote from: reza on September 22, 2020, 18:42:14
Hoi,

Ik ken de N5 best wel heel goed.
Dus vergelijken kan ik redelijk denk ik.
Ik zit (zat) steeds te twijfelen om ook een N5 te kopen maar het enige wat ik krijg is extra beeldlijnen..

Zie je dit? Ja dat zie je.

Echter, mijn 7500 heeft gewoon betere zwartwaardes en dat zie je ook ( gelijk ).
De tonemapping doe ik doormiddel van madVR welke beter is dan de FA aan boord van de N serie.

madVR staat bekend om zijn tonemapping maar upscaling is TopNotch en zijn er maar weinig apparaten die dit ook beter kunnen. Dus sdr ziet er bij mij ook ontzettend goed uit.

Lang verhaal kort. Ik houd mijn x 7500 voorlopig en gooi er aan het einde van het jaar een nieuwe lamp in. Ik vind persoonlijk de 2a3K die ik moet bijleggen voor een N5/7 het niet waard.
Je bent van harte welkom om te komen kijken/luisteren dan kan je eventueel nadenken over een eventuele upgrade voor jezelf?

Klinkt goed, ik moet me eens verdiepen in wat dat Madvr precies is en wat ik ervoor nodig heb. Ik had voor mezelf een X7900 in gedachten van Vik, of wellicht jouw X7500 als die tegen die tijd nog te koop was. Maar je beamer in actie zien lijkt me dan wel een erg mooi vergelijk tegen de N5 die ik bij Marc heb gezien. Binnenkort eens wat voor plannen?

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

reza

Je bent welkom. Dan kan ik je ook gelijk alles over madVR vertellen/laten zien. En kan je je eigen conclusie trekken..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Quote from: Kamidioblitz on September 22, 2020, 17:30:28
Hoi Reza,

Was zeker leuk om kennis te maken! Wat in het vat zit verzuurd niet en zo bleek ook. Na eerdere afspraken bij de derde poging wel gelukt[emoji4]. Leuk om te lezen hoe je het ervaren hebt!

Wat betreft Atmos en overheads. Ik heb zelf geen ervaring met plafond speakers in een thuis situatie. Zou dat een keer moeten horen. Het 2.80 brede scherm lijkt inderdaad niet zo groot te zijn. Dat gevoel heb ik zelf ook elke keer. Kijkt heerlijk weg [mention]PascalP [/mention] lees je mee[emoji6].

Ben ook benieuwd naar jou setup dus we gaan elkaar zeker nog een keer zien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja ik lees mee :P ^^
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MLCinema

Even wat stof van mijn topic afblazen. Bijna einde van het jaar dus tijd voor goede voornemens.

Nu helder is dat we voorlopig niet gaan verhuizen wil ik komend jaar wat upgrades gaan doorvoeren in mijn ruimte.

Ik speel nu met tevredenheid in een 5.2.4 configuratie, maar wil graag de stap naar 7.2.4 maken door side surrounds toe te voegen aan de setup. Hierbij is mijn oog gevallen op de RP502S.

Waarom naar 7.2.4? Omdat mijn ruimte rechthoekig is en ik het gevoel heb dat ik wat mis. Moeilijk te omschrijven. Soort gat in de surround ervaring.

Omdat de hoorn hiervan anders is dan de rest van de Klipschen in mijn setup wil ik dit als excuus gebruiken om ook de andere speakers in mijn setup te vervangen voor de nieuwe RP reeks. Daarbij denk ik aan de volgende setup:

Front: RP-8000F
Sides: RP502S
Center: RP504C
Rears: RP600M
Heights: RP600M of 500M

Omdat de Marantz SR7011 maar 9 kanalen heeft ben ik van plan om een 7 kanaals IOTA versterker toe te voegen voor de grond laag. Op termijn dan nog een IOTA erbij voor de hoogte laag enger bi-ampen van de LCR. 

Het hoeft allemaal niet in een keer en het zijn nog ideeën. Ik ben gewoon tevreden over Klipsch, redelijk betaalbaar ook en ik gebruik de setup alleen voor film en games.

Nog steeds helemaal in love met de JVC en het Adeo scherm. Zowel de 21:9 120" als de native 4K JVC zijn smullen. Gisteren Murder in the orient express gekeken. Waanzinnig beeld! Echt een aanrader.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje


RonG

Nou, mooie plannen hoor :), Ja en die N5, lijkt me gaaf. Ik ben al vind X5000 al super.

Als ik die laatst niet had overgenomen had ik die van Reza nu gekocht denk ik. :).

succes O0

MLCinema

Quote from: RonG on November 23, 2020, 20:10:04
Nou, mooie plannen hoor :), Ja en die N5, lijkt me gaaf. Ik ben al vind X5000 al super.

Als ik die laatst niet had overgenomen had ik die van Reza nu gekocht denk ik. :).

succes O0
Kan nog steeds[emoji6]. Die X5000 ben je zo kwijt...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

Quote from: Kamidioblitz on November 23, 2020, 20:15:44
Kan nog steeds[emoji6]. Die X5000 ben je zo kwijt...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat denk ik ook.
Bericht naar hem gestuurd..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RonG

Maar nu moet ik dan weer uitleggen dat ik € 1000,- nodig heb lol. Ik had gezegd voorlopig klaar te zijn :)