Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Gewoon doorzetten, als je eraan gewend ben wil je nooit meer anders.
Het is in het begin absoluut wennen en je wil ze het raam uitgooien maar gewoon doorzetten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 19, 2022, 09:16:09
Gewoon doorzetten, als je eraan gewend ben wil je nooit meer anders.
Het is in het begin absoluut wennen en je wil ze het raam uitgooien maar gewoon doorzetten.

ook weer, JOUW mening. iedereen is anders Frank, ...

LittleNinja

Quote from: mikekiwi on November 18, 2022, 22:40:16
Succes met uitproberen en wennen... Hier nog steeds niet 100% over.

Amazon black friday heeft mij een Godox MS300 flitskop opgeleverd.
Van 130 - >87. Blij mee...

Gisteren meteen de eerste uren mee gemaakt. Het heeft absoluut voordelen, maar op mijn huidige laptop (MSI gaming laptop) zorgt het voor wat vertraging en kan ik het besturingsprogramma niet openen om settings naar mijn wens te zetten.  Hopelijk als de Mac Studio "straks" binnen komt dat het anders zal zijn.

Gave aanwinst Mike!!

Quote from: Gaeje on November 19, 2022, 08:02:50
Ik heb er ook nooit echt aan kunnen wennen... eens een muis man , altijd een muis man ;-)

We gaan het meemaken kerel. Na die paar uren had ik wel meteen kramp in mijn arm. Iets om op te letten natuurlijk. Nu is het nog onwennig en ben je dus krampachtig bezig.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 19, 2022, 09:16:09
Gewoon doorzetten, als je eraan gewend ben wil je nooit meer anders.
Het is in het begin absoluut wennen en je wil ze het raam uitgooien maar gewoon doorzetten.

Ja ik begreep al dat een tijdje kan duren voor de algehele gewenning. Maar ik geef het niet snel op hoor.. komt vast goed.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

#4954
@gaeje
Laat ik nu net op dit gebied er best wat vanaf weten.
Een tablet is de natuurlijke manier van editen, en ook de enige die de precisie voor tekenen en schilderen kan geven. Probeer maar eens met een kwast druk verschillen te maken met een muis of trackpad

En die druk gevoeligheid is essentieel bij veel retouch handelingen en bewerken met lagen. Je gebruikt het continue.

De grootste fout die mensen maken (naast opgeven) is dat ze de tablet niet recht voor zich hebben liggen. Dit is tegen de natuurlijke houding en door de koppeling scherm/ogen/handen word je moe omdat je blijft corrigeren (onbewust)

Leg je tablet onder je keyboard dus recht voor je en in veel gevallen ben je er met een week aangewend.

Geloof me. Je bent niet de enige als je er mee stopt. Ik kan alleen zeggen dat ik nog nooit mensen heb gehoord die na 1-2 jaar terug gingen naar iets anders. Maar echt iedereen vind het een ramp in het begin ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Zucht... en niet opgeven he. Classic Frank. Je moet en zal gelijk hebben he

J.A.F._Doorhof

#4956
Tis goed bedoeld advies
Over de plaatsing. Dat maakt echt een gigantisch verschil.
Verder moet je voor jezelf bepalen of je het ja of nee gebruikt ik slaap er geen seconden minder van .

Zeg alleen wel waar het probleem vaak zit
Misschien heeft een ander er wat aan.

Daarnaast is het heel simpel. Zonder tablet geen druk en kantel gevoeligheid dus als je dat wil zal je moeten. En voor 99% van de mensen die met photoshop bezig zijn of in Lightroom brushes gebruiken is er dus geen alternatief. Doe je alleen werk met schuifjes hoef je geen tablet te gebruiken. Zodra je gaat werken met layers etc word het toch erg pitting zonder. Huid werking nagenoeg onmogelijk

Blijkbaar doe jij werk waar je hem niet nodig hebt. Ik kan niet goed retouchen zonder. Ieder zijn ding.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 20, 2022, 00:02:49
Ieder zijn ding.

Laat ons het daarop houden.

Dat gezegd zijn, ninja, veel plezier ermee!

LittleNinja

Quote from: Gaeje on November 20, 2022, 06:47:24
Laat ons het daarop houden.

Dat gezegd zijn, ninja, veel plezier ermee!

Na al deze verbale moodswings weet ik niet meer wat ik moet doen... genieten of huilen. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Gewoon genieten
Een tablet is gewoon fantastisch en scheelt enorm veel RSI problemen
Alleen probeer het aub voor je keyboard. Niet ernaast. Dat scheelt echt enorm. 

Succes
Je kan me altijd dingen vragen
Ben meer dan 10 jaar Wacom ambassadeur/instructeur geweest en nu al weer 3-4 jaar voor XP-Pen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ajbeefde

Quote from: LittleNinja on November  8, 2022, 20:31:50
Dit dus..

Maar goed, inmiddels is het opgelost. Niet geheel naar wens, maar voorlopig opgelost. Volgend jaar pakken we het anders op.

Dat wist ik niet. Mooi! Oplossing dus voor handen. Thanks

Black Friday aanbieding scheelt € 56,00 voor een jaar, net aangeschaft voor 2023
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: ajbeefde on November 27, 2022, 14:53:40
Black Friday aanbieding scheelt € 56,00 voor een jaar, net aangeschaft voor 2023

Was dat ook voor alleen fotografie of heel het pakket? Ik heb niet meer gekeken omdat het inmiddels opgelost was.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ajbeefde

Quote from: LittleNinja on November 28, 2022, 09:36:21
Was dat ook voor alleen fotografie of heel het pakket? Ik heb niet meer gekeken omdat het inmiddels opgelost was.

Adobe Creative Cloud : PS, LR en LR Classic, Adobe Bridge

Net vanochtend mijn lidmaatschap verlengd tot 24 januari 2024  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LittleNinja

#4964
Quote from: ajbeefde on November 28, 2022, 09:44:59
Adobe Creative Cloud : PS, LR en LR Classic, Adobe Bridge

Net vanochtend mijn lidmaatschap verlengd tot 24 januari 2024  ;)

Hmm.. Die zag ik zo snel niet. Kan ik nu al aanschaffen en pas over een jaar inzetten? :D
Ik heb altijd de bundel PS & LR + 20GB cloud. €144,- per jaar.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ajbeefde

Quote from: LittleNinja on November 28, 2022, 09:59:36
Hmm.. Die zag ik zo snel niet. Kan ik nu al aanschaffen en pas over een jaar inzetten? :D
Ik heb altijd de bundel PS & LR + 20GB cloud. €144,- per jaar.
Quote

Zou je even moeten bellen met KE.



Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LittleNinja

Quote from: ajbeefde on November 28, 2022, 10:16:14
Quote from: LittleNinja on November 28, 2022, 09:59:36
Hmm.. Die zag ik zo snel niet. Kan ik nu al aanschaffen en pas over een jaar inzetten? :D
Ik heb altijd de bundel PS & LR + 20GB cloud. €144,- per jaar.
Quote

Ik zag al dat dit abonnement niet ind e aanbieding is.

Zou je even moeten bellen met KE.




"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ajbeefde

#4967
Quote from: LittleNinja on November 28, 2022, 13:18:44


De bundel die je hebt is wel in de aanbieding, van €144 voor €88
Denk alleen vandaag nog !

https://www.kamera-express.nl/adobe-creative-cloud-photography-plan-1-yea
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LittleNinja

Quote from: ajbeefde on November 28, 2022, 13:56:46
De bundel die je hebt is wel in de aanbieding, van €144 voor €88
Denk alleen vandaag nog !

https://www.kamera-express.nl/adobe-creative-cloud-photography-plan-1-yea

Oh shoot! Bij Adobe zag ik die niet. Wel ja... een jaartje wachten dan maar weer. Dat komt trouwens prima uit want ik had al betaald voor dit jaar. 😁
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#4969
Vanavond na een vreselijk lange maand wachten is dan eindelijk mijn nieuwe computertje gearriveerd. Jez*s wat is het ding idioot snel (zeker in verhouding met mijn MSI gaming laptop). Automatische selecties in Lightroom of Photoshop zijn nagenoeg "instant". Wat een verademing!

Nu moet ik wel toegeven dat het mij niet lukt om de Wacom Intuos Pro Tablet helemaal naar wens in te richten. Het gaat dan vooral om de pen in combinatie met Photoshop en Lightroom. Mijn wens is om de brush size en hardness aan te kunnen passen door de eerste knop in te drukken en vervolgens naar links/rechts en boven/beneden te bewegen.

Ik heb geprobeerd om enkele instructies te volgen op YouTube, echter wil het daar niet mee lukken. Kent hier iemand het geheim?

Oh ja... Op mijn laptop kreeg ik soms een kleine, soms een debiele vertraging bij het gebruik van de Wacom. Nu... 0,0 vertraging. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Das een flinke knaap zo te zien.

Veel plezier ermee.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Ik gebruikte daar zelf altijd de draaiknoppen voor
De techniek met die knoppen vond ik ook niet fijn werken.
Voordeel van de XP-Pen is dat ze 2 draaiknoppen hebben.

Wat ik met Wacom deed was de grote via de draaiknop
En druk gevoeligheid gebruiken of voor brushsize (fine tuning) of hardness.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on December  2, 2022, 00:42:12
Vanavond na een vreselijk lange maand wachten is dan eindelijk mijn nieuwe computertje gearriveerd. Jez*s wat is het ding idioot snel (zeker in verhouding met mijn MSI gaming laptop). Automatische selecties in Lightroom of Photoshop zijn nagenoeg "instant". Wat een verademing!

Dit zou ook mijn volgende Apple worden als m'n 27" iMac aan vervanging toe zou zijn. Wil veel geheugen (iMac heeft 64GB) omdat ik nogal eens Parallels VM's draai en m'n 14" MBP heeft 'slechts'16GB RAM.
32 of 64GB RAM ? 512 GB of 1TB disk ? dilemma....... :wacko:
M1 of M2 lig ik niet zo wakker van als ik zie hoe snel de M1Pro in m'n laptop al is.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

mikekiwi

Quote from: LittleNinja on December  2, 2022, 00:42:12
Vanavond na een vreselijk lange maand wachten is dan eindelijk mijn nieuwe computertje gearriveerd. Jez*s wat is het ding idioot snel (zeker in verhouding met mijn MSI gaming laptop). Automatische selecties in Lightroom of Photoshop zijn nagenoeg "instant". Wat een verademing!
Eindelijk, heeft snieklaas toch mooi op tijd weten te regelen voor je. Klinkt super, veel plezier ermee!

Hoe snel is hij in LR met die nieuwe optie van detecteren van mensen in beeld? Duurt bij mij 10 seconden met 1 overduidelijke persoon in de frame

Gaeje

Quote from: Nosferatu on December  2, 2022, 09:24:06
Dit zou ook mijn volgende Apple worden als m'n 27" iMac aan vervanging toe zou zijn. Wil veel geheugen (iMac heeft 64GB) omdat ik nogal eens Parallels VM's draai en m'n 14" MBP heeft 'slechts'16GB RAM.
32 of 64GB RAM ? 512 GB of 1TB disk ? dilemma....... :wacko:
M1 of M2 lig ik niet zo wakker van als ik zie hoe snel de M1Pro in m'n laptop al is.

Ram altijd meeste pakken en zou ook wel 1 TB nemen