Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

LittleNinja

Quote from: Nosferatu on June 25, 2022, 20:52:25
In ieder geval stralend, zonnig, warm weer. Had winter- en regenkleding mee, helemaal voorbereid op typisch schots weer.  Gemiddelde temp. in Schotland zou rond de 15-16C zijn..... geen dag onder de 20C geweest en alleen op de terugweg naar Newcastle wat regen, maar ja, da's geen Schotland heh ? :sigh:

Redelijk aantal foto's gemaakt maar als je 1 loch hebt gezien.....

Wij zijn net terug uit Noorwegen, maar ik moet zeggen... ik kreeg echt geen genoeg van de fjorden. Al heb je na 70 watervalletjes het idee wel redelijk door. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Met een convertor kun je ook de MD mount gebruiken.

Ik gebruik zelf m2, Leica R, Minolta MD en een Pentax.
Werkt allemaal ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 25, 2022, 21:30:38
Met een convertor kun je ook de MD mount gebruiken.

Ik gebruik zelf m2, Leica R, Minolta MD en een Pentax.
Werkt allemaal ;)

MD naar E kende ik wel, maar MD naar A kende ik niet. Mooi dat dit ook kan!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

Hé Mokumer!

Ik wil je niet gek maken, maar op sommige lenzen staat FE.
Wist je dat?

#fullframe
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

J.A.F._Doorhof

#4804
Je verliest wel focus tot infinite bij sommige lenzen.
Of je moet dit gebruiken
https://www.bol.com/nl/p/adapter-minolta-md-mc-lens-naar-sony-alpha-a-mount-minolta-ma-body-met-correctieglas/9300000018518303?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Ik gebruik ze nu op de E mount en daar werken ze allemaal gewoon over het gehele bereik.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mokumer45

@ VTEC_Genieter: Mij maak je al jaren niet zo gauw meer gek. Maar over welke FE lenzen heb je het? Full frame lenzen kan je zonder probleem op APS-camera's gebruiken, maar omgekeerd werken APS-lenzen niet goed op full frame camera's.

@ J.A.F._Doorhof: Ik heb eigenlijk geen enkele behoefte of noodzaak om mijn Minolta lenzen op mijn Sony camera's te gebruiken. Ik heb van Sony eigenlijk dezelfde cq vergelijkbare lenzen (en nog een paar meer) als die ik al van Minolta had en nog heb. Ik had ondertussen ook al deze adapter via Google gevonden, maar eigenlijk niet nodig.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

J.A.F._Doorhof

@mokummer
De reden dat ik veel vintage lenzen gebruik is niet omdat ik geen alternatief heb. Maar puur voor de look die die lenzen geven. En ook wel de fun. Met peaking aan en zoom is het manueel focussen kip simpel.

En dan....
Je koopt vaak super scherpte lenzen met fantastische bokeh en lensflare voor 5-15 op de rommelmarkt ;)

Ik zou het zeker eens proberen
Het is absoluut geen vervanger van, maar die lenzen moet je zeker niet onderschatten want dan mis je echt juweeltjes die je foto's gewoon meteen een andere look geven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mokumer45

@ J.A.F._Doorhof: Ik ben nu toch wel nieuwsgierig geworden en ga deze adapter dus maar bestellen. Qua kosten kan je er geen buil aan vallen, we gaan het beleven.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

J.A.F._Doorhof

Succes.
Weet zeker dat je het leuk gaat vinden
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mokumer45

@ J.A.F._Doorhof: Vandaag is die adapter/converter binnen gekomen. Net even met 3 lenzen van mijn oude Minolta spiegelreflex uitgeprobeerd. Het bleek, dat ik in mijn Sony een instelling in het menu moest omzetten (naar fotograveren zonder lens). Maar daarna ging het prima met de Minolta 1.7 - 50 mm, de Kenlock 2.8 - 28 mm en de Vivitar zoom 4.5 - 80-200 mm. Kan helaas nog niet de kwaliteit en de scherpte van de foto's beoordelen, nog geen tijd voor. Maar voorlopig best tevreden.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

#4811
Een tijd geleden was ik met een groepje fotonerds (zoals ik) naar de Amsterdamse Waterleiding Duinen om ongedierte te schieten. Mijn collega weirdo's liepen met een 100-400mm lens als minimum, waarbij de meesten rond huppelden met een 150-600mm voor deze taak. Daarentegen moest ik het doen met mijn compacte en aangenaam lichte 70-180mm.

Die lens had prima kunnen werken, als de andere glasgluurders mij de tijd hadden gegeven om dichterbij de critters te komen. Helaas liepen we synchroon in de richting van onze behaarde modellen waardoor zij een prachtig mooie "close-up" konden scoren en ik een prima omgevingsplaatje kon grijpen met ergens een diertje om aan te wijzen..

Ondanks mijn beperkingen (we hebben het hier even alleen over de lens), heb ik best een prima tijd gehad in de duinen, tussen de bosjes en op de diverse heuveltjes. Zo ontstond toch nog de wens om ooit eens een lens binnen te hengelen die mij wat beter in staat zou stellen om ook dat soort fotografie wat vaker (en iets succesvoller) op te pakken.

Aangezien ook dit weer alles behalve noodzaak was, wilde ik mijn kansen afwachten (lees: een combinatie van unieke variabelen die de aanschaf van een dergelijk stuk Taiwanees kunststof een no brainer maken).

Welnu....

De aanschaf van een Tamron 150-500mm f5-6.7 VXD blablabla heeft plaatsgevonden.



Waarom een Tamron? Ik heb al een Heilig Triootje van het merk en die bevalt erg goed.

Waarom nu? Een leuke actiekorting van €200, een verzameling van pakweg €500 aan bol.com bonnen, liggend geld van reeds verkochte lenzen en het feit dat ik hem exclusief BTW kan aanschaffen, maken dit tot een hele zachte investering.

Kom maar op met dat ding! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

AudioEnZo

Dat is een beste toeter [emoji16]
Veel plezier ermee!

Hier een screenprotector voor op het scherm van de A7IV

LittleNinja

#4813
Thanks man. Klopt, flink apparaat. Compensatie zullen we maar zeggen.

Hij is overigens een heel stuk compacter dan bijvoorbeeld de Sony 200-600mm (interne zoom). Eerlijk is eerlijk, de Sony lenzen zijn wel een stapje beter dan dit exemplaar (vooral de 100-400 GM), maar dat geld heb ik er gewoonweg niet voor over. In dit geval "goed is goed genoeg". Ik moet hard zoeken naar de verschillen en 95% van het publiek ziet het verschil al helemaal niet.

Quote from: AudioEnZo on July  6, 2022, 08:58:16
Dat is een beste toeter [emoji16]
Veel plezier ermee!

Hier een screenprotector voor op het scherm van de A7IV


Belangrijke investering dat trouwens!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

De meeste toeters waar ik over hoor gaan per gram.
Deze per kg gok ik :D

Mooi apparaat!!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

AudioEnZo

Ik heb toch maar besloten om een macro objectief aan te schaffen, in de vorm van de Sony FE 90mm F/2.8 macro G OSS. Komt vandaag binnen als het goed is :D


LittleNinja

Quote from: VlisChris on July  7, 2022, 23:10:18
De meeste toeters waar ik over hoor gaan per gram.
Deze per kg gok ik :D

Mooi apparaat!!

Ja, dat is de enige tegenvaller... bijna 1,9kg.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: AudioEnZo on July  8, 2022, 08:33:38
Ik heb toch maar besloten om een macro objectief aan te schaffen, in de vorm van de Sony FE 90mm F/2.8 macro G OSS. Komt vandaag binnen als het goed is :D



Nog steeds de beste! Prachtig apparaat!! Wat zal jouw specifieke doel zijn? Bloemen, dieren, portretten(!)?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

AudioEnZo

Toch wel bloemetjes en kleine dieren/insecten.

Deze is met de 24-70 gemaakt, maar ik wil er nog verder in kunnen kruipen :)


LittleNinja

Prachtig zuiver! Ben benieuwd wat je gaat creëren!!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

AudioEnZo


AudioEnZo


bert50

Een pracht lens René.
Ik gebruik hem ook voor portretten ragscherp.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

AudioEnZo

Daar is ie inderdaad ook erg fijn voor Bert [emoji1303]

AudioEnZo

Nog even een thumbrest op de kop getikt bij Ali: