Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikekiwi

Quote from: LittleNinja on November 19, 2021, 15:09:51
Netjes! Ik ben erg benieuwd hoe het bevalt.. Ik werk nog steeds met een muis, wat gewoon niet ideaal is.
Ik ben ook benieuwd, zal een kwestie van lange adem en doorzetten worden om de neiging te onderdrukken om toch maar weer de muis te pakken.

J.A.F._Doorhof

Jezelf dwingen alleen de tablet te gebruiken
Een week lang wil je hem ritueel verbranden maar daarna.... Je wil nooit meer anders.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 19, 2021, 19:03:04
Jezelf dwingen alleen de tablet te gebruiken
Een week lang wil je hem ritueel verbranden maar daarna.... Je wil nooit meer anders.

Hahaha!! Nee dat klinkt lekker. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mikekiwi

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 19, 2021, 19:03:04
Jezelf dwingen alleen de tablet te gebruiken
Een week lang wil je hem ritueel verbranden maar daarna.... Je wil nooit meer anders.
Ha, dat zal zeker. Ben helaas niet de hele week met Photoshop bezig en kan het me niet veroorloven om hierdoor bij mijn werk een foutje te maken dat behoorlijk wat tijd kost om te laten herstellen. Maar ik snap je punt en ga zeker alle komende bewerkingen in LR en PS met de/het tablet doen.
Heb bij mijn vorige baan een tijdje vanwege RSI ook iets dergelijks moeten gebruiken en er toen wel >30u per week mee gewerkt, dat wende toen ook uiteindelijk ook.

J.A.F._Doorhof

Het is puur de omschakeling van ongezonde houding (muis) naar een natuurlijke (pen)

Maar iedereen heeft een gewenning nodig
Hoor dat van iedereen maar ik kan onmogelijk terug naar de muis. Het werkt maar zo ongemakkelijk en onnauwkeurig.

Dus gewoon door zetten. Trust me ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mikekiwi

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 20, 2021, 08:04:10
Het is puur de omschakeling van ongezonde houding (muis) naar een natuurlijke (pen)

Maar iedereen heeft een gewenning nodig
Hoor dat van iedereen maar ik kan onmogelijk terug naar de muis. Het werkt maar zo ongemakkelijk en onnauwkeurig.

Dus gewoon door zetten. Trust me ;)
Will do, don't worry  ;D

LittleNinja

Een Apple trackpad zal vast niet hetzelfde doen, of wel? (Met een Apple Pen)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Trackpad werkt toch niet met de Pencil ?
iPad met Apple Pencil is soort gelijke ervaring.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 22, 2021, 15:29:06
Trackpad werkt toch niet met de Pencil ?
iPad met Apple Pencil is soort gelijke ervaring.

Volgens mij ook niet, al begreep ik ooit dat de laatste versie dat wel zou gaan doen.. zou ideaal zijn.
iPad is handig maar heeft niet de volledige versie van Lr of Ps (of Premiere).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 22, 2021, 15:29:06
Trackpad werkt toch niet met de Pencil ?
iPad met Apple Pencil is soort gelijke ervaring.

Volgens mij ook niet, al begreep ik ooit dat de laatste versie dat wel zou gaan doen.. zou ideaal zijn.
iPad is handig maar heeft niet de volledige versie van Lr of Ps (of Premiere).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on November 23, 2021, 00:00:35
Volgens mij ook niet, al begreep ik ooit dat de laatste versie dat wel zou gaan doen.. zou ideaal zijn.
iPad is handig maar heeft niet de volledige versie van Lr of Ps (of Premiere).
Even geprobeerd met m'n MacBook Air en losse 'Magic' Trackpad; met gewone 'pennen' werken deze niet, Appel's Pencil heb ik niet dus kan daar (voorlopig) niets over zeggen.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on November 23, 2021, 10:13:14
Bedankt voor het proberen! :D
Och, kleine moeite, heb veel-te-veel van die appel meuk staan.  :D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Heb jij ook al bericht ontvangen? 8)

Quote from: Bama on October 19, 2021, 00:16:25
Ik heb nu de A7 III.
Maar afgelopen weekend een paar uur met een Sony ambassadeur zitten kletsen en gefotografeerd met de a7C, A9 II en de A1 en het nieuwe autofocus systeem vond ik zo fijn dat dat voor mij al de doorslag gaf om hem te bestellen. Meer megapixels en ander menu en nog sneller vind ik allemaal niet zo spannend.
Maar had na het gesprek en na het spelen met de andere camera's dus voldoende vertrouwen er in om hem meteen te bestellen.

Kans is er dat de camera er is op de Photo Days komend weekend in Brussel, Frank is er ook zag ik.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Bama

#4564
Nope.

Ben wel uitgenodigd voor een kennismaking met de camera of bedoel je dat?

LittleNinja

#4565
Quote from: Bama on November 25, 2021, 16:36:08
Nope.

Ben wel uitgenodigd voor een kennismaking met de camera of bedoel je dat?

Nee, ik begreep dat ze met pakweg 2 weken binnen worden verwacht. (Dus ook de bestelde pre-order systemen).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Bama


Bama


LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Bama

#4569
Quote from: LittleNinja on November 29, 2021, 01:11:46
Geen CF express kaart gehaald?

Ik had nog v30 kaarten dus dit is al 3x zo snel dus dit is voor mij denk ik genoeg.

Jij al een datum voor je toestel? ( ik niet)

LittleNinja

#4570
Quote from: Bama on November 29, 2021, 07:38:02
Ik had nog v30 kaarten dus dit is al 3x zo snel dus dit is voor mij denk ik genoeg.

Jij al een datum voor je toestel? ( ik niet)

Als je gaat filmen in 4:2:2 4K60 dan zal je minimaal V90 nodig hebben, zag ik.

Nope, nog geen datum. Naar verwachting ergens komende week... als ze het waar maken.
Ik zie hier en daar wel al Nederlandse gelukkigen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Nog even op de valreep een 3M skin voor de A7 IV.. 8)

En een collapsible backdrop van Kate Backdrops "rusty iron texture" aan de ene zijde en "brown abstract texture" aan de andere zijde. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mikekiwi


LittleNinja

Quote from: mikekiwi on December  1, 2021, 16:11:15
Nice!!

I hope so... is een pre order. Ze moeten eerst de juiste maten hebben. Anders wordt het zo'n hobby plakkertje. :D

Backdrop is altijd handig. Al vaker gebruikt voor portretten en producten. Ik had graag ook nog wat gekleurde LED dingen aangeschaft, maar ja... geen aanbiedingen. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mikekiwi

Aha, op hoop van zegen dus  :P ...en van hobby plakkerts wordt idd niemand vrolijk  :nowink:

Ja, die Kate-backdrops zijn erg mooi. Ik heb nu 1 in donkergrijze achtergrond met texture van Savage (weet eindelijk hoe ik dat ding weer in moet klappen) en 1 egaal witte. Daar doe ik het voor nu even mee, icm wat gels op de flitser kan ik er nog wel wat andere kleurtjes van maken.