Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nosferatu

#4351
Meike MK-A.AF1 11+18mm Macro Extension Tubes.

Collega/fotomaatje vroeg of ik ervaring had met extension tubes. Nee, waarom ? Heb een echte macrolens !  ;D
Toch nieuwsgierig en een setje besteld voor M'n Nikon Z camera's. Was maar een paar tientjes dus dan is het geen onoverkomelijk iets als het niks is.

Is het wat ? Tja..... Met m'n 24-200mm lens heb je er niks aan. De 24-70mm (f4 & f2.8 ) werkt het wel aardig mee en met de 50mm f1.8 eigenlijk best wel goed. Maar al-met-al is het geen vervanging voor een 'echte' macro lens. Maar wel leuk om even een beetje mee te spelen.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Leuk! Ik heb er ook wel eens aan zitten denken, maar uiteindelijk toch een macro lens gepakt.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

cfgr@home

BOWENS S-mount adapters om mijn Bowens lichtvormers op mijn 200W RGBWAUV DMX lichtbronnen aan te kunnen sluiten.  :pompom:
Lots & lots of AV stuff all over the house but mostly cramped into my mancave... :-)

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Pas met dit soort dingen wel even op met softboxen en vooral snoots of reflectoren met grids.
Deze zijn vaak absoluut niet bestand tegen de warmte van hotlights.

Heb legio mensen gehad die bv een reflector met grid niet meer los kregen na een kwartiertje.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cfgr@home

Quote from: LittleNinja on December 30, 2020, 12:46:36
Cool. Wat ga je er mee doen?
Gedaan met de losse kleurgels, nu kan ik de kleur simpelweg instellen vanaf de tablet of via een kleine DMX-controller.

Lots & lots of AV stuff all over the house but mostly cramped into my mancave... :-)

cfgr@home

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 30, 2020, 13:44:08
Pas met dit soort dingen wel even op met softboxen en vooral snoots of reflectoren met grids.
Deze zijn vaak absoluut niet bestand tegen de warmte van hotlights.

Heb legio mensen gehad die bv een reflector met grid niet meer los kregen na een kwartiertje.
Mijn "normale" 1500w Bowens flitskoppen hebben allemaal instellampen van 250W en die worden PAKKEN heter dan die 200W cob LED's. Bovendien hebben die DMX koppen ook ingebouwde (en vele malen stillere) ventilatoren dan de flitsers.  :pompom:
Lots & lots of AV stuff all over the house but mostly cramped into my mancave... :-)

LittleNinja

Quote from: cfgr@home on December 30, 2020, 14:00:28
Mijn "normale" 1500w Bowens flitskoppen hebben allemaal instellampen van 250W en die worden PAKKEN heter dan die 200W cob LED's. Bovendien hebben die DMX koppen ook ingebouwde (en vele malen stillere) ventilatoren dan de flitsers.  :pompom:

Damn... waar heb je 1500W filtsers voor nodig??
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Graag gedaan!
Ik help mijn medemens met plezier 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Quote from: VlisChris on December 30, 2020, 16:25:24
Graag gedaan!
Ik help mijn medemens met plezier 8)

Waar zou ik toch zijn zonder jouw input?!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

cfgr@home

Quote from: LittleNinja on December 30, 2020, 15:56:56
Damn... waar heb je 1500W filtsers voor nodig??
Tja, die stammen nog uit mijn zwart/wit middenformaat tijd met filmgevoeligheden van 12 ISO, diafragma's 22 en 32, softboxen 2mx1m en veel invulflitsen buiten.
De andere flitsers in m'n collectie zijn "maar" 600Ws, 300Ws, 250Ws en de kleinste 150Ws  :smile: en de beide reportageflitsers zijn maar een ampele 60Ws.  :P
:pompom:
Lots & lots of AV stuff all over the house but mostly cramped into my mancave... :-)

LittleNinja

#4364
Inmiddels bericht ontvangen van de fotozaak.. Ik mag het retour sturen dan sturen zij het weer door ter beoordeling of het binnen de garantie valt. Valt het binnen garantie dat wordt het kosteloos gerepareerd en retour gezonden. Valt het niet onder garantie betaal ik sowieso €25 en mogelijk kosten voor de reparatie.

Naast dat ik niet zo onder de indruk ben van hun organisatie (ondanks dat ze zichzelf(?) uitgeroepen hebben tot beste camera webwinkel in het universum) pakken ze ook redelijk slecht hints op.. In een eerder stadium heb ik al aangegeven dat ik liever met hen kijk naar een nieuw product waarbij zij met een beetje korting er meer aan over houden dan het garantie traject.

In dit geval wil ik gaan voor de hier genoemde Elinchrom Snaplux serie. Je hebt dan de keuze tussen twee sets:


  • Twee identieke vierkante softboxen (55x75cm) double diffused
  • Één octabox (60cm) single diffuser plus één striplight softbox (35x75cm) double diffused

https://www.elinchrom.com/light_shapers/snaplux.html

Ik heb al een 90cm Octabox en dus een niet heel lekker werkende 30x120 stripbox/light. Welke richting adviseren jullie?

Wat betreft soorten fotografie waarvoor ik het (in ieder geval) gebruiken wil: portret, food en product.

Quote from: LittleNinja on December 21, 2020, 10:30:01
Zou wel iets voor mij zijn.. :D

Overigens... Mijn laatste "aanwinst" is een gescheurde stripbox (30x120 softbox).  >:(

Die krengen zijn al ruk om in elkaar te zetten, maar deze "bezweek onder de spanning". Tweede keer dat ik heb gebruikte. Al een mailtje gestuurd naar de leverancier, kijken welke oplossing er is. Ik ga liever voor een betere oplossing die snel op te zetten is.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Ah leds
Ja dan heb je geen enkel probleem
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

#4366
Quote from: LittleNinja on December 30, 2020, 16:28:15
Waar zou ik toch zijn zonder jouw input?!

Waarschijnlijk twee keer zo ver ??? :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

#4367
Quote from: LittleNinja on November 30, 2020, 11:41:39
Om Gaeje te treiteren heb ik een paar mist filters gekocht. Ben benieuwd wat ik er mee ga doen. :D



Binnen!! :D :D :D

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

LittleNinja

Quote from: Hannibal_ on January  7, 2021, 05:16:01
Cool!
Zeker ook beter dan vaseline op je UV filter doen? ;)

Oh moest dat niet op de lens zelf?? :D :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on January  7, 2021, 09:50:31
Oh moest dat niet op de lens zelf?? :D :D
Word zelfs aangeraden als je nog mooiere 'bokeh' wilt in je foto's.  ::)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

#4371
Quote from: Nosferatu on January  7, 2021, 09:56:36
Word zelfs aangeraden als je nog mooiere 'bokeh' wilt in je foto's.  ::)

Oh dank je. Dat wist ik dan weer niet. Aan welke kant van de lens, de camera zijde, de andere zijde of om voor zekerheid te gaan beide zijden? :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on January  7, 2021, 09:59:33
Oh dank je. Dat wist ik dan weer niet. Aan welke kant van de lens, de camera zijde, de andere zijde of om voor zekerheid te gaan beide zijden? :D
Beide voor het beste resultaat. Wel even uitkijken welk merk je gebruikt, dat kan ook nog verschil geven. Welk merk het beste is, is persoonlijk, daar kom je achter als je hiermee gaat experimenteren.(Sh!t, dit gaat een hoog welk-esoterisch-behandeld-kabeltje-is-het-beste gehalte krijgen)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Quote from: Nosferatu on January  7, 2021, 10:08:34
Beide voor het beste resultaat. Wel even uitkijken welk merk je gebruikt, dat kan ook nog verschil geven. Welk merk het beste is, is persoonlijk, daar kom je achter als je hiermee gaat experimenteren.(Sh!t, dit gaat een hoog welk-esoterisch-behandeld-kabeltje-is-het-beste gehalte krijgen)

Ik heb het gevonden. Je moet je lens (uiteraard zonder lensdoppen) een nachtje (7 uur minimaal) laten liggen in een vaseline badje dat opgewarmd is tot 40'C. Zoveel mogelijk afsluiten van UV licht om de negatieven niet te beschadigen. Na die zeven uur kun je hem afspoelen met koud(!) water. Als laatste kun je hem gewoon drogen in de magnetron op 900W.

Bedankt voor alle adviezen heren. Vandaag even alle lenzen aanpakken. :thumbs-up:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on January  7, 2021, 10:33:30
Ik heb het gevonden. Je moet je lens (uiteraard zonder lensdoppen) een nachtje (7 uur minimaal) laten liggen in een vaseline badje dat opgewarmd is tot 40'C. Zoveel mogelijk afsluiten van UV licht om de negatieven niet te beschadigen. Na die zeven uur kun je hem afspoelen met koud(!) water. Als laatste kun je hem gewoon drogen in de magnetron op 900W.

Bedankt voor alle adviezen heren. Vandaag even alle lenzen aanpakken. :thumbs-up:
Top ! Was ook al op zoek naar het 'recept' (ooit eens op een haai-ent forum gelezen maar vergeten te boekmarkun) en ga er ook mee aan de slag. Begin met m'n Nikkor 24-70mm f2.8 S. Wel even wachten op volle maan trouwens, dan komen de 11jes beter in 'beeld'.  ::)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000