Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GH

#4225
Carbon is zoooo lekker :-).

Maar op een kleiner statief dat ik al jaren heb is tape de (gedeeltelijke) oplossing geweest. Scheelt net genoeg om de ergste kou eraf te krijgen.
Die legwarmers heb ik ook gebruikt maar vond ik veel te bulky.


Nosferatu

Quote from: LittleNinja on November 23, 2020, 14:33:57
Wie hebben er hier allemaal een aluminium statief zonder legwarmers? Ik helaas wel.... Erg fijn statief, lekker licht, goed hoog en goed laag in te stellen, maar t*ring jantje wat worden die poten koud nu de herfst doorzet. Het merk zelf biedt geen legwarmers aan, dus ik ben even benieuwd naar jullie oplossingen.
Handschoenen ?
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Quote from: GH on November 23, 2020, 15:39:02
Carbon is zoooo lekker :-).

Maar op een kleiner statief dat ik al jaren heb is tape de (gedeeltelijke) oplossing geweest. Scheelt net genoeg om de ergste kou eraf te krijgen.
Die legwarmers heb ik ook gebruikt maar vond ik veel te bulky.



Ook een carbon statief vond ik nog te koud worden. Tape heb ik ook over nagedacht inderdaad. Vroeg me af of dit voldoende opleverde.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: Nosferatu on November 23, 2020, 16:14:28
Handschoenen ?

Vind ik niet heel praktisch werken.. dus alleen handig voor het vasthouden van het statief. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

sschot

Handschoenen zonder toppen, wel bescherming tegen koude, maar ook grip en gevoel, alhoewel het ook niet mijn voorkeur geniet
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

J.A.F._Doorhof

#4230
Beste is meteen voor carbon te gaan.
Heb een kast vol tripods en gebruik alleen maar de carbon, altijd uitgesteld omdat ik het te duur vond en we er niet veel mee deden.
Tot ik via Benro een unit als demo kreeg en die is nooit meer terug gegaan, nu neem ik hem wel overal mee naartoe.

De oude waren of veel te zwaar om mee te nemen, of ze waren wel mooi licht maar te instabiel.
Het is duur, maar als je over 2-3 jaar kijkt.... uiteindelijk koop je hem toch.

En bij kou inderdaad gewoon handschoenen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 23, 2020, 17:05:39
bla bla bla

En bij kou inderdaad gewoon handschoenen.


Handschoenen dus. Check.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: sschot on November 23, 2020, 16:47:59
Handschoenen zonder toppen, wel bescherming tegen koude, maar ook grip en gevoel, alhoewel het ook niet mijn voorkeur geniet

Ja wellicht is dat nog een oplossing. Ik ga eens zoeken naar goede handschoenen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on November 23, 2020, 17:34:21
Ja wellicht is dat nog een oplossing. Ik ga eens zoeken naar goede handschoenen.
Ben ooit eens in Zwolle geweest tijdens een ijsbeelden festival en geen handschoenen aan. Halverwege kon ik de camera niet meer bedienen, m'n vingers waren niet bevroren maar wel gevoelloos/bewegingsloos. Even paar minuten opwarmen en weer verder maar leuk is anders.

Handschoenen zonder vingertoppen maar ruim genoeg om je vingers even 'in hun schulp te laten kruipen' werkt prima bij kou. Je kan speciale kopen maar net zo goed paar oude nemen en even stukje afknippen van de vingers welke je gebruikt voor de bediening. Klaar.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

J.A.F._Doorhof

Wat ik doe als het echt extreem word is een set dunne handschoenen aan waarmee ik de camera kan bedienen en daaroverheen een set hele dikke handschoenen.

Maar goed dan sta je wel in temperaturen die aanvoelen als -20. We hebben zo een keer een video opgenomen op Coney island in NY .midden in de wind in een enorm strenge winter.

Enige keer dat ik zelf bijna huilend in de auto zat van de kou op mijn handen. Sindsdien dubbel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Cyrus·

Ik heb twee statieven, 1 normale (max. werkhoogte plm 165 zonder uitgeschoven middenkolom) en een compactere voor reizen, lange wandelingen etc. Beide carbon, met legwarmers...

Handschoenen gebruik ik ook, speciale van North Face die dun zijn en toch warm zitten (en blijven) en genoeg gevoel bieden om te kunnen fotograferen.

Je zou tape kunnen proberen die je ook voor tennisrackets gebruikt. Dat ziet er nog enigszins elegant uit. Het beste is wel isolatieschuim, maar krijg dat maar eens mooi vast... en het is vaak te dik waardoor je statief niet lekker meer inklapbaar is.
Groeten,
Edwin

Gaeje

Carbon is leuk tot je splinters van een gebarsten poot in je vingers krijgt :-s

VlisChris

Van die buiswarmers waar je ook je leidingwerk in huis mee isoleert.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

Quote from: LittleNinja on November 23, 2020, 17:33:29

Handschoenen dus. Check.
Je kan legwarmers ook los kopen he [emoji6]
Zijn van neoprene en hebben een klittenband bevestiging.
Bijvoorbeeld van Leofoto:

https://www.grobet.be/nl/leofoto-leg-warmer-28-mm-foto-grobet-tst182-001146

Ze bestaan ook in diameters van 32 en 36mm.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 23, 2020, 18:31:40
Wat ik doe als het echt extreem word is een set dunne handschoenen aan waarmee ik de camera kan bedienen en daaroverheen een set hele dikke handschoenen.

Maar goed dan sta je wel in temperaturen die aanvoelen als -20. We hebben zo een keer een video opgenomen op Coney island in NY .midden in de wind in een enorm strenge winter.

Enige keer dat ik zelf bijna huilend in de auto zat van de kou op mijn handen. Sindsdien dubbel.

Ik vond de grap al verdwenen bij 8'C... :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: VlisChris on November 23, 2020, 22:02:44
Van die buiswarmers waar je ook je leidingwerk in huis mee isoleert.

Werkt wel.... maar j*zus wat is dat lelijk! :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: CyrusOne on November 23, 2020, 19:40:30
Ik heb twee statieven, 1 normale (max. werkhoogte plm 165 zonder uitgeschoven middenkolom) en een compactere voor reizen, lange wandelingen etc. Beide carbon, met legwarmers...

Handschoenen gebruik ik ook, speciale van North Face die dun zijn en toch warm zitten (en blijven) en genoeg gevoel bieden om te kunnen fotograferen.

Je zou tape kunnen proberen die je ook voor tennisrackets gebruikt. Dat ziet er nog enigszins elegant uit. Het beste is wel isolatieschuim, maar krijg dat maar eens mooi vast... en het is vaak te dik waardoor je statief niet lekker meer inklapbaar is.

North Face is inderdaad wel prettig vaak.

Tape heb ik ook aan zitten denken, voor tennisrackets of beter misschien fietsstuur tape. Maar echt mooi is die oplossing niet.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: VTEC_genieter on November 23, 2020, 22:04:51
Je kan legwarmers ook los kopen he [emoji6]
Zijn van neoprene en hebben een klittenband bevestiging.
Bijvoorbeeld van Leofoto:

https://www.grobet.be/nl/leofoto-leg-warmer-28-mm-foto-grobet-tst182-001146

Ze bestaan ook in diameters van 32 en 36mm.

Die kan ik wel eens proberen inderdaad..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Quote from: LittleNinja on November 24, 2020, 09:07:31
Werkt wel.... maar j*zus wat is dat lelijk! :D

Je bent wel de makkelijkste vandaag :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Quote from: VlisChris on November 24, 2020, 13:52:03
Je bent wel de makkelijkste vandaag :D

Nooit geweest, niet van plan vandaag te beginnen. :-p
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

8 is niets ;)
We zijn in Finland geweest voor een jurering en workshop een paar jaar geleden en daar kon in die periode de temperatuur naar gevoelstemperatuur-35 gaan.

Gelukkig was het een warme week met max -15 ;)

In New York was toen het ergste wat we ooit hebben meegemaakt. Ook omdat we er totaal niet op voorbereidt waren en de video door moest. Annewiek kapte er al eerder mee. Die trok het helemaal niet meer. Dus ik heb toen de laatste paar scènes zelf gedaan. Nooit meer dus ;)

Dus vandaar de tip met 2 paar over elkaar.
Die foto handschoenen heb ik ook en werken goed tot een bepaalde temperatuur maar daarna ga je toch pijn in je vingers krijgen. Vandaar dat je beter thermo gloves kan aandoen die netjes over je huid gaan en daarover heen de rest.

Is het voor kort en je word ook nat (daar komt de meeste kou vandaan) kun je nog overwegen om latex handschoenen onder je handschoenen aan te doen. Met mountain biken werkt dat ook super als het echt koud word.

Draag het alleen niet te lang.
En ben je gevoelig voor koude voeten, plastic tasje om je sokken. Maar ook daar niet te lang want je gaat enorm zweten (ik heb dat zelf nooit gedaan, maar heb overschoenen voor de fiets).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VTEC_genieter

#4246
Post verwijderd.
Dit is geen topic over fietsen.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

J.A.F._Doorhof

Deze tips waren inderdaad voor fotografie.
Trust me...we staan ook vaak in de steenkou en nattigheid of in de brandende zon ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Cyrus·

Vandaag mijzelf verwend met de nieuwe Sigma 100-400 voor Sony FE, de DN versie dus, nieuw ontwikkeld voor mirrorless. Daardoor dus mooi compact en licht, naar verhouding dan voor dit bereik.



De 100-400 vult mooi het gat op tussen mijn beide Sony teles (70-200 en 200-600). De Sony 100-400 GM is weliswaar iets beter dan de Sigma, maar die winst is vrij beperkt. Zeker niet genoeg om de 3x zo hoge prijs van de Sony te rechtvaardigen...
Groeten,
Edwin

LittleNinja

Dat is een mooie aanwinst Edwin! De Sony is gewoon absurd kostbaar. Wat dat betreft is deze Sigma een no-brainer.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"