Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nosferatu

Ik heb er 2 van Patona, een geregistreerd duits merk. maar wel gemaakt in China.   ;D An sich geen problemen mee en ze doen iets van € 24,-/st, niet te vergelijken wat Nikon nu voor de EN-EL15b vraagt..... wat zijn die duur geworden....... €15,-/20,- erbij sinds ik voor het laatst een originele kocht. Zelfs voor een 3rd party merk als Jupio betaal je al premium bedragen.......

Anyroad, probeer het gewoon eens uit. Zelf heb ik altijd een hele stapel accu's mee als ik op reis ga, je weet nl. nooit wanneer je de mogelijkheid om weer op te laden en dan is het wel fijn om voldoende voorraad te hebben. (en vantevoren opgeladen natuurlijk  :sigh:)

Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

eddy135

Tja, ik heb eigenlijk maar 1 originele accu, ging dagen achtereen mee zonder te laden...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

PatrickP

#4127
Nog even terug naar de m-4/3 camera's. Ik doe vooral straatfotografie en evenementen. Althans, dat doe ik het meest. Verder fotografeer ik alles wat los en vast zit.

Ik kom van Nikon fullframe af. Bakbeesten met dito objectieven die gewoon niet zo goed bij mijn soort fotografie passen. Dus ik ben jaren geleden op zoek gegaan naar wat anders. Destijds was er veel minder keus in mirrorless dan je nu hebt. Ik heb serieus gekeken maar Olympus/Panasonic maar ik vond de crop gewoon te groot. Ik werk juist wel graag met beperkte scherptediepte, of wil in ieder geval de keus hebben hiervoor te kiezen. Dus kwam ik uit op een APS-C formaat sensor als optimum. Een stuk compacter dan ik had en toch niet al teveel concessies wat betreft beeldkwaliteit en scherptediepte t.o.v. mijn Nikon.

Sony vond ik geen geweldige optie; te weinig objectieven die ook nog eens te duur zijn en ik vind de bediening van de camera's, HEEEEEEL belangrijk, ook niet zo. Iets wat ik trouwens ook bij Olympus heb het zijn computers met een beeldsensor.

Ik kwam derhalve uit bij Fujifilm. Echte fotografencamera's wat mij betreft. Knoppen voor de belangrijkste functies, diafragmaring, etc. Ik ben begonnen met een X-M1 om te kijken of het wat voor me was. Ik werd simpelweg weggeblazen dor de kwaliteit van de beelden die uit dat kleine cameraatje kwamen. Dus kwam er al snel een 35/1.4 op. Belachelijk duur voor wat effectief een 50mm objectief is, maar nog nooit spijt van gehad. Inmiddels ben ik een paar modellen verder, heb twaalf objectieven (6 primes en 6 zooms) en mijn Nikon ligt onder een dikke laag stof.

Soms pak ik de Nikon op. Houd 'm vast. Vraag me dan echt af wat me bezielde. Ik heb dat ding overal mee heen gesleept. Ik liep met kilo's spullen rond. En nu vul ik een tasje met een selectie objectieven en schiet gewoon betere foto's dan ik ooit schoot. Ik zie mezelf nooit meer teruggaan... Was Nikon jaren eerder met de Z-serie uitgekomen, wie weet. Maar ik zit nu veel te diep in het Fuji X systeem.

Voor de geïnteresseerden: https://www.instagram.com/patrickput/
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

minidsp.nl

Quote from: PatrickP on July  1, 2020, 22:23:41
....
Ik kwam derhalve uit bij Fujifilm. Echte fotografencamera's wat mij betreft.
perfecte samenvatting van waarom ik er ook uit kwam
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

LittleNinja

Thanks.

Erg tof die lens. Ben benieuwd.

Quote from: CyrusOne on June 29, 2020, 22:06:05
Mooi trio, dat gaat veel plezier opleveren!

Zelf net een Venus Optics Laowa 15/2 Zero-D groothoek aangeschaft.



MF, maar dat is voor gebruik met filters en in de avond / nacht juist een pre. De bouwkwaliteit is werkelijk subliem, doet mij denken aan de Super Takumars en MF Nikkors van weleer. En, als belangrijkste, de optische kwaliteit is echt geweldig. Nagenoeg geen vervorming, kleuren en contrast zijn uitstekend.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

#4130
Klopt Patrick.
Alles is groot, behalve Olympus is nog klein. Echt klein voor een systeemcamera.

Ik heb zelfs iemand gezien, een sportfotograaf bij voetbal, die z'n Canon EOS 1Dx mk II en al z'n witte tele primes heeft verkocht voor de Olympus OMD E-M1X. Een serieus snelle 2.0x sport systeemcamera!
Hij gebruikt daarbij de pro lenzen van Olympus.
De cropfactor is een serieuze voordeel/compensatie voor het vastleggen van sport op afstand.

Zijn mening: fullframe my a*s. Je sjouwt je helemaal de hernia.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

#4131
Ieder merk heeft wel wat voor en nadelen. Bij Sony is dat de bediening volgens velen, bij Olympus en Fuji klaagt men vaak weer over de grip en de rest is dan weer te groot en te zwaar.. Dan hebben ze allemaal hun pluspunten: Olympus is naar mijn mening de enige die echt compact is. Ik ken een aantal pro fotografen die daar hun werk gewoon mee doen. De Fuji heeft een hele sterke fanbase en die vallen sterk voor de bediening, wat ik kan begrijpen. Wat betreft compactheid en gewicht van Fuji, daar vergissen mensen zich sterk in. De bodies zijn van hetzelfde formaat ongeveer als de mirrorless versies van Sony FF en als je een echt vergelijkbare lens er op zet, is het net zo duur en net zo zwaar. Een goede vriend van me zit in het Fuji wereldje en we hebben alles eens naast elkaar gelegd.. daar zit het verschil niet.

Maar goed, ieder zijn voorkeuren en beweegredenen. Niets mis mee.

Wat betreft accu's.. ik heb een tweetal Patona's die prima werkten totdat Sony bedacht om een melding te geven iedere keer als je die accu's er in hebt zitten. Ze werken wel gewoon, maar je zet geen accu percentage meer. Mijn andere 2 accu's zijn originelen: duur en werkt uiteraard prima. Jupio moet ook goed werken als alternatief.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

NielsLu

Jupio hebben wij ook wel goede ervaringen mee met onze OMD.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

VTEC_genieter

Mijn droomcamera:

Leica M10 met de 50mm F 0.95 Noctilux.
Dan gebruik ik hem niet en zet hem in mijn vitrine. Af en toe ernaar kijken [emoji7][emoji7]

*useless post*
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

Quote from: VTEC_genieter on July  2, 2020, 23:10:08
Mijn droomcamera:

Leica M10 met de 50mm F 0.95 Noctilux.
Dan gebruik ik hem niet en zet hem in mijn vitrine. Af en toe ernaar kijken [emoji7][emoji7]

*useless post*

Cult ding.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

PatrickP

Niet helemaal gepland maar ik kon het niet laten om mijn Fujifilm X-T1 en X-T2 aan te vullen met de X-T3. In zilveren uitvoering!  :wub:

Nu net onder de 1000 Euro vanwege de cashback is natuurlijk niet te versmaden. De X-T4 was 700 Euro meer en dat gat was me te groot. Ik film niet, dus dat voordeel van de T4 over de T3 (tot een firmware update?) maakt voor mij niet uit. Geen stabilisatie in de body is natuurlijk jammer, maar ik heb veel snel glas, dus geen halszaak. En dat ik mijn accu's kan blijven gebruiken vind ik ook een groot voordeel.

Blij mee! Zaterdag lig ik bij de voordeur!  :baaa:
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

LittleNinja

Nice! Mooi setje dan. Gefeliciteerd.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: PatrickP on July  3, 2020, 17:23:48
Niet helemaal gepland maar ik kon het niet laten om mijn Fujifilm X-T1 en X-T2 aan te vullen met de X-T3. In zilveren uitvoering!  :wub:

Nu net onder de 1000 Euro vanwege de cashback is natuurlijk niet te versmaden. De X-T4 was 700 Euro meer en dat gat was me te groot. Ik film niet, dus dat voordeel van de T4 over de T3 (tot een firmware update?) maakt voor mij niet uit. Geen stabilisatie in de body is natuurlijk jammer, maar ik heb veel snel glas, dus geen halszaak. En dat ik mijn accu's kan blijven gebruiken vind ik ook een groot voordeel.

Blij mee! Zaterdag lig ik bij de voordeur!  :baaa:

Waar heb je die besteld dan voor onder de €1000??
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on July  5, 2020, 21:07:06
Waar heb je die besteld dan voor onder de €1000??
Ik zie 'overal' een prijs van € 1299,- voor de XT-3 camera (body only) met € 200,- cashback -> € 1099,-. Ben ook wel benieuwd.  ::)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

PatrickP

#4139
Even babbelen met DigiMaxx in Dordrecht. Ik heb daar wel vaker een net wat gunstiger prijs gekregen.

Het is trouwens best treurig te zien dat alle winkels hetzelfde vragen. De tijd van concurrentie is grotendeels verdwenen...
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

LittleNinja

Quote from: PatrickP on July  6, 2020, 18:30:58
Even babbelen met DigiMaxx in Dordrecht. Ik heb daar wel vaker een net wat gunstiger prijs gekregen.

Het is trouwens best treurig te zien dat alle winkels hetzelfde vragen. De tijd van concurrentie is grotendeels verdwenen...

De tijd van marge ook voor die gasten..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

eMVe

Quote from: PatrickP on July  6, 2020, 18:30:58
Even babbelen met DigiMaxx in Dordrecht. Ik heb daar wel vaker een net wat gunstiger prijs gekregen.

Het is trouwens best treurig te zien dat alle winkels hetzelfde vragen. De tijd van concurrentie is grotendeels verdwenen...
Dit jaar heb ik er ook 3 lenzen gekocht (2 gebruikt en 1 nieuw) en ik vind het een prettige winkel om te kopen; goede service (voor zover ik het kan beoordelen) en net iets goedkoper dan de laagste prijs op internet .

Jurgen79

Hier ook een Fujifilm fan. Heb 2 jaar geleden een x-t20 aangeschaft, omdat ik wat compacter model wilde maar wel geweldige foto's. Ik heb alleen zelf vrij grote handen en dan is de grip van de kleine x-t20 niet geweldig, ik heb er dus vrijwel direct een grip bijgekocht. Ander minpunt vind ik de vrij kleine evf. In de coronatijd had ik vrij veel tijd beschikbaar dus eens gaan verdiepen in een 'upgrade'. Ik heb heel lang zitten twijfelen tussen een x-t3 en de x-h1. Die laatste gebruikt nog de oude sensor, maar heeft wel een erg goede IBIS aan boord. Bovendien sprak de grip mij erg aan. Zijn inmiddels wel lastig om nog nieuw te vinden, maar toch een voor een erg leuke prijs op de kop kunnen tikken. Hij is wel fors in verhouding met de x-t20, maar wat een heerlijke camera verder zeg!
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

LittleNinja

Quote from: jslender on July 28, 2020, 20:33:11
Hier ook een Fujifilm fan. Heb 2 jaar geleden een x-t20 aangeschaft, omdat ik wat compacter model wilde maar wel geweldige foto's. Ik heb alleen zelf vrij grote handen en dan is de grip van de kleine x-t20 niet geweldig, ik heb er dus vrijwel direct een grip bijgekocht. Ander minpunt vind ik de vrij kleine evf. In de coronatijd had ik vrij veel tijd beschikbaar dus eens gaan verdiepen in een 'upgrade'. Ik heb heel lang zitten twijfelen tussen een x-t3 en de x-h1. Die laatste gebruikt nog de oude sensor, maar heeft wel een erg goede IBIS aan boord. Bovendien sprak de grip mij erg aan. Zijn inmiddels wel lastig om nog nieuw te vinden, maar toch een voor een erg leuke prijs op de kop kunnen tikken. Hij is wel fors in verhouding met de x-t20, maar wat een heerlijke camera verder zeg!

Toffe aanwinst. Ik mag het merk zeker wel waarderen. Al mee geschoten?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#4144
Van het weekend heeft het meisje ook een nieuwe aanwinst gedaan voor haar Sony A6000. De standaard kitlenzen: 16-50 & 55-210 hebben plaats moeten maken voor de nette Sony 18-105mm f/4. Knappe lens, wel aan de forse kant op de kleine 6000 serie. Gelukkig is hij niet zwaar! Mooi ding en levert nu al veel mooiere platen op dan de kitlenzen.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

skyfox

Fijne lens! Ik heb em ook, verlaat eigenlijk bijna nooit mn body. Heel af en toe alleen een groothoek erop.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Hannibal_

#4146
Pol filtertje...
[emoji2]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Quote from: LittleNinja on July 29, 2020, 00:02:45
Van het weekend heeft het meisje ook een nieuwe aanwinst gedaan voor haar Sony A6000. De standaard kitlenzen: 16-50 & 55-210 hebben plaats moeten maken voor de nette Sony 18-105mm f/4. Knappe lens, wel aan de forse kant op de kleine 6000 serie. Gelukkig is hij niet zwaar! Mooi ding en levert nu al veel mooiere platen op dan de kitlenzen.


Impressive idd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

LittleNinja

#4148
Die 18-105 leek groot totdat ik vandaag deze voor mezelf opgehaald had:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Mokumer45

En welke lens mag dit dan wel zijn?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.