Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Quote from: HuubF on January  1, 2020, 21:10:30
Via MP een Olympus OM-D EM10 mk3 met 2 lenzen gescoord. Thanks voor de input.

Leuke camera! Heb er zelf wel heel veel plezier van.

Welke lenzen heb je erbij?

VTEC_genieter

Misschien een 14-42mm kitlens en een 40-150mm telelensje denk ik.

Daglichtlensjes.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

AlphaMale

Voor mezelf een Canon 5D4 (ter vervanging van mijn 5D2), 100-400 mk II, MP-E65 en WeMacro rail.
Voor mevrouw een Canon 6d2 met 16-35.

Nu nog tijd vinden om uitgebreid met die MP-E65 en rail te spelen  ;D
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

Cyrus·

Vandaag de Sigma 150-600C (voor Canon) ingeruild voor een Sony 200-600 (FE mount).

De Sigma gebruikte ik met de MC-11 adapter op de Sony A7III. Hoewel dat op zich uitstekend werkt, werd de toch al wat trage AF van dit objectief helaas nog iets trager. Met vliegtuigen ging het nog wel, maar bij (auto)sport was de aarzelende AF nogal hinderlijk... Denk dat het kwartje op een native Canon-body net wel de goede kant op valt.

Beeldkwaliteit van deze Sigma is subliem, bouwkwaliteit idem. Daar lag het niet aan.

De MC-11 adapter blijft; deze zal met bijvoorbeeld de lichtsterke Sigma Art primes prima samenwerken en is daarnaast ook 100% compatibel met Canon EF-objectieven.

Bijkomend voordeel van de Sony is dat hij alle AF-mogelijkheden van de A7III echt ten volle benut, inclusief de uitstekende AF-tracking en de verbazingwekkend goede Eye-AF modus.
Groeten,
Edwin

eddy135

Hmm, ik me wel eens afgevraagd of de 150-600 een alternatief is voor de Canon 100-400, aangezien ik altijd tele tekort kom met natuur fotografie...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

LittleNinja

Quote from: CyrusOne on March 31, 2020, 22:21:43
Vandaag de Sigma 150-600C (voor Canon) ingeruild voor een Sony 200-600 (FE mount).

Dikke aanwinst man!! Waar kunnen we de mooie resultaten bewonderen?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#3981
Mijn laatste "impuls" aankoop:

De creatieve Lensbaby Velvet 56mm f/1.6 voor mijn Sony (gebruikt voor een mooi bedrag op kunnen pikken)

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Nosferatu

Quote from: eddy135 on April  1, 2020, 16:12:49
Hmm, ik me wel eens afgevraagd of de 150-600 een alternatief is voor de Canon 100-400, aangezien ik altijd tele tekort kom met natuur fotografie...
Ik heb de Sigma 150-600mm en 100-400mm en ja, die 200mm extra vind ik persoonlijk wel de moeite waard. Gewicht daarentegen.... daarom heb ik de 100-400mm erbij voor als het ietsje lichter moet.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Cyrus·

Quote from: eddy135 on April  1, 2020, 16:12:49
Hmm, ik me wel eens afgevraagd of de 150-600 een alternatief is voor de Canon 100-400, aangezien ik altijd tele tekort kom met natuur fotografie...

Native op een Canon body een prima combinatie. Zeker voor het geld een no-brainer qua beeldkwaliteit en bouwkwaliteit. Maar via een adapter op een vreemd merk, al is het Sigma's eigen adapter, is toch nét iets te veel concessie als het kritisch wordt qua AF. Qua beeldkwaliteit had de Sigma niet weggehoeven voor mij.
Groeten,
Edwin

Cyrus·

Quote from: LittleNinja on April  1, 2020, 18:53:53
Dikke aanwinst man!! Waar kunnen we de mooie resultaten bewonderen?

Ben er echt zeer blij mee,

Mijn werk is hier en hier online te vinden.
Groeten,
Edwin

Cyrus·

Quote from: LittleNinja on April  1, 2020, 18:54:55
Mijn laatste "impuls" aankoop:

De creatieve Lensbaby Velvet 56mm f/1.6 voor mijn Sony (gebruikt voor een mooi bedrag op kunnen pikken)



Dat is ook erg leuk speelgoed! Ben benieuwd naar je resultaten.
Groeten,
Edwin

eddy135

Quote from: Nosferatu on April  1, 2020, 21:00:27
Ik heb de Sigma 150-600mm en 100-400mm en ja, die 200mm extra vind ik persoonlijk wel de moeite waard. Gewicht daarentegen.... daarom heb ik de 100-400mm erbij voor als het ietsje lichter moet.  ;D
Quote from: CyrusOne on April  1, 2020, 21:52:30
Native op een Canon body een prima combinatie. Zeker voor het geld een no-brainer qua beeldkwaliteit en bouwkwaliteit. Maar via een adapter op een vreemd merk, al is het Sigma's eigen adapter, is toch nét iets te veel concessie als het kritisch wordt qua AF. Qua beeldkwaliteit had de Sigma niet weggehoeven voor mij.
Oké, thanks.
Ga ik zeker in m'n afweging meenemen.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: CyrusOne on April  1, 2020, 21:55:41
Ben er echt zeer blij mee,

Mijn werk is hier en hier online te vinden.

Je hebt mooie platen geschoten Edwin!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: CyrusOne on April  1, 2020, 21:56:49
Dat is ook erg leuk speelgoed! Ben benieuwd naar je resultaten.

Ik ook..... :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Cyrus·

Quote from: LittleNinja on April  1, 2020, 23:17:03
Je hebt mooie platen geschoten Edwin!

Dank! Staat jouw werk ergens online?
Groeten,
Edwin

LittleNinja

Quote from: CyrusOne on April  2, 2020, 00:28:26
Dank! Staat jouw werk ergens online?

Nee, ik beun een beetje in het rond als amateurtje.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Quote from: LittleNinja on April  2, 2020, 06:48:37
Nee, ik beun een beetje in het rond als amateurtje.

Met resultaten die best aardig te noemen zijn, zolang je niet overdrijft met je maantjes :devil: :angel:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Quote from: VlisChris on April  3, 2020, 02:49:15
Met resultaten die best aardig te noemen zijn, zolang je niet overdrijft met je maantjes :devil: :angel:

Hahahaha!!! Niets mis met mijn maantjes. :P
Die maan is echt hoor... weliswaar vanuit een andere foto, maar die maan is echt. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Hannibal_

Quote from: LittleNinja on April  3, 2020, 13:03:29
Hahahaha!!! Niets mis met mijn maantjes. :P
Die maan is echt hoor... weliswaar vanuit een andere foto, maar die maan is echt. :D

Maantjes? Zie geen maantjes? Welke maantjes? Zag ik maar maantjes!

:wacko:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

LittleNinja

Ik had Chris via whatsapp een enigszins bewerkte foto toegezonden.... met een maantje. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Hannibal_

Quote from: LittleNinja on April  3, 2020, 21:28:34
Ik had Chris via whatsapp een enigszins bewerkte foto toegezonden.... met een maantje. :D

Ja.... en.... is het dan acceptabel om daar hier over te "delibereren" zonder die hier te plaatsen?
Nou? Nou? ;)

(Natuurlijk gewoon heeeeeeeeeel erg nieuwsgierig, if ya catch my drift)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

VlisChris

Quote from: LittleNinja on April  3, 2020, 21:28:34
Ik had Chris via whatsapp een enigszins bewerkte foto toegezonden.... met een maantje. :D

Volgens mij he, was dat een maan met een beetje een bewerkte foto... :unsure: :angel:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hannibal_

Quote from: VlisChris on April  3, 2020, 22:37:22
Volgens mij he, was dat een maan met een beetje een bewerkte foto... :unsure: :angel:

Cool.... maar.... waar issie dan???  :blink:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.