Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Bama

Meike batterijgrip gekocht. Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.

Mokumer45

Voor welke camera is deze en wat is de prijs?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Bama

Sony a7mk3. €65 thuisbezorgd, amazon.de. En kan via Ali nog goedkoper als je wil.

Mokumer45

Wow, dat is idd echt goedkoop. Vooral als je ziet, wat een originele van Sony kost!
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

LittleNinja

Hi Bama.

Ik heb er ook over zitten denken, maar de bestaande accu's doe ik al zo lang mee dat ik hem niet nodig denk te hebben. Is het voor jou anders of gaat het bij jou om de grip?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Bama

Quote from: LittleNinja on December 22, 2019, 07:13:50
Hi Bama.

Ik heb er ook over zitten denken, maar de bestaande accu's doe ik al zo lang mee dat ik hem niet nodig denk te hebben. Is het voor jou anders of gaat het bij jou om de grip?

Voor mij puur voor de grip en was ook wel wennen dat een batterij veel korter meegaat dan van mijn vorige Nikon maar een reserve batterij in je zak neemt ook geen plaats in.

eddy135

Quote from: Bama on December 20, 2019, 17:29:21
...Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.

Chinese kinderhandjes kunnen dat!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

LittleNinja

Quote from: eddy135 on December 23, 2019, 17:33:33
Chinese kinderhandjes kunnen dat!

Dat zijn dezelfde handjes die de originele ook in elkaar zetten..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

eddy135

Quote from: LittleNinja on December 23, 2019, 23:37:50
Dat zijn dezelfde handjes die de originele ook in elkaar zetten..
Tja, misschien wel...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Goede middag, op mijn pensioen-bucketlist prijkt de wens om nu eens echt goede foto's te gaan maken. Vroeger had ik een eigen doka en was ik behendig met zwart-wit foto's. In de tijd van de kinderen en kleinkinderen werden dat steeds meer kiekjes die gedeeld werden op WhatsApp of for ever op de telefoon bleven staan. Ik heb een paar jaar geleden de laatste Canon spiegelreflex de deur uitgedaan.

Nu heb ik alle tijd. Een goede vriendin is gepensioneerd fotografe en wil me graag helpen. En ik heb een paar interessante leerboeken van Frank gevonden die ik ga bestellen.

Voornoemde fotografe heeft een kit met Olympus OMD EM1 Mark II en maakt daarmee waanzinnige foto's. Alles lijkt te kloppen. Zo'n kamera zou ik ook wel willen hebben. Maar dat gaat dan wel minimaal 2000 euro kosten. Er is net een cashback actie maar het blijft een duur ding.

Vraag: welke handzame systeemcamera's zitten qua scherpte, mogelijkheden en kleur daar niet ver vandaan maar zijn wel duidelijk goedkoper? De Olympus is tenslotte alweer een paar jaar oud.

Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

PatrickP

In grote lijnen zit je bij dit soort budgetten eigenlijk vast aan twee systemen (geen straf!):

micro-fourthirds: Olympus en Panasonic
Fujifilm X

Beide systemen zijn groot genoeg wat betreft aanbod aan camera's en objectieven, hoewel m-4/3 meer heeft. Maar dat systeem heeft ook een beduidend kleinere sensor dan de Fujifilms. Dat heeft voordelen (kleinere camera's en objectieven mogelijk) maar geeft wel een wat mindere beeldkwaliteit en minder mogelijkheden om met scherptediepte te spelen.

Belangrijkste vind ik dat de camera je ligt. Zowel goed in de hand als wat bediening betreft. Daar wint Fujifilm het wat mij betreft makkelijk. Ik vind dat echte fotografencamera's, geen computers met een beeldsensor. Maar dat moet je zelf gewoon gaan uitproberen in de winkel.

Welke modellen? Ik zou inzetten op een Fujifilm X-T30 met 18-55/2.8-4. Geweldige camera met een uitstekend objectief om een systeem mee op te bouwen. Kijk in dat verband ook zeker naar de vaste objectieven die het systeem biedt!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

HuubF

#3961
Thanks, al zoekend kwam die Fujifilm X-T30 wel langs ja. Ik kwam ook de Olympus OM-D EM10 tegen, het kleine broertje van de geweldige EM1. Maar dat is dan kennelijk het, wat mindere, micro-fourthirds systeem. Laatste vraag: hoe verhoudt een Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zich tot deze systeemcamera's?
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

LittleNinja

De Panasonic FZ2000 heeft een nog kleinere sensor. Fijne allround camera maar best "bulky". Het bereik is wel erg prettig. Beeld kwaliteit gaat hij de Olympus niet evenaren. Kijk ook naar APS-C formaat camera's. Die zijn niet altijd groter dan de genoemde modellen. De Fuji xt30 is ook aan APSC, net als de Sony a6000/6100/6300/6400/6500/6600.

Al die systemen kunnen echt wel mooie foto's maken. Even de tijd nemen om eens bij een winkel langs te gaan en wat van die systemen in handen te nemen. Als het lukt de fotografe meenemen voor wat waardevolle adviezen. En oh ja... stel vooraf je maximum budget vast. Het kan gek lopen...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

PatrickP

Het genoemde Sony systeem vind ik persoonlijk te klein om als een serieus alternatief gezien te worden. Sony zet in op de fullframe camera's. En gelijk hebben ze!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Xander32

Indien een Olympus kit en je bankiert bij de ING; daar staat een erg aantrekkelijk aanbod in de rentepuntenwinkel. Die heb ik ook in overweging genomen, maar ik wil geen losse lenzen meezeulen tijdens het reizen en/of wandelen.

Quote from: HuubF on January  1, 2020, 15:14:50
Goede middag, op mijn pensioen-bucketlist prijkt de wens om nu eens echt goede foto's te gaan maken. Vroeger had ik een eigen doka en was ik behendig met zwart-wit foto's. In de tijd van de kinderen en kleinkinderen werden dat steeds meer kiekjes die gedeeld werden op WhatsApp of for ever op de telefoon bleven staan. Ik heb een paar jaar geleden de laatste Canon spiegelreflex de deur uitgedaan.

Nu heb ik alle tijd. Een goede vriendin is gepensioneerd fotografe en wil me graag helpen. En ik heb een paar interessante leerboeken van Frank gevonden die ik ga bestellen.

Voornoemde fotografe heeft een kit met Olympus OMD EM1 Mark II en maakt daarmee waanzinnige foto's. Alles lijkt te kloppen. Zo'n kamera zou ik ook wel willen hebben. Maar dat gaat dan wel minimaal 2000 euro kosten. Er is net een cashback actie maar het blijft een duur ding.

Vraag: welke handzame systeemcamera's zitten qua scherpte, mogelijkheden en kleur daar niet ver vandaan maar zijn wel duidelijk goedkoper? De Olympus is tenslotte alweer een paar jaar oud.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PatrickP

Quote from: Xander32 on January  1, 2020, 17:41:26
Indien een Olympus kit en je bankiert bij de ING; daar staat een erg aantrekkelijk aanbod in de rentepuntenwinkel. Die heb ik ook in overweging genomen, maar ik wil geen losse lenzen meezeulen tijdens het reizen en/of wandelen.
Dan neem je er toch maar één mee?  :blink:

En meezeulen? Heb je die objectiefjes wel eens bekeken en vastgehad? Zo groot en zwaar zijn de meeste niet!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Xander32

Ik heb een keuze gemaakt op basis van mijn eigen afwegingen 😉

Quote from: PatrickP on January  1, 2020, 17:52:49
Dan neem je er toch maar één mee?  :blink:

En meezeulen? Heb je die objectiefjes wel eens bekeken en vastgehad? Zo groot en zwaar zijn de meeste niet!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

LittleNinja

Quote from: PatrickP on January  1, 2020, 17:39:17
Het genoemde Sony systeem vind ik persoonlijk te klein om als een serieus alternatief gezien te worden. Sony zet in op de fullframe camera's. En gelijk hebben ze!

Te klein is subjectief en werd hier aangehaald als een fijne eigenschap. Je hebt het met de Sony serie over een body die even groot is als de Olympus met zijn kleinere micro 4/3 sensor. De foto's zijn gewoon goed uit die serie.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: Xander32 on January  1, 2020, 18:15:10
Ik heb een keuze gemaakt op basis van mijn eigen afwegingen 😉


Wat is het voor jou geworden en waarom?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PatrickP

Quote from: LittleNinja on January  1, 2020, 18:58:20
Te klein is subjectief en werd hier aangehaald als een fijne eigenschap. Je hebt het met de Sony serie over een body die even groot is als de Olympus met zijn kleinere micro 4/3 sensor. De foto's zijn gewoon goed uit die serie.
Ik bedoelde het aantal objectieven en dergelijke dat voor het systeem beschikbaar is. Niet het formaat van het spul zelf.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

LittleNinja

Quote from: PatrickP on January  1, 2020, 19:48:11
Ik bedoelde het aantal objectieven en dergelijke dat voor het systeem beschikbaar is. Niet het formaat van het spul zelf.

Prima keuze lijkt mij.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HuubF

Via MP een Olympus OM-D EM10 mk3 met 2 lenzen gescoord. Thanks voor de input.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

VTEC_genieter

Wat bedoel je met klein/handzaam?
Klein is persoonlijk.
De echt kleine systeemcamera's zijn de systeemcamera's waar er geen of de electronische zoeker niet midden/boven het LCD scherm zit.

APS-C crop sensor camera's:
Bijvoorbeeld de Sony A6000 serie.
De Fujifilm X-A serie en hun X-T100.
Canon EOS-M serie.
En de Nikon Z50 systeemcamera (redelijk groot).

2.0 crop sensor camera's:
Olympus en Panasonic, omdat ze dezelfde objectief vatting gebruiken.
Gevolg: deze 2 merken hebben echt kleine lenzen, is aan hun uiterlijk goed te zien. Voor veel vakantiegangers of mensen die heel erg letten op formaat en gewicht, dat belangrijk is bij hiken/backpacken, zijn deze 2 merken graag in trek.
Een grote sensor is bij deze niet erg nodig, wel vaak een lens met een groot bereik. En toch blijven deze lenzen acceptabel klein en licht, omdat hun sensor ook klein is. Zie dit als een voordeel, bij een nadeel [emoji6]

Uitzondering: Panasonic GH serie (2.0 crop voor video) en S1 serie camera's.
Deze zijn veel groter en zwaarder, zeker de S1. Omdat de S1 serie een fullframe sensor heeft en Leica L vatting gebruikt.

Kortom: als het niet klein/licht hoeft, ga dan verder kijken naar de andere merken dan bij Olympus/Panasonic.
Want je camera en lens klein houden, betekent vaak ook de mogelijkheden/kwaliteit beperkt houden.

En een prime/vaste brandpuntafstand lens is relatief klein, maar er zijn ook mensen die heeeeeeel veel willen/verwachten [emoji6]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

J.A.F._Doorhof

Objectieven valt wel mee bij Sony.
Eigenlijk is alles er gewoon
En als het er niet is heeft sigma of tamron het wel of pak je een convertor en kun je nagenoeg elke lens die ooit gemaakt is plaatsen.

Sterker ik heb hier 2 Af modules liggen die van oude manueel focusbare lenzen AF maakt.

Ik gebruik regelmatig Leica r or m42 op de a7r serie met autofocus. Fantastisch voor 5-10 euro soms per lens.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"