Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nosferatu

Frank, systeemcamera's is toch echt de naamgeving die de NL webshops hanteren voor mirrorless camera's.  ;)
https://www.cameranu.nl/nl/systeemcamera
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

J.A.F._Doorhof

Is ook helemaal correct.
Maar vaak is mirrorless net wat duidelijker :D

Maar je mag ze beide gebruiken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nosferatu

Quote from: J.A.F._Doorhof on August  7, 2019, 15:12:58
Is ook helemaal correct.
Maar vaak is mirrorless net wat duidelijker :D

Maar je mag ze beide gebruiken.
Mag van mij ook.  :D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Er is wel wat klassiek glas wat ik in AF zou willen gebruiken. Ik heb hier wat Minolta Rokkor MC/MD glas met ontzettend gaaf "karakter" (lees: imperfecties) die ik graag zo zou inzetten. Lukt dat ook Frank?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#3854
Of in combinatie met de Lensbaby Velvet 56....
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on August  8, 2019, 19:13:13
Er is wel wat klassiek glas wat ik in AF zou willen gebruiken. Ik heb hier wat Minolta Rokkor MC/MD glas met ontzettend gaaf "karakter" (lees: imperfecties) die ik graag zo zou inzetten. Lukt dat ook Frank?
Lijkt mij geen groot probleem. Voor m'n Nikon Z kan ik zelfs een adapter krijgen voor Sony glas. Of je dat zou willen is wat anders.  :D

https://www.google.nl/search?q=minolta+rokkor+sony+a7+adapter&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwixr6KR5_PjAhULGuwKHZx-AW0Q_AUIESgC&biw=2154&bih=1128
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Quote from: Nosferatu on August  8, 2019, 19:35:14
Lijkt mij geen groot probleem. Voor m'n Nikon Z kan ik zelfs een adapter krijgen voor Sony glas. Of je dat zou willen is wat anders.  :D

https://www.google.nl/search?q=minolta+rokkor+sony+a7+adapter&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwixr6KR5_PjAhULGuwKHZx-AW0Q_AUIESgC&biw=2154&bih=1128

Snap ik... natuurlijk wil je dat niet, want dan merk je dat de Nikon de zwakste schakel geworden is.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on August  8, 2019, 20:30:53
Snap ik... natuurlijk wil je dat niet, want dan merk je dat de Nikon de zwakste schakel geworden is.
Ohohoh, wat kortzichtig, echte fanboy.  :blink: Sony maakt dan wel de sensoren voor bijna alle merken (m.u.v. Canon) maar Nikon, Fuji, Panasonic, die maken er tenminste echte camera's van. Sony heeft nog heel wat te leren voordat ze op dat niveau zitten. :D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Quote from: Nosferatu on August  8, 2019, 20:35:47
Ohohoh, wat kortzichtig, echte fanboy.  :blink: Sony maakt dan wel de sensoren voor bijna alle merken (m.u.v. Canon) maar Nikon, Fuji, Panasonic, die maken er tenminste echte camera's van. Sony heeft nog heel wat te leren voordat ze op dat niveau zitten. :D

Fanboy? Als je nog steeds investeert in achterhaalde merken #Nikon, dan ben je anno 2019 pas echt een fanboy. Maar dat geeft niet.. geef maar af op Sony, voorlopig tonen zij de markt hoe het moet.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on August  8, 2019, 20:40:40
Fanboy? Als je nog steeds investeert in achterhaalde merken #Nikon, dan ben je anno 2019 pas echt een fanboy. Maar dat geeft niet.. geef maar af op Sony, voorlopig tonen zij de markt hoe het moet.
Och, dat jij Tamron glas hebt en met oud Minolta glas wil gaan experimenteren zegt mij genoeg; je mist 'iets' bij Sony. Je weet toch, Sony kleuren zijn niet goed.  :angel: Dump dat chinese spul en neem desnoods een Canon EOS R, vertrouw nou maar op de kennis en kwaliteiten van de oude meesters, die weten hoe ze camera's moeten maken.  ::)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Quote from: Nosferatu on August  8, 2019, 20:45:43
Och, dat jij Tamron glas hebt en met oud Minolta glas wil gaan experimenteren zegt mij genoeg; je mist 'iets' bij Sony. Je weet toch, Sony kleuren zijn niet goed.  :angel: Dump dat chinese spul en neem desnoods een Canon EOS R, vertrouw nou maar op de kennis en kwaliteiten van de oude meesters, die weten hoe ze camera's moeten maken.  ::)

Gevalletje "plaat voor je kop" noemen ze dat.  :-X

Dat ik met oud Minolta glas wil schieten is omdat ik de look best kan waarderen. Is me bij Nikon glas nog nooit gelukt.
Zolang jij er maar blij mee bent is het prima. De rest gaat voor de volgende stap. Is niet erg.. ieder op zijn eigen tempo.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on August  8, 2019, 20:57:10
Gevalletje "plaat voor je kop" noemen ze dat.  :-X

Dat ik met oud Minolta glas wil schieten is omdat ik de look best kan waarderen. Is me bij Nikon glas nog nooit gelukt.
Zolang jij er maar blij mee bent is het prima. De rest gaat voor de volgende stap. Is niet erg.. ieder op zijn eigen tempo.
Tja....... misschien eens je foto's op een goede, gecalibreerde, monitor bekijken, dan zie je vanzelf wat je bij Sony 'mist' en waarom je met Minolta e.e.a. probeert te 'vinden'. Is nix, word nix.  :D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Quote from: Nosferatu on August  8, 2019, 21:07:05
Tja....... misschien eens je foto's op een goede, gecalibreerde, monitor bekijken, dan zie je vanzelf wat je bij Sony 'mist' en waarom je met Minolta e.e.a. probeert te 'vinden'. Is nix, word nix.  :D

Sony is inderdaad iets meer richting groen maar dat kun je makkelijk corrigeren in lightroom. Niet zo'n probleem, zeker als je het in je presets onder brengt. Dat ga je niet redden met je Nikon als hij weer eens het focuspunt mist omdat hij op het verkeerde denkt te moeten focussen. Het is niet voor niets dat Nikon zoveel markt verliest.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Van alle camera's heeft Sony erg natuurlijke kleuren en micro contrast. Schiet ook regelmatig met een credo60 en die is marginaal beter.

Als je puur op perfomance en kwaliteit gaat kijken is er niets beters op dit moment op 35mm FF.

Het feit dat mensen met oude lenzen wil spelen heeft beits te maken met iets missen maar het feit dat die oude lenzen een unieke look aan je foto's geven.

;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VTEC_genieter

Systeemcamera......mirrorless camera..........ecosysteem.......

Padden....rupsen.....planten....
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Nosferatu

Quote from: VTEC_genieter on August 13, 2019, 00:10:45
Systeemcamera......mirrorless camera..........ecosysteem.......

Padden....rupsen.....planten....
Alles om jou bij een bepaalde fabrikant van camera's te houden, je zou eens een Canon lens op een Nikon camera (zonder tussenkomst van een adapter) willen plaatsen....  :crazy:
Het draait maar om 1 ding, jouw €'s.  :closedeyes:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

J.A.F._Doorhof

Tja,
Elke camera heeft nu eenmaal een andere flange afstand en mount.
Dat is nooit anders geweest.
Zelfs in het begin had je de M42, LeicaM/M39 mounts etc.

Je kan nooit een lens zonder adaptor plaatsen door die flange distance.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hannibal_

#3867
Nadat ik een gimbal aangeschaft heb (DJI Ronin SC) heb ik geprobeerd om een snellere manier te fabriceren om de draagriem van mijn camera sneller vast en los te kunnen maken.

Gezocht naar kleine karabijnhaakjes, liefst met (schroef)vergrendeling.
Allemaal vrij groot en eigenlijk vond ik geen bevredigende DIY oplossing.

Dus maar een bestaande oplossing gekocht (strap die je snel kunt bevestigen/losmaken).

En omdat zoonlief met een actioncam van wildwaterbanen af wilt, de oude gopro weer tot leven gewekt (koste nog best wat moeite  :unsure:) en er een nieuwe grip bij gekocht.

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

LittleNinja

PeakDesign... heb ik ook. Fijn ding. Heb ook de wriststrap ervan.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Hannibal_

Is inderdaad fijne strap.
Ik had eerder eens om me heen moeten kijken  :colgate:

De wriststrap heb ik idd ook gezien.
Stapje voor stapje  8)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

LittleNinja

Ik ben onwetend dus wellicht kan iemand mij helpen..

Kort geleden ben ik op pad geweest met een kennis van me. Even een avondje schieten, ik met de Sony en hij met zijn Fuji Xpro2.

Ik heb die avond ook met de Fuji kunnen spelen en ik hoopte eigenlijk op het gevoel waar men zo vaak over spreekt m.b.t. de funfactor die Fuji biedt op het gebied van fotograferen..

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat gevoel niet heb kunnen vinden. De shutterknop vond ik onhandig hoog waardoor je een grote beweging moest maken (resultaat eerder beweging), de gecombineerde draaiknoppen vond ik eerder onhandig dan handig en het apparaat was groter dan mijn full frame... zonder een degelijke grip. Verder weet ik niet wat er mis ging, maar ik kreeg er nauwelijks scherpe foto's uit.. iets waar hij ook over klaagde. Hij gebruikt XF glas op de body wat volgens alle reviews geweldig moet zijn.

Ik was dus eigenlijk een beetje teleurgesteld en ik vroeg me daardoor af waarom ik die fun factor mis.. zijn er fuji-isten hier? En hebben zij misschien tips om scherpere foto's te krijgen? Met zoveel lovende reviews ga ik er eigenlijk vanuit dat er iets niet goed zit in deze combi.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Tabcam

Quote from: LittleNinja on August 23, 2019, 01:04:42
Ik ben onwetend dus wellicht kan iemand mij helpen..

Kort geleden ben ik op pad geweest met een kennis van me. Even een avondje schieten, ik met de Sony en hij met zijn Fuji Xpro2.

Ik heb die avond ook met de Fuji kunnen spelen en ik hoopte eigenlijk op het gevoel waar men zo vaak over spreekt m.b.t. de funfactor die Fuji biedt op het gebied van fotograferen..

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat gevoel niet heb kunnen vinden. De shutterknop vond ik onhandig hoog waardoor je een grote beweging moest maken (resultaat eerder beweging), de gecombineerde draaiknoppen vond ik eerder onhandig dan handig en het apparaat was groter dan mijn full frame... zonder een degelijke grip. Verder weet ik niet wat er mis ging, maar ik kreeg er nauwelijks scherpe foto's uit.. iets waar hij ook over klaagde. Hij gebruikt XF glas op de body wat volgens alle reviews geweldig moet zijn.

Ik was dus eigenlijk een beetje teleurgesteld en ik vroeg me daardoor af waarom ik die fun factor mis.. zijn er fuji-isten hier? En hebben zij misschien tips om scherpere foto's te krijgen? Met zoveel lovende reviews ga ik er eigenlijk vanuit dat er iets niet goed zit in deze combi.
Het is vergelijkbaar met overstappen van Android naar IOS, Windows naar Mac en Canon naar Nikon. Je moet erg wennen met hoe je normaal gewend was te werken. Het hangt ook van he stijl van fotograferen af. Als je vooral afdrukt en de auto-modus gebruikt heb je niet veel an die knoppen. Daar ga ik even niet vanuit.

Het is lastig om over te stappen. Ik zou het toestel een dagje huren en dan zowel overdag als 's nachts leuke fotografisch interessante plekken bezoeken. Het overstapgevoel ben je nog niet kwijt maar je gaat wel ervaren hoe anders het is en hoop ik dat je kan inschatten of het een optie is.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

LittleNinja

Thanks TabCam.

Ik ben niet in de markt, maar het is meer dat ik probeer te begrijpen waar die liefde voor Fuji vandaan komt. Het zijn mooie toestellen om te zien met hun charmante _dials_ en klassieke look. Maar in het gebruik had ik wat anders verwacht.

De eigenaar van de Xpro2 is aan het kijken of hij hem moet omruilen voor een XT2 of misschien ook een Sony omdat hij de plaatjes veel scherper en mooier vond. Er is dus wellicht iets aan de hand met zijn toestel of hij weet er nog niet alles uit te halen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Tabcam

Ah, vandaar. Scherpte zegt mij niet veel. Je kan de parameters vaak aanpassen en merken als Samsung en Sony scherpen hun jpg output vaak meer aan dan Canon, Nikon en Fuji. Contrast geldt een beetje hetzelfde voor.

Voor mezelf geldt dat ik wel vaak de beginnersfout heb gemaakt om de belichtingscompensatie aan liet staan. Ook ISO en dus nodeloze ruis was niet altijd goed. Als ik tegenwoordig de spiegelreflex al meeneem, druk ik vaak met auto-ISO en de P-mode. Heel af en toe naar de A/S(Tv voor Canonbezitters) modi om met scherpte/(bewegings)onscherpte te spelen.

Kan je zien of het bewegingsonscherpte (fotografietechniek) of dat er met nabewerking nog een heleboel scherpte te winnen is? Het ligt in het algemeen niet aan de camera! Een goede fotograaf krijgt ook mooie scherpe foto's uit mobieltjes en compactcamera's, tenzij er echt wat technisch aan de hand is.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Nosferatu

Zelf vind ik de Xpro2 niet fijn in de hand liggen, t' is ook een 'ander' soort camera dan de reguliere camera's, beetje 'rangefinder' idee. De XT-2/3 zijn wat dat betreft beter, alleen mis ik daar een goede grip. Nu kan je wel daar uitbreidingen voor krijgen zodat de grip wat meer op de XH-1 gaat lijken (en die ligt mij wel goed in de hand) maar die heeft dan weer niet de 'charme' van Fuji. Wat dat is ? Geen idee maar ik gok op het retro uiterlijk en de verschillende film simulaties voor jpg's. En dat je alle bedieningselementen bovenop de camera hebt, ja, dat spreekt mij persoonlijk wel aan.

Maar goed, heb er nog steeds geen, zijn best prijzige APS-C camera's, met name door de dure lenzen. Blijf nog wel een poosje bij Nikon rondhangen.  :smile:

Als de boel onscherp is dan moet er wat aan de hand zijn; ik had dat in het begin met m'n 45Mp D850 t.o.v. de 24Mp camera's, elke minuscule beweging liet zich zien als onscherpte. Heb me aangeleerd om met nog kortere sluitertijden te werken (b.v. 1/50s->1/100s) en nu met IBIS in de Z7 is dat 'probleem' ook wel opgelost. Collega heeft een XT-2 en tijdens een beetje spelen met die camera (18-55mm f2.8-4 kit lens) waren alle foto's wel scherp. Beide (Xpro2, XT-2) zijn 'slechts' 24Mp.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000