Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oud lid

Nee, nog niet. Binnenkort wat meer tijd gelukkig. Zit nog even in de naweeën van de drukste tijd van het jaar op het werk. Maar ben er wel al erg blij mee.

Erwin B

VTEC_genieter

Quote from: LittleNinja on February  1, 2019, 22:13:16
Mijn laatste aanschaf: ringlamp van FalconEyes, dimbaar en regelbare temperatuur, voor portretten en als algemene lamp.. beetje proberen binnenkort. :P

Ik dacht je gaat een dojo openen en wing tsun les geven.....
Dus je hebt je plannen veranderd en toch besloten een beautysalon te gaan openen?
Want die ringlampen doen goed hun werk in de beautysalons [emoji1][emoji1]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Quote from: LittleNinja on February  1, 2019, 22:13:16
Mooi ding! Al foto's gemaakt?

Mijn laatste aanschaf: ringlamp van FalconEyes, dimbaar en regelbare temperatuur, voor portretten en als algemene lamp.. beetje proberen binnenkort. :P

Ik zag een experiment voorbij komen.
Leuk gedaan man!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

WickedGame

Na lang wikken en wegen uiteindelijk de Olympus OM-D E-M10 Mark III aangeschaft. DE GX9 van Panasonic had wel iets meer nog mijn voorkeur, maar goed die is barslecht leverbaar, en het verschil tussen beiden is minimaal. Behalve dat de prijs van de Panasonic wat hoger ligt.



Aangekocht met de pancake kitlens. Zelf heb ik nog Four Third objectieven die dmv een adapter erop zouden kunnen.

Al kijk ik al wel met een schuinoog naar de 12-100mm F/4 Pro lens van Olympus als mooie allrounder.

danielo

Zoveel nieuwe dingen voor video gekocht deze weken. maar deze kwam er even tussendoor, wat een lekker klein snoepje van een lens FE 24mm F1.4 GM :

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LittleNinja

Quote from: VTEC_genieter on February  3, 2019, 22:21:24
Ik dacht je gaat een dojo openen en wing tsun les geven.....
Dus je hebt je plannen veranderd en toch besloten een beautysalon te gaan openen?
Want die ringlampen doen goed hun werk in de beautysalons [emoji1][emoji1]


Hahaha!!! Een dojo is japans, kwoon is kantonees voor school. ;)
Daar ben ik jaren geleden al mee begonnen en gaat gewoon lekker door. 8)

Ja klopt! Een hoop van die make-up miepies gebruiken die dingen ook. :blink:
Ik gebruik hem net even anders. :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: WickedGame on February  4, 2019, 09:53:45
Na lang wikken en wegen uiteindelijk de Olympus OM-D E-M10 Mark III aangeschaft. DE GX9 van Panasonic had wel iets meer nog mijn voorkeur, maar goed die is barslecht leverbaar, en het verschil tussen beiden is minimaal. Behalve dat de prijs van de Panasonic wat hoger ligt.



Aangekocht met de pancake kitlens. Zelf heb ik nog Four Third objectieven die dmv een adapter erop zouden kunnen.

Al kijk ik al wel met een schuinoog naar de 12-100mm F/4 Pro lens van Olympus als mooie allrounder.

Vast een fijne camera..? Al wat moois vastgelegd?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Quote from: LittleNinja on February 10, 2019, 21:15:05
Vast een fijne camera..? Al wat moois vastgelegd?

Is verjaardagscadeautje voor de vrouw, die vandaag officieel jarig is. Dus vanaf nu mag zij en ik hem gebruiken hahaha

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Marino

Een Nikon Coolpix A die mijn oude geliefde Sigma DP2 gaat vervangen, een stuk meer gebruikersgemak met minimaal verlies van beeldkwaliteit..
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Geert

#3810
Gekocht bij E-Infinity voor € 2.268 en in goede staat ontvangen.

Van Canon 6D naar Sony A7RII en vervolgens weer terug naar Canon Eos R met RF 24-105. Kon bij teveel foto's maar niet wennen aan de kleuren van de Sony.


Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

J.A.F._Doorhof

Je weet dat je de kleur gewoon kan aanpassen ?
Sony is trouwens enorm neutraal, iets teveel blauw
Canon neigt naar magenta en nikon naar geel.

Maar als je eenmaal de correctie weet kun je ze allemaal gelijk krijgen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Cyrus·

Onlangs de Sony A7 II verruild voor de A7 III. Dit vanwege de reuze-stap qua AF, (eindelijk) de aparte AF knop, aparte focuspuntselector achterop en (eindelijk) instelbare laagste sluitertijd bij auto-ISO. En niet te vergeten touchpad-functie voor het scherm. En nuet te vergeten de drastich verbeterde accuduur.

Leuke bonus: bij aanschaf de Sigma MC-11 (Canon-versie) erbij gekregen. Die stond al op het verlanglijstje voor de a.s. super-tele.

Ik heb nu de Sony 70-200/4 en dat is een topding. Maar voor vliegshows veel te kort. Sony 100-400 is begeerlijk maar ook onbetaalbaar. Met de MC-11 kan er een Sigma 100-400 of 150-600 uit de Contemporary of Art serie op. Al getest en werkt echt zo snel als de FE-objectieven. Toporestatie van Sigma.

Heb nog geen definieve keuze tussen deze twee gemaakt. Qua prijs zit er niet veel tussen en kwalitatief, zowel bouw als optiek, zijn ze elkaars gelijke, idem qua lichtsterkte. Dus het wordt echt een keuze tussen compacter en handzamer vs flink meer bereik aan de tele-kant.

Ook nog - uit nieuwsgierigheid - een Canon 70-300 en de Tamrons 100-400 G2 en 150-600 G2 op de MC-11 gehad, werken ook gewoon uitstekend. Maar het gaat straks sowieso een Sigma tele worden, dan weet je zeker dat het geheel goed op elkaar is afgestemd en blijft werken, ook na software-updates van de camera. Het huidige glas van Sigma is gewoon uitstekend dus daar lever je echt niet op in.
Groeten,
Edwin

Nosferatu

Heb zowel de Sigma 100-400mm en de Sigma 150-600mm en dat zijn toch echt 2 verschillende lenzen. Niet qua beeldkwaliteit (kleine voorkeur voor de 150-600mm, maar dan voornamelijk het erg grote bereik) maar wel qua handelbaarheid. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Voor mij is het een beetje afhankelijk van waar ik heen ga, wat ik nog meer mee neem etc. etc. Ben blij met beide lenzen. Met Sigma sowiezo, maken erg goede en betaalbare lenzen.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

#3814
Voor de Sony A7 III  & A7 RIII gebruikers: de nieuwe firmware update 3.0 is beschikbaar en die zorgt voor een aantal mooie nieuwe zaken:

-Eye AF bij (huis)dieren
-Eye AF activering tijdens "half press" van de shutterknop
-Eye AF verbeterde sensitiviteit
-Timelapse functie is terug!

De A9 had al een aantal van deze functies gekregen tijdens de laatste update enkele weken terug.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Bama

Bedankt, update gedaan dus dit weekend maar eens gaan testen

Cyrus·

De v3 update ook geïnstalleerd. Lijkt of er overall optimalisatie is toegepast. Goed dat Sony hier zo actief mee bezig is!

Inmiddels heb ik een Sigma 150-600 C aangeschaft en die werkt feilloos met de A7 III. Dagje circuit gedaan (Raceway Venray) en respons van AF is gewoon prima. Geen spijt van! Bereik vult mooi aan op de Sony 70-200/4 die ik al had.
Groeten,
Edwin

LittleNinja

Ik ben benieuwd of we de verbeterde Focus Tracking ook krijgen (zoals op de A9 en de A6400).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: LittleNinja on April 28, 2019, 12:45:25
Ik ben benieuwd of we de verbeterde Focus Tracking ook krijgen (zoals op de A9 en de A6400).

Nee dus.. die nieuwe tracking modus schijnt niet te kunnen op de processor van de A7III en de A7RIII. Wel komt er een verbeterde focustracking versie aan.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#3819
Nieuwe aanwinsten:

Mijn eerste zoom lensje: de Tamron 28-75mm f2.8 RXD blablablabla
Compacte studioflitser: de Godox AD200
Een difuser: Bresser 90cm Octabox



"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Dus kleine Ninja, toch de sprong in het diepe en de Tamron aangeschaft. De kinderziektes die deze lens bij lancering had zullen er nu wel uit zijn ?
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

#3821
Quote from: Nosferatu on June  4, 2019, 08:54:26
Dus kleine Ninja, toch de sprong in het diepe en de Tamron aangeschaft. De kinderziektes die deze lens bij lancering had zullen er nu wel uit zijn ?

Hahaha!!

Ja, het heeft even geduurd inderdaad. Er is vrij snel na de introductie een goede firmware update geweest die de bekende problemen heeft opgelost. Tot nu toe pakweg 300 foto's mee genomen en hij werkt erg lekker.

Hij past mooi bij de body, is een stuk lichter, compacter en vooral goedkoper dan de GM van Sony en een stuk beter dan de 24-70 f/4 versie van Sony/Zeiss. Ik ben een blij mens.

De volgende op het wensenlijstje wordt de aangekondigde 17-28mm f/2.8 van Tamron ter vervanging van mijn Samyang AF 14mm f/2.8 prime. Wederom een zoom, nog steeds licht sterk. Een beetje een gek en beperkt bereik maar hierdoor wederom compact en eenzelfde 67mm filter maat waardoor hij makkelijk aansluit op de rest van mijn zooi.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Heb zelf (nog) de Tamron 15-30mm f2.8 en die weegt 1,1 kg. Denk dat de 17-28mm en lichter en goedkoper zal zijn.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Ik heb één van mijn lenzen gebruikt gekocht. Hij doet het perfect, echter heeft hij wel wat sporen van gebruik. Nu zit ik er over te denken om een Life Guard voor de lens aan te schaffen. Iemand ervaringen met dit soort "oplossingen"?

www.alphagvrd.com
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

PatrickP

Sinds ik mijn audioset ben gaan upgraden geen fotografische aankopen meer gedaan. Het kaatste dat ik gekocht heb is een tweedehands Fujifilm 100-400 objectief voor mijn XT-2 (en XT-1) camera's. Ik schiet al jaren bijna uitsluitend met

Overigens is dit een beetje een vreemde eend in de set. Ik ben veel meer een groothoeker. Maar dit is leuk voor erbij. Voor beestjes en zo.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/