Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

danielo

Quote from: Bama on November 23, 2018, 20:44:49
Vandaag deze camera met lens gekocht, ben benieuwd, heb er zoveel goede dingen over gelezen.
De evf is in ieder geval voor mijn gevoel hetzelfde als van de rx10 dus ik hoop dat de foto's wel een stuk beter zijn.

Mooi, De EVF en het display zijn inderdaad minder dan de R3 het is 1 van de gebieden waar sony geld heeft bespaard. Er zijn wel een flink aantal modes ingebakken om daarin te helpen dus stel vooral vragen heb ook iets van 200 videos online staan met some goeie of minder goeie of gewoon te lange videos :). En er als engels geen probleem is ook een facebook groep (sony a7iii/a7riii setup tips).

Welke lens heb je erbij gekocht ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Misschien niet echt een foto aanschaf en heb ook niet echt gekocht maar meer druk gezet/mee ontworpen dat ze gemaakt werden. Maar misschien dat mensen ze hier ook gebruiken en dan is het toch fijn te weten dat ze bestaan.

Al tijden zou ik graag coldshoe's gebruiken op mijn camera cages (meestal voor video gebruik) waar een slot op zit zodat dingen er niet uit kunnen vallen. Zeker als je bv en handel gebruikt en je daar 5 of 6k aan hebt hangen is dat soms best onhandig maar zelfs als je bv een wireless audio ontvanger gebruikt is het toch fijner dat ze er niet uit vallen en bv kabeltje in de camera krom rukken.

Dus met smallrig gewerkt en nu bestaand zover ik weet de eerste coldshoe's met een slotje.. geen idee waarom niemand deze eerder gemaakt heeft. Ik heb er al 2 om te testen maar je kan ze nu bestellen.. en denk dat ze over maand of zo bij alle grote nederlandse webshops ook te koop zijn. Type nummer smallrig 2260 prijs +/- 10 euro denk ik straks.

Daniel.


denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Bama

Quote from: danielo on November 24, 2018, 10:08:11
Mooi, De EVF en het display zijn inderdaad minder dan de R3 het is 1 van de gebieden waar sony geld heeft bespaard. Er zijn wel een flink aantal modes ingebakken om daarin te helpen dus stel vooral vragen heb ook iets van 200 videos online staan met some goeie of minder goeie of gewoon te lange videos :). En er als engels geen probleem is ook een facebook groep (sony a7iii/a7riii setup tips).

Welke lens heb je erbij gekocht ?

Daniel.

Ik heb er de 24-105 f4 bij gekocht en dan wil ik voor de zomer het liefst nog de 100-400 er bij kopen.

Weet nu alleen nog niet hoe ik de eye Finder inschakel en zou dat willen via de knop op de lens. En blijft hij dan aan of moet ik die knop dan ingedrukt houden?

En zal eens gaan zoeken op YouTube ik heb namelijk geen Facebook en probeer dat ook zo te houden al valt dat soms niet mee ;)

danielo

Niets mis met de 24105g... en de 100400GM als 2e lens is ook niets mis mee (helemaal als je ook de tc1.4 erbij neemt). Zelf heb ik best vaak de 1635GM,24105g en 100400GM in mijn tas zitten. Heb nu een beetje mij zin gezet op de 24mm GM... probeer mij in te houden :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LittleNinja

@Bama

Je moet dat uiteraard instellen op de camera. Sowieso focus gebied "wide" en focusmode "AFC".

In het menu moet je naar het tweede tabblad, pagina Custom Operation1 8/9 en dan ga je naar de eerste optie "Custom Key". Vervolgens kun je op pagina 2 & 3 instellen welke knoppen je wil gebruiken voor Eye AF.

De knop moet je ingedrukt houden.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Bama

Quote from: LittleNinja on November 25, 2018, 09:07:00
@Bama

Je moet dat uiteraard instellen op de camera. Sowieso focus gebied "wide" en focusmode "AFC".

In het menu moet je naar het tweede tabblad, pagina Custom Operation1 8/9 en dan ga je naar de eerste optie "Custom Key". Vervolgens kun je op pagina 2 & 3 instellen welke knoppen je wil gebruiken voor Eye AF.

De knop moet je ingedrukt houden.

Gisterenavond een filmpje gevonden waar het ook zo stond dus had het opgelost maar toch bedankt :)

VTEC_genieter

De Sony A7 wordt bijna een standaard [emoji122][emoji122]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Hannibal_

Vandaag een wide angle zoom objectiefje gekocht (tokina SD 11-20 F2.8 DX).

Voor landschappen, maar ook benieuwd of het binnenshuis toegevoegde waarde biedt (misschien zelfs voor video binnen). Benieuwd.

Ook een led licht paneeltje, kon het niet laten liggen, gebruikt dezelfde accu als mijn DSLR, practisch.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

frits marantz

35mm 1.8 E-Mount voor mijn Sony A6000. Super lens!

LittleNinja

Quote from: frits marantz on January 12, 2019, 21:20:23
35mm 1.8 E-Mount voor mijn Sony A6000. Super lens!

Dat is inderdaad een leuke lens. Probeer ook eens de 50mm 1.8 E mount (nniet de FE).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

frits marantz

Ik heb de 50mm overwogen, maar na het lezen en bekijken van diverse reviews gekozen voor de 32mm. Zeer tevreden mee.

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on January 15, 2019, 00:39:46
Dat is inderdaad een leuke lens. Probeer ook eens de 50mm 1.8 E mount (nniet de FE).
De 35mm komt op APS-C grofweg overeen met de 50mm op FF, wat dat betreft heeft Frits qua beeld wat jij hebt met jou A7III. 50mm op APS-C  begint toch al aardig richting portret lens te gaan.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Quote from: Nosferatu on January 15, 2019, 19:14:00
De 35mm komt op APS-C grofweg overeen met de 50mm op FF, wat dat betreft heeft Frits qua beeld wat jij hebt met jou A7III. 50mm op APS-C  begint toch al aardig richting portret lens te gaan.

Yep, I know. Mooie lens daarvoor. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: frits marantz on January 15, 2019, 17:53:02
Ik heb de 50mm overwogen, maar na het lezen en bekijken van diverse reviews gekozen voor de 32mm. Zeer tevreden mee.

Ik dacht eerlijk gezegd dat de 50mm F1/8 OSS er beter uit zou komen dan de 35mm F1/8 OSS, maar wat betreft de field of view heb je meer aan die 35mm. Maar is die 35mm de enige lens die je met de A6000 gebruikt?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on January 15, 2019, 19:57:11
Yep, I know. Mooie lens daarvoor. :D
ALS je een APS-C sensor hebt wel ja.  :D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

frits marantz

#3791
Quote from: LittleNinja on January 15, 2019, 20:01:32
Ik dacht eerlijk gezegd dat de 50mm F1/8 OSS er beter uit zou komen dan de 35mm F1/8 OSS, maar wat betreft de field of view heb je meer aan die 35mm. Maar is die 35mm de enige lens die je met de A6000 gebruikt?

Ik heb ook nog de 18-105 F4 en de 16-50 pancake. Beide powerzoom. Alles past mooi in een Case-Logic tas. Super compact en alles bij me.

Bama

#3792
Kon me weer niet inhouden dus vandaag de 100-400 gekocht inclusief een uv filter en de 1.4 converter.
Nu nog de 16-35 2.8 en een flitser en dan is het weer genoeg qua lenzen.

Bama

#3793
En vandaag nog een externe dubbele lader besteld met verschillende laadmogelijkheden, een extra batterij (toch maar voor origineel gegaan) en 2 sd kaarten.

Ik zit nog te dubben over de batterijgrip.
Maakt het dan uit of ik een Jupio neem of Meike of hier dan ook gewoon voor origineel gaan?

eddy135

Quote from: Bama on January 21, 2019, 00:06:17
Kon me weer niet inhouden dus vandaag de 100-400 gekocht inclusief een uv filter en de 1.4 converter...
:worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

denoontje


Nosferatu

Quote from: Bama on January 21, 2019, 17:02:02

Ik zit nog te dubben over de batterijgrip.
Maakt het dan uit of ik een Jupio neem of Meike of hier dan ook gewoon voor origineel gaan?

Gebruik al jaren grips (grippen ?) van Meike maar Jupio is (denk ik) net zo goed. Voor 4 camera's tot nu toe en nog nooit problemen mee gehad. Zie de meerwaarde van een (veel) duurdere merk grip niet zo. Even rondkijken, kan je nog een paar euri schelen.  ;)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

myself

Quote from: Bama on January 21, 2019, 17:02:02
Ik zit nog te dubben over de batterijgrip.
Maakt het dan uit of ik een Jupio neem of Meike of hier dan ook gewoon voor origineel gaan?
Ik had voorheen originele grips, maar de laatste was van jupio en ik zie/merk geen verschil


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip


LittleNinja

#3799
Quote from: Erwin B on January 27, 2019, 19:58:25
http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/x/fujifilm_x_t100/img/index/img_main01.jpg

Mooi ding! Al foto's gemaakt?

Mijn laatste aanschaf: ringlamp van FalconEyes, dimbaar en regelbare temperatuur, voor portretten en als algemene lamp.. beetje proberen binnenkort. :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"