Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nosferatu

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 27, 2018, 16:10:48
Ken wheeler...
Nou nee. Ook niet echt.
Moest even nadenken wie dat ook alweer was..... OMG, die....die.....die.....schreeuwlelijk ! Akelig mannetje.Was het niet Jason Lenier die gewoon eens bij hem langs ging voor een gezamelijke fotoshoot ? Om eens de persoon te ontmoeten die zo'n commentaar had op zijn 'overlopen naar Sony ?'. En te samen zo aardig was maar in een later youtube filmpje hem weer afbrandde ? Z'n foto's gemaakt tijdens die shoot waren nou ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. Ja, hij kende die nieuwe (Fuji GX ?) camera niet dus kon niet echt goede foto's maken. Yeah right !
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

J.A.F._Doorhof

Gewoon www.youtube.com/frankdoorhof volgen.
Digital classroom bv of het vlog of quite frankly :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nosferatu

Meike MK-DR850 Pro battery grip voor bij m'n D850. De D850 heeft van zichzelf al een vrij forse grip, waardoor zo'n extra grip niet echt nodig is, maar in portrait stand fotograferen is toch wel prettiger. Daarom maar een kloon aangeschaft voor iets meer dan 1/4 van wat een originele Nikon kost. Kan dan geen EN-EL18 accu in waardoor de camera een snelheidsboost krijgt maar dat boeit me niet echt.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Quote from: Nosferatu on June 27, 2018, 18:18:57
Moest even nadenken wie dat ook alweer was..... OMG, die....die.....die.....schreeuwlelijk ! Akelig mannetje.Was het niet Jason Lenier die gewoon eens bij hem langs ging voor een gezamelijke fotoshoot ? Om eens de persoon te ontmoeten die zo'n commentaar had op zijn 'overlopen naar Sony ?'. En te samen zo aardig was maar in een later youtube filmpje hem weer afbrandde ? Z'n foto's gemaakt tijdens die shoot waren nou ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. Ja, hij kende die nieuwe (Fuji GX ?) camera niet dus kon niet echt goede foto's maken. Yeah right !

Klopt. Ken Wheeler is echt een naar irritant mannetje. Doet zichzelf voor als de wijze fotograaf maar het is bekend dat hij foto's van anderen post alsof het zijn foto's zijn. Hij zeikt alles af en idd Jason Lanier had ooit het idee hem tegemoet te komen. Alles "leuk" en wel maar achteraf begon hij weer achterbaks te doen. Jason Lanier heeft er een advocaat op gezet geloof ik... maar het is nu al een tijdje stil. Ik zie die gast graag verdwijnen van YT.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Hannibal_

Canon 80D en wat spulletjes er om heen ...
(Gripje, batterijtje...)

Wat betreft die reviewers op internet... willen gewoon clicks&hits... doen er de gekste dingen voor en loont vaak ook nog.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Hannibal_

Thanks!

Ben weer helemaal enthousiast.
Mijn vorige (500D) had ik gekocht toen mijn vriending zwanger was, de 300D die ik daarvoor had begaf het een maand voor ze uitgerekend was.

Als iemand een 500D heeft en er veel plezier aan beleeft, trek je niets van mij aan, maar ik ben er nooit mee in het reine gekomen. Niet veel meer mee gedaan dan kinderfototjes schieten.

De 80D werkt heerlijk en doet weer gewoon wat ik wil, pfffffttttt... met dezelfde objectieven.
Ook video is heerlijk werken met dat ding, dus ja... nu al heel veel plezier, dank je!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Dirkjanboon

vandaag een zo goed als nieuwe nikon D7000 gekocht , moet wel weer even wennen hoor  :pompom:
Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

frits marantz

I.v.m. oppakken oude hobby (had vroeger een Olymus OM 10 spiegelreflex met 50 mm en 100-200 zoom) een witte Sony NEX 5T met 16-50 kit lens en 55-210 mm zoom. Leuke compacte camera met veel mogelijkheden. Moet nog wel wat inlezen over de mogelijkheden.


mikekiwi

afgelopen weekend een zo goed als nieuwe Fujifilm X-T20 + 18-55 2.8-4 lens gekocht. Erg blij mee, al is het alleen maar om het sluitergeluidje  8)

Nu even zien welke lenzen erbij gaan komen... Wat ik nu denk:
12/2 (Samyang/Rokenon)
23/2
50/2
Macro-lens

Maar in welke volgorde...


LittleNinja

Het sluitergeluidje?? :D

Is de 55-200 misschien een goede aanvulling?

Quote from: mikekiwi on August  6, 2018, 18:27:53
afgelopen weekend een zo goed als nieuwe Fujifilm X-T20 + 18-55 2.8-4 lens gekocht. Erg blij mee, al is het alleen maar om het sluitergeluidje  8)

Nu even zien welke lenzen erbij gaan komen... Wat ik nu denk:
12/2 (Samyang/Rokenon)
23/2
50/2
Macro-lens

Maar in welke volgorde...


"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mikekiwi

Quote from: LittleNinja on August  7, 2018, 22:22:51
Het sluitergeluidje?? :D

Is de 55-200 misschien een goede aanvulling?
Ja, het sluitergeluidje... (en ik ben niet de enige  :o  https://youtu.be/CY2WX-HhxKk?t=14m20s )

Ik ben niet zo heel erg van de telelens, heb ook nog een Panasonic FZ200 met 25-600 f2.8 lens, dus daar heb ik nog wel even genoeg aan. Als ik een telelens neem , dan wordt het een goedkope 55-230 lens. Is voldoende voor mij.

Macro kan ik ook met de FZ200 doen (+Canon 250D close-uplens), al komt er ooit wel een echte macro-lens (al weet ik nog niet of dat een Fuji wordt (60/2.4) of een leuke macro-lens uit het verre verleden met een grotere brandpuntsafstand. Ben met macro nog een beetje aan het zoeken wat ik wil. Beesies (vlinders) of heele kleine beesies. En isoleren of juist achtergrond meepakken. Ik zoek er nog een beetje naar. Wellicht dat het pielen met de FZ200 daar wat meer richting in geeft.

Ik denk dat de 23/2 de eerste lens gaat worden als redelijk allroundlens met een beetje groothoek en prima brandpunt voor straatfotografie etc.

Erik

Een Canon SX730, had de behoefte aan een extra compact die flink kon zoomen voor niet teveel.  Deze zoomt 40x optisch en kost met cashback 275. Daarvoor kon ik hem niet laten liggen. Voor die gevallen waarbij je echt ver wilt inzoomen 24..960 mm moet ik eind mee komen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: Erik on August 21, 2018, 18:06:22
Een Canon SX730, had de behoefte aan een extra compact die flink kon zoomen voor niet teveel.  Deze zoomt 40x optisch en kost met cashback 275. Daarvoor kon ik hem niet laten liggen. Voor die gevallen waarbij je echt ver wilt inzoomen 24..960 mm moet ik eind mee komen

Voor als je het Amerikaanse vlaggetje op de maan wil gaan zoeken?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on August 22, 2018, 09:28:46
Voor als je het Amerikaanse vlaggetje op de maan wil gaan zoeken?
Nee, daarvoor kan je beter een Nikon Coolpix P1000 nemen.  :D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Erik

Quote from: Nosferatu on August 22, 2018, 09:53:09
Nee, daarvoor kan je beter een Nikon Coolpix P1000 nemen.  :D
Dan zou ik liever voor de P900 gaan veel meer betaalbaar. Maar het zijn beiden geen compacts cq broekzakcameras's helaas.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Quote from: LittleNinja on August 22, 2018, 09:28:06
Sorry... het laat mij koud. :D

ach nog jaar of 3 en dan is de shutter helemaal weg maar kan je vast een sample laden met je eigen swooush geluidje...
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

#3745
Quote from: LittleNinja on August 22, 2018, 09:28:46
Voor als je het Amerikaanse vlaggetje op de maan wil gaan zoeken?
Nee ik wil nou eens zelf zien wat betere resultaten oplevert. Een flinke crop van een goede camera met 'grote' 1 inch sensor of volledige foto van een kleine sensor 1/2.3
Op festivals red mijn oude rx100 het amper namelijk maar 100 mm.


De ene helft zegt dit de andere dat dus ik ga het zelf maar eens vergelijken.
Maar ook bv die dingen voor de kust bij Scheveningen op de foto zetten dat lukte voorheen nooit te ver weg. Straks vliegshow in kleine Breugel en zo zijn er altijd wel dingen waar zelfs je FF je in de steek laat.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nahpets

960mm, compacte camera met kleine sensor en beperkte mogelijkheden om hem stabiel te houden. Genoeg redenen om teleurstellingen te krijgen. Ik zou in ieder geval proberen het inzoomen enigszins te beperken.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

LittleNinja

Quote from: Erik on August 22, 2018, 11:01:26
Nee ik wil nou eens zelf zien wat betere resultaten oplevert. Een flinke crop van een goede camera met 'grote' 1 inch sensor of volledige foto van een kleine sensor 1/2.3
Op festivals red mijn oude rx100 het amper namelijk.
Er komt ook nog de nieuwste versie bij die gaat tot 200mm zal ook schelen de oude komt tot 100mm

De ene helft zegt dit de andere dat dus ik ga het zelf maar eens proberen.

Maar ook bv die dingen voor de kust bij Scheveningen op de foto zetten dat lukte voorheen nooit te ver weg


Dingen voor de kust van Scheveningen??
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: Nahpets on August 22, 2018, 11:10:26
960mm, compacte camera met kleine sensor en beperkte mogelijkheden om hem stabiel te houden. Genoeg redenen om teleurstellingen te krijgen. Ik zou in ieder geval proberen het inzoomen enigszins te beperken.

Geen stabilisatie? Licht statiefje dan maar...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

#3749
Quote from: Nahpets on August 22, 2018, 11:10:26
960mm, compacte camera met kleine sensor en beperkte mogelijkheden om hem stabiel te houden. Genoeg redenen om teleurstellingen te krijgen. Ik zou in ieder geval proberen het inzoomen enigszins te beperken.
er zit een vijf assen stabilisatie die best goed schijnt te werken wat ik zo lees. Foto's zijn soms wat soft in deze prijsklasse. Maar daarvoor komt er nog een rx100 vi bij die gaat tot 200 mm en heeft betere lens en fase detectie.
Die kunnen elkaar aanvullen of eentje moet de duidelijke winnaar blijken op grote afstand dan gaat er nog eentje mee.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill