Author Topic: Wat is je laatste fotografie aanschaf  (Read 368577 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Nosferatu

Re: Wat is je laatste fotografie aanschaf
« Reply #3725 on: June 27, 2018, 18:18:57 »
Ken wheeler...
Nou nee. Ook niet echt.
Moest even nadenken wie dat ook alweer was..... OMG, die....die.....die.....schreeuwlelijk ! Akelig mannetje.Was het niet Jason Lenier die gewoon eens bij hem langs ging voor een gezamelijke fotoshoot ? Om eens de persoon te ontmoeten die zo'n commentaar had op zijn 'overlopen naar Sony ?'. En te samen zo aardig was maar in een later youtube filmpje hem weer afbrandde ? Z'n foto's gemaakt tijdens die shoot waren nou ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. Ja, hij kende die nieuwe (Fuji GX ?) camera niet dus kon niet echt goede foto's maken. Yeah right !
Video corner: Denon X-4000 AVR, Denon DBT-3313UD BD speler, AURALiC ARIES Mini streamer+Kingpin voeding, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear speakers, Inakustik LS-600 LS kabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE amp, Denon DCD-2020AE SACD speler, JKE MGK226 interlinks, Transrotor Porcino platenspeler, Ortofon 2M Bronze element, Clearaudio Smart Phono pre-amp, ATC SCM19 luidsprekers, Belden LS kabels.
HeadFi: iPod 160GB Classic, Pioneer XDP-30R, B&W P9, AKG N60NC, Bose QC25

Offline J.A.F._Doorhof

• All your base are belong to us / JonDoe297
  • Owner
  • Forever Addicted
  • *
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 142
  • Tja, je hebt van die dagen
    • J.A.F._Doorhof
« Reply #3726 on: June 28, 2018, 00:52:06 »
Gewoon www.youtube.com/frankdoorhof volgen.
Digital classroom bv of het vlog of quite frankly :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

Offline LittleNinja

• HT forum donateur
  • Beyond The Elite Upper Class
  • Trade Count: (+14)
  • Total likes: 10
    • WingTsun Delft
« Reply #3727 on: June 28, 2018, 09:17:09 »
Gewoon www.youtube.com/frankdoorhof volgen.
Digital classroom bv of het vlog of quite frankly :)

Al lang natuurlijk.
Een beter forum begint bij jezelf

Smartphone fotografie topic  |  Smartphone fotografie app's

Offline J.A.F._Doorhof

• All your base are belong to us / JonDoe297
  • Owner
  • Forever Addicted
  • *
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 142
  • Tja, je hebt van die dagen
    • J.A.F._Doorhof
« Reply #3728 on: June 28, 2018, 09:46:57 »
:D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

Offline Nosferatu

« Reply #3729 on: June 29, 2018, 20:35:07 »
Meike MK-DR850 Pro battery grip voor bij m'n D850. De D850 heeft van zichzelf al een vrij forse grip, waardoor zo'n extra grip niet echt nodig is, maar in portrait stand fotograferen is toch wel prettiger. Daarom maar een kloon aangeschaft voor iets meer dan 1/4 van wat een originele Nikon kost. Kan dan geen EN-EL18 accu in waardoor de camera een snelheidsboost krijgt maar dat boeit me niet echt.
Video corner: Denon X-4000 AVR, Denon DBT-3313UD BD speler, AURALiC ARIES Mini streamer+Kingpin voeding, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear speakers, Inakustik LS-600 LS kabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE amp, Denon DCD-2020AE SACD speler, JKE MGK226 interlinks, Transrotor Porcino platenspeler, Ortofon 2M Bronze element, Clearaudio Smart Phono pre-amp, ATC SCM19 luidsprekers, Belden LS kabels.
HeadFi: iPod 160GB Classic, Pioneer XDP-30R, B&W P9, AKG N60NC, Bose QC25

Offline LittleNinja

• HT forum donateur
    • WingTsun Delft
« Reply #3730 on: July 1, 2018, 13:33:04 »
Moest even nadenken wie dat ook alweer was..... OMG, die....die.....die.....schreeuwlelijk ! Akelig mannetje.Was het niet Jason Lenier die gewoon eens bij hem langs ging voor een gezamelijke fotoshoot ? Om eens de persoon te ontmoeten die zo'n commentaar had op zijn 'overlopen naar Sony ?'. En te samen zo aardig was maar in een later youtube filmpje hem weer afbrandde ? Z'n foto's gemaakt tijdens die shoot waren nou ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. Ja, hij kende die nieuwe (Fuji GX ?) camera niet dus kon niet echt goede foto's maken. Yeah right !

Klopt. Ken Wheeler is echt een naar irritant mannetje. Doet zichzelf voor als de wijze fotograaf maar het is bekend dat hij foto’s van anderen post alsof het zijn foto’s zijn. Hij zeikt alles af en idd Jason Lanier had ooit het idee hem tegemoet te komen. Alles “leuk” en wel maar achteraf begon hij weer achterbaks te doen. Jason Lanier heeft er een advocaat op gezet geloof ik... maar het is nu al een tijdje stil. Ik zie die gast graag verdwijnen van YT.

Offline Hannibal_

• Junior member
  • **
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 4
  • There is no substitute for listening
« Reply #3731 on: July 20, 2018, 09:47:33 »
Canon 80D en wat spulletjes er om heen ...
(Gripje, batterijtje...)

Wat betreft die reviewers op internet... willen gewoon clicks&hits... doen er de gekste dingen voor en loont vaak ook nog.
AUDIO: Woonkamer: Rega mira+Planet (beiden 3de generatie), Totem Hawks, Rega DAC-R, Rega RP2 (upgraded), Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer& badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira+Planet+Radio 1ste gen. Musical Fidelity V-DAC 1st gen. Sonos connect)
FOTOGRAFIE: Canon 80D, 70-210 4.0 (schuifzoom), 50 1.8, 18-135 3.5-5.6+PZ-E1, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-300 4-5.6 (zandbak obj.), BG-E14 Grip, Metz, Manfrotto & div oude gear

Offline LittleNinja

• HT forum donateur
    • WingTsun Delft
« Reply #3732 on: July 27, 2018, 17:28:46 »
Veel schiet plezier!!

Offline Hannibal_

• Junior member
  • **
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 4
  • There is no substitute for listening
« Reply #3733 on: July 28, 2018, 19:24:19 »
Thanks!

Ben weer helemaal enthousiast.
Mijn vorige (500D) had ik gekocht toen mijn vriending zwanger was, de 300D die ik daarvoor had begaf het een maand voor ze uitgerekend was.

Als iemand een 500D heeft en er veel plezier aan beleeft, trek je niets van mij aan, maar ik ben er nooit mee in het reine gekomen. Niet veel meer mee gedaan dan kinderfototjes schieten.

De 80D werkt heerlijk en doet weer gewoon wat ik wil, pfffffttttt... met dezelfde objectieven.
Ook video is heerlijk werken met dat ding, dus ja... nu al heel veel plezier, dank je!
AUDIO: Woonkamer: Rega mira+Planet (beiden 3de generatie), Totem Hawks, Rega DAC-R, Rega RP2 (upgraded), Sonos Connect, Raumfeld connect 2. Eetkamer&Slaapkamer Sonos AMP+Wharfedales. Kinderkamer& badkamer Sonos Play:one. (Offline Rega Mira+Planet+Radio 1ste gen. Musical Fidelity V-DAC 1st gen. Sonos connect)
FOTOGRAFIE: Canon 80D, 70-210 4.0 (schuifzoom), 50 1.8, 18-135 3.5-5.6+PZ-E1, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-300 4-5.6 (zandbak obj.), BG-E14 Grip, Metz, Manfrotto & div oude gear

Offline Dirkjanboon

« Reply #3734 on: July 28, 2018, 20:12:24 »
vandaag een zo goed als nieuwe nikon D7000 gekocht , moet wel weer even wennen hoor  :pompom:
Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

Offline frits marantz

« Reply #3735 on: July 29, 2018, 09:13:45 »
I.v.m. oppakken oude hobby (had vroeger een Olymus OM 10 spiegelreflex met 50 mm en 100-200 zoom) een witte Sony NEX 5T met 16-50 kit lens en 55-210 mm zoom. Leuke compacte camera met veel mogelijkheden. Moet nog wel wat inlezen over de mogelijkheden.

Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

Offline mikekiwi

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+20)
  • Total likes: 11
  • There are potholes in my lawn...
    • LowSpark
« Reply #3736 on: August 6, 2018, 18:27:53 »
afgelopen weekend een zo goed als nieuwe Fujifilm X-T20 + 18-55 2.8-4 lens gekocht. Erg blij mee, al is het alleen maar om het sluitergeluidje  8)

Nu even zien welke lenzen erbij gaan komen... Wat ik nu denk:
12/2 (Samyang/Rokenon)
23/2
50/2
Macro-lens

Maar in welke volgorde...

Offline LittleNinja

• HT forum donateur
    • WingTsun Delft
« Reply #3737 on: August 7, 2018, 22:22:51 »
Het sluitergeluidje?? :D

Is de 55-200 misschien een goede aanvulling?

afgelopen weekend een zo goed als nieuwe Fujifilm X-T20 + 18-55 2.8-4 lens gekocht. Erg blij mee, al is het alleen maar om het sluitergeluidje  8)

Nu even zien welke lenzen erbij gaan komen... Wat ik nu denk:
12/2 (Samyang/Rokenon)
23/2
50/2
Macro-lens

Maar in welke volgorde...

Offline mikekiwi

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+20)
  • Total likes: 11
  • There are potholes in my lawn...
    • LowSpark
« Reply #3738 on: August 7, 2018, 22:32:01 »
Het sluitergeluidje?? :D

Is de 55-200 misschien een goede aanvulling?
Ja, het sluitergeluidje... (en ik ben niet de enige  :o  https://youtu.be/CY2WX-HhxKk?t=14m20s )

Ik ben niet zo heel erg van de telelens, heb ook nog een Panasonic FZ200 met 25-600 f2.8 lens, dus daar heb ik nog wel even genoeg aan. Als ik een telelens neem , dan wordt het een goedkope 55-230 lens. Is voldoende voor mij.

Macro kan ik ook met de FZ200 doen (+Canon 250D close-uplens), al komt er ooit wel een echte macro-lens (al weet ik nog niet of dat een Fuji wordt (60/2.4) of een leuke macro-lens uit het verre verleden met een grotere brandpuntsafstand. Ben met macro nog een beetje aan het zoeken wat ik wil. Beesies (vlinders) of heele kleine beesies. En isoleren of juist achtergrond meepakken. Ik zoek er nog een beetje naar. Wellicht dat het pielen met de FZ200 daar wat meer richting in geeft.

Ik denk dat de 23/2 de eerste lens gaat worden als redelijk allroundlens met een beetje groothoek en prima brandpunt voor straatfotografie etc.