Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Quote from: LittleNinja on December  1, 2017, 16:01:21
Zonde man. Al een oplossing?

Morgen weer in de chat met DJi.

Nu een (veel) storender probleem.
Op de iPad stopte de app er vandaag gewoon doodleuk iedere 2 minuten oid mee. Zit je in mid-flight, en de app sluit af. Gelukkig gebeurde het de eerste keer toen ik boven de dijk aan het vliegen was in mijn opstijging. Dus snel landen op het zicht, alles herstarten, en opnieuw beginnen. Toen zich dat 2 keer herhaalde was ik het beu, en heb ik de iPad uitgezet, en de iPhone tevoorschijn gehaald.

Dat ging stukken beter :D Nog een stuk de Westerschelde op om een zware lading schip te volgen (mooi zicht!). En op 600 a 700 meter uit de kust zet de app mijn iPhone doodleuk uit..... Oh KU.T

Dan heb je dus geen visueel beeld meer wat je drone doet. Je weet wel waar die is, en je hebt in theorie een directe line of sight. Maar probeer iets wits van 30x30 maar terug te vinden tegen een witte lucht, en op ruim een halve km van je vandaan. Hint: dat lukt je niet :D

Gelukkig kun je puur met de remote een return to home inzetten. Na wat geprobeer hoorde ik hem uiteindelijk inderdaad dichterbij komen. En daarna heb ik hem maar handmatig aan de grond gezet.

Mijn conclusie tot nu toe na een paar vluchten: de software is bijzonder instabiel. En de software bevalt me tot nu toe absoluut niet. Voor de iPad heb ik hem opnieuw geïnstalleerd, en hopelijk verhelpt dat het probleem van zowel het verliezen van de verbinding, als van het uitvallen van de app. Na een herinstallatie viel de app in ieder geval niet direct uit. Dus waarschijnlijk is dat probleem wat opgelost. Nu de haperende video-verbinding nog....
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Kerel even een tip.
Volg de wet en maak het niet onmogelijk voor ons om te vliegen.
Je MAG geen 700mtr ver vliegen
Je moet TEN ALLE tijden visueel zicht op de drone houden

Klinkt misschien hard, maar de wetgeving word steeds strenger door mensen die doodleuk doen wat ze zelf willen.
Als voor de eerste keer een drone vliegt en gaat al meteen 600-700 meter ben je echt radicaal verkeerd bezig, wat als dat ding crashed op dat schip en een ongeluk veroorzaakt, staat morgen de krant weer vol en krijgen we weer een nieuwe wet.

Met een nieuwe drone, eerst op een open weiland ZONDER GPS leren vliegen op maximaal 40-50 hoogte en 40-50 van je af, kijk wat het ding doet, kijk wat er gebeurt.
Ga dan naar GPS vliegen en als je je HELEMAAL comfortabel voelt ALLEEN dan ga je naar max 100mtr hoogte en blijf je binnen eye sight.

Vlieg ik altijd binnen line of sight...... niet altijd maar ik heb wel volledige controle over mijn drone, ook als de GPS uitvalt want als ik buiten zicht vlieg dan is hij binnen 2 seconden weer in zicht omdat ik nooit ver buiten zicht vlieg, maar de mavic pro ben je redelijk snel uit het oog verloren.


Sorry dat ik je hard aanval maar als "ervaren" drone vlieger gruwel ik gewoon van dit soort verhalen van iemand die net een drone uit de verpakking gehaald heeft, absoluut onverantwoordelijk. Een drone is een vliegende cirkelzaag en heeft een accu aanboord die bij een beetje pech flinke schade kan toebrengen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Er moet een line of sight aangehouden worden.
Zojuist nog nagekeken; er staat geen maximale afstand op overheid.nl
Vliegen doe ik ene keer op GPS, andere keer puur op controls.
Crashen op een schip doe ik niet. Ik kom niet in de buurt. Dat ik een schip volg wil niet zeggen dat ik dichtbij kom. Ik ben niet gek. Sterker nog: volgen doe ik aan de achterkant van het schip. Mocht er iets gebeuren vaart het schip weg bij de drone in plaats van er tegenaan.
Hooge: eenmalig naar de max van 120 meter geweest terwijl ik toekeek. En dat is dermate hoog dat daar weinig toepassing voor is. Een metertje of 50 is in het overgrote deel van de gevallen meer dan hoog genoeg.

Ik vlieg boven water omdat als het ding crasht ik liever mijn drone verspeel dan het risico loop iets anders dat niet van mij is te beschadigen. De foto's van mensen die een drone knuffelden terwijl die nog aanstond ken ik, en daar heb ik weinig trek in.

Fijn dat je actief meedenkt. We zitten een eind in dezelfde richting. Gruwelen is nergens voor nodig.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Waar ik op doelde is dat je net een week een drone hebt, de software nog amper kent en de software crashed dus ook, en je aangeeft de drone niet met het oog te kunnen zien.
De wet schrijft onomstotelijk duidelijk voor dat je ten ALLE tijden visueel contact met je drone moet hebben.

Chris, het gaat me nergens om, dat je boven water vliegt etc. is mooi, en persoonlijk vind ik de wet te streng (hoewel voor veel vliegers niet streng genoeg).
Hou alleen wel rekening met het feit dat een schip een groot metalen object is met radar en BEIDE zijn funest voor een drone en de overdracht. Dit betekend dat je return to home wel werkt.... maar alleen als het signaal bij de drone komt.

Een Mavic en Phantom vliegen VELE malen sneller dan een schip dus als je de controle verliest en de drone is de weg kwijt door het metaal of radar dan is het niet ondenkbaar dat het ding crasht op het schip en ik denk niet dat ik hoef te vertellen wat er KAN gebeuren als dat gebeurt op een olie tanker die niet netjes schoon is :D

Zal het gebeuren....
Nee joh, je bent hartstikke veilig bezig.
700 mtr is NIETS voor een DJI drone, is hij de verbinding kwijt dat komt hij DIRECT terug naar huis dus crashen valt wel mee, en als het al gebeurt zie je misschien een krasje op een tank.

Feit is wel dat ik vind dat je eerst dat ding van binnen en van buiten moet kennen, dat je moet weten wat de software doet, maar bovenal dat je een STABIELE software oplossing vind en laat werken, en dat je DAN pas echt gaat vliegen. Een drone word over de toonbank verkocht als "speelgoed" maar is feitelijk een levensgevaarlijk ding waar je letterlijk mensen flink mee kan bezeren of zelfs dodelijk verwonden. Ik ben niet voor een verplichte opleiding van enkele duizenden euro's maar ik ben een ENORME voorstander van een VERPLICHTE behendigheids- en theorie cursus die voor onder de 200.00 moet worden afgenomen bij IEDEREEN die een drone gaat besturen.

Je wilt niet weten wat ik de afgelopen jaren heb gezien van drone vliegers.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kingpin

VlisChris had het kunnen weten, misschien mijn link niet gezien in het andere draadje:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152940.msg3101616#msg3101616

Daar staan toch duidelijk de wetten van modelvliegen!
Ook ik heb de afgelopen jaren de veranderingen mogen meemaken, voornamelijk door onervaren 'drone' vliegers en mensen die schijt aan de wet hebben en toch met de drone bij mensen of gebouwen zonder officiele verordering vliegen.
Ik zeg niet dat ik een heilig boontje ben, maar ik vlieg wel op een eigen stuk weiland in het buitengebied met toestemming en een aparte clausule in mijn verzekering!

Mensen zoals jij VlisChris bederven het echt voor de serieuze modelvliegers, zo jammer, ik hoop dat als je echt dit soort afstanden met (lucht)fotografie wil doen dat je eerst een officieel papiertje gaat halen (brevet) en het meest belangrijk wat Doorhof ook zegt, leer eerst vliegen en handmatig een drone in de lucht te houden zonder alle toetsers en bellen 'aan' te zetten.
Je wilt niet weten wat zo'n vliegende grasmaaier kan veroorzaken.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Bama

Ik heb om te proberen een Sony rx10 III gekocht. Ik heb al een rx100 III en die bevalt erg goed.
Reviews zijn wel erg positief.

https://www.frankwandelt.nl/reviews/compactcamera-s/sony-cybershot-rx10-iii-beste-superzoom-camera

Ik ben net terug van een lange vakantie waar ik ruim 4000 foto's heb genomen met mijn nikon full fame camera maar ben het gedoe met lenzen en vuiltjes op de sensor toch wel beu. Als het me bevalt koop ik volgend jaar de V en als het niet bevalt ga ik weer naar losse lenzen maar dan wordt dat ook een Sony en ik denk dan aan een A7r iii.

Ben benieuwd want ik was toch wel een echte nikon man, kocht iedere 3 jaar wel een nieuwe.

Nahpets

Een Sony A7R met een Samyang 35mm f2.8

De bedoeling is dat deze camera mijn full frame setup van Canon gaat vervangen.
Bovenstaande body/lens combinatie weegt ongeveer de helft van de body van de Canon 5D. Hopelijk geeft me dat weer zin om een camera op te pakken.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

LittleNinja

#3482
Mooi compact lensje Nahpets. Ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Ga je jouw Canon glas er ook op gebruiken?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nahpets

De adapter die dat moet regelen is onderweg. Ik ben benieuwd of dat werkt.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

danielo

Quote from: Nahpets on December 30, 2017, 10:15:17
De adapter die dat moet regelen is onderweg. Ik ben benieuwd of dat werkt.

We hebben het hier over een A7R en niet een A7Riii toch ? Dan is het werken met een adapter een beetje behelpen ben ik bang op het gebied van AF voor de rest gaat het prima. Ik zou vooral gebruik maken van focus peaking en de magnify tools.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nahpets

Inderdaad een 'oude' A7R. En daarom ben ik ook benieuwd.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

danielo

Quote from: Nahpets on December 30, 2017, 13:27:11
Inderdaad een 'oude' A7R. En daarom ben ik ook benieuwd.

Als er vragen zijn hoor ik het wel, niet alles is gelijk aan de nieuwe modellen maar de prijs van de oude a7r is natuurlijk prima voor wat je krijgt. Ik heb best veel youtube videos online met oa focus peaking uitleg, manual focus, zoom etc etc ? Heb je de mc11 of een metabones besteld?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nahpets

Een Photodiox Pro. 2e handsje van Marktplaats.

Quote from: danielo on December 30, 2017, 15:35:41
Als er vragen zijn hoor ik het wel
Thx. Ben inderdaad al begonnen met YouTube.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Dday

Sony a7r III aangeschaft. Mede door verbeterde AF en de Joystick en kunnen kiezen van focuspunten via touchscreen. En knoppen en wieltjes reageren een stuk prettiger.

De a7r II zal als backup worden gebruikt en nog vaak gebruikt gaan worden. Tevens extra batterij gekregen bij de camera waar al mooie korting opzat en een Sunwayfoto L bracket besteld bij DX. Nu alleen nog een screen protector zoeken. Heb er vast nog wel ergens één rond slingeren ;-)

Nog een Peak Design Capture V3. Deze is kan beter over weg met diverse Arca plates. Deze zit standaard op de PD rugzak.

Bama

Dat is een mooie uitbreiding.
Hoor graag straks meer gebruikservaring.

LittleNinja

Damn mannen, mooie camera's!! Is dat puur hobby of moet er geld mee verdiend worden?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

Quote from: Dday on January  3, 2018, 19:59:48
Sony a7r III aangeschaft. Mede door verbeterde AF en de Joystick en kunnen kiezen van focuspunten via touchscreen. En knoppen en wieltjes reageren een stuk prettiger.

De a7r II zal als backup worden gebruikt en nog vaak gebruikt gaan worden. Tevens extra batterij gekregen bij de camera waar al mooie korting opzat en een Sunwayfoto L bracket besteld bij DX. Nu alleen nog een screen protector zoeken. Heb er vast nog wel ergens één rond slingeren ;-)

Nog een Peak Design Capture V3. Deze is kan beter over weg met diverse Arca plates. Deze zit standaard op de PD rugzak.

Er zijn zoveel kleine verschillen. Het is een top camera ik heb nu trouwens baseplate op zitten van really right stuff.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Dday

#3492
De RRS vond ik persoonlijk het geld niet waard. Het batterij klepje moet je van de camera halen en op de baseplate klikken. Heb dan niet zo veel vertrouwen in weather sealing etc. Tevens heb ik hem er alleen op als ik hem echt nodig denk te hebben en elke keer verwisselen van batterij klepje is onhandig. Nog wel gekeken naar de Markins, maar bestellen via hun website ging erg lastig. Liep elke keer vast in proces. Dus uiteindelijk via DX.com Sunwayfoto besteld.

Oplader kon ik gisteravond niet vinden, maar opladen via de MBP USB-C lader werkt ook prima :D

Quote from: LittleNinja on January  3, 2018, 21:10:38
Damn mannen, mooie camera's!! Is dat puur hobby of moet er geld mee verdiend worden?
Uit de hand gelopen hobby. Geef sinds enkele jaren individuele workshops fotografie. En zo nu en dan reisreportage. Doe alleen de dingen die ik leuk vind. Het is niet mijn primaire bron van inkomsten. Winstgevend is het niet en dat is ook nooit mijn bedoeling geweest, maar het is enorm leuk om te doen ;-)

danielo

Quote from: Dday on January  4, 2018, 09:44:23
De RRS vond ik persoonlijk het geld niet waard. Het batterij klepje moet je van de camera halen en op de baseplate klikken. Heb dan niet zo veel vertrouwen in weather sealing etc.

Die sealing is prima op de RRS, ik heb er andere problemen mee er is nog geen perfecte oplossing voor het 'pinkje' probleem. Voor nu moet het maar ik heb zelf wel extra sealing aangebracht bij de rest van de plate en hier zit die er altijd op want wilde de extra bescherming en vooral (deels) oplossing van het pinky probleem. Mini tip ik zou die triangles eraf halen en de nieuwe peakdesign anchors er direct op doen veel fijner
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Dday

Zoals geschreven vind ik de RRS L bracket van meer dan 200,- haar geld niet waard. Super tevreden over de balhoofden etc. Heb zelf geen uitdaging met pinky probleem, aangezien ik geen grote handen heb. De Pnieuwe D anchors heb ik ergens liggen gelijk mee besteld met de capture v3, maar zoals het nu zit werkt het voor mij prima. Stoor mij hier niet aan. Wie weet binnen kort eens erop zetten.

Screenprotector die ik nog had liggen was net te klein en touch gedeelte werkte niet meer. Net maar de Sony PCK-LG1 LCD Bescherming besteld.

Dday

#3495
Nieuwe Zeiss Loxia opgehaald van de week in de winkel. Had geluk dat ik deze 1:1 mocht omruilen voor mijn oude Fujifilm X T1 met wat accessoires.

Had al wel een Sony 55mm, maar deze gebruikte ik gewoon weg niet. Het was niet my cup of tea. De Loxia rendering spreekt mij meer aan. Handmatig scherpstellen vind ik persoonlijk geen probleem. Afgelopen twee jaar zit de Loxia 35 nagenoeg vast geplakt op mijn camera en scherpstellen gaat met de focus peaking erg goed op de a7r3 en a7r2.

De Sony 55mm op MP geslingerd samen met de Fujifilm X Pro1 + 35 die ik nog heb liggen. Dan is de kast ook weer opgeruimd :D

danielo

Quote from: Dday on January 19, 2018, 15:58:19
Nieuwe Zeiss Loxia opgehaald van de week in de winkel. Had geluk dat ik deze 1:1 mocht omruilen voor mijn oude Fujifilm X T1 met wat accessoires.

Had al wel een Sony 55mm, maar deze gebruikte ik gewoon weg niet. Het was niet my cup of tea. De Loxia rendering spreekt mij meer aan. Handmatig scherpstellen vind ik persoonlijk geen probleem. Afgelopen twee jaar zit de Loxia 35 nagenoeg vast geplakt op mijn camera en scherpstellen gaat met de focus peaking erg goed op de a7r3 en a7r2.

De Sony 55mm op geslingerd samen met de Fujifilm X Pro1 + 35 die ik nog heb liggen. Dan is de kast ook weer opgeruimd :D

Mooi, ik ben trouwens in gesprek/mee aan het helpen een nieuwe baseplate/l-bracket en 'pinky' oplossing van smallrig. Deze zal goedkoper zijn en een aantal features hebben die andere niet hebben. Voor mij is belangrijkste dat die nog beter dan de RRS een oplossing heeft voor het pinky probleem. De prijs is nog niet zeker maar zal zeker goedkoper zijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Dday

Ik heb daar gelukkig geen last van. Eerste instantie niet gekozen voor de RRS, dat ik de weather sealing niet vertrouwde. Nu hebben we uit een recente test wel kunnen zien dat de weather sealing van de a7r3 ruk is rondom de batterij klep. Dat is al geen valide reden meer om niet te kiezen voor een RSS. Aangezien ik de L bracket er niet continu op de camera heb gemonteerd en de prijs van de RSS niet waard vind voor wat je er voor terug krijgt houd ik het voorlopig even op de SUNWAYFOTO PSL-a7RIII.

danielo

Quote from: Dday on January 19, 2018, 16:29:26
Ik heb daar gelukkig geen last van. Eerste instantie niet gekozen voor de RRS, dat ik de weather sealing niet vertrouwde. Nu hebben we uit een recente test wel kunnen zien dat de weather sealing van de a7r3 ruk is rondom de batterij klep. Dat is al geen valide reden meer om niet te kiezen voor een RSS. Aangezien ik de L bracket er niet continu op de camera heb gemonteerd en de prijs van de RSS niet waard vind voor wat je er voor terug krijgt houd ik het voorlopig even op de SUNWAYFOTO PSL-a7RIII.

Vind ruk een beetje ver gaan en bij test was het niet het klepje maar volgens hun het stilstaande water (15min) op de bovenkant en ze denken dat het door 1 van de knoppen naar binnen kwam. Dus klepje was niet de oorzaak smallrig heeft wel gekeken naar meer sealing aan de onderkant maar ze willen het niet 100% doen omdat ze liefst zoveel als kan cnc doen de prijs zal meer de kant van de sunway op gaan maar ik verwacht beter/anders omdat er wat meer features op komen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Etiennevh

Een abonnement op Phlearn PRO Tutorials, 9,95 per maand. Al aardig wat avonden bezig, dik het geld waard. Wat een duidelijke stof en uitleg.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto