Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

rijstfj


In Lightroom CC2015 zit bij voorkeuren een tabblad Algemeen en daarin kan je de landstaal kiezen.


Quote from: Christiaan S on January 28, 2016, 16:32:15
Ik baal.

Mijn Photoshop en Lightroom zijn in he Nederlands. Dat wil ik niet. Bij voorkeuren kan ik ook geen engels selecteren.

Is er toch een manier om het zaakje op Engels te krijgen?
Toen ik Photoshop CS4 kocht heb ik ook heel erg bewust voor Engels gekozen. Nu zit ik me te bedenken dat ik de keus helemaal niet gehad heb. Adobe stuurde me in 1 keer door naar de NL pagina.
Als je nu eens wat in een video opzoekt op Youtube mag ik ook nog eens gaan zoeken waar welke functie gebleven is. Bah. Dit is een echte tegenvaller :(

VlisChris

Bedankt voor het meedenken.
Ik zal straks eens gaan kijken wat ik aangepast krijg :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

danielo

Omdat die SEL70200GM 2.8 echt veel te groot is voor een simpel figuur als ik toch maar de kleine en hij past best goed in mijn tas f4 SEL70200G besteld.

Zou het wel leuk vinden als die 1.4x en 2.0x extenders er op gaan werken maar sony wil dat nog niet toegeven...

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Dday

Verwacht wel dat er een firmware update gaat komen om dit mogelijk te maken. Zelf twijfel ik nog over de 70-200 f/2.8.

Zelf de 24-70 f/2.8 in bestelling staan. Hoop deze voor eind maart binnen te hebben kan die mooi maandje mee naar Indonesië om te testen :D

danielo

#3029
Quote from: Dday on February  6, 2016, 11:04:17
Verwacht wel dat er een firmware update gaat komen om dit mogelijk te maken. Zelf twijfel ik nog over de 70-200 f/2.8.

Zelf de 24-70 f/2.8 in bestelling staan. Hoop deze voor eind maart binnen te hebben kan die mooi maandje mee naar Indonesië om te testen :D

Ik hoop het ook, de 2.8 is toch flink wat zwaarder en 2x zo duur waarschijnlijk. Ik snap dat de extenders nog meer licht weghalen en alles niet better zullen maken maar de extra range is wel iets wat leuk is voor erbij en de tas niet veel groter maakt. Ik doe nog steeds een poging 'de tas' klein te houden alhoewel mensen om mij heen me aankijken van ben je wel normaal als ik laat zien wat ik meestal bij mij heb.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Dday

Houdt met een extender ook rekening met afname van AF snelheid. Bij de Caon 70-200 II en Extender III 2.0 nam licht met ongeveer 2 stops af en AF snelheid bijna 50%. Combinatie was dan nog steeds goed te gebruiken, omdat de AF van de 70-200 II al lekker snel was.

Zelf houdt ik ook van compact, maar vindt het ook fijn om een goede standaard lens in de tas te kunnen hebben. De Loxia 35 is mijn meest gebruikte objectief tegenwoordig.

Sk

Ik kom op het juiste moment in dit topic aangaande extenders  ::) Ik heb even een vraag:

Ik heb een Canon MPE-65 (macro lens) i.c.m. de Canon 40D. Deze lens heeft een magnification van max 5X. Waanzinnig maar ik wil er nog een schepje bovenop doen. Ik zit naar een set Kenko Tussenringen te kijken waarbij je er max 68 mm bij krijgt. Heb ik het bij het juiste eind als ik zeg: maximale vergrotingsfactor met 68 mm tussening = 5 (max MPE-65) + (65 / 68) = 5 + 1,04 = 6,04

Ja, ik weet dat ik hierdoor nog dichter op het object zal zitten  ;)



Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

GH

Nog minder licht in de zoeker en een wel heel kleine afstand... maar het zou moeten werken. Een setje tussenringen kost niet veel, gewoon proberen zou ik zeggen.

VlisChris

Dan mag je serieuze hoeveelheden licht gaan toevoegen :D
Is een microscoop niks voor je? :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sk

#3034
Quote from: GH on February 12, 2016, 15:22:44
Nog minder licht in de zoeker en een wel heel kleine afstand... maar het zou moeten werken. Een setje tussenringen kost niet veel, gewoon proberen zou ik zeggen.

Volgens mij zou de hoeveelheid licht gelijk moeten zijn omdat er geen glas in zit. Correct me if i'm wrong.

Edit: Ik zie dat je het over de zoeker hebt. Bij 5x vergroting is het soms TE donker. Echter op de twin lite flitser zit een knopje zodat er lampjes aangaan. Volgens mij blijft hij 15 of 20 seconde aan. Bij een 5x vergroting is dit vaak tekort omdat je soms best lang bezig bent om het object te vinden en scherp te krijgen.


Quote from: Christiaan S on February 12, 2016, 15:35:08
Dan mag je serieuze hoeveelheden licht gaan toevoegen :D
Is een microscoop niks voor je? :D

Microscoop is leuk maar kun je geen foto's mee maken  ;D

Ik ben echter wel benieuwd of mijn gemaakte berekening klopt. Ik kwam hem tegen op internet maar zie dat iemand met dezelfde lens en tussenringen uitkomt op een max van 8x magnification. Wat klopt er nu?

Edit: Ik kan mij voorstellen dat als je een vaste 65mm zou hebben en daar 65mm/68mm tussenringen tussen zou plaatsen dat je dan 1:1 werkt. Mijn objectief is er één met een uitdraaibare tube. van een magnification van 5x naar 6x met alle tussenringen lijkt zo weinig.

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

VlisChris



Morgen even ophalen.
Vanavond besteld. Morgen op te halen bij het ophaalpunt :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

s0000884

Quote from: Sk on February 12, 2016, 14:39:14
Ik kom op het juiste moment in dit topic aangaande extenders  ::) Ik heb even een vraag:

Ik heb een Canon MPE-65 (macro lens) i.c.m. de Canon 40D. Deze lens heeft een magnification van max 5X. Waanzinnig maar ik wil er nog een schepje bovenop doen. Ik zit naar een set Kenko Tussenringen te kijken waarbij je er max 68 mm bij krijgt. Heb ik het bij het juiste eind als ik zeg: maximale vergrotingsfactor met 68 mm tussening = 5 (max MPE-65) + (65 / 68) = 5 + 1,04 = 6,04

Ja, ik weet dat ik hierdoor nog dichter op het object zal zitten  ;)
Let wel: je scherptediepte wordt er ook kleiner op, je moet even zeker weten dat je de lens genoeg kan afstoppen; wellicht is meer dan (effectief) F/100 nodig. Een sterke ringflitser zorgt wel voor het licht, maar kan je diafragma wel ver genoeg dicht?

danielo

#3037
Vandaag voor video testen mogen ontvangen :

sony a6300

Slechts 60 gram meer maar pfff voelt echt anders aan dan de a6000. Beetje zelfde als verschil tussen A7 en A7m2 als eerste reactie.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

En om de audio te doen voor de a6300 deze :

Rode RodeLink Filmmaker Kit

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Sjaak_Banaan

Onlangs deze grote jongen gekocht:



De Tamron AF SP 150-600mm f/5.0-6.3 Di USD Sony

Met z'n gewicht van zo'n 2 kg is wel even wennen, maar nu kan ik de vogeltjes een stuk beter spotten ;D
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

danielo

Quote from: Sjaak_Banaan on March 10, 2016, 20:28:47
Met z'n gewicht van zo'n 2 kg is wel even wennen, maar nu kan ik de vogeltjes een stuk beter spotten ;D

Mooi zat zelf te denken aan de sigma via hun nieuwe mc11 want dan heb je ook alle AF functies als eye-focus, tracking en focus magnifier. Deze werken alleen echt goed voor de a6300 en a7rm2.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Sjaak_Banaan

Jeah, die Sigma zou wel beter moeten zijn volgens sommige reviews, maar helaas is die niet voor Sony uitgebracht.
Geen idee of dat ding nog goed werkt met zo'n converter er tussen, maar het zou sowieso boven budget zijn.
Ik ben nog maar een beginner, dus ga ik voor 'bang for buck', en dan is dit best een mooi objectief. :)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

danielo

Quote from: Sjaak_Banaan on March 10, 2016, 23:17:14
Jeah, die Sigma zou wel beter moeten zijn volgens sommige reviews, maar helaas is die niet voor Sony uitgebracht.
Geen idee of dat ding nog goed werkt met zo'n converter er tussen, maar het zou sowieso boven budget zijn.
Ik ben nog maar een beginner, dus ga ik voor 'bang for buck', en dan is dit best een mooi objectief. :)

Even afwachten is inderdaad niet verkeerd, er gebeurd op het moment veel de sigma's worden nu super interessant gezien ze zelf
nu speciale adapters gaan leveren die ze zelf programmeren voor hun lenzen zodat alle functies werken ook in de 150-600.

test van een beta release :

https://www.youtube.com/watch?v=aHNT6G9U-Jo

Eye-lock on en focus magn. via de focus hold button zijn top dingen om te hebben bv.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Cyrus·

Gisteren besteld, vandaag binnen:

 

SAMYANG 85mm F1.4 AS IF UMC in Nikon AE uitvoering, ofwel Ai-S met CPU. Bijzonder fraai objectief, zeker gezien de prijs. Zowel de optiek als de bouwkwaliteit zijn dik en dik in orde.

Ik heb bewust voor de Nikon AE-versie gekozen: dit objectief zal weliswaar vooral op de Sony A7II z'n werk doen (icm de Metabones-adapter), maar ik kan 'm ook gebruiken op de Nikon Df en mijn analoge Nikons. De Sony E-mount versie is feitelijk exact hetzelfde, maar dan met een vast aangebouwde adapter. Qua omvang is dat dus geen winst, terwijl hij minder universeel inzetbaar is.
Groeten,
Edwin

VlisChris

Is er in het wild een beetje te fotograferen met deze voor de rest prachtige lens?
Voor zover ik weet is het een volledig handmatige lens toch?

De voorbeeldfoto's die je voorbij ziet komen zijn wel erg fijn overigens 8) 85mm @ 1.4 is gewoon erg mooi. Veel plezier ermee!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Cyrus·

#3045
Klopt, is MF en dat gaat eigenlijk gewoon prima, uitstekend gedempte focusring met een uitstekende slag. En op de A7II maakt de focus-peaking het helemaal makkelijk :)

Op de A7II gebruik ik ook veel de Zeiss Loxia 2/50 (native E-mount), ook volledig MF en zelfs met straatfotografie gaat dat nog snel genoeg.

Het objectief werd op mijn werk afgeleverd; na uitleg waar dit objectief o.a. zo geschikt voor is, vroeg onze CEO gelijk of ik een paar foto's van hem wil schieten voor o.a. zijn Linked-In profiel. En die waren direct raak, ook wat hem betreft :)
Groeten,
Edwin

VlisChris

Focuspeaking zal denk ik idd wel helpen ja.
Ik mag vertrouwen op het machtig grote scherm vd 5d2 ;)

Voor die prijs lijkt het een relatieve no brainer. Leuk ding dus ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Cyrus·

Absoluut een leuk ding, zeker gezien de prijs.

Mijn Nikon Df heeft ook een fijne, grote zoeker en de analoge F3hp en F4s hebben een mooi split-focus matglas. MF gaat daar ook prima mee.
Groeten,
Edwin

Dday

Recentelijk iMac 27 5k | i7 Skylake 4GHz | AMD Radeon R9 M395 | 32gb | 2TB fusion drive (late 2015) aangeschaft. En nu dan ook maar de Spyder4 Pro vervangen voor een: X-Rite i1Display Pro en een X-Rite ColorChecker Passport. Ondanks deze puik werk levert. Heeft de X-Rite net die opties waar we naar opzoek zijn. De Spyder 4 Pro gaat asap de deur uit.

Geert

#3049
Ben benieuwd hoe mij deze Panasonic LX100 gaat bevallen.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF