Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheSpeedSkater

Ik zit een beetje te kijken naar de Nikon 70-200mm f/2.8 VR II maar de prijzen gaan de laatste maand alleen maar omhoog en ze zijn steeds minder leverbaar...

Heeft dit met de ramp in Japan te maken?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

denoontje

weer een 100-400 gescoord van een jaar oud

bart_nl

Quote from: TheSpeedSkater on June 21, 2011, 19:54:52Heeft dit met de ramp in Japan te maken?
ja, geldt eigenlijk voor alle populaire Nikon en Canon spullen.

Valkyrie

#1553
Sun Sniper Strap Steel

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

eddy135

Quote from: Valkyrie on June 21, 2011, 21:31:51
Sun Sniper Strap Steel


Mooi!
je shirt schijnt wel een beetje door... :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Paul Demo

Quote from: eric_audio on June 21, 2011, 16:41:18
Toe maar, gefeliciteerd!!

Ik koop mijn fotospullen in China, dat scheelt al gauw een lens ;D

Cyrus·

Quote from: Valkyrie on June 21, 2011, 21:31:51
Sun Sniper Strap Steel



Handig! Afgelopen zaterdag heb ik iets vergelijkbaars gekocht:


Black Rapid RS-Sport
Groeten,
Edwin

Hootie

Bijna overal uitverkocht en ook deze lens wordt als maar duurder. Bij Konijnenberg in Belgie nog een exemplaar kunnen kopen.
De Tokina 11 16 F2.8

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Starred


DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Cyrus·

Quote from: Hootie on June 24, 2011, 20:45:42
Bijna overal uitverkocht en ook deze lens wordt als maar duurder. Bij Konijnenberg in Belgie nog een exemplaar kunnen kopen.
De Tokina 11 16 F2.8

Hootie

Mooi objectief!

Mijn laatste aanschaf:

Vandaag aangeschaft:


Gorillapod SLR-Zoom + balhoofd.
Groeten,
Edwin

VlisChris

Afstandsbediening voor mijn camera's.
Wil binnenkort in Duitsland wat astrofotografie gaan proberen met sluitertijden van een uur a twee uur. Dan is het wel handig om zo'n remote te hebben ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Starred

Quote from: CyrusOne on June 26, 2011, 16:53:28
Mooi objectief!

Mijn laatste aanschaf:

Vandaag aangeschaft:


Gorillapod SLR-Zoom + balhoofd.

Wat een toeval, die heb ik vandaag ook binnengekregen  :)

Gaeje

Quote from: Christiaan S on June 27, 2011, 18:17:49
met sluitertijden van een uur a twee uur.

waarom? als je zo lang belicht maakt de beweging van de spiegel toch niet veel uit .

tevens ga je toch wel veel ruis en hot pixels krijgen met 2 uur belichten op digitaal

VlisChris

Dat is ook mijn eerste gedachte (ruis en hot pixels). Alleen, als ik ga zoeken op internet, en wat boekjes, kom ik geregeld foto's tegen die met standaard camera's (10D/50D/1DsmkII/enz) gemaakt zijn, icm bv een 17-40 of 16-35 en dan toch nog met zulke enorme sluitertijden.
Ik ben zelf helemaal nieuw in dat wereldje, dus ik moet gewoon proberen, en de boekjes maar volgen waar voorbeelden in staan.

Beweging zou wel eens heel goed waar kunnen zijn, alleen, ik heb geen mogelijkheid om mijn camera 2 uur te laten belichten zonder de sluiter 2 uur ingedrukt te houden. En dat lukt niet niet met de hand, en wel met een remote. Die druk je in, klik je vast, en 2 uur later klik je hem weer los. Vandaar.

Daarnaast wil ik ook een serie proberen met allemaal belichtingen van 30 seconden. Dan krijg je meer een heleboel kortere vegen.

Hopelijk kan ik binnenkort wat voorbeelden online zetten. Alleen, dan moet het wel een volstrekt heldere lucht zijn.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

Quote from: Christiaan S on June 28, 2011, 15:40:49

Beweging zou wel eens heel goed waar kunnen zijn, alleen, ik heb geen mogelijkheid om mijn camera 2 uur te laten belichten zonder de sluiter 2 uur ingedrukt te houden. 

is daar de bulb functie ook niet voor?

Gaeje


eddy135

Quote from: denoontje on June 28, 2011, 16:23:14
is daar de bulb functie ook niet voor?

Ja, maar dan moet je wel de ontspanknop vasthouden...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Gaeje

hmmm. best achterlijk lijkt me, van de camera fabrikant

VlisChris

Neehoor, je moet je camera op bulb zetten wil je met behulp van de afstandsbediening langer dan 30 seconden gaan. Of een willekeurige tijd die niet binnen een 1/3e standaard stop inzit. Dus de knop heeft wel degelijk zijn nut :) En om de camera nu 2x te bewegen geeft mij teveel kans op bewegingsonscherpte.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

bulb is toch alles boven de 30s? als je cam 30 s blijft stilstaan mag je er best wel 2x tegen tikken hoor

VlisChris

IK heb eigenlijk geen idee of bulb echt boven de 30 seconden is, of dat het is dat je zelf bepaald hoelang de sluiter open blijft staan.
Zal binnenkort eens proberen of je het ziet als je er tegenaan tikt met 30 seconden belichtingstijd. Blijft wel staan dat je de ontspanner ingedrukt moet houden als die op bulb staat ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

Nou begin dan maar wat wijsvingeroefeingen te doen :)

Maximus_Aurelius

Quote from: Christiaan S on June 29, 2011, 07:27:06
IK heb eigenlijk geen idee of bulb echt boven de 30 seconden is, of dat het is dat je zelf bepaald hoelang de sluiter open blijft staan.
Zal binnenkort eens proberen of je het ziet als je er tegenaan tikt met 30 seconden belichtingstijd. Blijft wel staan dat je de ontspanner ingedrukt moet houden als die op bulb staat ;)

Ik fotografeer ook bliksem en vuurwerk en dan is zo'n bulb functie handig maar ik hoeft niet de ontspanner knop ingedrukt te houden. Ik druk een keer op de knop van mijn afstandbediening en dan kan ik hem loslaten, wanneer ik nog een keer op de ontspanner knop druk dan knipt hij de foto. Bulb is echt voor foto's boven de 30 seconde maar ook handig bij vuurwerk en bliksem omdat je nooit exact weet wanneer de actie komt. Komt de actie dan hoeft je alleen nog maar een keer de ontspanner knop te drukken en je hebt de volle actie op de plaat gezet  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

VlisChris

Nee idd. Dat is het voordeel van de bulb functie icm een afstandsbediening. Die kun je gewoon vastzetten terwijl die de foto maakt.
Ik dacht dat je vuurwerk met sluitertijden van rond de 2 seconden maakte meestal? Maar dat is wel bijzonder offtopic :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.