Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje


J.A.F._Doorhof

Pocketwizard set voor "small flash" TTL1-5, AC3 en ST4

Erg leuk materiaal voor systeem flitsers.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

R


Toewan

#1529
Quote from: frank2 on May 28, 2011, 16:27:07
Toch na lang wikken en wegen de Tamron lens gekocht bij Konijnenberg.  (Tamron SP AF 17-50 mm F2.8 XR LD)
straks maar even wat foto's schieten.
Deze lens is de vervanger voor mijn kit lens (zonder IS)

foto v.d. lens en een foto geschoten met deze lens.

Deze heb ik ook onlangs gekocht bij de Mediamarkt, alleen dan met VC en Nikon vatting. Stelt vrij snel scherp alleen is wel beetje luid met scherpstellen. En op zich is de lens wel scherp maar toch niet zo scherp als m'n Nikon 50mm 1.4. Alleen miste ik gewoon bereik (van 17 tot 50mm) en had ik geen zin om 2 x zo veel te betalen voor een 2e handse zware Nikon 17-55 2.8. Nu nog aantal filters kopen, in ieder geval 1 om flare weg te werken... En wellicht een grijsfilter, stopfilter (om lange sluitertijd foto's te maken).

VC doet z'n werk goed trouwens, zolang je object maar niet beweegt. :)

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

VlisChris

Ik heb zojuist een bestelling geplaatst voor een NAS en in totaal 4TB opslag ruimte.
Hoop hem morgen binnen te krijgen en te kunnen installeren. Daarna al mijn bestanden overzetten, en dan kan ik er weer even tegenaan.
Met de loop der tijd nog een keer een simpele UPS aanschaffen zodat die niet meteen crashed op het moment dat er een stroomstoring is, en dan ben ik qua opslag weer helemaal klaar. Mocht ik tegen de grenzen van mijn opslag aanlopen kan ik er altijd nog een paar andere schijven bijzetten. Heb nu 2x2TB besteld, er kunnen er 4 in.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

ja met de 5D gaat het hard zeker, qua bestandsruimte? Ik werk vaak samen met iemand die ook de 5D heeft en die speelt me dan z'n bestanden door, ik werk alles af...
Maar daar waar ik toch een groot deel van mijn eigen bestanden bewaar, gooi ik van zijn materiaal toch veel meer weg... Zie het gewoon niet zitten om dat allemaal bij te houden 'voor de heb'

VlisChris

Kan indedaad keihard gaan.
Beetje RAW bestand zit al vlot aan de 20MB/stuk.
Het is een beetje een combinatie van foto's willen bewaren voor in de toekomst, en dat ik lang niet altijd zin heb om alles door te spitten wat ik uiteindelijk toch niet gebruik.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

4TB red ik het niet mee.
Heb nu externe towers staan met ruimte voor 15HDD's per stuk, gebruik er nu 2 waarvan 1 functioneerd als mirror.
Stomme is dat je feitelijk goedkoper uit bent als met een NAS.
Het hele NAS gebeuren is gewoon overdreven duur als je veel opslag nodig hebt, helemaal als je moet uitbreiden, heb er hier nog 2 staan die al lang vol zitten, ga ze binnenkort leeg halen en te koop zetten denk ik.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Ja ok, maar jij fotografeeerd zowieso nog meer dan ik, en je iig je leuke camera ;) produceert "iets" meer megapixels, en dus grotere bestanden.
Zit nu 2x2TB in, maar dat is in de toekomst zo weer uit te breiden naar 4x2TB of 4x3TB als dat nodig is.
Als dat weer niet voldoende is in de toekomst kan ik altijd weer verder kijken. NAS was nog geen 200 euro, dus daarvoor kun je moeilijk een tower neerzetten.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Voor dat geld is het netjes, ik gebruikte de Qnaps en dan betaal je al snel het dubbele.
Nadeel van de NAS vind ik dat als er een HDD kapot gaat of je wilt upgraden dit vaak niet zo makkelijk gaat als de folder beloofd :D tevens is de snelheid om 2TB te kopieren over het netwerk bij de goedkopere NAS niet vooruit te branden, Qnap doet over 2TB ongeveer een volle dag.

Ik ben overgestapt op addonics (levert Annewiek/ITC ook) externe e-sata towers. Razendsnel en via een portmultiplier heb je 5 schijven op 1 kabel lopen. Prijs ligt ook rond de 200-300 per tower. Voordeel is dat het gewone schijven zijn, dus je kan ze direct gebruiken (geen afwijkende formatering).

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Als het goed is kun je met deze NAS een transferrate van 35mb/s halen. Zou voldoende moeten zijn om er normaal mee te werken.
Blijft een gok. Daarom ook prive besteld. Mocht het echt niet te doen zijn kan die altijd nog terug.
Schijven die erin zitten zijn ook gewoon standaardschijven, dus daar kun je altijd wel wat mee :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Ik bedoelde meer de formatering.
Als de NAS kapot gaat kun je de schijven in 90% van de gevallen niet even aan je PC/Mac hangen.
Dat zou voor mij een ramp zijn, voor andere misschien iets minder maar fijn is het niet.

Bij de externe towers zit je niet met dat soort problemen en je hebt gewoon sata snelheid.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

#1539
Quote from: Christiaan S on June  7, 2011, 10:23:00
Ja ok, maar jij fotografeeerd zowieso nog meer dan ik, en je iig je leuke camera ;) produceert "iets" meer megapixels, en dus grotere bestanden.
Zit nu 2x2TB in, maar dat is in de toekomst zo weer uit te breiden naar 4x2TB of 4x3TB als dat nodig is.
Als dat weer niet voldoende is in de toekomst kan ik altijd weer verder kijken. NAS was nog geen 200 euro, dus daarvoor kun je moeilijk een tower neerzetten.

Dan kom je uit op dat HP servertje van Hanky Panky.

Over fotografieaanschaffingen gesproken, overweeg toch een nieuwe accu voor de Sony V1 compactcamera, batterijduur is nu toch een stuk minder geworden dan de 75 minuten van eerder, maar waar haal je nu nog zo'n batterij vandaan, merk of aftermarket? Camera is oud maar nog goed, was destijds dan ook een duur ding.

riwi

Quote from: donaldk on June  7, 2011, 18:12:34
Over fotografieaanschaffingen gesproken, overweeg toch een nieuwe accu voor de Sony V1 compactcamera, batterijduur is nu toch een stuk minder geworden dan de 75 minuten van eerder, maar waar haal je nu nog zo'n batterij vandaan, merk of aftermarket? Camera is oud maar nog goed, was destijds dan ook een duur ding.

http://www.batteryupgrade.com/shopBrowser.php#/assortmentProductId/72474358/shopGroupId/29678958

€22.49 :)

Dracoplasm

Stevig opzoek naar een 20mm 2.8 nikkon of een 16-xx als allround lens.
Maar zojuist toch mezelf zo gek gekregen een 8.. f3.5 Samyang te kopen :D
Lekker even mee aan het spelen geweest:



 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

donaldk


riwi

Quote from: donaldk on June 13, 2011, 22:51:22
Dat valt nog mee zo'n aftermarket. Goed spul, of heb je geen ervaring met deze 'winkel'?

Meerdere batterijen en een PC adapter al gekocht daar. Prima shop. Snel met (nederlandse) mail. Shipt uit hongkong of zo dus het duurt wel 2 a 3 weken.
Batterij in PDA doet het prima, die in m'n G12 is nog nieuw, maar doet volgens mij niet onder voor de Canon, hoewel je dat pas na langere tijd kan zeggen. De HP laptop adapter heb ik gekocht maar gebruik ik momenteel niet meer (heb nu een docking met bijbehorende grotere adapter gekregen).

BWzes03

Laatst bij Foka gehaald:

Tamron SP 17-50 mm F/2.8 XR Di II LD VC,  dus met Vibration Compensation.


HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

Paul Demo


TheSpeedSkater

Vette lens! Heb hem zelf ook! Fantastisch!

Welke body heb je?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Paul Demo


Dracoplasm

Lekkere kleine 28mm nikkor 2.8, nu nog een 20mm...
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

eric_audio

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini