Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Bewerkt? Wellicht wat veel verzadigd of contrast, het groen is wel erg groen.

Tube-freak

Alleen de RAW instellingen iets aangepast dus geen photoshop ofzo gebruikt.
enkel de camera instellingen aangepast in ViewNX2.  Ik heb geen goed scherm echt optimaal krijg ik het toch nooit.

Maar goed het is nog niet zo erg als de plastic fantastic modellen fotos in de mensenfoto topics die sommige anderen sturen.

Ik moet me nog even inlezen / verdiepen hoe ik die RAW histogrammen en grafieken beter kan interpreteren en manipuleren zodat het misschien wat natuurlijker eruit ziet.
Ik gebruik verder sowieso nooit echt fotoshop meer met deze camera, met ViewNX2 doe ik alleen de Camera settings achteraf optimaliseren.  Dus het is niet echt bewerken in de zin van filters of wat dan ook.   Als ik deze settings in de camera had ingesteld ipv in ViewNX2 had het er precies zo uitgezien. 
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

Heb van de week een setje van lensbaby binnen gekregen, erg leuk.
Composer pro met de softfocus en fish eye lens, ga er deze week eens flink mee aan de gang.

Andere tip is de rogue flashbender en 3 in 1 grid, als je alleen met reportage flitsers werkt een absolute must.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eddy135

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 16, 2011, 07:14:03
Heb van de week een setje van lensbaby binnen gekregen, erg leuk.
Composer pro met de softfocus en fish eye lens, ga er deze week eens flink mee aan de gang.

Andere tip is de rogue flashbender en 3 in 1 grid, als je alleen met reportage flitsers werkt een absolute must.

Lensbaby is leuk.
Maar ik heb 't weer weggedaan wegens slechte lenskwaliteit.
Weet niet of de composer beter is, maar de 3G was geen ECHT mooie foto mee te maken, helaas.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VlisChris

De enige ervaring die ik heb met de Lensbaby is even snel met een ander zijn camera en "een" lensbaby (vraag me niet welke).
Leuk om mee te spelen, maar oh zo onvoorspelbaar.
Misschien als ik ooit oud en rijk ben dat ik er voor de fun nog eens eentje koop, maar als ik die net zo vaak gebruik als mijn fish zal die niet vaak van zijn plek komen :angel:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Je moet wel de composer Pro nemen met double glass inderdaad.
Heb er vandaag even mee gespeeld en op het focus punt kan het bloedscherp zijn :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eddy135

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 16, 2011, 17:08:04
Je moet wel de composer Pro nemen met double glass inderdaad.
Heb er vandaag even mee gespeeld en op het focus punt kan het bloedscherp zijn :D


Heeft de 3G ook double glass? dacht het wel toch?
Ik kreeg er weinig echt scherpe opnamen uit... :(

Misschien toch maar eens voor de composer gaan; qua bediening natuurlijk 100 keer beter.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Gaeje

Quote from: Tube-freak on May 16, 2011, 00:08:01

Maar goed het is nog niet zo erg als de plastic fantastic modellen fotos in de mensenfoto topics die sommige anderen sturen.


dat is wel een beetje appelen met peren vergelijken, maar goed, dit ziet er inderdaad nog wel organischer uit. ik heb het ook niet zo met het hier zo populaire 'glamour' gebeuren

Hootie



Heb mijn 17-85 en 70-200 ingeruild voor de Canon 24-105 L F:4 IS.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

VlisChris

Fijne degelijke lens.
Nooit mee gewerkt, maar wel een paar keer in mijn handen gehad. Ga je volgens mij veel plezier aan beleven :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

frank2

#1510
Toch na lang wikken en wegen de Tamron lens gekocht bij Konijnenberg.  (Tamron SP AF 17-50 mm F2.8 XR LD)
straks maar even wat foto's schieten.
Deze lens is de vervanger voor mijn kit lens (zonder IS)

foto v.d. lens en een foto geschoten met deze lens.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Hootie

#1512
Na lang sparen eindelijk kunnen aanschaffen. De 100-400 L F4-5.6 IS



Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

frank2

Quote from: TheSpeedSkater on May 28, 2011, 23:25:24
Nieuwe hobby Frank? :)

eigenlijk meer een heel oude hobby, ik heb toen ik 17 jr. was veel gefotografeerd, ben toen over gestapt op video, en heb het fotografie gebeuren laten rusten, omdat ik alles nieuw moest gaan kopen, maar het bleef kriebelen, dus paar maand geleden toch maar weer een Canon gekocht (instapper) 1000D, en het is weer erg leuk...

Mijn stereo is nu wel klaar, dus moest weer iets anders zoeken. Ik heb al veel foto's gemaakt en het is erg goedkoop in tegenstelling tot vroeger, mbt. het afdrukken van de filmpjes. Nu ff op een stick zetten en op de tv tonen (via de usb ingang v.d. Oppo)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

denoontje

Quote from: Hootie on May 28, 2011, 23:53:38
Na lang sparen eindelijk kunnen aanschaffen. De 100-400 L F4-5.6 IS



Hootie

nice ik heb er 2e hands nog geen goede kunnen vinden voor een acceptabele prijs en een beetje in de buurt

eddy135

Quote from: Hootie on May 28, 2011, 23:53:38
Na lang sparen eindelijk kunnen aanschaffen. De 100-400 L F4-5.6 IS



Hootie

Mooi, ga je veel plezier aan beleven! :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Hootie

Denoontje
Quotenice ik heb er 2e hands nog geen goede kunnen vinden voor een acceptabele prijs en een beetje in de buurt

Dat heb ik ook een hele tijd geprobeerd. Ben vrijdag nog in Enschede geweest. Koop is niet door gegaan vanweg leeftijd vande lens. Ik heb toen ook de knoop door gehakt en voor een nieuwe gekozen omdat:
1. Het prijs verschil tussen nieuw en 2e hands te klein is. € 950 voor een 10 jaar oude lens is me echt te gortig. Dan maar 300 euro extra en een spik splinter nieuwe krijgen.
2. De prijzen van L lenzen (en dus ook de 2e hands) worden alleen maar hoger.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Gaeje

met lenzen neem je sowieso best het zekere voor het onzekere... het is allemaal toch delicaat materiaal (zeker de goedkopere) en je weet niet hoe ermee omgesprongen is...

ik heb -denk ik- zelf maar 1 2dehandse lens.

denoontje

Quote from: Hootie on May 29, 2011, 13:12:12
Denoontje
Dat heb ik ook een hele tijd geprobeerd. Ben vrijdag nog in Enschede geweest. Koop is niet door gegaan vanweg leeftijd vande lens. Ik heb toen ook de knoop door gehakt en voor een nieuwe gekozen omdat:
1. Het prijs verschil tussen nieuw en 2e hands te klein is. € 950 voor een 10 jaar oude lens is me echt te gortig. Dan maar 300 euro extra en een spik splinter nieuwe krijgen.
2. De prijzen van L lenzen (en dus ook de 2e hands) worden alleen maar hoger.

Hootie
ben ik ook even voor gegaan, maar die kerel wilde niet echt helpen een deal te sluiten...laten lopen dus.
Had een ander op het oog,maar die wilde serienummer en lenscode niet geven....

R

Net een grip voor mijn 7D aangeschaft, net iets meer vlees en power!

eddy135

Quote from: R on May 30, 2011, 10:42:00
Net een grip voor mijn 7D aangeschaft, net iets meer vlees en power!

Ja, de 7D is ook zo nietig, he... ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

jvanhambelgium

Sinds enige tijd een Sony DSC-HX100 aan het gebruiken. (hiervoor had ik een DSC-F828)
Best wel een leuk toestel. Ik  was aan het twijfelen een SLR te nemen, maar had geen zin om ermee rond te zeulen eigenlijk.
Nu heb ik een goed zoombereik (27-810mm / 2.8-5.6) en het past in m'n hand.
Ik doe geen fotografie binnenhuis (vb concerten oid) dus echt lichtsterk/hoge iso's is niet zo van belang.

Heb al héél mooie foto's gezien op de HX100 , zoals altijd is het enkel een gereedschap ... het mannetje/vrouwtje achter de camera moet het doen...

..en nog geen 500 euro...

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Tube-freak

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

R


R