Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Cyrus·

Quote from: Gaeje on May  5, 2011, 15:02:04
Ligt gewoon aan de nonchalance van de gebruiker. Met een rolletje dacht je wel eens na over wat je ging trekken. Nu kan het toch niet op, het is maar een kaartje vullen...

Precies, de spijker op zijn kop.

Quote from: Gaeje on May  5, 2011, 15:02:04
Tevens had film véél meer belichtingsspeelruimte dan digitaal, dus konden ze bij het printen van je rolletjes veel meer goed trekken.

En daar hebben we dan weer bracket en HDR voor (wat "vroeger" met film trouwens ook al gebruikt werd hoor).
Groeten,
Edwin

denoontje

polarisatiefilter van B&W via mp...voor weinig de luxe versie

Rob Eric Blank

Quote from: CyrusOne on May  6, 2011, 07:38:06

En daar hebben we dan weer bracket en HDR voor (wat "vroeger" met film trouwens ook al gebruikt werd hoor).
Als je onderwerp beweegt is dat niet zo praktisch ;)

Rob Eric Blank

Quote from: CyrusOne on May  6, 2011, 07:37:09
Mijn Panasonic TZ8 (voor "erbij") heeft ook "gewoon" F/2.8 hoor.  Dat is niet echt een "dicht" diafragma.

't Is meer dat die compacts doorgaans relatief kleine lensopeningen hebben i.c.m. een ienie-mienie sensor hebben - met daardoor een enorme cropfactor. Dat levert een behoorlijk grote DOF op, waardoor alles al snel van voor tot achter scherp is.
De discussie ging om compacts met film. Deze foto's werden vooral scherp omdat er met kleine diafragma's werd gewerkt. Veel camera's hadden een fixed diaframa.

Het ging niet om de digi compacts.

Gaeje

ook gewoon lensjes die zo matig waren dat er weinig écht scherp of onscherp was.
alles was zo'n beetje 'tussen de twee' meen ik mij te herinneren


Gaeje

what's your point S000000000084? je hebt toch nog een master prime 14mm ook, en een ultra prime 8R ?

VlisChris

Hij wil gewoon as usual aantonen dat die het beter weet.
Gewoon negeren.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

s0000884

Quote from: Gaeje on May  8, 2011, 12:14:02
what's your point S000000000084? je hebt toch nog een master prime 14mm ook, en een ultra prime 8R ?
Ik heb geen camera's met PL-mount helaas. En het klopt; ik was even  ;D vervelend.

Gaeje

Quote from: s0000884 on May  8, 2011, 13:06:07
Ik heb geen camera's met PL-mount helaas.

tough luck, mate...

bmateijsen



Jimmy Conway

Arri, dat is gewoon ordinair Zeiss glas.

Kijk dan wat Cooke 5/i primes kunnen :

http://player.vimeo.com/video/22113367

:popcorn:

R


Gaeje

Quote from: Jimmy Conway on May 10, 2011, 21:43:15
Arri, dat is gewoon ordinair Zeiss glas.

Kijk dan wat Cooke 5/i primes kunnen :

je moet ergens beginnen hé...

maar in dat filmpje zetten ze die mooie lenzen op die mottige red. dan toch liever een master prime op een alexa

Kjelt

Mijn aanschaf van afgelopen weekend een Panasonic Lumix DMC-GH2 + 14-140mm.
Nu niet meteen gaan schieten want mijn eisen waren dusdanig dat twee winkels onafhankelijk van elkaar mij ipv de oorspronkelijk
door mij bedachte Nikon D7000 + 18-200 , de Panasonic hebben geadviseerd.
Reden was dat ik maar 1 lens wil, 50% foto en 50% full hd video wil en dat het niet te groot/zwaar mag wezen omdat ik in de vakantie er vrij lang
mee loop te zeulen.
De Nikon zou met een andere lens veel beter zijn qua fotografie echter weer minder in video, daarnaast was deze met de 18-200 qua fotografie niet
heel veel beter dan de Panasonic en wel veel lomper en zwaarder. Na een week bedenktijd heb ik de Panasonic gekozen en ben er zeer content mee.
De hd video (1080/24p of 1080/30p of 1080/60i) ziet er op mijn projector echt mooi scherp uit, de foto's voldoen ook aan mijn eisen (ben geen pro)
dus ben er happy mee.
Wat ik wel vreemd vind is dat deze toch mechanisch klikt terwijl het geen spiegelreflex is, dat hadden ze wat mij betreft dan ook wel mogen weglaten  :D

bmateijsen

De klik kan je waarschijnlijk gewoon uitzetten in het menu ;)

PietB

Quote from: bmateijsen on May 11, 2011, 10:20:27
De klik kan je waarschijnlijk gewoon uitzetten in het menu ;)

De GH-2 lijkt mij een hele mooie camera, heb m ook in mijn handen gehad maar heb gekozen voor de Canon G-12 (vanwege budget)

denoontje

voor de snapshots een Canon Ixus 310
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/IXUS/IXUS_310_HS/

ideaal voor o.a. binnen gezien diafragma en lekker compact
Leuke feature/gadget: in de reviewmode kun je op de zijkant tikken van het toestel en dan schuift de volgende foto op het scherm..

s0000884

Quote from: Gaeje on May  9, 2011, 22:37:39
tough luck, mate...
ARRI. Leuke camera om even wat filmpjes te maken van de kinderen op de schommel  ;D  :o of is dat ding daadwerkelijk privé bezit?  :o

Offtopic vraag (als het mag): werk je inmiddels meer met digitale camera's (RED, vision research) of is het nog voornamelijk film?

Gaeje

Quote from: s0000884 on May 11, 2011, 23:05:51
ARRI. Leuke camera om even wat filmpjes te maken van de kinderen op de schommel  ;D  :o of is dat ding daadwerkelijk privé bezit?  :o

Offtopic vraag (als het mag): werk je inmiddels meer met digitale camera's (RED, vision research) of is het nog voornamelijk film?
vooral Alexa (Arri) nu. Film is nu echt aan het uitsterven (bij ons), maar grote cinemafilms of reclamespots worden nog wel op 35mm gedraaid. 16mm is dood.
Red is ook gedaan, is op een paar maanden tijd bijna volledig vervangen door alexa. Phantom (vision research) is vooral voor slow motion dingen.

Er zijn in belgie een aantal cameramensen die een alexa hebben, maar dat is niet voor je home videos mee te draaien. (is ook bijna niet te doen, alles is manueel). Is niet gemaakt om mee achter kids aan te hossen of mee te pakken op vakantie

Dracoplasm

Niet echt nieuw. Heb mijn Nikon d40 vervangen door een d80. En een nieuwe 50mm 1.8 nikkor lensje. Nu opzoek naar een 18/24mm.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

angel66

ik heb mijn nikkor 70-300 VR binnen gekregen

ben er blij mee

alleen nog een cateye

frank2

2 a 3 weken geleden een koopje geslagen een prima 2e hands lens met 1 jr. garantie 120 euro goedkoper, de Canon 70-300 objectief.

http://www.photozone.de/canon-eos/200-canon-ef-70-300mm-f4-56-usm-is-test-report--review
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Tube-freak

Gister een Nikon D7000 met Nikkor 70-300 objectief gekocht. Best wel een aardige upgrade als je van eeen Canon G9 komt...
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai