Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ProXius

5D, mooi spul hoor! Zelf ook gehad, twee jaar geleden nog verkocht voor 950,- incl. grip. :D
Wel letten op stof, dat was voor mij echt het grootste nadeel.
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

spotmatic

#1376
Quote from: ProXius on February 21, 2011, 18:10:39
5D, mooi spul hoor! Zelf ook gehad, twee jaar geleden nog verkocht voor 950,- incl. grip. :D
Wel letten op stof, dat was voor mij echt het grootste nadeel.

Ik diafragmeer niet zoveel, dus stof zie ik ook niet zo gauw. Maar verder draai ik mijn hand niet om voor wat stofjes op de sensor. Arctic Butterfly eroverheen en klaar...
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

sj0er-D


spotmatic

Hehe, jij bent de eerste die het ziet!  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

Als Peter vreemd gaat doet ie 't gelijk goed inclusief Japanse partnerruil;-).

raf

Ik heb een Canon Eos 5D Mk ll sinds een paar dagen.Heerlijk ding
Yamaha dsp az 1,Klipsch RP 3 ,

Gaeje

beetje verkeerde topic, maar ik heb m'n zinnen gezet op een 70-200 2.8 VRII (nikon) en een set pocketwizards FlexTT5 & 1 en AC3 zonecontroller (uiteraard ook voor nikon)

VlisChris

Die pw's werken erg fijn. Lekker klein, en makkelijk in gebruik.
Echt heel vaak gebruik ik ze niet, maar wanneer ik ze inzet bevallen ze me toch iedere keer weer.
70-200 bewust de VRII? of is die (in tegenstelling tot Canon) wel duidelijk beter dan de oorspronkelijke?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Quote from: Christiaan S on February 24, 2011, 07:11:13
Die pw's werken erg fijn. Lekker klein, en makkelijk in gebruik.
Echt heel vaak gebruik ik ze niet, maar wanneer ik ze inzet bevallen ze me toch iedere keer weer.
70-200 bewust de VRII? of is die (in tegenstelling tot Canon) wel duidelijk beter dan de oorspronkelijke?
De 70-200 VRII van Nikon heeft geen vignettering op FX, dat is met de eerste versie wel het geval. Ik zelf vind het niet hinderlijk. Kwa scherpte zit er weinig verschil tussen de twee lenzen en de VRII module is ook weer een tikje beter.

Gaeje

Quote from: Christiaan S on February 24, 2011, 07:11:13
Die pw's werken erg fijn. Lekker klein, en makkelijk in gebruik.
Echt heel vaak gebruik ik ze niet, maar wanneer ik ze inzet bevallen ze me toch iedere keer weer.
70-200 bewust de VRII? of is die (in tegenstelling tot Canon) wel duidelijk beter dan de oorspronkelijke?
ik heb er nog geen, dus dan kan ik toch beter ineens de laatste kopen?

VlisChris

@ Rob: duidelijk :)
@ Gaetan: hm, niet perse imho. Als ik nu in de markt was voor een 2.8 IS bij Canon zou ik denk ik nog proberen of ik ergens de mkI zou kunnen vinden. Nu een stuk voordeliger, en de mkII zou niet heel veel beter moeten zijn.
Maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk wat iemand daarmee doet :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

Mja, ik hoor toch her en der online (ik weet het, niet altijd de beste referentie) dat er vrij veel verschil moet zijn. (ook al was de 1ste lang niet slecht)

en ik heb nu echt een ROTslechte tokine 80-200 f2.8 waardoor ik praktisch getraumatiseerd ben (ik trek bijna nooit tele (daardoor, vermoed ik)...

dan mag het verschil van mij wel ineens gigantisch zijn :-)

VlisChris

Hoe dan ook: veel plezier met je nieuwe speeltje natuurlijk.
Ben benieuwd naar je eerste foto's en ervaringen 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Cyrus·

Vandaag m'n statief "af" gemaakt met een:



Manfrotto 496RC2 balhoofd.

Vervangt een op zich prima panoramakop, maar met nachtfotografie werkt dat gewoon heel onhandig, dan heb je veel meer aan een balhoofd.
Groeten,
Edwin

mikekiwi

telt dit ook in deze rubriek  ? ('t is wel de Pro-versie):



veel coole effecten die je op veel andere camera's niet ziet... :inlove:

Cyrus·

Groeten,
Edwin

Pjotr

#1391
Mijn eerste aanschaf op digitaal spiegelreflexgebied:


Ben er afgelopen weekend een beetje mee aan het uitproberen geweest. Ten opzichte van m'n Nikon Coolpix compactcamera is dit echt een wereld van verschil. Wat een fraaie foto's maakt dit toestel! En dan ben ik nog vol bezig op de automatische stand! Als ik wat vaardiger ben, kan ik meer gaan oefenen op de manuele stand. Gaat me nu allemaal nog een beetje boven de pet  ;)
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Gaeje

Quote from: Christiaan S on February 25, 2011, 06:55:06
Hoe dan ook: veel plezier met je nieuwe speeltje natuurlijk.
Ben benieuwd naar je eerste foto's en ervaringen 8)
mja, ik twijfel nog een beetje. (niet if, maar when)
ik heb niet meteen nog fotografie opdrachten in het vooruitzicht en even veel kosten gehad aan het huis...

ik ga er morgen wel even mee spelen in de camerashop, want de D700 zit daar toch binnen voor sensorswapping. hopelijk laat ik mij nog niet verleiden tot impulsaankoop

thxselect


TheSpeedSkater

Nikon D700
Nikon 14-24mm f/2.8
Nikon 24-70mm f/2.8
16gb CF kaartje.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

TheSpeedSkater

Nu nog een rugzak, UV filter en misschien nog wel een 70-200 2.8  :D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R


Gaeje


eric_audio

Quote from: TheSpeedSkater on March 10, 2011, 21:39:13
Nikon D700
Nikon 14-24mm f/2.8
Nikon 24-70mm f/2.8
16gb CF kaartje.


Toe maar, ultra mooie set. Gefeliciteerd!!
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Gaeje

Quote from: Christiaan S on February 24, 2011, 07:11:13
Die pw's werken erg fijn. Lekker klein, en makkelijk in gebruik.


wel héél duur t.o.v de concurrentie, niet?