Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob Eric Blank

Vandaag aangeschaft een Nikon D300s en een MB-D10 grip. Mooi als tweede body naast de D700

R


eric_audio

Quote from: Rob Eric Blank on January  5, 2011, 17:14:20
Vandaag aangeschaft een Nikon D300s en een MB-D10 grip. Mooi als tweede body naast de D700

Mooie body, gefeliciteerd!!
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

manta

Quote from: Rob Eric Blank on January  5, 2011, 17:14:20
Vandaag aangeschaft een Nikon D300s en een MB-D10 grip. Mooi als tweede body naast de D700

Heb je de D7000 ook overwogen? Ik heb zelf de D300 en overweeg deze weg te doen voor de D7000 (vooral voor de snellere focus, deze zou volgens Kenn Rockwell sneller zijn dan zijn D3)

eric_audio

Quote from: manta on January  6, 2011, 11:02:21
Heb je de D7000 ook overwogen? Ik heb zelf de D300 en overweeg deze weg te doen voor de D7000 (vooral voor de snellere focus, deze zou volgens Kenn Rockwell sneller zijn dan zijn D3)


Een tip: neem KR met een flinke korrel zout. Laat onverlet dat de D7000 een uitstekende camera is natuurlijk.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Rielplayer

een flitser voor mijn 400D. Nu met de kleine wat mij betreft onmisbaar.

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rob Eric Blank

Quote from: manta on January  6, 2011, 11:02:21
Heb je de D7000 ook overwogen? Ik heb zelf de D300 en overweeg deze weg te doen voor de D7000 (vooral voor de snellere focus, deze zou volgens Kenn Rockwell sneller zijn dan zijn D3)

Nee ik heb de D7000 niet overwogen, vooral omdat de body niet de bouwkwaliteit heeft van een D300s. Voor het intensieve gebruik - zoals ik voor de autosport doe - is een D300s beter bestand.

manta

Quote from: Rob Eric Blank on January  6, 2011, 15:42:20
Nee ik heb de D7000 niet overwogen, vooral omdat de body niet de bouwkwaliteit heeft van een D300s. Voor het intensieve gebruik - zoals ik voor de autosport doe - is een D300s beter bestand.

Bedankt voor dit antwoord, dat neem ik mee in mijn beslissing  :)

vieze freddie

Quote from: Rielplayer on January  6, 2011, 15:15:56
een flitser voor mijn 400D. Nu met de kleine wat mij betreft onmisbaar.


kan je niet beter een lichtsterke lens kopen (50mm1.8 voor 100€), véél mooiere foto's dan met flits!
+ je valt de kleine er minder mee lastig  :P
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

VlisChris

Ook met flits kun je mooie foto maken.
Maar dan moet je wel weten hoe je met dat ding omgaat.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Pos

Nikon AF-D 50mm 1.8

Nu met de kleine wat mij betreft onmisbaar  ;D
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

erikz.nl

De Canon EF-s 10-22mm F3.5/4.5 te gebruiken icm mijn EOS 500D:


vieze freddie

Quote from: Christiaan S on January 10, 2011, 12:15:01
Ook met flits kun je mooie foto maken.
Maar dan moet je wel weten hoe je met dat ding omgaat.
...maar gij  hebt nog geen kinderen hé ;D
(ge weet toch hoe ge met 'dat' ding om moet gaan :devil: ,  graptje hé)
flitsen bij baby, mwah, krijg er medelijden mee :shaun:
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Cyrus·

Quote from: Pos on January 11, 2011, 20:40:05
Nikon AF-D 50mm 1.8

Nu met de kleine wat mij betreft onmisbaar  ;D

Top-objectief. Mag in geen enkele Nikon-uitrusting ontbreken, als je het mij vraagt.
Groeten,
Edwin

Joep


Cyrus·

Nee, dan niet natuurlijk. Maar de meesten weten dat die F/1.4 optisch niet heel veel beter is, maar wel stukken duurder. Dus kopen de meesten de F/1.8.
Groeten,
Edwin

eddy135

Quote from: CyrusOne on January 17, 2011, 18:16:37
Nee, dan niet natuurlijk. Maar de meesten weten dat die F/1.4 optisch niet heel veel beter is, maar wel stukken duurder. Dus kopen de meesten de F/1.8.

Scherptediepte is bijna niet bruikbaar op F/1.4 natuurlijk, maar geknepen tot 1.8 of 2.0, is ie natuurlijk mooier dan een 1.8 op volle opening.
Althans, dat verwacht ik wel...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Cyrus·

Quote from: eddy135 on January 17, 2011, 19:03:36
Scherptediepte is bijna niet bruikbaar op F/1.4 natuurlijk, maar geknepen tot 1.8 of 2.0, is ie natuurlijk mooier dan een 1.8 op volle opening.
Althans, dat verwacht ik wel...

Volgens verschillende testen zou "wide open" de 50 F/1.8 scherper zijn dan de 50 F/1.4 op 1.8, voor wat het waard is.

Waar ik eigenlijk meer op doelde, is dat de 50 F/1.8 een waanzinnig goed en veelzijdig objectiefje is, met een prachtig bokeh, en dat voor nieuw(!) rond de € 125. Qua prijs/kwaliteit kan de 50 F/1.4 daar beslist niet aan tippen.

Overigens: het is juist heel leuk om bijvoorbeeld buiten, bij nacht, portretten met een minimale scherptediepte te schieten. Onderwerp prachtig geïsoleerd van een mooi abstracte achtergrond.
Groeten,
Edwin

Pos

Quote from: CyrusOne on January 15, 2011, 19:45:35
Top-objectief. Mag in geen enkele Nikon-uitrusting ontbreken, als je het mij vraagt.

Jep ben er blij mee, €129,- voor betaald bij de MM.
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

Joep

Het is idd een must-have eigenlijk. Het gekke is dat de meeste mensen die een instap spiegelreflex kopen, liever willen zoomen en f5.6 voor lief nemen dan dat ze voor weinig 10 x meer licht kunnen kopen. Vaker hebben ze meer geld dan kennis en dat is zonde. Want het isoleren van je onderwerp is stap 1 voor een sterke foto. Maar ja, wie wil dat nou als je ook kan zoomen.

:D :D

ps: ik hoop op een nieuwe nikon 50mm f1.2 af-s.  8)

PKfotografie

Quote from: CyrusOne on January 15, 2011, 19:45:35
Top-objectief. Mag in geen enkele Nikon-uitrusting ontbreken, als je het mij vraagt.

heb een 1.4 met schade. (geen idee wat er mee is maar geeft een mooie kleur waas in het midden van de foto)
ach, gebruikte hem toch niet vaak.

eric_audio

Quote from: CyrusOne on January 15, 2011, 19:45:35
Top-objectief. Mag in geen enkele Nikon-uitrusting ontbreken, als je het mij vraagt.

Hmm, ik heb hem nog niet. Ik ben wel op zoek naar een prime lens die ik ook goed als portret lens kan gebruiken (op een DX body). De 50mm 1.8 zou goed kunnen natuurlijk, maar ik twijfel of ik niet beter de 85mm 1.8 kan kopen. Ik zal eens wat portretten gaan schieten met mijn zoomlenzen, en dan kijken welke brandpuntsafstand voor mij het prettigste werkt...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Joep

de 85 geeft een mooier resultaat qua bolling/platting (kortere/langere brandpuntsafstand) voor gezichten. Daarom is dat ook de portretlens. Een beeldvullend gezicht (met schouders) is daarmee mooi weergegeven met een flatterende platting, maar met nog genoeg levendigheid (bolling). Ook is de onscherpte eerder zichtbaar dan met de 50. Is tegelijk een voordeel en een nadeel. Denk aan neus en oren onscherp op 1.8.

Met een 50 heb je dat effect niet, alhoewel het volgens de crop-factor wel zo lijkt.

eric_audio

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Rob Eric Blank

Quote from: Joep on January 18, 2011, 15:57:19
de 85 geeft een mooier resultaat qua bolling/platting (kortere/langere brandpuntsafstand) voor gezichten. Daarom is dat ook de portretlens. Een beeldvullend gezicht (met schouders) is daarmee mooi weergegeven met een flatterende platting, maar met nog genoeg levendigheid (bolling). Ook is de onscherpte eerder zichtbaar dan met de 50. Is tegelijk een voordeel en een nadeel. Denk aan neus en oren onscherp op 1.8.

Met een 50 heb je dat effect niet, alhoewel het volgens de crop-factor wel zo lijkt.
85mm is op een crop weer te vaak te krap. Dan is een 50mm meestal het fijnst,