Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheSpeedSkater

Quote from: LexiconLogan on December 14, 2010, 16:06:04
heb een mkII en een 70-200 2.8 IS in de aanbieding.

1600 en 1100 e ;)

Lijkt me een beetje aan de prijzige kant.. ;)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

J.A.F._Doorhof

5"dmkii zonder twijfel een zeer goede camera.
De 3 zal beter zijn maar goed dat duurt nog even.

De mark 1 vs 2 vind ik nogal wat schelen.
Vooral het filmen is gewoon waanzinnig, de kwaliteit is gewoon bizar goed en het gaat zeer makkelijk.
Maar ook qua ruis is hij een heel stuk beter, veel mensen realiseren zich niet dat als ze 1:1 de ruis vergelijken ze een 12mp tov een 22mp vergelijken.
Als je de 5d op 1:1 bekijkt moet je de markII eigenlijk op 60% vergelijken en dan is het verschil behoorlijk groot.

Heb een A2 afdruk gehad op iso6400 die gewoon nagenoeg ruisvrij was op de print.

Kijk eens bij www.cameranu.NL voor een goede prijs.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EdoE

Ik bezit de trits 2.8L-zooms, ter aanvulling daarop voor meer flexibiliteit:


MartijnR

Net de Canon EF 24-105 F/4.0 L USM IS gehaald bij K-E. Daarmaast ook een nieuwe compactcamera aangeschaft, de panasonic FZ45. Voorlopig kunnen we weer vooruit.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

R


MartijnR

Quote from: R on December 21, 2010, 16:51:11
Mooi zeg!!

Zeker, nu lekker mee gaan spelen.

Quote from: R on November 19, 2010, 18:32:30
Cadeau van mijn vriendin  :wub: Canon 70-200 F4 L USM, wat mooi zeg!


Lijkt me ook een mooie lens als aanvulling op de 24-105. Hoe bevalt deze?

Martijn

Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

VlisChris

Ik heet dan wel geen R maar hopelijk mag ik mijn mening ook geven ;)
Het is een objectief dat heerlijk vlot focussed en gewoon stomweg scherp is. Contrast en kleur die standaard uit de lens komen zijn goed te noemen.
Een nadeel(tje) is dat het een f4 lens is. Vind dat in de praktijk vaak toch te weinig. Maar voor zijn prijs is het een toppertje!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

MartijnR

Quote from: Christiaan S on December 21, 2010, 17:53:01
Ik heet dan wel geen R maar hopelijk mag ik mijn mening ook geven ;)
Het is een objectief dat heerlijk vlot focussed en gewoon stomweg scherp is. Contrast en kleur die standaard uit de lens komen zijn goed te noemen.
Een nadeel(tje) is dat het een f4 lens is. Vind dat in de praktijk vaak toch te weinig. Maar voor zijn prijs is het een toppertje!

Tja is inderdaad niet heel erg lichtsterk, maar de stap naar een 2.8 is financieel gezien wel heel erg groot.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

denoontje

fijne lens hoor, maar je
Quote from: MartijnR on December 21, 2010, 16:44:40
Net de Canon EF 24-105 F/4.0 L USM IS gehaald bij K-E. Daarmaast ook een nieuwe compactcamera aangeschaft, de panasonic FZ45. Voorlopig kunnen we weer vooruit.

Martijn

Mooie lens, gebruik 'm ook.

eddy135

Quote from: MartijnR on December 21, 2010, 18:03:03
Tja is inderdaad niet heel erg lichtsterk, maar de stap naar een 2.8 is financieel gezien wel heel erg groot.

Martijn

Scheelt maar 1 stop met 2.8, hoor. ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

R

Lijkt me een prima aanvulling. Alhoewel ik naast mijn 70-200 liever een 24-70 2.8 zou hebben ;). De F4 van de 70-200 is idd niet heel lichtsterk, maar 's avonds met flits en anders wat extra iso's gaat prima. Scheelt ook wel echt euro's en gewicht tov de 2.8.

Quote from: MartijnR on December 21, 2010, 17:39:49
Lijkt me ook een mooie lens als aanvulling op de 24-105. Hoe bevalt deze?

mikekiwi

Ook even wat centjes opnieuw belegd en dat heeft het volgende opgeleverd:

- Olympus Pen E-PL1 met zoomkitlens
- Olympus FL-36R flitslampje
- Pentax K-adapter

- Tokina AT-X 90/2.5 Macro met Extender (alias de "Bokina")

Hier moeten we het weer even mee doen...

R


denoontje

kijk nu heb je wel een prachtige combi :-0

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Nog wat extra's, mini HDMI verloop, tweede accu en een 8gb 60mb/s CF kaart, dat schiet lekker door..

planeet

Zopas de Sony Nex5 aangeschaft met het lenzenpakket.
Ben geen amateur/pro fotograaf, just for fun ... toestel werkt goed.

Sk

De Canon 17-55 f2.8.. Wat een prachtlens is dit zeg!
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

ProXius

Quote from: Sk on January  4, 2011, 15:39:38
De Canon 17-55 f2.8.. Wat een prachtlens is dit zeg!

Aiii congrats! Echt momenteel mijn droomlens... Heerlijk allround en gewoon L-kwaliteit. Helaas niet echt de centjes (voor over) op dit moment.  :angel:
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Sk

Quote from: ProXius on January  4, 2011, 15:57:38
Aiii congrats! Echt momenteel mijn droomlens... Heerlijk allround en gewoon L-kwaliteit. Helaas niet echt de centjes (voor over) op dit moment.  :angel:

Gevonden op marktplaats voor 550 euro inclusief een Sigma UV filter. De lens is echt in nieuwstaat en het UV filter heeft er altijd opgezeten. En net wat je zegt inderdaad L kwaliteit. Alleen omdat het een EF-s mount is en geen EF krijgt hij niet de rode ring.. beetje flauw  ;D

Ik wist niet wat ik zag toen ik de eerste foto's bekeek. Had eerst een Canon 18-200mm maar dit is echt zoveel beter  :o

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

ProXius

Wow lekkere prijs zeg!
Ik dacht dat ze altijd rond de 650 deden tweedehands...
Nog steeds voor mij iets teveel, maar echt prachtig glas voor dat geld... De IS lijkt me ook erg handig. Vaak wil ik voor de gein iets filmen met mijn 7D en dan is wat stabilisatie mooi meegenomen!
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Sk

Quote from: ProXius on January  4, 2011, 16:13:42
Wow lekkere prijs zeg!
Ik dacht dat ze altijd rond de 650 deden tweedehands...
Nog steeds voor mij iets teveel, maar echt prachtig glas voor dat geld... De IS lijkt me ook erg handig. Vaak wil ik voor de gein iets filmen met mijn 7D en dan is wat stabilisatie mooi meegenomen!

Je ziet ze tweedehands vaak tussen de 600 en 650 inderdaad. Heb het gewoon goed getroffen met dit exemplaar. f2.8 over het hele bereik is gewoon super en de IS is altijd handig om te hebben.

Heb lang zitten twijfelen tussen de 17-40 en deze maar uiteindelijk toch voor de 17-55 gegaan. De 17-55 is gewoon een fijn bereik op cropfactor. Aangezien ik ook geen plannen heb om over te gaan naar een full frame was de keus uiteindelijk toch gemakkelijk.

Het enige nadeel komt pas als ik een full frame zou kopen dan kun je deze lens niet meer gebruiken.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

svmnb

Quote from: Sk on January  4, 2011, 15:39:38
De Canon 17-55 f2.8.. Wat een prachtlens is dit zeg!

Ik heb deze ook al een tijdje in gebruik. Helaas moest ik 'm, samen met m'n camera. eerst laten calibreren wegens backfocus. Nu is 'ie spot on en super scherp. Helaas geen L kwaliteit qua bouw, maar wel qua prestaties.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

VlisChris

Mijn laatste aanwinsten?
Vier plankjes hout van 25x30cm en
Een houten L profiel.
Wit karton
Zwart karton
En applaus voor diegene die in 1x raad waar het voor bedoeld is ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Chinx

Onkyo TX-NR905 - Monitor Audio Vector 5.1 - ps3 - Auralex Gramma - DIY HTPC