Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

spotmatic

Wijdopen presteert de lens zeker heel behoorlijk. M'n pa op 250mm, wijdopen: (wel verkleind, niet verscherpt):



Een snel scherptetestje op 600mm, wederom wijdopen:


100% crop van hierboven:


Stabilisatie is op dit soort lenzen niet meer zo interessant, aangezien je toch vanaf statief wilt werken. Met een eenbeenstatief vind ik het al niet te doen, laat staan uit de hand.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

Die langs de voetbalvelden hebben altijd slechts een monopod, maar ja als je dagelijks oefent...

Hoe presteert ie in video?

manta


svmnb

Quote from: spotmatic on December 10, 2010, 22:29:03
Wijdopen presteert de lens zeker heel behoorlijk. M'n pa op 250mm, wijdopen: (wel verkleind, niet verscherpt):
]Stabilisatie is op dit soort lenzen niet meer zo interessant, aangezien je toch vanaf statief wilt werken. Met een eenbeenstatief vind ik het al niet te doen, laat staan uit de hand.

Nou, nou, daar is niks mis mee hoor. ;)
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

eddy135

Ongelooflijk, die korte scherpstel afstand is geweldig. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

J-B

Wat een joekel spotmatic  :) Veel plezier ermee

Mijn laatste aanwinsten waren:

Canon S95


Carl Zeiss 21 & 35mm ZE lenzen voor canon





:thumbs-up:


Rob Eric Blank


J-B


svmnb

Quote from: J-B on December 13, 2010, 12:40:01
Wat een joekel spotmatic  :) Veel plezier ermee

Mijn laatste aanwinsten waren:

Canon S95

Ik zit ook naar deze S95 te kijken als point&shoot voor er bij.
Klopt het dat je niet kunt focussen bij filmopnamen? Hoe presteert 'ie bij low light/high iso? Dit soort dingen zijn doorgaans ruisbakken vanaf ISO 400.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Joep

De S95 heeft misschien wel de mooiste beeldkwaliteit in dat segment op dit moment. Ruisarmer dan de G12 zelfs. En goedkoper. En past ook nog in je broekzak. De "diafragma-ring" is ook heel prettig om mee te werken. Je kan de specs en testbeelden naast elkaar zien op DPreview.com. Daar vind je misschien ook wel of hij kan focussen tijdens filmen (ik weet dat niet).

TheSpeedSkater

Las ergens dat de nieuwe Canon D5MKIII eraan zit te komen.. Iemand meer nieuws?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

EdoE


TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

EdoE


TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

EdoE

Quote from: TheSpeedSkater on December 14, 2010, 15:55:10
Nee.. Advies?

Niet te moeilijk over doen. Die 5D-reeks is IMHO belachelijk goed. Eventueel koop je een gebruikte 5D (mark nothing) terwijl je wacht op de release van de mark III. Heb je een waanzinnige camera tot je beschikking en als je hem tegen die tijd van de hand doet hoef je er niet zo veel op in te leveren.

Een mark II aanschaffen en daar nog vier jaar mee doen is trouwens ook geen straf, hoor.

EdoE

Quote from: LexiconLogan on December 14, 2010, 15:56:34
ja ik denk het wel, of je koopt mijn mk II ;)

Wat heb je zoal in de aanbieding op dit moment?

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

LexiconLogan

heb een mkII en een 70-200 2.8 IS in de aanbieding.

1600 en 1100 e ;)
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

J-B

#1299
Quote from: Joep on December 14, 2010, 14:14:41
De S95 heeft misschien wel de mooiste beeldkwaliteit in dat segment op dit moment. Ruisarmer dan de G12 zelfs. En goedkoper. En past ook nog in je broekzak. De "diafragma-ring" is ook heel prettig om mee te werken. Je kan de specs en testbeelden naast elkaar zien op DPreview.com. Daar vind je misschien ook wel of hij kan focussen tijdens filmen (ik weet dat niet).

Hier sluit ik me bij aan. Beste compactje (dat dus ook echt compact is) op de markt momenteel. Goed bruikbaar op ISO400 ook.
Hij kan trouwens niet focussen tijdens het filmen zelf.

Quote from: EdoE on December 14, 2010, 15:59:31
Niet te moeilijk over doen. Die 5D-reeks is IMHO belachelijk goed. Eventueel koop je een gebruikte 5D (mark nothing) terwijl je wacht op de release van de mark III. Heb je een waanzinnige camera tot je beschikking en als je hem tegen die tijd van de hand doet hoef je er niet zo veel op in te leveren.

Een mark II aanschaffen en daar nog vier jaar mee doen is trouwens ook geen straf, hoor.

Ik heb zelf de 5D en 5D mark II.
Puur qua beeldkwaliteit moet de 5D echt niet veel onderdoen voor de mark II. Het valt vooral op bij een wat hogere ISO.

Grootste minpunt aan de huidige 5D camera's blijft toch het focussysteem. Het middelste AF punt werkt goed, maar de buitenste zijn echt wel een stuk minder.
Hopelijk pakken ze dat aan bij de mark III

Momenteel kun je een goede 5D kopen voor rond de 750 euro ofzo, dat is echt geen geld voor zo een topcamera.