Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaeje

Quote from: eddy135 on September  1, 2010, 21:28:23
Ook zo'n pro-ding?
Denk er de laatste tijd aan om een 2400 of 2880 te kopen, maar wat is jullie idee daarover?

nee, was gewoon een normale printer. Maar presteerde vrij snel ondermaats. Maar toch nog niet helemaal de geest geven zo. redelijk irritant

Rage

De Epson 2880 doet het naar mijn mening erg goed, mooie prints en ik heb nog nooit gezeik gehad met drivers of een haperende printer. Erg lang heb ik hem niet in gebruik dus veel meer kan ik er niet over zeggen maar ik ben er wel tevreden over.

J.A.F._Doorhof

Voordeel van de Epsons is dat ze koude techniek gebruiken tov de warme techniek van de andere merken.
Daardoor blijven de calibratie profielen erg goed, maw je calibreert 1x voor een papier soort en that's it.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eddy135

Ja, dat is een groot voordeel natuurlijk... :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VlisChris

QuoteGeachte C. Sauer,

Dank voor uw email. Erg spijtig om te vernemen dat u wederom problemen ondervindt aan uw Epson printer.
Wij nemen deze klacht dan ook zeer serieus en zullen u voor het weekend berichten over het verdere verloop.

Kijk, de opening is er alvast. Nu het juiste en definitieve antwoord nog ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jimmy Conway

Quote from: J.A.F._Doorhof on September  2, 2010, 08:23:37
Voordeel van de Epsons is dat ze koude techniek gebruiken tov de warme techniek van de andere merken.
Daardoor blijven de calibratie profielen erg goed, maw je calibreert 1x voor een papier soort en that's it.
Er zit ook een nadeel aan die koude techniek. Ik werd gek van de nozzle checks, verstopte spuitmondjes en bijbehorend inkt- en geldverbruik.

J.A.F._Doorhof

Valt met de nieuwe units wel mee, maar was een flink probleem inderdaad.
Heb hier een Gemini4 en Epson 3800 en daarmee nagenoeg geen problemen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eddy135

Quote from: Jimmy Conway on September  2, 2010, 19:21:26
Er zit ook een nadeel aan die koude techniek. Ik werd gek van de nozzle checks, verstopte spuitmondjes en bijbehorend inkt- en geldverbruik.
Werd?
Welke printer gebruik je nu?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Jimmy Conway

Quote from: eddy135 on September  2, 2010, 20:35:39
Werd?
Welke printer gebruik je nu?

Canon iPF6100.
Profielen maak ik met een i1 Pro.
Softproofing doe ik met een Eizo CG241 en hardproofing met een daglichtlamp.

Ik kreeg het daarvoor niet voor elkaar om een voorspelbaar resultaat te krijgen, nu wel!

Of je nu een Epson, Canon of HP grootformaat hebt, ze zijn allemaal in staat om geweldige afdrukken te maken, maar hebben ook allemaal hun eigenaardigheden.
Het kost wel wat investering in techniek en kennis om de puntjes (printoutput) echt op de i te krijgen.

Ps. de 2880 of andere A3 printers zou ik links laten liggen.
Die zijn gewoon niet economisch met inkt (lees gruwelijk inktverbruik, relatief dure cardrigdes. Als je de eerste hebt verwisseld, dan blijf je tot vervelens toe wisselen) en op het eind van de levensduur was je vele malen goedkoper uitgeweest met een groter formaat printer.
De enige echte reden om zo'n ding te kopen kan zijn bureauruimte.

vieze freddie

5DII
70-200 2.8 IS mkI
de 24-105 L moet nog binnenkomen

...en dat voor wat fotootjes van mijn dochter :wub:
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

R

Dat is niet mis!!

Quote from: vieze freddie on September  3, 2010, 10:12:23
5DII
70-200 2.8 IS mkI
de 24-105 L moet nog binnenkomen

...en dat voor wat fotootjes van mijn dochter :wub:

eddy135

Quote from: Jimmy Conway on September  2, 2010, 21:28:45
Canon iPF6100.
Profielen maak ik met een i1 Pro.
Softproofing doe ik met een Eizo CG241 en hardproofing met een daglichtlamp.

Ik kreeg het daarvoor niet voor elkaar om een voorspelbaar resultaat te krijgen, nu wel!

Of je nu een Epson, Canon of HP grootformaat hebt, ze zijn allemaal in staat om geweldige afdrukken te maken, maar hebben ook allemaal hun eigenaardigheden.
Het kost wel wat investering in techniek en kennis om de puntjes (printoutput) echt op de i te krijgen.

Ps. de 2880 of andere A3 printers zou ik links laten liggen.
Die zijn gewoon niet economisch met inkt (lees gruwelijk inktverbruik, relatief dure cardrigdes. Als je de eerste hebt verwisseld, dan blijf je tot vervelens toe wisselen) en op het eind van de levensduur was je vele malen goedkoper uitgeweest met een groter formaat printer.
De enige echte reden om zo'n ding te kopen kan zijn bureauruimte.

Hmm, helemaal maar niet doen dus, begrijp ik... :confused:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Jimmy Conway

Quote from: eddy135 on September  3, 2010, 16:25:07
Hmm, helemaal maar niet doen dus, begrijp ik... :confused:

Dat zeg ik niet... ;D

Waarom wil je een inkjet printer kopen?
Wil je vaak printen? Instant resultaat? Op veel verschillende papiersoorten kunnen printen? Welk formaat? Controle over het afdruk proces?

eddy135

Belangrijkste eisen zijn: A3 formaat, kwaliteit in Z/W en instant resultaat telt ook wel mee.

Afdrukken bij een centrale zijn verhoudingsgewijs wel voordeliger natuurlijk, maar meteen resultaat hebben, vind ik toch wel leuk..
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Madhouse

Mijn laatste aanwinst: Een schone sensor....was wel even nodig, dus net mijn camera even schoon laten maken. Tevens gecontroleerd of mijn sensor dode pixels had en dat was niet het geval. Pixel mapping was dus niet nodig  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jimmy Conway

Quote from: eddy135 on September  4, 2010, 12:33:26
Belangrijkste eisen zijn: A3 formaat, kwaliteit in Z/W en instant resultaat telt ook wel mee.

Afdrukken bij een centrale zijn verhoudingsgewijs wel voordeliger natuurlijk, maar meteen resultaat hebben, vind ik toch wel leuk..
Gewoon doen dan! Ik zou adviseren te gaan voor minstens een 17" printer, de inkt die je daar bij krijgt rechtvaardigd vaak een groot deel van het prijsverschil.
Als je niet meteen profielen wilt gaan maken enzo, zou je zoals Frank zei voor Epson kunnen gaan, die hebben voor sommige papieren goede profielen en er zijn ook mensen die gratis profielen beschikbaar stellen.
Bijvoorbeeld Eric Chan.

VlisChris

Ik heb antwoord gekregen van Foto Konijnenberg waar mijn 3880 vandaan komt.
Komende dinsdag of woensdag wordt er een compleet nieuwe bezorgd. En dan ongeveer een week later wordt mijn oude weer opgehaald. Goede service van Broer Konijn 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

wilmans

Een Canon 70-200 L F4 IS. en een statief (Velbon).
Mooie scherpe foto's geeft de lens. Alleen bij sommige bloemen (hibiscus) zie je in het echt de scherpe 'adertjes' lopen. Die zie je op de foto niet. Beetje jammer, maar kennelijk is dat moeilijk voor foto camera's. 
Met het filmen (op mijn 5d II) is ie ook mooi scherp.

Hootie

"Aanschaf" is het niet maar ik ben blij dat ik een Photoshop Adobe CS5 ga volgen.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

R


Hootie

Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Rob Eric Blank

Toch een update aangeschaft van Lightroom 3. Programma is de kern van mijn workflow, waardoor het een zinnige investering is.

VlisChris

Laatste aanwinst zijn twee prachtige A4 portfolio mappen.
Had er van hetzelfde merk en model al 1 op A3 formaat, maar dat is voor opdrachtgevers niet altijd even handig. Plus, de kosten om alles altijd maar op A3 af te drukken lopen nogal op.
Straks krijg ik iemand over de vloer voor een trouwreportage, en dan mag ze lekker uitgebreid bladeren in mijn beide mappen. Stuk handzamer dan mijn grote.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

svmnb

Voor EUR 20 een Canon zoomlensje dat na verwijderen van de frontlens ineens een prima macro objectief blijkt te zijn. Zie link voor voorbeelden. http://www.pbase.com/jabtas/canon_3580
Daar heb ik wel tien minuten sleutelen voor over. ;D
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::