Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Haha, ik dacht dat ik een 45kg aan ansichtkaarten binnen zou krijgen.
Zonet stond de pakketdienst voor, hij vrolijk: "Neehoor, het is 76kg" :P
Vandaag en morgen alles maar eens gaan verspreiden onder de afnemers 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Pos

Quote from: Christiaan S on August 13, 2010, 16:52:28
Hm,
Ik had het niet gedacht, maar zelfs met ansichtkaarten kun je nog een aardige zakcent bijverdienen.
Afgelopen week een lokale winkel benaderd of ze wat ansichtkaarten wilde afnemen, en al snel waren we het over eens dat die 5 verschillende foto's als kaart wilde met 1.000 per kaart. En of ik meer foto's had van Vlissingen.
Gelukkig heb ik daar een hele zwik van, dus vandaag weer terug. En na zo'n anderhalve minuut nog een bestelling van 4.000 kaarten erbij.
Dat in combinatie met kerstkaarten, en voor een winkel in Duitsland die kaarten wilde hebben komen er de komende dagen ruim boven de 10.000 ansichtkaarten mijn kant uit. Het doosje waar er 250 inzitten van een vorige leverinig is al een leuk maatje, dus ik zal eens een plaatje schieten als de levering compleet is ;)

Moet je bij zoiets ook rekening houden met portretrecht van mensen en/of gebouwen?
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

VlisChris

Ik heb er voor gezorgd dat er geen mensen herkenbaar op de foto's staan.
De gebouwen die erop terug te vinden zijn hebben geen portretrecht gelukkig.
Dus wat dat betreft is er qua mensen rekening mee gehouden, met gebouwen wist ik dat het goed zat.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Quote from: Christiaan S on August 19, 2010, 12:56:02
Haha, ik dacht dat ik een 45kg aan ansichtkaarten binnen zou krijgen.
Zonet stond de pakketdienst voor, hij vrolijk: "Neehoor, het is 76kg" :P
Vandaag en morgen alles maar eens gaan verspreiden onder de afnemers 8)
Worden producten die jij gaat verkopen al tot een 'aanschaf' gerekend? Straks gaan we alle prints meerekenen  ;)

VlisChris

Ach, je moet toch wat om het topic een beetje op gang te houden ;)
Hopelijk binnenkort een feitelijke product-aankoop, maar ik hoor momenteel bar weinig van de winkel :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

svmnb

77mm pola en uv voor EUR 60 incl.
Metalen zonnekap uit China voor EUR 3,60 incl. verzenden. :o

Pas geleden mijn EOS 550D en 17-55 f2.8 opgestuurd voor calibratie wegens frontfocus. Dit duurt 3-4 weken en tot die tijd heb ik alleen een compactje ter beschikking.  :(
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

s0000884

Quote from: svmnb on August 20, 2010, 10:38:09
Pas geleden mijn EOS 550D en 17-55 f2.8 opgestuurd voor calibratie wegens frontfocus. Dit duurt 3-4 weken en tot die tijd heb ik alleen een compactje ter beschikking.  :(
[offtopic]Lang leve CPS. Afspraak maken, langskomen, spullen afgeven, wachten, terugnemen en weer naar huis.[/offtopic]
Laatst gekocht: oordoppen. Heel handig bij evenementen, geen last v/d herrie, je kunt zo voor een blèrende speaker staan zonder doof te worden en je juiste hoek kiezen. Makkelijk op foto's maken concentreren.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Ik heb net iemand op dit forum een mail gestuurd met een bestelling voor het volgende:
(even slikken financieel gezien :o)

Elinchrom BXRi 250 x 3 (ik zie net dat het verkeerde plaatje bij de goede link staat op flitsfoto.nl)


Reflector + gridset








Dat is het nadeel als jek studio apparatuur overlijdt een paar dagen voor je het nodig hebt op een evenement :-\
Maar ach, je koopt dit spul toch weer voor een aantal jaren mag ik hopen, en dan heeft het zich weer terugverdiend.
Zoals een paar dagen geleden dat je in plaats van je studiofliters over moet op je speedlites is ook niet echt altijd een optie.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Het spulletje is vandaag binnengekomen.
Erg mooi degelijk spul. Erg prettig meegenomen is dat praktisch alles in tassen wordt geleverd. Dus gewoon alles afbouwen, in tassen stoppen, met de auto meenemen, en weer opbouwen.
Elinchrom zorgt overigens wel even dat het zichtbaar is met welk merk je fotografeert zeg :o :P Overal staat het met koeieletters op ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

maar natuurlijk daar ben je trots op :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Haha.
Net even snel een ubervlotte foto van mijn pa gemaakt in de bus, en verrek. Het zaakje doet heel goed wat ik wil 8)
Zelfs een kop + 90x110 en een kop + grid gaat precies passen in de bus.
Nu nog even kijken of ik die adapterring kan vinden dat de 40x40 ook gebruikt kan worden. Heb je net een fractie meer ruimte ;)

Maar inderdaad, het is mooi spul, en dat mag best gezien worden 8)
Frank: bedankt voor de snelle levering :D

Edit: enige 2 nadeeltjes: ik moet op vrij kleine diafragma's schieten ivm de hoeveelheid licht die de set geeft. En het zaakje trekt zoveel vermogen dat de generator in mijn bus het net niet trekt. Morgen eens proberen met de koplampen niet aan zoals net. Wellicht dat dat net voldoende verschil maakt. En anders steeds met verlengkabel vanuit binnen werken. Ook een optie ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

s0000884

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 21, 2010, 09:05:08
CPS alleen voor pro cameras....
en minimaal 3 L-lenzen. Maar als je dat eenmaal hebt, dan krijg je ook service op goedkopere zooi als een 50 1.4.

Vin_cent

Quote from: Vin_cent on July  8, 2010, 07:53:09
Een Olympus FE-4040 met 4x optische zoom en 14 megapixel, klein handig cameratje om altijd bij je te hebben. Was de bedoeling...........

Ik ben alleen totaal niet te spreken over de kwaliteit. De camera heeft heel veel moeite met scherpstellen en ook flist de camera niet snel genoeg. Zijn er meer mensen met dit probleem of heb is mijn camera gewoon niet goed? Zelfs mijn 10 jaar oude Canon A10 maakt betere foto's.

Heeft iemand hier nog een mening over (mag ook per PM) of zal ik een nieuw topic openen?
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

KHunt-er

Voor het eerst een DSLR:



Nikon D5000 met AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR  O0
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

VlisChris

Laatste aanwinst? Weer eens mail contact met epson over die kxtprinter van me.
Zo te zien een maandag model. Het mainboard is overleden. Morgen bellen met fotokonijnenberg dat ze hem terugnemen en ruilen voor een volledig nieuwe.
Ben dat oeverloze gezeik met die printer nu zat.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

donaldk

Troje is wel verantwoordelijk voor de profi foto printers, misschien ook voor jouw consumenten (?) model, anders zit ie vast naast iemand op kantoor die er over gaat.

VlisChris

Ik weet niet zeker of de 3880 voor Epson onder de consumenten of de pro printers valt.
Officiele naam is Epson Stylus Pro 3880, en hij valt binnen de grootformaat printers, maar of dat voor hun garantie en service ook zo is weet ik niet.
Maar ik heb de winkel waar die vandaan komt net gemaild met een tweetal voorstellen.
Even afwachten maar.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eddy135

#1118
An offer they can't refuse? ;) :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VlisChris

Hopelijk een goed voorstel waar zowel winkel als ik mee kan leven :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

Quote from: Christiaan S on August 31, 2010, 18:55:19
Laatste aanwinst? Weer eens mail contact met epson over die kxtprinter van me.
Zo te zien een maandag model. Het mainboard is overleden. Morgen bellen met fotokonijnenberg dat ze hem terugnemen en ruilen voor een volledig nieuwe.
Ben dat oeverloze gezeik met die printer nu zat.


ik heb ook ooit eens ONTZETTEND veel crap gehad met een epson printer. zo erg dat ik ooit gezworen had van NOOIT meer iets van epson te kopen. Na vele jaren volhouden heb ik dan 2 jaar geleden toch maar een projector nog eens gekocht van hen, omdat die toch veel positieve reviews kregen. maar ik ben in sé nog steeds geen fan van het merk

Gaeje

oops, ik zie ineens voor mijn neus nog een scanner staan van epson ook  :-\
toch nog niet zo radicaal tegen als ik dacht

eddy135

Quote from: Gaetan on September  1, 2010, 21:15:14
ik heb ook ooit eens ONTZETTEND veel crap gehad met een epson printer. zo erg dat ik ooit gezworen had van NOOIT meer iets van epson te kopen. Na vele jaren volhouden heb ik dan 2 jaar geleden toch maar een projector nog eens gekocht van hen, omdat die toch veel positieve reviews kregen. maar ik ben in sé nog steeds geen fan van het merk

Ook zo'n pro-ding?
Denk er de laatste tijd aan om een 2400 of 2880 te kopen, maar wat is jullie idee daarover?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN


VlisChris

Ik weet wel dat de service best netjes is. Ik had het nadeel dat ik met in de overgang nam een Nederlands naar een Belgisch bedrijf zat bij mijn vorige reparatie. Maar eenmaal bij mij keurig behandeld.
Ook telefonisch en per mail gaat het best aardig.
Printkwaliteit vd 2800 en 3880 schijnt dicht bij elkaar te liggen.
Afhankelijk van de prijs zou ik ervoor gaan.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.