Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob Eric Blank

Quote from: Rage on March 15, 2010, 15:22:43
@Rob Eric Blank: Dankje,.

Ik wil naar buiten gaan om wat foto's te maken, maar het regent :(
De boel is weather sealed dus moet geen probleem zijn!

John03

Quote from: Rob Eric Blank on March 15, 2010, 16:56:26
De boel is weather sealed dus moet geen probleem zijn!


Behalve de aansluiting met de batterygrip  ;)

Rage

Verder ben ik zelf ook niet echt weather proof, ik kan niet tegen regen.. Daar wordt ik chagrijnig van.

Rob Eric Blank

Quote from: John03 on March 15, 2010, 17:39:15
Behalve de aansluiting met de batterygrip  ;)
Die zit redelijk middenin en ik heb daar nog geen problemen mee gehad!

RonG

#1004
Heb mijn oud beestje Nikon D50 ingeruild voor een D90 O0


Cyrus·

Mijn laatste foto-aanschaf is een Nikkor AF-S 70-300 VRII, voor op de D90.
Groeten,
Edwin

Madhouse

Quote from: CyrusOne on March 19, 2010, 10:00:18
Mijn laatste foto-aanschaf is een Nikkor AF-S 70-300 VRII, voor op de D90.

Bedoel je niet de VR, want de VRII is er toch helemaal niet?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Cyrus·

#1007
Jawel, die is net uit, stilletjes op de markt gekomen. Ik wist het ook niet, maar in de winkel werd ik er op geattendeerd. En het staat ook in de bijgeleverde manual.

QuoteDe AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED is een hoogwaardig supertelezoomobjectief dat is ontworpen om tegemoet te komen aan de wensen van gebruikers van digitale en analoge spiegelreflexcamera's. Het objectief biedt 4,3x zoom met een bereik van 70-300 mm (105-450 mm op een Nikon DX-formaat digitale spiegelreflexcamera) en is voorzien van lenselementen van ED-glas (Extra-low Dispersion) die garant staan voor uitstekende optische prestaties. Dit objectief bevat de tweede generatie van Nikon's systeem voor vibratiereductie (VR II) dat het mogelijk maakt flexibel uit de hand te fotograferen door het beeld zodanig te stabiliseren dat dit overeenkomt met het gebruik van een sluitertijd die vier stops korter is, vergeleken bij een normaal objectief (zoals vastgesteld tijdens prestatietests van Nikon). De SWM (Silent Wave Motor) en IF (Internal Focusing) zorgen voor een snelle en stille scherpstelling, terwijl het afgeronde diafragma met negen lamellen ervoor zorgt dat onscherpe delen vloeiend overlopen waardoor de achtergrond er natuurlijk en harmonieus uitziet.

(van nikon.nl website)
Groeten,
Edwin

Madhouse

Quote from: CyrusOne on March 19, 2010, 10:30:26
Jawel, die is net uit. Ik wist het ook niet, maar in de winkel werd ik er op geattendeerd. En het staat ook in de bijgeleverde manual.

Ok, mooie aanschaf dan! Ik heb nog de 70-300VR en die is al goed, ben benieuwd hoe de VRII is dan. Tot 200mm moet hij rete scherp zijn  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Cyrus·

Ik heb laatst in het Landschaftspark in Duisburg 's nachts wat foto's gemaakt met deze 70-300 en inderdaad: retescherp! Overdag ook foto's gemaakt maar toen de 70-300 niet gebruikt, overdag vooral met detailopnamen bezig geweest.
Groeten,
Edwin

Marc H

Vrijdagavond even langs broer konijnenberg geweest....



Een Sigma 4.5 F2.8 EX Circular Fisheye en daar kan je dit mee doen:


(Moet even stofzuigen, ik weet het.)

en ook maar een nieuw statiefje meegenomen:

Gitzo GT1540G Mountaineer Carbon Fiber tripod. 1.25 kilo licht :).  Moet alleen nog een kop uitzoeken.

R

Wat gaaf, licht jaloezie hier!! Staat ook op mijn lijstje O0... alleen iets te ver onderaan ;)..

Wat zijn je eerste ervaringen?

MaGiHT

Een Qihe B014C achtergrondsysteem en 2 rollen papier 2,72 * 11 (wit en zwart).
Stereo: Lyngdorf TDAI 2200 met roomperfect & A/D module - Lyngdorf SDA2175 - Lyngdorf CD-1 - Lyngdorf BW-1 - Wilson Benesch ARC - Cardas Crosslink biwire - Cardas Crosslink interlink - Cardas AES/EBU
Video: Oppo BDP-83SE regiomod - panasonic th-42pz800

Marc H

Quote from: R on March 21, 2010, 10:47:02
Wat gaaf, licht jaloezie hier!! Staat ook op mijn lijstje O0... alleen iets te ver onderaan ;)..

Wat zijn je eerste ervaringen?

Mijn eerste ervaringen: met het statief: geen. Ik moet er nog een kop voor kopen.

De sigma: Leuk! Beeldkwaliteit is goed genoeg, hij vertekend alleen een beetje, en hij heeft last van vignettering  :P, maar dat schijnt de bedoeling van deze lens te zijn. Maar het is gewoon een funlens voor erbij. Zal niet extreem veel gebruikt worden, maar o zo leuk om te gebruiken :)

Snel voorbeeldje, mijn buro :)



spotmatic

Verworven van een mede-forumlid: de Voigtländer Macro Apo-Lanthar 1:2.5 125mm SL. Hij kon er met moeite afstand van doen, ook al had hij geen enkele camera meer met een Pentax vatting. Maar hij heeft een goed thuis gekregen, ik zal er goed op passen! :)

Waarom dit objectief? Omdat het een van de beste macro-lenzen ooit is. Hij is maar in een paar batches gemaakt in 2001 en heeft pas recentelijk een legendarische status bereikt. Waarom? Door de scherpte die er al op volle opening is, en het vrijwel geheel ontbreken van CA.

Ik heb wel een klein puntje van kritiek: voor portretten is-ie eigenlijk niet zo geschikt. De laatste foto is gemaakt op volle opening en je kunt je er aan snijden, zo scherp.  O0

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.


BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

#1015
Zelfs de huidschilfertjes kun je zien. Ook die rand van de voorzijde van de doos, dat gsneden karton, de deukjes, uitstulpingen en rafeltjes zijn duidelijk, dus mooi lensje al is het scherpteveld wel errrruugggg vlak;-).

Even serieus, dat ie voor portretten minder geschikt is, misschien eens proberen met een iets hoger F getal, want de depth of field is nu zo beperkt dat je dochtertjes hoofdje niet vrij komt van de achtergrond, doordat vanaf de oren en de vrije haren links het al onscherp begint te worden.

manta

Quote from: spotmatic on March 26, 2010, 22:09:51
Verworven van een mede-forumlid: de Voigtländer Macro Apo-Lanthar 1:2.5 125mm SL. Hij kon er met moeite afstand van doen, ook al had hij geen enkele camera meer met een Pentax vatting. Maar hij heeft een goed thuis gekregen, ik zal er goed op passen! :)

Waarom dit objectief? Omdat het een van de beste macro-lenzen ooit is. Hij is maar in een paar batches gemaakt in 2001 en heeft pas recentelijk een legendarische status bereikt. Waarom? Door de scherpte die er al op volle opening is, en het vrijwel geheel ontbreken van CA.

Ik heb wel een klein puntje van kritiek: voor portretten is-ie eigenlijk niet zo geschikt. De laatste foto is gemaakt op volle opening en je kunt je er aan snijden, zo scherp.  O0


Zeer mooie lens!!  :worship:

Rock Solid

Quote from: spotmatic on March 26, 2010, 22:09:51
Verworven van een mede-forumlid: de Voigtländer Macro Apo-Lanthar 1:2.5 125mm SL. Hij kon er met moeite afstand van doen, ook al had hij geen enkele camera meer met een Pentax vatting. Maar hij heeft een goed thuis gekregen, ik zal er goed op passen! :)



Succes ermee ! Ik zie dat je al in 1 dag meer foto's hebt geschoten dan ik wellicht het komende jaar zou hopen te doen  ;) :clapping:
Het objectief moest wijken om mijn gekochte Donkervoort te mogen/kunnen 'rechtvaardigen'.   :smile:

Jep

Afgelopen vrijdagavond gekocht:

Micro-Nikkor AF-S 105mm f/2.8G IF-ED VR

Mooi spul... :blush:

Jep!
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Cyrus·

Quote from: Jep on March 29, 2010, 12:36:03
Afgelopen vrijdagavond gekocht:

Micro-Nikkor AF-S 105mm f/2.8G IF-ED VR

Mooi spul... :blush:

Jep!

Zeker mooi!
Groeten,
Edwin

Valkyrie

#1020
Quote from: Jep on March 29, 2010, 12:36:03
Afgelopen vrijdagavond gekocht:

Micro-Nikkor AF-S 105mm f/2.8G IF-ED VR

Mooi spul... :blush:

Jep!

Gaaf! Ik heb dezelfde. :P Erg leuk objectief voor de lente met alle ontpoppende bloemen en beestjes. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Geert

Lang zitten te twijfelen tussen een digitale spiegelreflex of een kleine compactcamera. Uiteindelijk is dan toch maar de beslissing gevallen op G11. Een compact camera van Canon. De doorslaggevende factor in deze was toch dat ervaringen uit het verleden geleerd hebben dat ik een spiegelreflex nog wel eens thuis wil laten vanwege zijn grote formaat. Beter een foto met een compactcamera dus dan geen foto.

Ben benieuwd hoe deze gaat bevallen.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

eric_audio

Quote from: Jep on March 29, 2010, 12:36:03
Afgelopen vrijdagavond gekocht:

Micro-Nikkor AF-S 105mm f/2.8G IF-ED VR

Mooi spul... :blush:

Jep!

Staat ook op mijn verlanglijstje.....

Of Nikon moet snel met de AF-S micro 200mm f/4 VR uitkomen....... maar die zal wel super duur worden....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

eric_audio

Quote from: Marc H on March 24, 2010, 21:41:54
Mijn eerste ervaringen: met het statief: geen. Ik moet er nog een kop voor kopen.


Ga je goed orienteren voor een kop. Ik zou altijd een kop aanraden met een Arca Swiss compatible koppeling. Dan kom je al gauw uit bij Arca Swiss, RRS, Markins of Kirk. Duur, maar erg stabiel en onverwoestbaar.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

VlisChris

Laatste "aanwinst" is de ontdekking dat ik mijn CD met Eos Utility nog heb liggen, en daarna dat ik ontdekt heb hoe je daarmee time-laps kunt fotograferen 8)
Vanavond na het sporten maar eens een paar dingen testen en uitproberen. Ben benieuwd.
Voor zulke geintjes zijn oude camera's die je nog hebt rondslingeren heerlijk (sluiterbewegingen bij timelaps lopen nogal hard op).
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.