Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Quote from: Rob Eric Blank on March  8, 2010, 15:02:21
Mooi, alleen is 50mm misschien wel wat teveel tele op een crop body. Kan soms lastig zijn, maar leidt wel tot creativiteit.

Ooit nog een 35mm en een leuke tele er bij en je bent klaar  ;)
35mm doet het op een crop body veel beter als de 50mm, maar haalt idd wel je creativiteit naar boven.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

VlisChris

50 kan erg mooi zijn, zelfs op crop ;)
Het is voor mij bij vlagen mijn favoriete lens. Vind hem erg fijn werken. Heb zelf de 1.4 uitvoering. En die minimale DOF vind ik echt heel 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Madhouse

Quote from: Christiaan S on March  8, 2010, 17:33:50
50 kan erg mooi zijn, zelfs op crop ;)
Het is voor mij bij vlagen mijn favoriete lens. Vind hem erg fijn werken. Heb zelf de 1.4 uitvoering. En die minimale DOF vind ik echt heel 8)


Je hebt gelijk! Maar een 35mm op crop is nog veel leuker... ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Blu

Quote from: Rob Eric Blank on March  8, 2010, 15:02:21
Mooi, alleen is 50mm misschien wel wat teveel tele op een crop body. Kan soms lastig zijn, maar leidt wel tot creativiteit.

Dat is inderdaad de bedoeling, ik hoop dat er ook daadwerkelijk iets moois uit gaat komen maar ik moet zeggen dat ik de uitdaging bij voorbaat al erg leuk vind :smile: 

Quote from: Madhouse on March  8, 2010, 15:09:27
Ooit nog een 35mm en een leuke tele er bij en je bent klaar  ;)
35mm doet het op een crop body veel beter als de 50mm, maar haalt idd wel je creativiteit naar boven.

Zoals ik er nu tegenaan kijk gaat waarschijnlijk de eerstvolgende lens een 20 of 24mm worden om een stukje extra groothoek te krijgen. Maargoed, ik ga eerst maar eens met de 50mm aan de slag en dan zie ik in de loop van de tijd wel wat een mooie aanvulling zou zijn en waar ik tegen aanloop ;D
Primare - Wilson Benesch - xbmc
discogs

Rob Eric Blank

Quote from: Christiaan S on March  8, 2010, 17:33:50
50 kan erg mooi zijn, zelfs op crop ;)
Het is voor mij bij vlagen mijn favoriete lens. Vind hem erg fijn werken. Heb zelf de 1.4 uitvoering. En die minimale DOF vind ik echt heel 8)

Vond ik ook, totdat ik deze op mijn D700 schroefde....

Madhouse

Quote from: Rob Eric Blank on March  9, 2010, 10:06:49
Vond ik ook, totdat ik deze op mijn D700 schroefde....

Lijkt me positief bedoeld toch? Volgens mij doet een 50mm het erg lekker op een FF...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Rob Eric Blank

Quote from: Madhouse on March  9, 2010, 11:55:15
Lijkt me positief bedoeld toch? Volgens mij doet een 50mm het erg lekker op een FF...
Ik dacht dat het lekker was op een crop en pas op FF merk ik waar deze lens echt heel erg lekker is!!!

Oja touwens nieuwe spullen gekocht voor mijn autostatief. Nu de laatste bestellingen afwachten en dan weer eens een shoot doen.

Madhouse

Quote from: Rob Eric Blank on March  9, 2010, 12:25:10
Ik dacht dat het lekker was op een crop en pas op FF merk ik waar deze lens echt heel erg lekker is!!!

Oja touwens nieuwe spullen gekocht voor mijn autostatief. Nu de laatste bestellingen afwachten en dan weer eens een shoot doen.

Ik heb 1 keer het genot gehad om een 35mm op mijn body te schroeven...volgens mij is dat het zelfde gevoel als een 50mm op een FF. Daarom wil ik ooit de 35mm nog wel een keer aanschaffen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

s0000884

Quote from: Madhouse on March  9, 2010, 12:44:06
Ik heb 1 keer het genot gehad om een 35mm op mijn body te schroeven...volgens mij is dat het zelfde gevoel als een 50mm op een FF.
Qua beeldhoek wel, qua beeldwaliteit en hoeveelheid licht / scherptediepte absoluut niet.
Quote
Daarom wil ik ooit de 35mm nog wel een keer aanschaffen.
Zodoende opgepast met zo'n conclusie.

Madhouse

Quote from: s0000884 on March  9, 2010, 18:09:10
Qua beeldhoek wel, qua beeldwaliteit en hoeveelheid licht / scherptediepte absoluut niet.
Zodoende opgepast met zo'n conclusie.

Ik heb zelf een positieve ervaring hiermee en daarom ga ik af op mijn eigen ervaring  ;)
35mm op mijn crop body leverde vele malen mooiere plaatjes op dan een 50mm zowel qua beeldkwaliteit, hoeveelheid licht en scherptediepte.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Bart_M


Madhouse

Quote from: Bart_M on March  9, 2010, 18:55:05
Met hetzelfde diafragma?

Ik heb dat nooit 1 op 1 getest. Maar vind de 35mm persoonlijk veel lekkerder werken.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ProXius

Quote from: Rob Eric Blank on March  9, 2010, 12:25:10
Oja touwens nieuwe spullen gekocht voor mijn autostatief. Nu de laatste bestellingen afwachten en dan weer eens een shoot doen.

Zou je eens willen vertellen/laten zien wat je precies hebt voor/als autostatief? :)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Rob Eric Blank

Quote from: ProXius on March  9, 2010, 19:09:19
Zou je eens willen vertellen/laten zien wat je precies hebt voor/als autostatief? :)
Nee :tongue2:

Is gedeelte het geheim van de smit. Nu werk ik met zuignappen die een mast vast houden en daaraan zit mn camera. Ik ga dat nu anders monteren. Ik wil het statief onderaan de auto vastmaken, scheelt weer veel postprocessen.

ProXius

Hè, jammer.  ;D
Ja de zuignappen en stangen methode ken ik wel, maar kost inderdaad zeer veel post processing tijd. Ik ben benieuwd naar de shots gemaakt met de nieuwe setup!
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Rob Eric Blank

Quote from: ProXius on March 10, 2010, 10:55:46
Hè, jammer.  ;D
Ja de zuignappen en stangen methode ken ik wel, maar kost inderdaad zeer veel post processing tijd. Ik ben benieuwd naar de shots gemaakt met de nieuwe setup!
Moet nog even wachten op de spullen en dan eens testen. ZUllen hier wel foto's volgen. Wie weet met wat meer info over het statief.

Vaak is flex een probleem. het statief beweegt teveel vanwege de arm werking. Ook kan het zijn dat het plaatwerk niet stevig genoeg is om het spul te dragen. Hoop dat dit kan worden opgelost met het nieuwe statief.

s0000884

Quote from: Madhouse on March  9, 2010, 18:51:12
Ik heb zelf een positieve ervaring hiermee en daarom ga ik af op mijn eigen ervaring  ;)
35mm op mijn crop body leverde vele malen mooiere plaatjes op dan een 50mm zowel qua beeldkwaliteit, hoeveelheid licht en scherptediepte.
Zoals Rob al zei "totdat je de 50mm op een full frame zet". Daar ging het mij om in dit vergelijk. Uiteraard kun je een 35mm boven een 50mm prefereren. Een crop is echter altijd slechter qua beeldkwaliteit dan een FF bij dezelfde beeldhoek, vergroting en scherptediepte (aangezien je op een FF de lens moet afstoppen tov de crop om dezelfde scherptediepte te krijgen). Je kunt een 35mm op een crop dan ook niet vergelijken met een 50mm op een FF (behalve dan dat je dezelfde beeldhoek hebt en in principe dezelfde foto's kunt maken vanaf een bepaalde f/stop). Een uitzondering bestaat als je een super goedkope 50mm op FF vergelijkt met de allerbeste 35mm op crop. En dan wordt het nog spannend welke combinatie wint.

Madhouse

Quote from: s0000884 on March 10, 2010, 13:40:39
Zoals Rob al zei "totdat je de 50mm op een full frame zet". Daar ging het mij om in dit vergelijk. Uiteraard kun je een 35mm boven een 50mm prefereren. Een crop is echter altijd slechter qua beeldkwaliteit dan een FF bij dezelfde beeldhoek, vergroting en scherptediepte (aangezien je op een FF de lens moet afstoppen tov de crop om dezelfde scherptediepte te krijgen). Je kunt een 35mm op een crop dan ook niet vergelijken met een 50mm op een FF (behalve dan dat je dezelfde beeldhoek hebt en in principe dezelfde foto's kunt maken vanaf een bepaalde f/stop). Een uitzondering bestaat als je een super goedkope 50mm op FF vergelijkt met de allerbeste 35mm op crop. En dan wordt het nog spannend welke combinatie wint.

Je hoort mij ook niet zeggen dat ik ze kan vergelijken met een 50mm of FF.
Ik zeg alleen dat ik een 35mm prefereer op een crop body t.o.v. de 50mm (eigen ervaring) en meer niet.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

s0000884

Mijn excuses als ik het verkeerd interpreteerde. Ik doelde dus hierop:
Quote from: Madhouse on March  9, 2010, 12:44:06
35mm op mijn body...volgens mij is dat het zelfde gevoel als een 50mm op een FF

Madhouse

Quote from: s0000884 on March 10, 2010, 14:36:41
Mijn excuses als ik het verkeerd interpreteerde. Ik doelde dus hierop:

Niet erg! Ik heb die ervaring met een FF niet...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Rage

#995
Foto met de telefoon maar :P



Wat zie je?
Nikon D700
Nikon PDK1 BoosterSet
Nikkor AF-S 24-70mm F 2.8 G ED
Nikon SB-900
B+W Slim 010 UV 77 E MRC

John03

Quote from: Rage on March 15, 2010, 12:36:32
Foto met de telefoon maar :P



Wat zie je?
Nikon D700
Nikon PDK1 BoosterSet
Nikkor AF-S 24-70mm F 2.8 G ED
Nikon SB-900
B+W Slim 010 UV 77 E MRC

Niet verkeerd!

Toplensje. Ragscherp en mooie kleur rendering :)

Wat voor fotografie doe je?


John.

Rage

Ik fotografeer alles wat ik leuk vindt om te fotograferen :P

Maar ik denk voornamelijk portretfoto's.

Rob Eric Blank

@Rage, lekker setje. Spreek uit ervaring.

Rage

@Rob Eric Blank: Dankje,.

Ik wil naar buiten gaan om wat foto's te maken, maar het regent :(