Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

VlisChris

Laatste aanwinst:
Een foto van me die 21.500 keer is afgedrukt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Bart_M

Wow, een foto van jou? Ben je ook fotomodel geworden? :)

Ben benieuwd, laat de foto eens zien.

Rednaxela

Dacht zelf dat zijn printer op tilt was geslagen.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

J.A.F._Doorhof

Canon 24-105L is f4.
Voornamelijk als film lens en walkarround.
en
een gisteq 700 geotracker. Stuk kleiner als wat ik had.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Yep, inderdaad een foto van mij ;)
Het is een foto die ook in het topic Plaatsing 't Puntje staat. Nu met mijn mob aan het internetten, dus hem opzoeken en linken gaat wat lastig.
Maar zeker geen printerfoutje :p
Ben er zelf wel blij mee. Anderhalf jaar geleden in hetzelfde weekblad met 4 foto's gestaan :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

John03

Mijn laatste aanwinst de Nikkor 14-24 2.8  :smile:

pong38

Vandaag uitgebreid statieven getest bij één der grootsten in NL.
Ik kwam binnen voor een Manfrotto maar ben uiteindelijk voor de kwaliteit én prijs van deze carbon jongen gevallen :

Velbon Sherpa PRO CF-530 Carbon fibre






Als kop heb ik de Manfrotto 804RC2 genomen...






Rob Eric Blank

Quote from: John03 on February 16, 2010, 22:49:42
Mijn laatste aanwinst de Nikkor 14-24 2.8  :smile:
Nice staat nog op mijn whishlist, hoewel ik de 16-35 F4 VR nu ook overweeg (vanwege de filters die erop zijn te schroeven).

vtuinen

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 16, 2010, 22:02:55
Canon 24-105L is f4.
Voornamelijk als film lens en walkarround.
..

Die lens staat eventueel ook op mijn verlanglijstje. Zit alleen nog te twijfelen tussen deze en de 24-70 2.8 Die mist de IS maar is wel lichtsterker. Verder past ie naadloos tussen mijn 10-22 en 70-200. Ben er nog niet uit of dat juist een plus is of dat 35 mm overlap gewenst is.
Equipment check my avatar

VlisChris

Dat zal iedereen voor zich moeten bepalen, maar ik heb wel een beetje in dezelfde situatie gezeten.
Had een 17-85 + 70-200. 17-85 overleden en wat dan.. 17-50? 17-40? Primes? Ander merk (tamron ofzo).
Uiteindelijk voor een 17-40 + 50 1.4 gekozen. Geen spijt van gehad.
Dus zit met 2 "gaten" in mijn bereik, in de praktijk geeft dat geen problemen voor mij persoonlijk.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Bart_M

Quote from: Christiaan S on February 18, 2010, 12:27:45
Dat zal iedereen voor zich moeten bepalen, maar ik heb wel een beetje in dezelfde situatie gezeten.
Had een 17-85 + 70-200. 17-85 overleden en wat dan.. 17-50? 17-40? Primes? Ander merk (tamron ofzo).
Uiteindelijk voor een 17-40 + 50 1.4 gekozen. Geen spijt van gehad.
Dus zit met 2 "gaten" in mijn bereik, in de praktijk geeft dat geen problemen voor mij persoonlijk.

Werk jij met een FF camera?

Ik zit ook te kijken hoe ik het beste kan doorgroeien. Ik wil in ieder geval niet meer dan 2 lezen. Waarvan 1 lens met een lekker bereik inclusief groothoek. De 17-85 vind ik qua bereik heerlijk werken.
Mijn 70-200 F4 IS blijft in ieder geval. Maar nu nog die andere lens.

Als ik naar FF (een 5D MK1) ga, dan is een 17-40 ook niet echt een allround lens en heeft geen IS. De 24-105 is dan beter. (voor mij)

Ga ik naar een camera met een crop factor, dan begint de 24-105 begint bijna bij 40mm. Dat is ook wel een gemis aan groothoek.
Maar een 17-40 is weer erg beperkt qua zoom.

VlisChris

Ik werk normaal met een 50D/30D
Afgelopen week toevallig even met een 5DmkII maar dat is dus een uitzondering.
Het lijkt me handig om van te voren te weten wat voor camera je uiteindelijk wilt gebruiken. FF of crop. Dan kun je daar mooi je lenzen op afstemmen. Persoonlijk ben ik fan van groothoek, en is 17-40 met FF dus heerlijk. Maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die daar anders over nadenken. Je hebt inderdaad minder "walk around" dan met een 24-105.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

IS is voor filmen gewoon ideaal.
Normaal ben ik ook voor de f2.8 maar in dit geval voor film veel liever de IS versie.
Sowieso is filmen op f2.8 gekkenwerk op een FF camera, meestal zit je rond de f5.6 of hoger om alles goed te houden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pong38

#963
Wat een (mijn) vrouw heeft met schoenen, dat heb ik met bags...

Gisteren voor het wandelen en rondtrekken deze Lowepro Mini Trekker AW aangeschaft.


Marc H

Quote from: pong38 on February 19, 2010, 18:38:44
Wat een (mijn) vrouw heeft met schoenen, dat heb ik met bags...

Gisteren voor het wandelen en rondtrekken deze Lowepro Mini Trekker AW aangeschaft.


* Marc H meld zich voor Camerabags anonymous

Mijn collectie, van klein naar groot: Lowepro Nova 2, Stealth Reporter D300 AW (beide schoudertassen), Minitrekker AW (die hierboven), Flipside 400 AW, Computrekker AW Plus.
Begon ooit eens met de nova voor mijn compactcam, toen ik een D-SLR kocht kwam de minitrekker erbij, De nova werd te klein, dus kwam de stealth erbij. Een tweede body meenemen werd lastig voor vakanties,dus Computrekker erbij, kon ook gelijk de laptop erin. aangezien ik steeds vaker een statief meeneem op wandeltochten, en de minitrekker erg onpraktisch is met een statief erop, om een lenswissel te doen, kwam er nog een Flipside bij.   Ben op dit moment redelijk tevreden met de collectie :)

On topic:
Vandaag mijzelf een kadootje gegeven:



Canon 70-200 L F2.8 IS   :pompom: :pompom: :pompom:

En  een Hoya Pro1 UV filter

Wilde ook een Sigma 8 mm Fish meenemen, maar die hadden ze weer eens niet op voorraad....  :nopompom:

John03

QuoteVandaag mijzelf een kadootje gegeven: Canon 70-200 L F2.8 IS

Geweldig lens! Ik heb (had) er ervaring mee. 1 der beste 70-200mm  :smile:


Heb zelf de Nikkor versie.

John.

s0000884

Quote from: John03 on February 23, 2010, 23:58:59
Geweldig lens! Ik heb (had) er ervaring mee. 1 der beste 70-200mm  :smile:
Die van mij gaat misschien binnenkort de deur uit voor de nieuwe versie (als die zo goed is als hier: http://ronmart.blogspot.com/2010/02/first-look-canon-70-200mm-f28l-is-usm.html wordt beweerd).

John03

QuoteDie van mij gaat misschien binnenkort de deur uit voor de nieuwe versie (als die zo goed is als hier: http://ronmart.blogspot.com/2010/02/first-look-canon-70-200mm-f28l-is-usm.html  wordt beweerd).

Dat ziet er zeer goed uit met volle lensopening!  :smile:

s0000884

Quote from: John03 on February 26, 2010, 00:38:16
Dat ziet er zeer goed uit met volle lensopening!  :smile:
Dat was ook het voornaamste punt van kritiek van velen (incl. mijzelf) op de eerste versie. Deze verliest nogal wat resolutie en contrast op f/2.8 (nog altijd niet slecht, maar afgestopt duidelijk beter). Als de nieuwe hetzelfde haalt als mijn 135L qua kwaliteit vol open, dan is dat een welkome verbetering. Zeker omdat vanwege de betere beeldstabilisator (die foto's van die link zijn ook nog eens op 1/15 of 1/8 gemaakt) extenders dan ook meer nut hebben.

squallgage

Was al een tijdje opzoek naar een nieuwe lens , maar wilde niet gelijk weer 100euro uitgeven.
Nog genoeg andere hobbies :D !

kwam ik na een tijdje zoeken op zeelandnet een : Sigma 70 - 300mm 1:4-5.6D DL macro tegen.
Lens opgehaald voor 3 tientjes , echt een geweldige lens. icm. me nikon D40x toppertje
heb dat wel geen AF. maar handmatig heb ik altijd al geweldig gevonde, dus dat is geen probleem ! :D


nu was ik me nikkor 18-55mm gewend maar deze is toch wel een stukkie groter :D !
Vlissingen is de shit, geloof je het niet. Vraag het de duitsers. !

VlisChris

Laatste aanwinst: (eindelijk, na weeeeeken wachten :-\)

1.500 stuks briefpapier
1.500 stuks venster enveloppen
1.500 stuks visitekaartjes

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

pong38

Voor funshots...
Een erg gaaf lensje voor dat geld.


Rob Eric Blank

Printjes van 60x40 voor een expositie.

Blu

m'n eerste dslr: een D90 + de af-s 50mm f1.4

Op aanraden bewust voor een prime als eerste lens gekozen, eerst maar eens leren kaderen en een mooie compositie weten te maken zonder te (kunnen) zoomen ;) Wil me sowieso in eerste instantie richten op het fotograferen van mensen en kunnen spelen meteen mooie dof lijkt me dan toch wel een vereiste ...

Heb d'r zin in!  :smile:
Primare - Wilson Benesch - xbmc
discogs

Rob Eric Blank

Quote from: Blu on March  7, 2010, 22:40:28
m'n eerste dslr: een D90 + de af-s 50mm f1.4

Op aanraden bewust voor een prime als eerste lens gekozen, eerst maar eens leren kaderen en een mooie compositie weten te maken zonder te (kunnen) zoomen ;) Wil me sowieso in eerste instantie richten op het fotograferen van mensen en kunnen spelen meteen mooie dof lijkt me dan toch wel een vereiste ...

Heb d'r zin in!  :smile:
Mooi, alleen is 50mm misschien wel wat teveel tele op een crop body. Kan soms lastig zijn, maar leidt wel tot creativiteit.