Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreF

#875
Nadat op vakantie er 2 DSen en fotocamera's uit mijn caravan gestolen waren heb ik mezelf maar verwend met een leuk toestelletje PANASONIC LUMIX TZ7

Waarom:
25mm Wide Lens
12*zoom
en 720p filmcamera

precies wat ik nodig had
SAMSUNG LE40M86BDMARANTZ SR 5002 /
KEF Q7 / KEF Q10C / KEF Q-Compact / KODI OPENELEC  / Harmony One+

Madhouse

Quote from: beunky on September  9, 2009, 12:38:55
Zoom.nl zou je kunnen doen.
Kun je gelijk op de Gallery foto's plaatsen.

Inmiddels een abonnement genomen op zoom met statief! Ik ben benieuwd  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Rob Eric Blank

Quote from: beunky on September  9, 2009, 12:38:55
Zoom.nl zou je kunnen doen.
Kun je gelijk op de Gallery foto's plaatsen.
Kwa blad vind ik het wat minder en de gallery is ook niet meer wat het geweest is. Ik overweeg juist om het zoom verhaal te stoppen.

beunky

Het is wel zo dat het echt een blad voor amateurs is in mijn ogen.
Maar ach, dat statief maakt veel goed ;)
Ik zie het wel, kan het altijd nog opzeggen volgend jaar.

Ik heb een beetje het idee (heb jaargangen vanaf 2003 tot en met 2008 geloof ik) dat elke twee/drie jaar zo'n beetje alle onderwerpen langs komen die je kunt verzinnen.
Het wordt dan een beetje een herhaling van zetten en ik kan me voorstellen dat het blad dan niet meer interessant is. En serieuze amateurs zullen zich in die tijd ook wel een beetje boven het gemiddelde zoom-niveau hebben uitgeworsteld schat ik in, in ieder geval qua kennis. Daardoor wordt het blad ook minder interessant.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Rob Eric Blank

Quote from: beunky on September 16, 2009, 10:31:00
Ik heb een beetje het idee (heb jaargangen vanaf 2003 tot en met 2008 geloof ik) dat elke twee/drie jaar zo'n beetje alle onderwerpen langs komen die je kunt verzinnen.
Het wordt dan een beetje een herhaling van zetten en ik kan me voorstellen dat het blad dan niet meer interessant is. En serieuze amateurs zullen zich in die tijd ook wel een beetje boven het gemiddelde zoom-niveau hebben uitgeworsteld schat ik in, in ieder geval qua kennis. Daardoor wordt het blad ook minder interessant.
Er komen inderdaad steeds dezelfde onderwerpen langs. Hoewel er soms wel interessante dingen bij zitten, vind ik het minder goed dan pak hem beet een jaar of 3 terug.

beunky

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Wat me opvalt (ik heb in één keer die jaargangen gekregen en in een week of wat doorgenomen) is dat de kwaliteit niet heel erg afneemt, maar wel iets inderdaad.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Jimmy Conway

De enige bladen die ik koop zijn B&W magazine en sinds kort van dezelfde uitgever: Color Magazine.
Al die andere reclame blaadjes als Zoom kunnen me niet zo boeien.

http://www.bandwmag.com/

beunky

Dat lijkt me wel een heel erg mooi blad, abonnement is best interessant ook qua prijs.
Mag alleen wel hopen dat het inclusief verzendkosten is...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Joep

Quote from: beunky on September 16, 2009, 13:13:27
Dat lijkt me wel een heel erg mooi blad, abonnement is best interessant ook qua prijs.
Mag alleen wel hopen dat het inclusief verzendkosten is...

Dat lijkt me wel hoor, $35,- voor een US-abbo, $50 voor Canadezen en $60 voor andere landen. Zo werkt het in ieder geval wel met de Stereophile.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

VlisChris

#887
Thanx. Bevalt goed. Dynamisch bereik weer net wat lekkerder dan van mijn 30D.
Die overigens wederom problemen begon te geven toen ik op lokatie was. Dus direct de dag erop deze maar gehaald.
Enige nadeel: CS3 kan niet overweg met deze RAW bestanden, en CS4 krijg ik momenteel nog niet draaiend op een voor mij acceptabele manier. Dus ben nu of verbannen naar Lightroom (zal niet opschrijven wat ik hier net allemaal zat te brullen achter mijn pc), of via de omweg van DPP. Nu heb ik momenteel geen honderden foto's die bekeken en bewerkt moeten worden, maar ik heb absolute ruzie met LR.
edit: LR wordt het niet voor mij. Kan er werkelijk NIETS mee. Dan maar al mijn RAW's omzetten naar TIFF zodat ik er gewoon in CS3 mee kan werken.
Dat wordt sparen voor een processor update. Even 100 foto's omzetten gaat nu teveel tijd inzitten.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

@ Christiaan

vind het raar dat je na een 30d toch niet eerder overstapt naar een 5d MK2 of eventueel MK1. een 50D blijft toch maar crop, niet?

Hoe komt het dat LR niets voor jou is? ik vind het eigenlijk wel een leuk programma, zou niet meer zonder kunnen. Is er geen update voor CS3 of een RAW plugin die die nieuwere RAWs wel kan lezen?

grtz en veel plezier met de nieuwe cam

Gaetan

VlisChris

#889
Ik heb ook eerst zitten zoeken naar een 1DmkII (of betaalbare mkIII). Echter, aangezien ik voor school persé zsm een camera nodig had heb ik dan toch maar een 50D gekocht. Maar inderdaad. Het was niet mijn eerste keus. Maarja, als je net zonder werk zit en weinig geld kunt uitgeven hou je vrij weinig opties over.
Het "plan" is nu om door te zoeken naar een goed betaalbare mkIII (tot 2.000) en dan eventueel de 50D weer in de verkoop te mikken. Dan heb ik een camera die ver aan mijn eisen voldoet als hoofdcam, en een backup camera. Eénmalig op lokatie met een kapotte camera komen te zitten was niet mijn hobby. Ik wil eigenlijk de FF van een 5DmkI(I) icm de body van een 1D. En ja, ik weet het dat die er is, maar ik ken het prijskaartje van de 1Ds modellen ook helaas ;) En aangzien ergonomie voor mij ook erg belangrijk is kies ik liever voor een crop van 1.3 icm een robuste behuizing (vandaag ook weer het beton van mijn camera kunnen vegen omdat het een ruwe omgeving is waar ik geweest ben) dan voor een 5D.
LR kan ik mijn weg niet in vinden. En ik werk en gum veel in lagen. En dat is (met mijn beperkte kennis van LR) niet mogelijk. Er is een update van Camera Raw om de CR2 bestanden van de 50D uit te lezen, echter: die werkt alleen icm CS4. En daar heb ik geen legale beschikking tot.
Nu gebruik ik een via-route via DPP.
Dat veel plezier met mijn cam komt helemaal goed, thanx!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

ja, ik heb hetzelfde met de D700. staat op m'n verlanglijstje, maar moest m'n D70 het begeven alvorens ik de som bijeen heb, dan weet ik ook niet goed wat doen. (volledig overgaan op analoog  :) ) nu ja, ik heb die camera niet nodig om den brode, dus het zou nooit onoverkomelijk zijn, maar toch...

en in the end kan je met alles goeie fotos maken, het ligt niet aan het materiaal.

ja, LR is maar een tussenstap of een sorteringsprogramma, maar je kan het wel gebruiken om je RAWs te lezen en dan heb je nog de 'edit in Photoshop' knop (of shortcut) en dan kan je volgens mij misschien wel CS3 als je editor aangeven waarbij de RAW processing al gebeurt is door LR.

enfin, zolang je jezelf kan behelpen kom je dr wel uit

grtz,
G.

VlisChris

Quoteen in the end kan je met alles goeie fotos maken, het ligt niet aan het materiaal.
So true. Tijdje geleden ergens foto's van iemand gezien die ze maakte met zijn telefooncamera. Hoe simpel wil je het hebben, maar hoe wonderschoon waren de foto's :wub:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jimmy Conway

Quote from: Christiaan S on September 16, 2009, 15:27:12
Dan maar al mijn RAW's omzetten naar TIFF zodat ik er gewoon in CS3 mee kan werken.

Je kan toch converteren naar DNG? dan kun je ze wel in Camera Raw CS3 openen.
Camera Raw in Lightroom is nagenoeg gelijk aan Camera Raw in Photoshop, dus ik snap het probleem niet zo...

VlisChris

Quotedus ik snap het probleem niet zo...
Ik ook niet :) Maar nu is er een werkende oplossing, dus ben op't moment allang blij. Eerst voor einde van de maand mijn schoolopdrachten afmaken, dan kan ik me daarna altijd nog verdiepen in de verschillende manieren om dit aan te pakken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

GTDesign

Quote from: Christiaan S on September 16, 2009, 23:33:54
Ik heb ook eerst zitten zoeken naar een 1DmkII (of betaalbare mkIII). Echter, aangezien ik voor school persé zsm een camera nodig had heb ik dan toch maar een 50D gekocht. Maar inderdaad. Het was niet mijn eerste keus. Maarja, als je net zonder werk zit en weinig geld kunt uitgeven hou je vrij weinig opties over.
Het "plan" is nu om door te zoeken naar een goed betaalbare mkIII (tot 2.000) en dan eventueel de 50D weer in de verkoop te mikken. Dan heb ik een camera die ver aan mijn eisen voldoet als hoofdcam, en een backup camera. Eénmalig op lokatie met een kapotte camera komen te zitten was niet mijn hobby. Ik wil eigenlijk de FF van een 5DmkI(I) icm de body van een 1D. En ja, ik weet het dat die er is, maar ik ken het prijskaartje van de 1Ds modellen ook helaas ;) En aangzien ergonomie voor mij ook erg belangrijk is kies ik liever voor een crop van 1.3 icm een robuste behuizing (vandaag ook weer het beton van mijn camera kunnen vegen omdat het een ruwe omgeving is waar ik geweest ben) dan voor een 5D.
LR kan ik mijn weg niet in vinden. En ik werk en gum veel in lagen. En dat is (met mijn beperkte kennis van LR) niet mogelijk. Er is een update van Camera Raw om de CR2 bestanden van de 50D uit te lezen, echter: die werkt alleen icm CS4. En daar heb ik geen legale beschikking tot.
Nu gebruik ik een via-route via DPP.
Dat veel plezier met mijn cam komt helemaal goed, thanx!

Hoi Christiaan,

Ik heb nog een 1D Mk III (body) liggen, die weg mag voor € 2250,-
17.000 kliks op de teller.

Hij gaat weg wegens overstap op een 50 Mp Hasselblad.

Groet Gé



beunky

Een kabeltje om mijn flitser (580 EX II) los van de camera te kunnen gebruiken.
Aangezien de canon kabel slechts 60 cm is, heb ik van een ander merk (geen idee welke) een kabel gekocht van 2 meter. Vanmiddag even getest en lijkt prima te werken.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R

Waar heb je die vandaan? heb je een linkje?

beunky

Fotoshop Aalten. Zie hier.
Keurige afhandeling en supersnel geleverd.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Jep

#898
Hallo!

Laatste aanwinst: Manfrotto 055XPROB. Ik had al een simpel balhoofd (RedGed RT-1) om op mijn Gorillapod Focus te gebruiken dus die zal ik voorlopig ook op de 055XPROB schroeven.

Groeten, Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Spacebass

Quote from: beunky on September 26, 2009, 21:07:27
Een kabeltje om mijn flitser (580 EX II) los van de camera te kunnen gebruiken.
Aangezien de canon kabel slechts 60 cm is, heb ik van een ander merk (geen idee welke) een kabel gekocht van 2 meter. Vanmiddag even getest en lijkt prima te werken.
Ga je jezelf fotograferen?