Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BenWfan

canon compactcameraatje....

maar binnenkort trouwen dus op zoek naar een spiegelreflex...nikon...maar kan niet goed uitleggen waarom. Iemand een suggestie welke ik echt "moet" kopen...ja ja budget...maar laten we zeggen...tot 1500 euro met een basis lens...
Classé CAP 2100

Madhouse

Quote from: BenWfan on June 19, 2009, 16:37:48
canon compactcameraatje....

maar binnenkort trouwen dus op zoek naar een spiegelreflex...nikon...maar kan niet goed uitleggen waarom. Iemand een suggestie welke ik echt "moet" kopen...ja ja budget...maar laten we zeggen...tot 1500 euro met een basis lens...

Een Nikon D90 met een 16-85mm VR en een 70-300 VR. Mooie set om mee te beginnen  :P
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

BenWfan

Quote from: Madhouse on June 19, 2009, 16:47:01
Een Nikon D90 met een 16-85mm VR en een 70-300 VR. Mooie set om mee te beginnen  :P

die vallen wel mee in prijs...2e hands. En een D2x. Ziet er geavanceerder uit...
Classé CAP 2100

J.A.F._Doorhof

16GB kaartje voor de 5DMKII ivm video.
Ben normaal niet zo gek op grote kaarten maar hiervoor is het wel handig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Madhouse

#729
Quote from: BenWfan on June 19, 2009, 16:50:16
die vallen wel mee in prijs...2e hands. En een D2x. Ziet er geavanceerder uit...

Net wat je wilt...maar ben je beginner of heb je al kennis van een DSLR?

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 19, 2009, 16:52:56
16GB kaartje voor de 5DMKII ivm video.
Ben normaal niet zo gek op grote kaarten maar hiervoor is het wel handig.

Ben er ook geen fan van. Ik ga maar tot 4GB en dan allemaal Extreme III's
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

BenWfan

Quote from: Madhouse on June 19, 2009, 16:54:22
Net wat je wilt...maar ben je beginner of heb je al kennis van een DSLR?

Geen ruk verstand van...maar ik heb een tik dat..als ik wat koop..ik altijd voor een topmodel wil...althans...als het binnen bereik is... :crazy:

Classé CAP 2100

beunky

Quote from: sj0er-D on June 19, 2009, 16:18:40
binnenkort een 55-200 macrolens voor mn EOS 1000d. iemand een suggestie (t/m 200 euro budget)

Tweedehands Tamron 90 mm macro, weet niet of je dat voor 200 euro kunt redden maar dat schijnt een hele mooie macrolens te zijn die ook nog betaalbaar is.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

J.A.F._Doorhof

4GB is te weinig voor de camera's waar ik mee schiet.
8 GB is al redelijk snel vol vooral op interessante locaties :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vtuinen

Quote from: beunky on June 14, 2009, 23:34:26
Mooi werk Joep, gefeliciteerd!

Een goede tip voor een pola-filter... tsja... ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen de B+W Käseman Circulair Polarizer (MRC) en de B+W Circulair Polarizer MRC.
Het verschil in prijs is maar 5 euro, ik heb alleen geen idee wat het verschil in kwaliteit is.
Vind het overigens wel een heleboel geld, maar dat moet ik er maar voor over hebben ;D

Wellicht heeft iemand anders hier een idee van?

De Kasemann. Het verbaast me overigens dat deze zo "goedkoop" is. Normaal is het verschil tussen de MRC en Kasemann zo'n 30-40 euro.
Equipment check my avatar

donaldk

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 19, 2009, 17:05:27
4GB is te weinig voor de camera's waar ik mee schiet.
8 GB is al redelijk snel vol vooral op interessante locaties :D

Gisteren weer een van de wekelijkse aanbiedingsmailtjes, sdhc 16 gig van Kingston 29,95, maar slechts class 4. Een extra kaartje is altijd handig voor de HF11 16 gig is dan praktisch het minimum.

Madhouse

Quote from: BenWfan on June 19, 2009, 16:56:24
Geen ruk verstand van...maar ik heb een tik dat..als ik wat koop..ik altijd voor een topmodel wil...althans...als het binnen bereik is...  :crazy:

Tja, het voordeel van camera's als de D90 (en lager) is dat je ook verschillende programma's hebt waar je mee kunt beginnen en later kun je de "geavanceerde" instellingen gaan gebruiken. Bij de D300 moet je al gelijk naar dat soort instellingen toe en dat kost je veel tijd en frustratie voordat je de feeling voor je camera hebt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 19, 2009, 17:05:27
4GB is te weinig voor de camera's waar ik mee schiet.
8 GB is al redelijk snel vol vooral op interessante locaties :D

Je hebt altijd baas boven baas he! 4GB kan ik rond de 300 foto's mee maken op RAW.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

J.A.F._Doorhof

even uit mijn hoofd kan ik er rond de 90 maken op een 4GB kaart.
Vaak net te weinig als je lekker bezig bent op een mooie locatie.
8 GB is vaak rond de 180-190 wat net genoeg is.
300 vind ik al te veel voor een kaart om eerlijk te zijn, schrok ook even van de 586 foto's op de 16GB kaart op de 5DMKII (files zijn een stuk kleiner dan de leaf back).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 19, 2009, 20:18:36
even uit mijn hoofd kan ik er rond de 90 maken op een 4GB kaart.
Vaak net te weinig als je lekker bezig bent op een mooie locatie.


ik krijg er 36 op een rolletje  :D
soms 37. Het helpt mij wel om te selecteren nog voor ik afdruk. dan kom je vaak met 25 van de 36 keepers thuis, en met digitaal 80% rommel, en 10% die ik na veel postproductie houdt. en dan zo'n tiental twijfelgevallen, te slecht om tijd in te steken maar net goed genoeg om niet te wissen.


J.A.F._Doorhof

Ik krijg er 10 op een rol :D
Scheelt wel, hoef je nooit lang te wachten voor de foto's en je leert sneller rolletjes wisselen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eddy135

Quote from: BenWfan on June 19, 2009, 16:37:48
canon compactcameraatje....

maar binnenkort trouwen dus op zoek naar een spiegelreflex...nikon...maar kan niet goed uitleggen waarom. Iemand een suggestie welke ik echt "moet" kopen...ja ja budget...maar laten we zeggen...tot 1500 euro met een basis lens...

Trouwen?? Dan ga je toch zeker niet zelf je foto's maken, of wel? ???
Huur lekker iemand in, desnoods een goede amateur; lopen hier ook wel veel goede graven rond. ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

BenWfan

Quote from: eddy135 on June 20, 2009, 08:51:00
Trouwen?? Dan ga je toch zeker niet zelf je foto's maken, of wel? ???
Huur lekker iemand in, desnoods een goede amateur; lopen hier ook wel veel goede graven rond. ;)

yep, maar eh.. nee we hebben iemand ingehuurd. Het gaat in Frankrijk gebeuren, dus ging niet echt lukken met mede-forum members. Maar het leek me ook aardig om een goede camera te hebben om familie nog wat foto's te laten maken. Maar thanks voor de suggestie.

gr
Classé CAP 2100

eric_audio

Quote from: Madhouse on June 19, 2009, 16:47:01
Een Nikon D90 met een 16-85mm VR en een 70-300 VR. Mooie set om mee te beginnen  :P

Helemaal mee eens. Prima set. Ik zou goed nadenken voor ik een D2X kocht. Super degelijke camera natuurlijk, maar ook erg groot en zwaar. En de sensor in de D90 is in feite moderner...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

BenWfan

ok, geen D2x dus, wat zouden alternatieven zijn voor de D90?? En wat voor lens heb je er absoluut bij nodig? Een goeie vriend van mij loopt altijd met een joekel van een lens rond...60-300 denk ik, maar daar zie ik mezelf niet mee...al is zo'n groot bereik in 1 lens natuurlijk wel top...
Classé CAP 2100

donaldk

#744
Quote from: BenWfan on June 21, 2009, 11:38:19
yep, maar eh.. nee we hebben iemand ingehuurd. Het gaat in Frankrijk gebeuren, dus ging niet echt lukken met mede-forum members. Maar het leek me ook aardig om een goede camera te hebben om familie nog wat foto's te laten maken. Maar thanks voor de suggestie.

gr

Ik zit ook met zoiets, broer gaat trouwen in ver buitenland, weinig videografen in die buurt beschikbaar en wat ie zag, zag er niet uit, schokte alle kanten uit en van de editing zei ie dat zelfs hij er iets mooiers van zou weten te maken.

Nou had zijn verloofde hem verteld dat ze iemand wist die het voor weinig wilde doen, dus waarschijnlijk huurt ie wat een lokale hobbyist zal zijn in. Mislukt het dan schiet ie er niet al te veel geld bij in.

En mocht editing niet voor vertrek lukken of te veel werk zijn, dan 'geef me het bandje maar dan doet ik het zelf wel op mijn werk, in mijn vrije tijd'. Even flink pielen met de Avid;-).

Toch wel leuk om te hebben voor later en ja vader met camera, dat gaat niet werken want die moet de hele tijd ook op zijn plek zitten bij het bruidspaar, kreeg ik vanmiddag te horen.

Focus ligt op de fotoreportage en die fotograaf vond ie goed en kost dus ook wel wat, had ook een maand nodig voor nabewerking en afwerking van een boek. Mijn broer heeft natuurlijk ook het liefst de foto's op dvd, maar daar doen ze daar heel moeilijk over.

Nou hadden we de camera net een dag, voordat hij zei dat ie het toch wel leuk vond om wat video opnames te hebben voor later, gekocht dus hij gaat wel mee;-)!

Nou nog een filter (pola/uv?), maar geen idee wat een goed maar goedkoop filtertje is voor de HF11 (37mm)?

En toch ook nog maar op zoek naar een goedkope externe geluids oplossing. Een voormalig Video Uit en Thuis schrijver en videograaf en Sanyo Xacti fan raadde op Vimeo een goedkope Sony omnidirectionele stereo dasspeld microfoon aan, van rond de 30 dollar (link naar B&H, kabel die erbij stond was 11 usd).

Maar eens kijken of die ook gebruikt kan worden zonder XLR en phantom power, zal toch wel want de Xacti heeft ook alleen een minijack in.

Die Rode VideoMic is ook nog een optie want vereist ook geen XLR adapter onder de camera. De stereo is boven het budget, de mono is met 100,- euro zo'n beetje het maximum budget. Maar dan heb je ook nog weer een hotshoe adapter nodig van 25 euro of meer, omdat Canon zo graag zijn eigen accessoires verkoopt.
http://www.rode.nl/Videomic.htm

Op die prosumer DV camcorder waar mijn broer wel eens mee werkt zitten twee XLR inputs, de (shotgun) mike die naast de camera hangt op een kanaal en de radiomike dasspeld op de ander. 'Die track van de microfoon naast de camera deleten we altijd direct'. Dus ik overweeg toch een goedkope wired dasspeld. Tips?

Madhouse

Quote from: BenWfan on June 21, 2009, 20:08:47
ok, geen D2x dus, wat zouden alternatieven zijn voor de D90?? En wat voor lens heb je er absoluut bij nodig? Een goeie vriend van mij loopt altijd met een joekel van een lens rond...60-300 denk ik, maar daar zie ik mezelf niet mee...al is zo'n groot bereik in 1 lens natuurlijk wel top...

Groot bereik is wel top maar in kwaliteit lever je een hoop in waarschijnlijk. Ik zelf heb een D80 (voorganger van de D90) met een 18-70mm, 70-300mm en een 50mm f1.8. Dat is een perfect bereik zo.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

eric_audio

Quote from: BenWfan on June 21, 2009, 20:08:47
ok, geen D2x dus, wat zouden alternatieven zijn voor de D90?? En wat voor lens heb je er absoluut bij nodig? Een goeie vriend van mij loopt altijd met een joekel van een lens rond...60-300 denk ik, maar daar zie ik mezelf niet mee...al is zo'n groot bereik in 1 lens natuurlijk wel top...

De D90 is gewoon echt een goede camera hoor. Absoluut geen reden om op neer te kijken. Als je echter een body wil met een wat professionelere "feel" en features, dan wordt het de D300. En een lens met een groot bereik (18-200) is natuurlijk erg handig, maar zo'n design bevat nu eenmaal meer compromissen. De door jou al genoemde 16-85 is erg goed, en heeft een prettig bereik. De 16 mm komt overeen met 24mm kleinbeeld, wat al echt groothoek is. En 85mm is goed bruikbaar om "portretten" te maken in groepen mensen. Lijkt me een ideale lens voor bruiloften, afgezien wellicht van het grootste diafragma. Maar als je met een flitser werkt valt dat nadeel eigenlijk ook weg (even niet zeuren over scherptediepte).

Ik denk dat je met de D90+16-85 (of D300+16-85) een hele goede combinatie hebt. In ieder geval weet je dan heel zeker dat als de foto's niet goed zijn het aan jou ligt, en niet aan de apparatuur....   ;)
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

beunky

Een Canon 70-200 F4 met statiefgondel in absolute nieuwstaat voor een keurige prijs...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R


eric_audio

Quote from: beunky on June 24, 2009, 08:05:37
Een Canon 70-200 F4 met statiefgondel in absolute nieuwstaat voor een keurige prijs...

Gefeliciteerd!!! Toplens....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini