Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Mark S

Quote from: donaldk on June  3, 2009, 20:46:09
Er zit een Canon specifieke shoe op, las op AVS ook al over de Rode. Schijnt ook een adapter van standaard shoe naar Canon shoe voor te zijn.

Een losse microfoon met of zonder lange draad is ook nog te overwegen.

Ow, ik lees veel berichten van mensen die een dergelijke lens kopen voor binnenopnames. De originele Canon schijnt goed te zijn, maar is ook erg duur, op AVS zie ik veel verwijzingen naar Raynox.

OK, ik dacht dat je met de Canon het voorzetlensje van $29,99 bedoelde  :blush:
De Raynox HD-6600 PRO is rond de 100 euro.
Mijn JVC was iets van 250 euro. Onrustige onscherpte en vertekening in de buitenste 25% van het beeld, alsmede lichtafval, gevoelig voor flare en en daarbij fletsere kleuren.

donaldk

Oei dat zou ik even moeten uitzoeken, van die Canon. Staat er eentje in de handleiding, eens kijken hoe duur die moet zijn. Had begrepen dat ie duurder zou zijn dan de Raynox.

Mark S

Quote from: donaldk on June  4, 2009, 01:21:30
Oei dat zou ik even moeten uitzoeken, van die Canon. Staat er eentje in de handleiding, eens kijken hoe duur die moet zijn. Had begrepen dat ie duurder zou zijn dan de Raynox.

Klopt, de WD-H37 II  kost 149 euro. Ik kan de link van het 29.99 exemplaar niet meer terugvinden ...  :-\

BernHardN

heb even een 18-70 sony lens aangeschaft anders krijg ik m'n woonkamer er niet in 1 keer op  :pompom:

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

vtuinen

Quote from: BernHardN on June  5, 2009, 14:35:27
heb even een 18-70 sony lens aangeschaft anders krijg ik m'n woonkamer er niet in 1 keer op  :pompom:

Dan had je een 10-22 mm moeten aanschaffen  ;)
Equipment check my avatar

raf

Hallo,
Mijn laatste fotografie aanschaf is een Canon 24-105 mm f4L lens (tweede hands)voor op mijn oude canon 10 D.
Ik was aan het sparen voor een betere body maar heb uiteindelijk een betere lens gekocht.
De foto zijn vele malen scherper en mooier.
Ik ben nu weer aan het sparen voor een nieuwere body.Misschien een Eos 5 D.
Gr.Raf
Yamaha dsp az 1,Klipsch RP 3 ,

BernHardN

Quote from: vtuinen on June  5, 2009, 14:40:22
Dan had je een 10-22 mm moeten aanschaffen  ;)

Ik had een 28-300 en dan werkt dit goed, 10-22 is verder vrij beperkt in gebruik.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

FrankB

#707
Vandaag een statief gekocht: Manfrotto 055CX3 met een Arca-Swiss B1 balhead met klem



O0
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

J.A.F._Doorhof

Hoodmen LCDloop 3.0 en fluid kop van Gitzo voor het filmen met de 5DMKII.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eric_audio

Quote from: FrankB on June 10, 2009, 22:40:19
Vandaag een statief gekocht: Manfrotto 055CX3 met een Arca-Swiss B1 balhead met klem



O0

Top!! Gefeliciteerd..
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

R


Jimmy Conway

Yes! lastig leverbaar, maar eindelijk binnen 8) Meteen één van mijn mooiere boeken.
Echt een aanrader als je meer wilt weten van abstracte fotografie en de geschiedenis daarvan.
Er is veel zorg besteed aan de inhoud, research, foto's en de kwaliteit van het boek zelf.



angel66

iemand nog bij de mediamarkt geweest met die 16% korting aanbieding?

ACQUA

Een Panasonic DMC-FZ28 in het zwart, de Canon's zijn slecht leverbaar dus deze maar gekozen.  Ben benieuwd of ik vel ga merken van het kleurverschil tov Canon.

Joep

Met mijn verhoogde activiteiten in de bruiloftfotografie, liep ik steeds tegen de 1600 ISO aan met mijn D300. Ik vond het te kleurloos, te grof en de dynamiek viel me ook wat tegen op de foto's. Dus, de D300 via MP verkocht (wederom een goede transactie :)) en een D700 + grip + 24-70 f2,8 ervoor terug. :D

De grip is bedoeld voor als ik de hele dag op een bruiloft ben, dan houd ik het een stuk langer uit qua vasthouden etc. ;) Nu spaar ik door voor een SB-900 (vind ik veel prettiger werken dan de 800), een 50 f1,4 (Nikon of Zeiss, ik moet het nog aan gaan voelen) en misschien een 17-35 of heel misschien de 14-24 (nu huur ik die twee nog steeds om en om). Én een grotere tas, of beter nog, een koffer. Want de hoogte van de D700 plus grip prikt een beetje in m'n rug nu.. :)

En voor het ontwikkelen van al die 24GB's aan foto's heb ik een Eizo scherm gekocht. 20" PVA.  Was wel grappig, het verschil in kleur na kalibratie met de Spyder 3 was het verschil veel kleiner dan toentertijd met mijn MacBook. Ook was het verschil andersom, de Eizo werd wat minder warm (rood), terwijl de MacBook een stuk minder koel werd (blauw). 8)

FrankB

Goed bezig Joep  8)

Ik ben ook aan het kijken naar een ander scherm, heb de HP LP2475W in gedachten.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R


Madhouse

Gefeiiteed met je D700. Wat een pracht camera!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

eric_audio

Gefeliciteerd Joep, is een fantastische set natuurlijk.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Joep

Bedankt mannen! Ben er ook zeker blij mee en hoop dat de bruid en bruidegom van eergisteren het ook zullen waarderen. In ieder geval heb ik nu een sterke basis waarop ik kan en ga uitbouwen. Iemand nog een goede tip voor een pola-filter, 77mm? :)

beunky

#720
Mooi werk Joep, gefeliciteerd!

Een goede tip voor een pola-filter... tsja... ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen de B+W Käseman Circulair Polarizer (MRC) en de B+W Circulair Polarizer MRC.
Het verschil in prijs is maar 5 euro, ik heb alleen geen idee wat het verschil in kwaliteit is.
Vind het overigens wel een heleboel geld, maar dat moet ik er maar voor over hebben ;D

Wellicht heeft iemand anders hier een idee van?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Mark S

Boek: Bewuster en beter fotograferen met de Nikon D90 en D80



Madhouse

Quote from: Mark S on June 16, 2009, 13:06:21
Boek: Bewuster en beter fotograferen met de Nikon D90 en D80




Heb hem ook! Echt een goed informatief boek. Mooie is dat de schrijver er een eigen tintje aan geeft en hij dus lekker wegleest  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Mark S

Quote from: Madhouse on June 16, 2009, 15:38:13
Heb hem ook! Echt een goed informatief boek. Mooie is dat de schrijver er een eigen tintje aan geeft en hij dus lekker wegleest  ;)
Idd erg prettig geschreven, een  goede wegwijzer voor de algemene theorie en camera-specifieke toepassing in de praktijk.

sj0er-D

een ew-60 zonnekap



boek 'inleiding fotografie' erg nuttig!



boek 'fotograferen met de Canon EOS 1000d' ook erg nuttig om de functies van het toestel te leren kennen



alles voor mn verjaardag.

binnenkort een 55-200 macrolens voor mn EOS 1000d. iemand een suggestie (t/m 200 euro budget)